Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg jobber med IT-Support, og blir frustrert når folk trur vi er tankelesere. Hver dag ser jeg saker hvor det kun står ting som "Serveren svarer ikke!", "printeren virker ikke!", og "Jeg klarer ikke logge på!"

 

Hvilken server, da?! Hvilken printer?! Hvor prøver du å logge deg inn?! Jeg trenger mer informasjon!

Endret av Skurupu
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det verste er de som først sender denne:

 

From: Kunde
Sent: 07:45
To: Deg
Cc:
Topic: FÅR IKKE LOGGET PÅ!!!!!

Nå fungerer ikke dritten igjen!!!!

 

... og deretter sender denne:

 

 

From: Kunde
Sent: 08:01
To: Deg
Cc: Sjefen din
Topic: RE: FÅR IKKE LOGGET PÅ!!!!!

VAR DET MUULIG Å FÅ NOE HJELP AV NOEN HOS DERE ELLER?!
 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er fint med de som registrerer saker rett inn i sakssystemet."eposten min funker ikke", og den eneste kontaktinformasjonen de har er epost.

 

Aner ikke hvor mange slike saker jeg har lukket, for vi kunne jo bare sende epost til de, som jo ikke fungerer.

Vi sendte riktignok epost til de da, i tilfelle de fikk lest den.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå til dags trur jeg gartner er en jobb man kan gjøre året rundt. Dyrke planter i drivhus om vinteren, plante dem om våren, vedlikehold i parker og lignende på sommeren og høsten.

 

NB: kun spekulering.

Alle firmaene som driver med anleggsgartneri her i Bergen har måke- og strøbiler på veiene. Det er nok den type gartnere hen tenkte på.

Lenke til kommentar

Skal jeg svare slik som klientene dine ?

 

Hvilken server, da?!

Den vanlige...

 

Hvilken printer?!

Den jeg normalt bruker, selvfølgelig!

 

Hvor prøver du å logge deg inn?!

På DATAEN ?!?!?!?

 

Jeg trenger mer informasjon!

AAAAAAHHH. Kan du ikke bare fikse problemet!!!! Jeg er superstressa og må ha ferdig rapporten til møtet.

 

----------------8<---------------------

 

Seem familiar ?

 

Folk klarer ikke å sette seg inn i din problemstilling, så dette kan dere hjelpe ved å lage innrapporteringssystemer hvor dette er innbakt, så er store deler av problemet borte.

Endret av vidor
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det verste er de som først sender denne:

 

From: Kunde

Sent: 07:45

To: Deg

Cc:

Topic: FÅR IKKE LOGGET PÅ!!!!!

 

Nå fungerer ikke dritten igjen!!!!

 

... og deretter sender denne:

 

 

From: Kunde

Sent: 08:01

To: Deg

Cc: Sjefen din

Topic: RE: FÅR IKKE LOGGET PÅ!!!!!

 

VAR DET MUULIG Å FÅ NOE HJELP AV NOEN HOS DERE ELLER?!

 

 

Hvorfor har dere ikke ett servicesystem, som lager template brukerene må fylle ut?

 

Det har vår helpdesk, og fungerer utmerket.

 

Litt OT though :)

Endret av -iL-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det som får kundene til å tro at bredt utvalg, høy bemanning og lave priser (helst lavere enn innpris) er forenlig med hverandre?

 

De som tror at man kan drive som MENY på KIWI sine tall burde ta et grunnleggende kurs i økonomi, for det er tross alt derfor vi har butikker som går mot ulike segmenter. Men til slutt er det vi ansatte som får skylden for at det er slik..

- Du du, jeg skulle hatt en sånn *italiensk ost som man ikke klarer å uttale*!
- Dessverre, det har vi ikke. Du kunne ha prøvd hos MENY, tipper de har det.
- Jeg vet at de har det, men er så dyrt. Kan ikke dere bare ta det inn da?!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Amen til det. 

 

Hender også kunder vil ha tak i varer som enten har gått ut av sortiment, enten bare i vår butikk, kjeden som helhet eller at det ikke produserers mer.

Er også borti kunder som spør etter varer som vi ikka har og  da sier "men dere hadde det jo inne for en stund siden", ja det kan godt hende men annet enn grunnene som jeg sa over kan det også være vi hadde det inne før jeg begynte der.

Hvis jeg ikke er helt sikker på en vare spør jeg fort en kollega som jeg vet har jobbet der lengre enn meg.

 

Pleier alltid å notere ned varen kunder spør etter for så sjekke opp med sjefen senere slik at jeg har ett mer korrekt svar neste gang kunden spør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Søppelmann

 

Her er grensa for beholdere 15m fra veien. Vi må sette de tilbake på samme plass hvis der mindre enn 15m fra veien. Noen betaler ekstra gangtilegg, da har de et lite gult klistremerke på matbeholderen, ihvertfall på rutene jeg har. Forrige uke var jeg på en annen rute, og satt igjen beholderen ved veien fordi det var rundt 25m fra veien, og jeg så ikke noe klistremerke. På denne ruta hadde han som har ruta klistra de på en annen beholder, så jeg visste det ikke rett og slett. Uansett, litt lenger ned i gata kommer fyren gående ned (kunden) og skriker og banner at vi ikke satt den tilbake på plass og at vi vær så god og fikk sette den på plass. Når vi kjørte tilbake stod den langs veien, så vi stoppet og satte den tilbake.

 

Man er ganske så lat, og lite vennlig når man tar seg tid for å gå 200m ned veien til oss, for å skrike, kjefte og skjelle oss ut, for å så gå 200m hjem igjen, FORBI søppeldunken, og ikke gidde ta den med i samme sleng... går an å ha litt folkeskikk og minne oss på det istedenfor å bli så forbanna. Det koster kanskje 2-300kr ekstra i året før tillegget, den ene gangen vi glemmer går det jo an å si det pent feks...

 

Hadde jeg hatt snekker på besøk som glemte rydde opp en brusflaske eller noe slikt hadde jeg ikke kjefter på ham, eller sagt han kan komme tilbake for å rydde opp. Hadde tatt det første gang, andre gang hadde jeg tatt det og muligens spøkende bedt vedkommende rydde opp etter seg.

Endret av Poopadoop
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Søppelmann

 

Her er grensa for beholdere 15m fra veien. Vi må sette de tilbake på samme plass hvis der mindre enn 15m fra veien. Noen betaler ekstra gangtilegg, da har de et lite gult klistremerke på matbeholderen, ihvertfall på rutene jeg har. Forrige uke var jeg på en annen rute, og satt igjen beholderen ved veien fordi det var rundt 25m fra veien, og jeg så ikke noe klistremerke. På denne ruta hadde han som har ruta klistra de på en annen beholder, så jeg visste det ikke rett og slett. Uansett, litt lenger ned i gata kommer fyren gående ned (kunden) og skriker og banner at vi ikke satt den tilbake på plass og at vi vær så god og fikk sette den på plass. Når vi kjørte tilbake stod den langs veien, så vi stoppet og satte den tilbake.

 

Man er ganske så lat, og lite vennlig når man tar seg tid for å gå 200m ned veien til oss, for å skrike, kjefte og skjelle oss ut, for å så gå 200m hjem igjen, FORBI søppeldunken, og ikke gidde ta den med i samme sleng... går an å ha litt folkeskikk og minne oss på det istedenfor å bli så forbanna. Det koster kanskje 2-300kr ekstra i året før tillegget, den ene gangen vi glemmer går det jo an å si det pent feks...

 

Hadde jeg hatt snekker på besøk som glemte rydde opp en brusflaske eller noe slikt hadde jeg ikke kjefter på ham, eller sagt han kan komme tilbake for å rydde opp. Hadde tatt det første gang, andre gang hadde jeg tatt det og muligens spøkende bedt vedkommende rydde opp etter seg.

 

Han gjorde det for at du ikke skulle gjøre samme feil neste gang, ikke fordi han er lat. Har han betalt for et produkt forventet han å få det levert. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle bare mangle! Hadde også tatt turen etter deg da!

Men hadde nok tatt den med meg på vei tilbake.... Med mindre eg har fysiske problemer med å flytte dunken.

Tja, jeg hadde ikke giddet å gå så langt for å kjefte. Hadde nok bare ringt og sagt ifra hyggelig de hadde glemt det, og at uhell kan skje. Ikke gått ned og skjelt ut og stått og skriket på åpen gate for et uhell. Men er vel bare meg som tenker slik..?

Lenke til kommentar

Fikk du kjeft bare for å spørre om et produkt? I så fall ville jeg rapportert den ansatte til daglig leder. Slik kan man ikke oppføre seg på jobb.

 

Lurer også på om den ansatte vil fortelle samme historie som deg, eller om vedkommenes historie er at dette var 3. gangen du spør på en mandag om et produkt de kun får levert om onsdager, og du kjeftet på ham fordi de aldri hadde det inne når du skulle handle, eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...