Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kunder som sier de er "dataeksperter" men alikevel kjøper en maskin med celeron prosessor, 4gb ddr3 ram og HDD (ikke SSD), og skal bruke maskinen til spilling og streaming, som deretter blir sur på meg når jeg sier maskinen ikke vil duge til dette...

 

Folk som sier de er "dataeksperter", punktum.

 

 

At mamma spør meg om PC-hjelp veldig ofte fordi hun sier at jeg er "dataekspert" fordi jeg jobber som førstelinjesupport og googler mesteparten av problemene.

Lenke til kommentar

Drar jeg på Elkjøp er det fordi de har en ting som jeg har funnet billigst der på prisjakt.no.

 

Jeg var med mormoren min dit for å kjøpe en Doro-telefon til henne, og før vi fikk slippe til kassa hadde selger forsøkt å få oss til å:

 

- Kjøpe den med abonnement låst i 12 mnd

- Kjøpe ulykkesforsikring på den

- Bytte strømleverandør (?!)

 

Jeg sa allerede ved første spørsmål at vi bare ville hente med oss denne fra hylla og betale for oss, men jeg regner med at dette er et manus de er instruert til å gjennomføre ved ethvert telefonsalg.

Lenke til kommentar

Bestemoren som er teknologisk analfabet, men som ikke er villig til å betale for at butikken skal hjelpe henne med å få satt opp maskinen siden "barnetbarnet mitt er dataekspert og gjør alt det der for meg".

 

Først og fremst: Stakkars barnebarnet som jobber på tvang som gratis datahjelp for verdens minst datakyndige menneske.

 

I tillegg pleier dataekspertisen til barnebarnet å begrense seg til å spille Minecraft og sitte på Facebook. Barnebarnet legger gjerne inn masse gratis programvare og glemmer å huke av så de ikke får masse toolbars, adware, ekstra programvare og annet skit med på lasset. Hverken kunde eller "dataeksperten" har erfaring med Windows 10, så når kunden lurer på hvordan man gjør noe får hun til svar fra kidden at operativsystemet er vanskelig å forstå seg på og at det er mye lettere på hans maskin. 

 

 

Og når PCen "ikke fungerer som den skal" og er "vanskelig å bruke" er det vi som får skylda for å selge kunden et produkt som "ikke virker".

Endret av Stonemeister
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg sa allerede ved første spørsmål at vi bare ville hente med oss denne fra hylla og betale for oss, men jeg regner med at dette er et manus de er instruert til å gjennomføre ved ethvert telefonsalg.

Opplevde det samme i påsken da jeg måtte kjøpe ny tlf når jeg greide å knekke touch-delen av skjermen på min gamle.

 

I tillegg til de tre punktene så ville selger pushe på meg mobildeksel og skjermfilm.

 

Neste gang de gjør dette kommer jeg til å vende meg mot nærmeste utgang og begynne å gå.

Lenke til kommentar

Søppelmann. Vi tømmer grovavfall for tiden. Maks 15 enheter på maks 50kg per enhet, per hus. Så mange folk som kaster ALT mulig rart i en haug og tror vi skal stå og plukke opp hele dagen. Hundre små planker med spiker som stikker ut osvosv. Nei, vi kjører rett forbi din uomtenksomme jævel. 15 sofaer, ja dessverre må vi hive dem i kompromatorbilen. Men det er enklere enn å plukke opp tusen små ting. Og det står tydelig på lapoen kunden fikk før innsamlingen...

Lenke til kommentar

Vel, han er en idiot uten like. Han mente det var fullstendig trygt for meg å kjøre med piggdekk uten pigg (ikke piggfrie, det er noe annet) på holka i marsmåned. Fikk samtidig kjeft fordi jeg kasta to pakker med gratisaviser jeg fikk for mye. Slutta på dagen.

 

De som kjører mye bil vet at holka i mars er farlig selv med nye piggdekk.

Lenke til kommentar

Kom på en type kunde jeg aldri i verden kommer til å skjønne meg på. 

 

Pensjonisten (det er alltid en pensjonist) som møter opp alt fra en halv time til en time før åpningstid uansett vær og glaner inn det som er av vinduer. Hvis man spør hvorfor han er der så tidlig svarer han at han vil slippe å stå i kø...

 

Skjer hele tiden hos oss og. Jobber på senter, så har en port som jeg lar stå halvveis åpen mens jeg gjør butikkoppgaver som må gjøres før åpning, som støvsuging og støvtørking, starte kassesystemene, svare på eposter, lage meg en kopp kaffe, skru på utstillingsskjermer osv. Og nesten _hver_ morning er det en eller annen gamling som står som en sulten zombie utenfor gitteret og stirrer på meg som om jeg gjør noe galt ved å ikke slippe ham inn 15min før senteret er åpent...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...