Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Mulig det er forskjellig fra sted til sted, men der hvor jeg jobber tar det faktisk lengre tid å aktivere bankterminalen hvis det allerede er et kort i den kontra hvis man venter til terminalen ber om kortet før man putter kortet inn.

 

 

Tipper for øvrig at de fleste som jobber med bankterminaler har vært borti kunden som ivrig moser kortet inn før man i det hele tatt er ferdig med å scanne varene og begynner å lure på hvorfor det står "venter på beløp".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kommer tross alt inn med en knekt telefon, da virker det logisk at vedkommende burde være interessert i deksel og skjermbeskytter :p

Siden dette blir påpekt flere ganger så føler jeg at jeg må få svart på dette.

 

1. Selger viste ikke om den skadde telefonen. Bare at jeg hadde tenkt å kjøpe en ny.

2. Knekken kom av stort press midt på skjermen, et mobildeksel eller en skjermbeskytter hadde IKKE greid å hindre dette. Skaden tilsvarer en telefon som har ligget i lomma, også moser du den mellom arbeidsbenk og din egen kropp.

 

For ordens skyld så var det både mobildeksel og herdet glass på skjermen fra før og begge var like hel. Det var en rett strek på displayet som ødela touch på øvre halvdel.

Lenke til kommentar

For min del hadde jeg forstått om jeg hadde blitt tilbudt et deksel eller noe som var relevant i forhold til telefonen jeg skal kjøpe.

 

Men strømleverandør?

 

Det blir som om jeg skulle gått og kjøpt vannmeloner og blitt pusha på strikkepinner samtidig.

Mobiltelefonen går på strøm, ikke sant? :w00t:

Lenke til kommentar

Sorry. Men jobben til en selger er å SELGE deg ting. Ikke å være ekspeditør. ... å spørre om abonnement, forsikring og tilbehør er ansett som god service

Sorry selv. Det elkjøp bedriver er langt ifra god kundeservice. Måtte takke nei 5 ganger til den jævla trygghetsavtalen sist jeg kjøpte en skjerm derfra. "Alt dekkes, absolutt alt" - "Husk at vanlig forsikring har en høy egenandel" - "Ny vare på dagen om den et på lager" - "Hvis du får litt rabatt på den da?"

 

Nei, nei, nei, nei, nei. Jeg vil ikke ha den dritten. Neste gang blir jeg å si ifra på en like ubehagelig måte som jeg opplever situasjonen som.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Jeg sa allerede ved første spørsmål at vi bare ville hente med oss denne fra hylla og betale for oss, men jeg regner med at dette er et manus de er instruert til å gjennomføre ved ethvert telefonsalg.

Opplevde det samme i påsken da jeg måtte kjøpe ny tlf når jeg greide å knekke touch-delen av skjermen på min gamle.

 

I tillegg til de tre punktene så ville selger pushe på meg mobildeksel og skjermfilm.

 

Neste gang de gjør dette kommer jeg til å vende meg mot nærmeste utgang og begynne å gå.

 

Akkurat mobildeksel og skjermfilm er relevante produkter da. Så det blir det for dumt å klage på.

 

Jeg har fått direkte kjeft av kunder fordi jeg ikke har anbefalt tilbehør når de har kjøpt noe av meg. En kunde ringte til butikken en times tid etter kjøp, og var så sinna for at jeg ikke hadde spurt om han ville ha med ekstra batteri, at jeg trodde han skulle krabbe ut av telefonrøret for å banke meg opp. Jeg fortalte at det var helt vanlige batterier, som han kunne få tak i på nærmeste butikk eller kiosk/bensinstasjon, men det var ikke poenget. For tenk om han hadde vært på fjellet (noe han ikke var).

 

Jeg har også vært borte i en kunde som var blitt spurt om han ville ha med minnekort til kameraet sitt, og sa nei. Men han ringte opp igjen litt etter og var dritforbanna fordi vi ikke hadde pusha mer, for han trengte jo et minnekort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen historier fra kollegaen, jobber på søppelbil husholdningsavfall..:

 

Kunde ringer og klager at dunkene er satt tilbake feil vei eller noen cm for mye den ene veien og krever kollegaen kommer tilbake og retter opp. Dette blir skrivd ut og sendt fra selskapet vårt selskap jobber for og lagt i hylla til den aktuelle bilen. Selvfølgelig gir han faen. Noen dager senere blir han kalt inn og stilt noen spørsmål. Kunden hadde ringt og sagt han hadde kommet på døra og sagt "fuck you we dont have time for this" og dratt, noe de ikke har. Sjefen får en god latter og ingenting skjer.

 

De siste ukene har det vært grovavfallsinnsamling her. Hver gate/rute får en fast dato. Sofaer osv kan legges langs veien og hentes gratis av komprimatorbil. Hele gaten blir tømt. Er tross alt ikke vanskelig å overse sofaer osv langs veien.

 

Noen dager senere ligger det er "avvik" i hylla. Kollegaen leser at grovavfallet ikke har blitt hentet. Han kjører ditt og ser det ligger en haug som IKKE lå der når hentedagen var. Vær ihvertfall moden nok til å innrømme du var for sen til å sette ut istedenfor å juge at søppelbilen valgte å kjøre forbi kun ditt hus men alle andres ble tatt. Ei dame er tilfeldigvis ute, så han konfronterer henne helt rolig og spør hvorfor de ikke bare kunne innrømme de var for sent ute og hvorfor de juger og lager ekstra, ubetalt arbeid for han. Hun sier at hun beklaget det var sikkert ektemannen som ringte. Han tar med og drar.

 

Neste dag blir han kalt inn og spurt om ting. Sjefene bryr seg ikke for de vet halvparten er løgn av kunder og resten er overdrivelse. Ektemannen hadde visst ringt inn forbanna og sagt kollegaen min stod og skrek og hylte og nesten var fysisk mot dama så hun kom inn og hylgrinte til ektemannen. Om hun gråt eller ikke aner jeg ikke, men fysisk og kjeftende var han ikke. Håper dog hun gråt av flauhet av å bli konfrontert. Hadde han vært sur og fysisk hadde han vel ikke tatt med søpla...

 

Også mange som prøver å lure oss ved å legge noe der som ikke skal kastes og prøve seg på "den var helt ny der skal jeg ha penger for!"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Nå har jeg lett over HELE butikken og finner ikke varen"

Åja, følg meg så skal jeg vise deg det.

"Her har jeg kikket og gått forbi!"

*ignorerer* her ligger varen.

"Aaah, her har jeg ikke kikket. Takk!"

 

 

Vitsen med å si at man har vært I hele butikken når man ikke har vært det, attpåtil være aggressiv? Heh.. er det mulig. BRUK ØYENE.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Delvis blinde kunder er en gjenganger. Vi har gratisparkering mot at man trekker lapp utenfor jobben. Det kommer stadig sure kunder inn og klager over at de har fått bot, og at det er merket for dårlig.

 

Det er svære skilter på hver side av innkjørselen til parkeringsplassen, skilter etter hver femte meter på veggen ved parkeringsplassen og parkeringsautomater med store skilt som sier at man må trekke lapp. I tillegg har vi de klassiske blå P-skiltene ute på selve plassen, store plakater ved butikkinngangene man nærmest må klatre over om man vil komme inn og fem ekstra advarsler inne i selve butikken som sier "GRATIS PARKERING, HUSK Å TREKK BILLETT!".

 

En vakker dag skal jeg leie Blind Kunde rundt på parkeringsplassen og peke på alle sammen.

 

 

Får heldigvis en kunde i ny og ne som kommenterer hvor godt skiltet det er der ute. En av dem kom i løpet av den dag hvor vi fikk abnormt mange klager på bot. Sa til vedkommende rett som det var at "Jeg skulle ønske alle var enig i det... I dag har jeg fått mange klager fra folk som har fått bot."

 

"Nei, makan! Må jo gå an å ha øya med seg litt, i hvert fall." sa han tilbake. God bless you, Sir.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...