Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner meg litt om egen kundeerfaring (blant mange sikkert) på jobb. I dette tilfellet holdt jeg på i et stort kontorbygg, trakk noe svakstrømskabel til utvidelse av alarmanlegget. Så vi står der, jeg og en kollega, og trekker kabelen gjennom lokalene som var i drift. En av kontorfolka kommer bort og spør hva vi gjør. Da svarte jeg like greit tilbake at vi trakk kabel. :)

 

Så lenge det blir presentert på en vennlig og spøkefull måte, og ikke bitende, så lever jeg etter regelen at dumme spørsmål fortjener dumme svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minner meg litt om egen kundeerfaring (blant mange sikkert) på jobb. I dette tilfellet holdt jeg på i et stort kontorbygg, trakk noe svakstrømskabel til utvidelse av alarmanlegget. Så vi står der, jeg og en kollega, og trekker kabelen gjennom lokalene som var i drift. En av kontorfolka kommer bort og spør hva vi gjør. Da svarte jeg like greit tilbake at vi trakk kabel. :)

 

Så lenge det blir presentert på en vennlig og spøkefull måte, og ikke bitende, så lever jeg etter regelen at dumme spørsmål fortjener dumme svar.

Jeg tror du misforstår noe essensielt her. Som fagarbeider selv har jeg opplevd dette mange mange ganger, og stort sett alltid ønsker de ikke å vite akkurat hva jeg gjør, men hva jeg gjør i helhet. Hvorfor legger du de rørene eller trekker den kabelen. De et genuint interessert i å vite hva du arbeider med, ikke spørre om det de selv kan se at du gjør.

 

Svarer man hyggelig på det litt "teite" åpenbare spørsmålet, kommer neste spørsmål som de egentlig lurer på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Minner meg litt om egen kundeerfaring (blant mange sikkert) på jobb. I dette tilfellet holdt jeg på i et stort kontorbygg, trakk noe svakstrømskabel til utvidelse av alarmanlegget. Så vi står der, jeg og en kollega, og trekker kabelen gjennom lokalene som var i drift. En av kontorfolka kommer bort og spør hva vi gjør. Da svarte jeg like greit tilbake at vi trakk kabel. :)

 

Så lenge det blir presentert på en vennlig og spøkefull måte, og ikke bitende, så lever jeg etter regelen at dumme spørsmål fortjener dumme svar.

Jeg tror du misforstår noe essensielt her. Som fagarbeider selv har jeg opplevd dette mange mange ganger, og stort sett alltid ønsker de ikke å vite akkurat hva jeg gjør, men hva jeg gjør i helhet. Hvorfor legger du de rørene eller trekker den kabelen. De et genuint interessert i å vite hva du arbeider med, ikke spørre om det de selv kan se at du gjør.

 

Svarer man hyggelig på det litt "teite" åpenbare spørsmålet, kommer neste spørsmål som de egentlig lurer på.

 

 

Joda, det er jeg klar over. Har såpass med sosial intelligens og klarte å servere mitt svar med såpass glimt i øyet at et oppfølgingsspørsmål kom allikevel. Så han fikk nå vite hvorfor vi trakk/hva vi trakk til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Julen bringer frem det beste og, desverre, verste i folk.

 

Var innom Kiwi for å plukke med meg en ting madammen hadde glemt å kjøpe til noe bakverk. Jeg har ikke hastverk, så jeg stresser ikke noe spesielt med å betale og komme meg ut derfra. er en del kø i kassen og posten. Legger da merke til to kunder:

 

Nummer en. Dame, ca 50. Skal ha fire pakker med valnøtter som de selger på tilbud. Hun har funnet bare en, og nekter å gå fra kassen før hun får sine fire pakker til den uvanlig lave prisen som er for tiden. Hun krangler lenge nok til at personalet i kassen går og henter valnøtter av et annet og mye dyrere merke. Som hun nekter å betale mer enn tilbudspris for. Han i kassen ser på oss som står bak henne i køen, himler med øynene og gir oss et trist, men forståelsesfullt smil. Det gir meg tid til å overhøre...:

 

Nummer to. Mann, ca 40. Typen som kjører BMW, anstendig antrukket, har doktorgrad i hersketeknikk og mener verden går i bane rundt en. Han har da bestilt en pakke som er på vei med posten, og denne ankom tydeligvis den lokale sorteringsterminalen i Bergen i går kveld. Han var illsint på en ganske stille og truende måte og nektet å akseptere at de ikke ble levert pakker og post fra sortering på en søndag, det måtte de da få til når de skulle holde søndagsåpent! For den skulle han ha i dag, om han så måtte sende betjeningen på tur til terminalen for å hente pakken hans. Han oppsøkte for øvrig ikke skranken til post i butikk, men gikk inn bak kassen og inn til de ansatte. 

 

Etter femten minutter får jeg endelig betalt for den ene varen jeg skulle ha, takker han i kassen og går. Men ikke før jeg tar en kikk på den etter hvert ganske lange køen både i kassen og i posten. Der Herr Skal-ha-pakken-nå fortsatt ikke har gitt seg og nå oppholder begge de ansatte og ikke ser ut til å ville gi seg med det første.

 

Yeah... God jul folkens!

 

4:08........

 

#2 høres ut som han fra Montebellosketsjen *humrer* :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...