Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Gjest Harley Quinn

Hadde en kunde innom her en dag som rett ut spurte om jeg trodde på jesus, ble litt satt ut og svarte diplomatisk at hva jeg tror, eller ikke tror på for den del, ikke har noe på en arbeidsplass å gjøre. Jeg har egentlig ingen problemer med å svare på slikt på privaten, men når jeg sitter i kassa på jobb er det en helt annen sak.

 

Tror den er envnt før for lenge siden her, men jeg hadde en ufordragelig kunde. Tok godteri med neven og spiste i butikken, nøtter og annet. Og sa alltid nei til pose før han skulle ha en etterpå. En gang ga jeg han en og han kom med kommentaren: "Ja takk for det, du får din lønn i himmelen". Jeg tenkte ikke over det og svarte "Sånn som jeg oppfører meg havner nok ikke jeg der om jeg hadde trodd på gud" :D Jeg har sett han en gang siden, da satte han fra seg varene når han så meg og gikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke direkte kundehistorie, men la igår merke til på harrytur at de svenkse kortterminalene, så setter man inn kortet og taster inn koden mens varene blir skannet. Når alt er skannet trenger man bare trykke på ok når beløpet kommer opp en gang til og man har betalt. Sparer altså litt under ti sekunder, men hjelper mye det på en full kø. Enda verre er folk her hjemme som skal vente med å ta kortet ut av lommeboka til alt er skannet... Første jeg gjør er å sette inn kortet mens varene blir skannet, da trenger jeg bare taste kode så fort alt er skannet.

Lenke til kommentar

Nå durer vi tungt inn i en avsporing her, men jeg forstår ikke helt hva problemet er? Jeg stikker kortet alltid inn i terminalen før alle varene er scannet når jeg handler dagligvarer. Det funker 98 av 100 ganger her i Tromsø. På mindre plasser / butikker opplever jeg ofte at det skaper problemer istedenfor, så der prøver jeg å la være selv om at det har blitt en vane..

Lenke til kommentar

Tror det er det vanlige med at enkelte folk her elsker å "diskutere", og finner alltid en unnskyldning til å krangle litt. Hele poenget med kortet var vel heller at mange venter til alt er scannet inn før de leter frem lommeboken og prøver å finne kortet. Jeg drar alltid frem lommeboken mens varene scannes, så jeg har kortet klart med en gang scanningen er ferdig. Om jeg setter i kortet mens varene scannes eller rett etter har ingenting å si. Jeg ville aldri spart mer enn noen sekunder uansett. Men hadd jeg ventet til varene var scannet før jeg åpnet jakken og dro frem lommeboken går det straks mye mer tid. Spesielt hvis jeg var en gammel, paranoid dame som ikke aner hvor jeg la lommeboken i første omgang, og når jeg endelig finner den (der den alltid ligger...) skulle jeg begynt å telle opp varer til 300 spenn én krone om gangen. Og gjerne dobbelsjekke hver eneste mynt. (Gi meg styrke...) :p :p :p

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hehe, har humret for meg selv noen ganger når jeg har sett varer som er lagt igjen et sted der de ikke hører hjemme.

 

Det har åpenbart blitt tatt et hardt valg akkurat der og da.

 

Har funnet brokkoli i sjokoladehylla.

Og øl i bleiehylla.

 

Bleier i ølhylla hadde vært mere skremmende så flaks det ikke var sånn ;-) 

Endret av Dapp47
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jepp. Jeg er kundeveileder i NSB. Jeg har ikke vært på jobb under streiken, men kollegene mine forteller, som jeg egentlig kunne gjette, at det ikke er veldig gøy å stå på jobb og fortelle kunder at det er streik, at togene står og at de ikke vil bli erstattet av buss.

Streikelederne burde tvinges å stå i ankomsthallen og forklare reisende hvorfor tågene ikke går helt til streiken er løst.

 

Tenker det hadde gått maks et kvarter før de plutselig begynte å snakke igjen.

Lenke til kommentar

 

Jepp. Jeg er kundeveileder i NSB. Jeg har ikke vært på jobb under streiken, men kollegene mine forteller, som jeg egentlig kunne gjette, at det ikke er veldig gøy å stå på jobb og fortelle kunder at det er streik, at togene står og at de ikke vil bli erstattet av buss.

Streikelederne burde tvinges å stå i ankomsthallen og forklare reisende hvorfor tågene ikke går helt til streiken er løst.

 

Tenker det hadde gått maks et kvarter før de plutselig begynte å snakke igjen.

Hvorfor det?

Lenke til kommentar

 

Jepp. Jeg er kundeveileder i NSB. Jeg har ikke vært på jobb under streiken, men kollegene mine forteller, som jeg egentlig kunne gjette, at det ikke er veldig gøy å stå på jobb og fortelle kunder at det er streik, at togene står og at de ikke vil bli erstattet av buss.

 

Streikelederne burde tvinges å stå i ankomsthallen og forklare reisende hvorfor tågene ikke går helt til streiken er løst.

 

Tenker det hadde gått maks et kvarter før de plutselig begynte å snakke igjen.

I lag med arbeidsgiver representantene da regner eg med? Eller er streik kun de ansattes skyld? Endret av Jotun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg sa allerede ved første spørsmål at vi bare ville hente med oss denne fra hylla og betale for oss, men jeg regner med at dette er et manus de er instruert til å gjennomføre ved ethvert telefonsalg.

Opplevde det samme i påsken da jeg måtte kjøpe ny tlf når jeg greide å knekke touch-delen av skjermen på min gamle.

 

I tillegg til de tre punktene så ville selger pushe på meg mobildeksel og skjermfilm.

 

Neste gang de gjør dette kommer jeg til å vende meg mot nærmeste utgang og begynne å gå.

Sorry. Men jobben til en selger er å SELGE deg ting. Ikke å være ekspeditør. ... å spørre om abonnement, forsikring og tilbehør er ansett som god service Endret av Christoffero89
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kommer tross alt inn med en knekt telefon, da virker det logisk at vedkommende burde være interessert i deksel og skjermbeskytter :p

 

 

 

Det kommer an på systemet. På noen terminaler funker det dårlig å sette inn kortet før alt er klart. Jeg ser på det som en idiot-indikator når folk gjør det. 

På alle butikker jeg handler på så fungerer det helt fint, og jeg setter alltid kortet inn før de er klar å scanne, slik at det går kjapt å laste inn og betale.
Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...