Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Kan ikke snakke for alle, men hos oss er det endel av lederne som er veldig glad i å ansatte fra NTNU. Kanskje for at de selv har gått der, men jeg vil også påstå at man med stor sannsynlighet får gode ansatte. Fra det andre høyskole og universitetene svinger kvaliteten litt vel mye. Noen stillinger er kanskje ikke den faglige kvaliteten så viktig, og da kan det være viktigere med riktig personlighet og kjemi enn hvilket universitet man har gått på.

 

Edit: Når det er sagt så synes jeg at det virker som om at det er veldig få jobber ute, og har stilt meg selv spørsmålet om vi blir alt for mange høyt utdannede i Norge ift. behov/antall ledige jobber.

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om Samaritanen kan ha tenkt på Lånekassens regler for støtte ved forsinkelse.

 

I studieforskriften for NTNU er 3 semester uten studiepoeng innen studieprogrammet ett av kriteriene som gir tap av studierett. Gjentak av allerede beståtte emner vil jeg ikke forvente telles som avlagte studiepoeng. Studieforskriftens https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2015-12-08-1449#KAPITTEL_3 §3-3 er den relevante. 

Det stemmer det, gikk litt fort i svingene. Beklager, abrg27! Fhawkner har helt rett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen her som brukte vektorgrafikk i masteren? Jeg har laget en del figurer i Google Drawing som jeg har lasta ned som PDF og tatt med i masteroppgaven, men ser at i FAQ-en på DAIM så anbefaler de å bruke punktgrafikk for å være sikker på at det ikke blir noe krøll med fonter etc. Noen som har gjort tilsvarende i sin master?

Lenke til kommentar

Noen som veit om det er greit å være studass i to emner samtidig? Om man for eksempel blir studass i et emne gjennom teknostart -- og dette emnet også faller under IE -- hva skjer med denne stillingen dersom man aksepterer en annen stilling gjennom IE sitt søknadssystem?

Lenke til kommentar

IME virker til å være ganske påpasselig med at man ikke får 2 stillinger. Men dersom du faktisk får tilbud om to stillinger er det helt innafor. Hadde 3 stillinger et semester, (2 i Fysikk, en alternativ), ville forberedt meg på at det er litt stress :)

Lenke til kommentar

Det er ingenting som hindrer deg i å være studass i flere emner, utover sperren som er programmert inn i enkelte av søkersystemene. Det åpner for flere muligheter:

  • Du kan være studass ved ulike fakulteter.
  • Du kan være undass i ett emne, og studass i et annet.
  • Du kan takke ja til separat utlyste stillinger (som ITGK-lærass gjennom Teknostart), i tillegg til ordinære studass-stillinger.
Endret av Vardark
Lenke til kommentar

Er det mange fine damer på gløshaugen? Er det lett å få seg kjæreste? Hvordan er det med fester generelt? Blir det pølsefest eller funker det å ligge med de i klassen?

Mye bra damer der? og hvis du blir lei så er det mye bra på Dragvoll og de andre campuser også :)

 

Festene er ofte en god mix av jenter og gutter. Du kan ligge med hvem du vil så lenge den utvalgte eller de utvalgte synes at det er ok?

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De generelle emnene kan du vel ta som enkeltemne-student.

 

Du vil slite mer med å ta fagspesifikke emner som er ment for et visst studium. Her tenker man da på innføring i Nanoteknologi eller innføring i Kybernetikk eller noe sånt. 

 

Du vil ikke få adgang og om du mot alle odds skulle få adgang, så vil du slite med å gjøre det særlig godt ettersom professorene foretrekker studenter tatt opp til studiet. 

 

Det er også endel labarbeid man må gjennom, noe som kan være vanskelig å få gjennomført fra Bergen. 

Lenke til kommentar

Du vil ikke få adgang og om du mot alle odds skulle få adgang, så vil du slite med å gjøre det særlig godt ettersom professorene foretrekker studenter tatt opp til studiet. 

 

Eh, hva i alle dager mener du med dette? For det første så er jo eksamenen anonym, sensor vet jo ikke hvilket studieprogram du tilhører. Og tror du f.eks. Jan Tommy som holder kybernetikk intro har tid, interesse eller energi til å bry seg om hvilket studieprogram du kommer i fra? Høres jo helt absurd ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eh, hva i alle dager mener du med dette? For det første så er jo eksamenen anonym, sensor vet jo ikke hvilket studieprogram du tilhører. Og tror du f.eks. Jan Tommy som holder kybernetikk intro har tid, interesse eller energi til å bry seg om hvilket studieprogram du kommer i fra? Høres jo helt absurd ut.

I studiespesifikke emner som de jeg nevnte er det nesten bare studenter fra det studiet. Hvis du kommer utenfra, så vet de det. 

 

Det er ikke absurd i det hele tatt, min venn. Ikke i det hele tatt. 

Lenke til kommentar

I studiespesifikke emner som de jeg nevnte er det nesten bare studenter fra det studiet. Hvis du kommer utenfra, så vet de det. 

 

Det er ikke absurd i det hele tatt, min venn. Ikke i det hele tatt. 

Hersketeknikk? Check.

Påstand uten begrunnelse/dokumentasjon? Check.

Paranoia angående at folk som ikke kjenner deg har en personlig agenda om å ta akkurat deg? Check.

 

It all checks out!

 

Vet du i det hele tatt hva anonymisering betyr og hvordan det gjennomføres ved NTNU?

Endret av atb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Introduksjonskurset til mitt studium hadde 30 plasser, det er slik for en del andre studier også.

 

På forsiden av innleveringene professoren får inn (omslagsarket) står det hvilken studieretningen studenten tilhører. Jeg har lagt inn bilde på det her (fra Alf Inge Wang sine rettelser) tidligere. 

 

Og ingen kommentar til det andre om argumentasjonsteknikker. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Hvis du sitter alene på enerom, eller hvis du har utsatt tid. Så vet de hvem du er. Dette fordi det er ganske få som har dette og de sitter igjen eller sitter alene (som sagt).

 

Dette vet jeg garantert. Ellers så står det på omslagarket hvilken retning du tilhører. Dette kan man muligens omgå vet å skrive samme retning som retningen emnet er lagt opp for. Men du bør være påpasselig.

 

"Hvorfor skulle vi ha motivasjon til å gi dårligere vurdering bare fordi en student er fra en annen studieretning?   :huh: Har som undass og vitass i flere fag rettet haugevis med innleveringer, og aldri tenkt tanken engang."

 

Da er du en fin fyr. Det gjelder dessverre ikke alle. Ofte er det slik at studieassistene på fagspesifikke emner kommer fra den retningen eller den linjeforeningen og de liker ikke studenter fra andre retninger elle behandler dem dårligere enn studenter fra den "riktige" studieretningen. 

Snakker fra egen erfaring ettersom jeg ikke var med i linjeforeningen.. :D

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...