Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg går informatikk master og vi har 60 studiepoeng master (hele 5. klasse). Jeg skulle skrive en teoretisk forskningsoppgave som egentlig og være ferdig til jul og så gjøre noe mer etter jul, men jeg slet med motivasjon og litt "vinterdepresjon" så jobbet veldig lite med oppgaven i fjor høst. Så nå leverer jeg bare den forskningsoppgaven og ikke noe mer. Selve forskningsoppgaven tror jeg blir ganske bra, men har på måte bare levert en 30 studiepoengsoppgave. Hvordan tror dere det vil gå?

Snakk med veilederen din! Dette burde jo egentlig være klart for deg nå, så sent i semesteret.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Skal det mye til for å stryke på en masteroppgave for siving?

Og hvor vanlig er det å få D eller E på oppgaven?

Som kanskje noen her husker, så fikk jeg F.

 

Men jeg har en alvorlig konflikt med et nettverk på NTNU gjennom flere år. Det er nok slike ting som skal til for å få E eller D. Forøvrig kan jeg si at det ikke var noen andre som fikk under B på fagkoden jeg tok under på, ifølge studieweb.

 

Hvorfor strøk du?

Lenke til kommentar

 

Jeg går informatikk master og vi har 60 studiepoeng master (hele 5. klasse). Jeg skulle skrive en teoretisk forskningsoppgave som egentlig og være ferdig til jul og så gjøre noe mer etter jul, men jeg slet med motivasjon og litt "vinterdepresjon" så jobbet veldig lite med oppgaven i fjor høst. Så nå leverer jeg bare den forskningsoppgaven og ikke noe mer. Selve forskningsoppgaven tror jeg blir ganske bra, men har på måte bare levert en 30 studiepoengsoppgave. Hvordan tror dere det vil gå?

Snakk med veilederen din! Dette burde jo egentlig være klart for deg nå, så sent i semesteret.

 

Veileder sa etter jul at det det skal gå fint å bare levere en sånn type oppgave, men tror han da bare prøvde være positive og motivere meg til å jobbe videre. Leste her at dere snakket om halvferdige oppgaver og karakter på de, og lurte på om dette betegnes som det? Men ja, skal høre med veileder spesefikt om karakter neste gang jeg snakker med han, ble nervøs nå :(

Lenke til kommentar

Det finnes noen på gamle elektro (første etasje). Du går bortover langs kantina og inn i gangen opp til kontorene, men ikke gå opp. Heller gå inn langs gangen til kontoret for linjeforeningen til lektorstudentene. Der er det i hvert fall et rom som er helt tomt og ulåst. Kan heller ikke reserveres (rommet er til venstre).

 

Ellers er det en del ledige rom i etasjen under første etasje (U1 eller noe sånt?) i Realfagsbygget. De kan derimot reserveres, men er ofte tomme etter kontortid eller helgene.

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Noen som vet hva "Diplomutdeling" under utmatrikulering består av, og om alle fakultet/institutt har dette? Man får vel ikke vitnemålet før masteroppgaven er ferdig sensurert på sensommeren, så hva er dette diplomet? Og hvordan blir det på denne seremonien om man har feks utestående fag/kont?

Endret av hikkila
Lenke til kommentar

Noen som vet hva "Diplomutdeling" under utmatrikulering består av, og om alle fakultet/institutt har dette? Man får vel ikke vitnemålet før masteroppgaven er ferdig sensurert på sensommeren, så hva er dette diplomet? Og hvordan blir det på denne seremonien om man har feks et utstående fag/kont?

 

Dette er ikke noe vi hadde da jeg gikk ut. Kanskje noe fra høgskolene som nå er føyd sammen med NTNU? NT-fakultetet arrangerte en feiring for oss med middag og taler og greier før innlevering, men det var bare for at det skulle være litt mer stas enn bekreftelsesmail og seiersrunde.

Lenke til kommentar

Vi ved datateknologi på Gløshaugen hadde diplomutdeling i fjor. Det var en kort seremoni med noen taler, før alle ble tildelt en rose og et diplom. Diplomet var et enkelt ark hvor det sto at Vardark har fullført en femårig mastergrad i datateknologi, forutsatt bestått masteroppgave. Diplomet har neppe noen formell funksjon, men det var med på å gi hele utmatrikuleringen et mer høytidelig preg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Skal det mye til for å stryke på en masteroppgave for siving?

Og hvor vanlig er det å få D eller E på oppgaven?

Som kanskje noen her husker, så fikk jeg F.

 

Men jeg har en alvorlig konflikt med et nettverk på NTNU gjennom flere år. Det er nok slike ting som skal til for å få E eller D. Forøvrig kan jeg si at det ikke var noen andre som fikk under B på fagkoden jeg tok under på, ifølge studieweb.

 

Hvorfor strøk du?

 

Skulle gjerne ha svart deg, men må være forsiktig fra og med nå.

 

Dette nettverket holder på å bli veldig desperat for tiden. Kan ikke gå nærmere inn på det nå, men både jeg og noen andre er påpasselige på dette.

Lenke til kommentar

Jeg svarte en annen person på et legitimt spørsmål han/hun hadde.

 

Ikke bland deg mer med spydige innslag.

 

Alle her mener at det er uvanlig at en person får F på en prosjektoppgave veiledet av tre professorer.

 

Alle her mener at det er uvanlig at kun en person får stryk på et bestått/ikke-bestått emne samtidig som en gruppe leverer samme arbeid, så får kun en person stryk på gruppen til tross for samme arbeid.

 

Alle her mener at det er uvanlig at alle studenter får A og B i et emne, untatt en person som får E til tross for god innsats og gode karakterer ellers.

 

Og spesielt uvanlig er det at det er den samme personen mot de samme personene.

 

Og for å legge til: å ta eksperter i team og to k-emner gir deg egentlig ikke noe grunnlag for å uttale deg om noe på gløshaugen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...