Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Jeg tok faktisk aldri EiT. Eller k-emner :)

 

Og jeg kjøper rett og slett ikke historien din.

Enten dikter du opp hele fortellingen fordi du hater visse faglige ansatte eller så er du faglig udugelig på et nivå som overgår din egen fatteevne i den grad at du må konstruere denne konspirasjonen for å finne mening med karakterene dine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hør her..

 

Det er ingen grunn til at jeg skal svare en person som har brukt flere år på å latterliggjøre problemer jeg har hatt. Ingen andre ville ha gjort det heller, men siden du involverer deg konsekvent i debatter mellom meg og andre, så må jeg svare...dette også for den andre partens skyld.

 

Dine intensjoner er ikke gode, så ikke bland deg.

 

Mange av diskusjonene har vært som:

 

jeg har blitt behandlet slik og slik.

 

Den personen sa dette til meg..

 

Jeg fikk denne karakteren, men 5-6 andre professorer mente at karakteren skulle ha vært...

 

Og hver gang involverer du deg uten at noen ber om det til å sjikanere, latterliggjøre og komme med påstander.

 

Du har bakgrunn fra en høyskole og ikke fra Gløshaugen. Så spørsmålet, hvorfor ta deg bryet for å ødelegge allle debatter hele tiden?

 

Siste svar fra meg til deg. Og kan legge til at en del av saken er konfidensiell slik at jeg ikke kan gå ut med det. For tusende gang.

Lenke til kommentar

"Jeg har 8 år studier på haugen, og jeg har faktisk vært åpent kritisk til enkelte professorer og dermed kommet ganske skeivt ut med dem. Det har ikke stoppet meg fra å få rettferdige karakterer fra dem på alle arbeid jeg har levert hvor de har visst at det var mine arbeid. Har til og med diskutert saken saklig med dem over en lang busstur utenom studiesammenheng i ettertid. Får jeg lov til å delta i diskusjonen da?"

Du kan alltid kommentere. Det er et diskujonsforum. Twinflower og Operg (før) pleide å bare komme med spydige bemerkninger hele tiden for å avspore viktige spørsmål og diskusjonstema jeg hadde. Det er en bevisst taktikk gjennom flere år (saken går tilbake til 2015 hvor jeg først varslet om dette)."
 
"Altså; til tross for at jeg har gjort så mye jeg vil si det er greit å gjøre for å få en professor til å mislike meg akademisk (til og med sammenliknet noen av oppgavene hans med vgs-nivå og konkludert med at hans oppgaver er dårligere og mindre dekkende), har de fortsatt oppført seg saklig og profesjonelt mot meg, både i jobb- og privatsammenheng."
 Det er et etnisk dimensjon til dette. Jeg er innvandrer. Og en del av disse personene reagerte veldig da jeg var den første muslimske innvandreren som kom inn på nanoteknologi (en slags Rosa Parks). I tillegg til karakterene har det vært utallige episoder med mobbing og sjikanering. Dette er også noe jeg har tatt opp med administrasjonen. Spesielt har en del av dem vært grusomme mot meg i perioder hvor det har skjedd terrorangrep i Europa (f. eks Bataclan-angrepet hvor jeg ble skikkelig angrepet over en periode).
 
 
"Hver gang du kommenterer i tråden her, derimot, gir du inntrykk av at du er perfekt, det er kun "de andres" feil. Dette er et typisk konspirasjonsteoretiker-trekk. Når du også konstant alluderer til at det faktisk er en stor konspirasjon, uten at du i det hele tatt kan snakke om det (f.eks "Skulle gjerne ha svart deg, men må være forsiktig fra og med nå. Dette nettverket holder på å bli veldig desperat for tiden. Kan ikke gå nærmere inn på det nå, men både jeg og noen andre er påpasselige på dette.")"


Det er ikke en konspirasjon. Det jeg kan si er at dette miljøet har blitt tatt for dette før, men at de kom seg unna ved å legge hele skylden på en person. NTNU-delen av miljøet ble reddet som en følge av dette. Nå har de angrepet meg og flere andre studenter i løpet av flere år med samme taktikk. Da de ble tatt forrige gang var det en mektig person som gjorde det. Nå er det bare en student som ikke har slike kontakter. Og som kan trues.

"I tillegg blir du automatisk defensiv og avvisende når noen sier deg i mot, og går faktisk så langt at du ber folk ikke svare deg (på et debattforum!) hvis de ikke er enige med deg. Hvorfor i det hele tatt kommentere hvis du ikke er villig til å se den andre siden av saken? (I denne er det til og med 3 sider; oss som sitter med popcorn og ser på, din side og "de store skumle professorene"!)."

Synes ikke dette stemmer. Jeg var blind i tre år på Gløshaugen og har flere dårlige karakterer av den grunn. Har ikke klaget på dem og har en god tone med professorene selv den dag idag fordi de behandlet meg normalt.


"Jeg har fulgt saken din siden du begynte å kommentere i denne tråden, og har siden starten hatt intrykk av at det er bare tull og selv-rettferdiggjøring for karakterer du tror du fortjener, men faktisk ikke gjør. Det er tross alt enklere for det menneskelige sinn å legge skylden på noen andre enn det er å godta at man har feilet."

Det er ikke bare jeg som har reagert her. Mine veiledere, eksterne professorer jeg har snakket, gruppe-medlemmer i andre forsøk. Alle har reagert på denne særskilte behandlingen jeg har fått igjennom flere år av disse folkene. Men dessverre er ikke administrasjonen like velvillige.

"Vil for øvrig si at det er helt greit at du sier meg i mot, jeg har full forståelse for at du ikke har lyst til å høre på meg når jeg ikke er enig med deg, men jeg håper du er villig til å ta 2 minutter og prøve å sette deg inn i vårt perspektiv, kanskje du faktisk klarer å se hvorfor vi får det intrykket vi får?
"

Gjort dette i innlegget.

Kan legge til at: mine problemer med dette miljøet har vart over flere år. Men administrasjonen ønsker ikke å behandle saken på en skikkelig måte. Snakket med en person med kjennskap til saken og etter en klage ser det ikke bra ut for meg. De forsvarer sine ansatte selv om de skulle gjøre noe så alvorlig som dette.

Så jeg spør om råd på forum som dette. Folk som Twinflower benytter så muligheten til å angripe meg. Unødvendig.

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Det jeg kan si vedrørende truslene er at jeg har en gang blitt truet på McDonalds Strømmen og en gang på toget fra Oslo inn til Akershus.

 

Dette ble gjort av tredjepersoner. Den ene tilhørte "den lille" (den på McDonalds), mens den andre høyst trolig tilhørte "den unge". På toget var det noe som at: "du har lurt en person der oppe, men...". Det var trolig en som er venn med "den unges" samboer. 

 

Tro det om dere vil. :D

 

Men min oppgitthet skyldes hvor lang tid dette tar. Og spesielt ettersom jeg snakket med en konsulent på et annet institutt som mente at min sak var svært dårlig (dette var over en måned siden). Hun har utelukkende stolt på professorene sine utsagn ut ifra etos-prinsippet. Noe som også reflekteres i den skriftilige uttalelsen til meg. 

 

Så da spør man seg, hvis det er så opplagt og at man ikke tar hensyn til min uttalelse..hvorfor tar det 6 måneder (og muligens enda mer utover i neste høst-semester)? Da hadde jeg sluppet disse truslene og kunne ha tatt det ene emnet jeg trenger i utlandet. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Det jeg kan si vedrørende truslene er at jeg har en gang blitt truet på McDonalds Strømmen og en gang på toget fra Oslo inn til Akershus.

 

Dette ble gjort av tredjepersoner. Den ene tilhørte "den lille" (den på McDonalds), mens den andre høyst trolig tilhørte "den unge". På toget var det noe som at: "du har lurt en person der oppe, men...". Det var trolig en som er venn med "den unges" samboer. 

 

Tro det om dere vil. :D

 

Men min oppgitthet skyldes hvor lang tid dette tar. Og spesielt ettersom jeg snakket med en konsulent på et annet institutt som mente at min sak var svært dårlig (dette var over en måned siden). Hun har utelukkende stolt på professorene sine utsagn ut ifra etos-prinsippet. Noe som også reflekteres i den skriftilige uttalelsen til meg. 

 

Så da spør man seg, hvis det er så opplagt og at man ikke tar hensyn til min uttalelse..hvorfor tar det 6 måneder (og muligens enda mer utover i neste høst-semester)? Da hadde jeg sluppet disse truslene og kunne ha tatt det ene emnet jeg trenger i utlandet. 

 

Hva synes du om miljøet på Nano-linja blant studentene? Har hørt at det er en del rivalisering blant studentene pga hard kamp om de få stipendiatplassene som stilles ut. Har du opplevd trakassering også av medstudenter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det jeg kan si vedrørende truslene er at jeg har en gang blitt truet på McDonalds Strømmen og en gang på toget fra Oslo inn til Akershus.

 

Dette ble gjort av tredjepersoner. Den ene tilhørte "den lille" (den på McDonalds), mens den andre høyst trolig tilhørte "den unge". På toget var det noe som at: "du har lurt en person der oppe, men...". Det var trolig en som er venn med "den unges" samboer. 

 

Tro det om dere vil. :D

 

Men min oppgitthet skyldes hvor lang tid dette tar. Og spesielt ettersom jeg snakket med en konsulent på et annet institutt som mente at min sak var svært dårlig (dette var over en måned siden). Hun har utelukkende stolt på professorene sine utsagn ut ifra etos-prinsippet. Noe som også reflekteres i den skriftilige uttalelsen til meg. 

 

Så da spør man seg, hvis det er så opplagt og at man ikke tar hensyn til min uttalelse..hvorfor tar det 6 måneder (og muligens enda mer utover i neste høst-semester)? Da hadde jeg sluppet disse truslene og kunne ha tatt det ene emnet jeg trenger i utlandet. 

 

Hva synes du om miljøet på Nano-linja blant studentene? Har hørt at det er en del rivalisering blant studentene pga hard kamp om de få stipendiatplassene som stilles ut. Har du opplevd trakassering også av medstudenter?

 

Ja. Noen av dette miljøet kommer fra Nano. 

Lenke til kommentar

Har kontaktet flere eksterne kilder og fått mye støtte.

 

Men de har sagt at jeg må vente på avgjørelsen fra NTNU. Dette fortalte jeg administrasjonen. De har nå brukt flere måneder ekstra. 

 

Og dette i en sak hvor jeg visstnok ikke har en sterk sak. Så hva tar da 6 måneder? Eller kanskje til og med 10 måneder (for de drar på ferie snart). Hvis jeg har tapt, så har jeg tapt. Jeg hadde bare en alliert der og han kunne ikke ta saken (fordi han ikke jobber med HR). Det var han de insunierte at jeg "hadde lurt". 

 

Det siste betyr altså at de vet at de har vunnet, men jeg er den eneste som ikke får vite det. Slik jeg forstår det. Virker som uthaling av tid fra administrasjonen for å være helt ærlig. 

 

EDIT: og jeg går rundt og blir truet. :D

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Jeg klaget til studieveileder og adminsitrasjonen. De kunne ikke gjøre noe, så jeg bestemte meg heller for å ligge lavt.

 

Anmeldte en person for vedvarende trusler. Den saken ble henlagt ved at han løy i avhør. Politiet begynte så å etterforske meg, de ringte rundt til mine familie og etterforsket heller meg.

 

Senere ba en innsatsleder ved Trondheim Politikammer om unnskyldning til meg og at jeg hadde rett om denne personen. Men jeg gikk ikke til politiet etter dette. De i Trondheim har et problem med innvandrere og er egentlig enig i behandligen som NTNU utøver virker det som. 

 

Derimot kan politiet i Oslo og Akershus stoles på. 

Lenke til kommentar

Det eneste jeg kan si egentlig er at det er mange Frp'ere der borte og de støtter en slik politikk. 

Jeg håpet bare at jeg kunne få muligheten til å uteksamineres, men er nå under sterkt press og må være forsiktig.

 

Må sannsynligvis dra til mine foreldres hjemland for å få det siste emnet slik at jeg kan bli ferdig. 

Det er vel konklusjonen etter alt dette oppstyret :D

Lenke til kommentar

Hvorfor etterforsket politiet deg?

Etterforske er feil ord.

 

Men dette var en fyr som var hjemløs i store perioder. Og svært farlig radikal person. Så han kom med noen motanklager. Politiet trodde mer på han enn meg. Det er en del problemer med politiet der oppe og forholdet deres til innvandere. F. eks. ble faren min banket opp av tre personer leid inn av en nabo på grunn av en nabofeide (han pleide å parkere på vårt område med sine varebiler som ble brukt til litt av hvert). Politiet henla saken og jeg fant senere ut at de mente vi var skyld i dette. 

 

De mener deres jobb er å støtte nordmenn fremfor norske lover. Jeg kunne gitt mange flere eksempler grunnet min etterforskning, men det er vanskelig å være innvandrer i Trondheim. Det er alt jeg kan si for nå. 

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Hvis du virkelig har en sak så kan du gå til media. Enten Adressa eller Universitetsavisa.

Men først så er varslingssystmet på NTNU en fin ting. Dersom du varsler vil dekan på fakultetet få saken direkte til seg, og systemet er gjort slik at saken ikke kan legges bort før tiltak er gjort. Dersom denne saken er så alvorlig som den sies å være, så burde varslingsknappen vært brukt for mange år siden. Som tidligere FTV på IE vet jeg at varslingssaker tas alvorlig. Bruk varslingsknappen, å skrive om det på et forum hjelper dessverre svært lite. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...