Gå til innhold

Holgers lille NTNU-tråd | *Se første post for spørsmål om hybel*


HolgerL

Hvilket sted tilhører du?  

1 456 stemmer

  1. 1. Velg ett av alternativene

    • Dragvoll
      254
    • Gløshaugen
      1018
    • Annet
      202


Anbefalte innlegg

Da jeg tok emnet så karakterfordelingen slik ut:
 

gZP62mw.png

 

Så med mindre det har skjedd noe drastisk siden den tid, må vel A-en kunne sies å ligge ganske høyt. Ex. phil. er et litt krevende emne fordi man ikke «bare» må pugge all teorien, men også må være flink til å drøfte og argumentere for å kunne skrive en god oppgave. Å levere fra seg en besvarelse som står til en A er ikke lett.

Endret av Vardark
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det jeg antok. Ligger A'en i exphil på gløs høyt?

 

Fikk selv B i exphil denne våren uten å ha vært i en eneste forelesning, og med minimal innsats i eksamensperioden. En tredjedel av spørsmålet på eksamen krevde også kunnskap fra en pensumbok jeg aldri hadde åpna, så besvarelsen min på det området var svært mangelfull og prega av gjetting. 

 

Jeg brukte Flexphil og syntes det fungerte veldig bra. Stort pluss at man kan se på videoforelesninger og slipper å lese selv.

Lenke til kommentar

Bare å søke opp statistikken på grades.no

Kult! visste ikke om den siden. Er den korrekt? Ser at ingen fikk A i innføringsfaget til emil i fjor...

 

Kom tilfeldigvis over siden til emil, hvor jeg fant ut at man selv må melde seg på faddergreiene,, lønner seg vel å delta? På litt i hvert fall? Pleier det å gå greit å 'blende inn' selv om man ikke drikker?

Lenke til kommentar

Fikk selv B i exphil denne våren uten å ha vært i en eneste forelesning

 

Jeg brukte Flexphil og syntes det fungerte veldig bra. Stort pluss at man kan se på videoforelesninger og slipper å lese selv.

Så du fulgte altså forelesninger likevel? Eller?

Lenke til kommentar

I gamle dager, da jeg gikk på NTNU, møtte man i det fineste man hadde (dress/bunad) ?

Når man tar rektor i hånda og sånt eller på kvelden eller når skal man gå pent kledd? ??‍♀️ gikk årsstudium i år og husker ikke helt hva folk hadde på seg til forskjellige tider

Lenke til kommentar

Mulig det er forskjellig kultur fra studium til studium, men på sivinglinjene er det forventet at man går i studentergalla (det fineste man har tilgjengelig) hele dagen. Studentergalla innebærer også daljer (medaljer), men det er vanligvis ikke aktuelt for førsteklassinger siden man får dem fra studentforeninger. Det er kult å ha med eventuelle man har fått på annet vis, så lenge det ligger litt prestisje i dem. Ikke ta med svømmeknappen liksom, men f.eks militære utmerkelser er sett opp til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva synes folk om emnet TDT4250 avansert programvaredesign,er det nyttig?

Har hørt litt rykter om at en bør styre unna programvareutvikling under studiet, siden man uansett kommer til å lære det i jobber og sommerstillinger, og heller fokusere på de mer "tekniske" datafagene. Stemmer det?

Lenke til kommentar

Ser at fadderuken innebærer 'hyttetur'. Noen som vet om man må ha med sovepose for dette?

Litt sent svar, men fadderukene på NTNU er ikke akkurat uniforme. Ta kontakt med de som organiserer fadderukene dine (linjeforeningen din hvis du skal studere på Gløshaugen) og sjekk det ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...