Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Ang. tåkelys, så ser jeg flest eldre SUV-typer (ala RAV4) som kjører med både kjørelys og tåkelys. Sjåføren er ofte middelaldrende damer. Jeg tror ikke de er klar over lovligheten rundt dette, eller kjører rundt i det for å framstå som "kul", men sitter med den oppfatningen at "jo mer lys jeg har på, jo bedre ser jeg".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en mistanke om at veldig mange av de eldre som kjører rundt med dette rett og slett ikke er klar over at det er på. Nå har ikke jeg skrudd på tåkelys i veldig mange biler, men i de 2-3 bilene jeg har prøvd det i så er det kun et lite lys på selve bryteren som indikerer at det er på. Altså ikke et ikon i instrumentpanelet av samme type som f.eks. fjernlys.

 

Nå i mørketida blinker jeg daglig til noen som kjører med nær+tåkelys, men det er ikke sikkert det er alle som tar poenget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snakker om irriterende lys hadde jeg en en av postnord sine trailere bak meg i går, det var omkjøring grunnet veiarbeide så han var nok litt etter skjema, men i noen mil lå han helt oppi fangeren min(70 sone, jeg hadde satt cruisekontrollen på 70). Det var ikke mulig å kjøre forbi på den strekningen så vet ikke hvorfor han insisterte på å bruke frontlysene til å lyse opp innsiden av min bil. Når det var en liten slette senka jeg farten til 50 så han kunne komme seg forbi, men hadde egentlig lyst til å holde meg forran han bare så han ble mer forsinka.

Lenke til kommentar

Snakker om irriterende lys hadde jeg en en av postnord sine trailere bak meg i går, det var omkjøring grunnet veiarbeide så han var nok litt etter skjema, men i noen mil lå han helt oppi fangeren min(70 sone, jeg hadde satt cruisekontrollen på 70). Det var ikke mulig å kjøre forbi på den strekningen så vet ikke hvorfor han insisterte på å bruke frontlysene til å lyse opp innsiden av min bil. Når det var en liten slette senka jeg farten til 50 så han kunne komme seg forbi, men hadde egentlig lyst til å holde meg forran han bare så han ble mer forsinka.

Du må sannsynligvis sette cruisen på 75-77 for at reell hastighet skal være 70.

 

Forøvrig så hadde jeg ALDRI akseptert å ha en trailer rett i hekken i "noen mil"!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jæævla Teslahorer.

 

Var i rundkjøring før en Tesla bestemte seg for å kaste seg ut foran meg og luse ut av rundkjøringen i 10km/t akkurat der jeg skulle. Jeg måtte bråbremse, så jeg fløytet. Han bestemte seg for å hive seg på bremselysene og stoppe litt opp. Okay hva faen feiler mennesket? Så fløyter jeg igjen og han stopper opp midt på veien. Vil han snakke med meg eller hva, for jeg tar gjerne en samtale med idioten.

Så siden han ikke kjører, legger jeg meg ut og prøver å kjøre forbi. Da gir han full jævla gass sånn at jeg ikke kommer forbi. Fløyter som faen jeg da ofc.

 

Tror han er så kul i den nye Tesla SUVen sin. Faen blir så forbanna. Er det slik at Tesla kjørere mangler mange hjerneceller? Kan faen snart ta alle over en kam og si alle er idioter, for så mye idiotkjøring fra folk som kjører Tesla skal man lete lenge etter.

 

 

Edit: Regnr sier at bilen tilhører DNB Bank. Jaha! Forbanna drittunge.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jæævla Teslahorer.

 

Var i rundkjøring før en Tesla bestemte seg for å kaste seg ut foran meg og luse ut av rundkjøringen i 10km/t akkurat der jeg skulle. Jeg måtte bråbremse, så jeg fløytet. Han bestemte seg for å hive seg på bremselysene og stoppe litt opp. Okay hva faen feiler mennesket? Så fløyter jeg igjen og han stopper opp midt på veien. Vil han snakke med meg eller hva, for jeg tar gjerne en samtale med idioten.

Så siden han ikke kjører, legger jeg meg ut og prøver å kjøre forbi. Da gir han full jævla gass sånn at jeg ikke kommer forbi. Fløyter som faen jeg da ofc.

 

Tror han er så kul i den nye Tesla SUVen sin. Faen blir så forbanna. Er det slik at Tesla kjørere mangler mange hjerneceller? Kan faen snart ta alle over en kam og si alle er idioter, for så mye idiotkjøring fra folk som kjører Tesla skal man lete lenge etter.

 

 

Edit: Regnr sier at bilen tilhører DNB Bank. Jaha! Forbanna drittunge.

 

Leaset bil med andre ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Protip: Hvis du møter på farlige idioter så bruker du ikke hornet, du kjører defensivt og passivt, og så rapporterer du registreringsnummeret til 02800 for farlig kjøring.

Takk for tipset.

Var nok det jeg skulle gjort i gårkveld istedenfor å gi dusten hornet.

Låg bak en bil med L på og i et lyskryss fikk vedkommende problemer med å komme i gang igjen.

For min del venta jeg men bilen bak med tutet og la seg ut for å kjøre forbi på venstre side.

I mellomtida har bilen forran meg kommet i gang og jeg følger etter.

Krysset er av en art med 4 armer og 2 felt inn, høyre felt for rett fram, dit jeg skal og til høyre mens venstre felt er for de som skal til venstre.

Nå kjører altså jeg rett fram mens han som var bak og la seg ut til venstre forsøkte å smette inn forran meg.

Ettersom jeg akselererte gjennom krysset slet han litt med å komme forbi men slapp han inn før han gikk tom for plass og gav han et tut som takk for utålmodogheten.

Da stopper dusten opp, hopper ut av bilen og roper noe.

Jeg ser dumt på han fra førersete og han setter seg i sin egen bil og kjører videre med det resultatet at han som hadde det så travelt sløset med både sin og min tid.

Det ironiske her var at mens han sto å ropte fikk han hornet av de bak meg igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jævla taxisjåfører som tror de eier veien, kjører hjem i nabolaget der det står parkert biler langs veien på han sin side, så jeg bare kjører, og det gjør han også, bare at jeg holder meg på asfalten så han må stoppe, så tuter vi på hverandre... Er plen/grus på min side, men makan til frekkhet å bare presse noen ut av veien, selv om det bare er et nabolag med 30 sone. Hvorfor skal jeg kjøre over oppkjørselen/hagen til noen andre når han har vikeplikt for meg? Mest irriterende var at han turer på meg, som om jeg gjorde noe galt ved å holde meg på asfalten. Er en ting om han stod og ventet så kunne jeg sikkert lagt meg litt utenfor, men når man bare presser seg fram og forventer bilen skal kjøre halvveis i grøfta og så tute for at han ikke gjør det er en annen sak...

Lenke til kommentar

Vurderte sterkt å ringe og tipse i forgårs.

Lå bak en eldre 406 stv som lå midt PÅ den hvite stripa. Ganske bred veiskulder, men han hadde fortsatt høyrehjula nesten uti grøfta. Kjørte også i rundt 45 i 60. I starten trodde jeg han forsøkte å la meg passere. Men det kom biler imot hele tiden, og på et tidspunkt kjørte han innom en busslomme men uten å snakke ned farten. Han holdt på å kjøre i grøfta da lomma slutta.

 

Jeg svingte av til gata mi og denne bilen fortsatte videre.

 

Lurer på om det var en som kjørte i rus eller en forvirra pensjonist.

Lenke til kommentar

Nå i mørketida blinker jeg daglig til noen som kjører med nær+tåkelys, men det er ikke sikkert det er alle som tar poenget.

 

Ja, det er nok av dem for tiden som fortjener et blink.

Er det slik at en må skru på tåkelysa hver gang bilen starter, eller finnes det modeller der dette kan stå trøkka på til evig tid? Regner med det kun forekommer på gamle biler. Alle nyere biler er jo forsynt med "auto" som bytter mellom DRL og vanlig nærlys. Men man vet jo ikke, kan jo hende noen rånere må overstyre dette, for å opprettholde imaget sitt?

Lenke til kommentar

Med tanke på at det er så mange biler med dårlig fabrikkjusterte xenon-lys så gidder jeg ikke å irritere meg over de som kjører med halogen lysfontene i tåkelysene.

 

90% av gangene jeg blir blendet i trafikken så er det en svær Hilux, bil med svær henger eller en SUV med xenon.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Er det slik at en må skru på tåkelysa hver gang bilen starter, eller finnes det modeller der dette kan stå trøkka på til evig tid? Regner med det kun forekommer på gamle biler. Alle nyere biler er jo forsynt med "auto" som bytter mellom DRL og vanlig nærlys. Men man vet jo ikke, kan jo hende noen rånere må overstyre dette, for å opprettholde imaget sitt?

En del modeller fra Toyota kan du slå på tåpelysene når bilen er ny, så står de på til evig tid..

Det samme gjelder en del Suzuki-modeller, jeg tror det også gjelder Subaru..

 

På eksempelvis Mercedes må man gjøre et aktivt valg hver eneste gang man starter bilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...