Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

De bilene jeg ser det mest på, kjørelys pluss tåkelys, er faktisk halvnye toyotaer (prius/auris) og andre japanere.

 

Teit at jeg lar meg irritere over det.

Prius er det veldig enkelt at de blir stående på. Man skrur kun på en bryter og den kan stå uten at den skrus av automatisk (kun et lys i dashboardet som varsler). Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Prius er det veldig enkelt at de blir stående på. Man skrur kun på en bryter og den kan stå uten at den skrus av automatisk (kun et lys i dashboardet som varsler).

 

 

Trodde Priusene burde spare på strømmen sin mest mulig jeg? :D 

 

Ser også masse Ford som konstant kjører med DRL i mørket (altså kjøre-LED foran og baklysene av). Har de vært eksepsjonelt treige med å tilby autolys som standard? Spør du meg burde biler som selges med DRL hatt påbudt autolys.  

Endret av Misantropen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du ikke har evne til å se symbolet i dashbordet og skru av tåkelysene, så burde du kanskje ikke hatt sertifikatet. Det er triviell sak, men nå burde bilkjøring være et såpass høyt privilegium at et basisnivå av tekniske kunnskaper skulle vært absolutt nødvendig.

 

Jeg kan forstå at du ikke ser symbolet, men hvis du har en bil hvor bryteren ikke "tilbakestilles" når du skrur av tenninga, så bør du vite bedre. 

 

I min volvo v70 kan jeg ikke se bryteren i vanlig sittestilling, og det er der varsellyset om at den står på er. Samme på min gamle V50. 

 

Det er forøvrig ingen god unnskyldning.

Endret av steinrawr
Lenke til kommentar

Om du ikke har evne til å se symbolet i dashbordet og skru av tåkelysene, så burde du kanskje ikke hatt sertifikatet. Det er triviell sak, men nå burde bilkjøring være et såpass høyt privilegium at et basisnivå av tekniske kunnskaper skulle vært absolutt nødvendig.

 

Det å kjøre bil er såpass potensielt farlig at sertifikatet burde henge høyt. Men norske politikere har i flere tiår ment at bilserifikatet er en menneskerett, så mange tidligere krav til kjøreopplæringa har blitt droppet for å få ned prisnivået. Derfor er f.eks ingen opplæring lengre om hvordan en bil fungerer, derfor er det stadig færre som innehar sertifikat som har særlig peiling på kjøretøyet de fører. Hvis bilen stopper må de bare vente på hjelp, for de har ikke peiling på selv det mest helt elementære. Dessverre.

 

I de siste årene har kravene til bilsertifikatet igjen blir strengere, men nå er endringene tilpassing til nye EU-krav, ikke at norske politikere har tatt selvkritikk.

Lenke til kommentar

På en måte er jeg for selvkjørende biler når jeg ser hvor mange naut som kjører bil. Samtidig er jeg ofte forbauset over at det ikke er flere trafikkulykker enn det faktisk er.

 

Men selv vil jeg neppe kjøpe meg en selvkjørende bil, i hvert fall ikke uten muligheten for å kunne kjøre den manuelt. I hvert fall ikke før jeg blir så gammel at jeg blir nødt til å skaffe meg elsykkel for å klare å sykle ...

Lenke til kommentar

 

Om du ikke har evne til å se symbolet i dashbordet og skru av tåkelysene, så burde du kanskje ikke hatt sertifikatet. Det er triviell sak, men nå burde bilkjøring være et såpass høyt privilegium at et basisnivå av tekniske kunnskaper skulle vært absolutt nødvendig.

Det å kjøre bil er såpass potensielt farlig at sertifikatet burde henge høyt. Men norske politikere har i flere tiår ment at bilserifikatet er en menneskerett, så mange tidligere krav til kjøreopplæringa har blitt droppet for å få ned prisnivået. Derfor er f.eks ingen opplæring lengre om hvordan en bil fungerer, derfor er det stadig færre som innehar sertifikat som har særlig peiling på kjøretøyet de fører. Hvis bilen stopper må de bare vente på hjelp, for de har ikke peiling på selv det mest helt elementære. Dessverre.

 

I de siste årene har kravene til bilsertifikatet igjen blir strengere, men nå er endringene tilpassing til nye EU-krav, ikke at norske politikere har tatt selvkritikk.

Det gjelder ikke bare politikere. Det er bare å se i denne tråden hvor lite alvorlig folk tar å kjøre bil. Biler er farlige og folk bør ta det på alvor. AtW

Lenke til kommentar

Snart er det vel slutt på å kjøre opp med manuell til og med. Bilkjøring blir stadig mer fordummet, alt for noobs.

Er så teit når man ser filmer fra statene, folk som skal lære å kjøre manuell. Fy flate, flaut å se på :(

Alt man ikke kan må læres..

Jeg tipper det også var ganske så komisk første gang du prøvde deg med giring og klutsjing.

 

Forøvrig er jeg ikke enig i at bruk av automatgir er fordummende, tvert imot er det for dumt at bilførerne skal måtte gire selv når bilen kan gjøre det selv så mye bedre.

Lenke til kommentar

Har merket mer av dette i julestresset. Merker også hvor dårlige folk er til å unngå å blokkere fot-overganger og rundkjøringer.

 

Etter å ha kjørt i Oslo i noen år så ser jeg også hvor mange sinker det er her på vestlandet. Jeg kjører ikke spesielt fort, men de aller fleste her kjører enten under fartsgrensen eller dønn på uten å ta med feilmargin på speedometeret. Den opplevelsen har jeg ikke i Oslo.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

2 ting har preget julerushet for min del i år, folk som ikke kommer seg ut på veien fra kryss da de skal ha helt latterlig store luker før de tørr seg utpå veien, har blitt stående i snart kvarteret å bannet og hisset meg opp over folk som ikke tar helt enorme luker. Andre irritasjonsmomentet er folk som gjerne tar 2 parkeringsplasser på ellers helt fulle parkeringsplasser, jeg så en helt ny mercedes GLC gjøre dette rett forran øyene på meg her en dag, rakk dessverre ikke å konfrontere hun som kjørte denne, men syns bare det er så dumt og egoistisk som en får det når parkeringsplassen eller er HELT full. 

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Når jeg kjørte hjem igjen i kveld var det flere en vanlig som kom i motgående som valgte å blende meg rett før de kom opp på siden av bilen min, forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å vente til man er på siden eller forbi før man slår på langlysa igjen :(

 

Kanskje fordi man under kjøreopplæring får vite at man skal skru på fjernlysene igjen i god tid før man passerer møtende bil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Når jeg kjørte hjem igjen i kveld var det flere en vanlig som kom i motgående som valgte å blende meg rett før de kom opp på siden av bilen min, forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å vente til man er på siden eller forbi før man slår på langlysa igjen :(

Kanskje fordi man under kjøreopplæring får vite at man skal skru på fjernlysene igjen i god tid før man passerer møtende bil.

Men er fortsatt idiotisk og irriterende å skru på flere billengder før...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...