HeHauken Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Dømmingen i VM har jo, som vanlig, vært rævva. Slik blir det når vi inviterer hele verden til fest, og små stillehavsøyer, Afrika og USA er med (mye merkelig dømming under Norge-kampen i går også). Det er en del av sjarmen det, som at pittesmå fotballnasjoner (som Kapp Verde - og USA - osv går videre fra gruppespillet) Men dømt er faktisk dømt. Dette vi ser nå er korrupsjon på høylys dag. 4 1
Snikpellik Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Verdt å nevne: FIFA har altså ikke trukket det røde kortet eller sagt avgjørelsen var feil. Det de har gjort er å fjerne suspensjonen. 4
Cappo Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) Baranladion skrev (1 time siden): Det er ikke et latterlig forsøk på å rette opp en feil, det er ren, åpenlys korrupsjon, når verdens mektigste mann (globalt) og verdens mektigste mann (sportsverdenen), som også er gode venner, har dialog om avgjørelser tatt i en fotballkamp, og som følge av det endres mot FIFA`s egne regler... Det er faktisk absurd, men begge to er skamløse til å skryte av det, og de slipper unna med det. Alle disse toppene i disse forbundene er så høye på seg selv at det er til å bli kvalm av. Du kunne sikkert funnet en fyr som virkelig brenner for fotballen og ikke bare pengene, som hadde gjort en vel så god jobb som Infantino men til en brøkdel av lønna. Det som hadde vært kult var om Pochettino ikke tok med Balogun mot Belgia. For det er vel bare 1 kamp han er suspendert? Eller er det 3? For Pochettino har jo ingen tilknytning til USA. Ender vel opp med å bli arrestert av ICE om han gjør noe sånt. Endret 6. juli av Cappo
HeHauken Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) Snikpellik skrev (8 minutter siden): Verdt å nevne: FIFA har altså ikke trukket det røde kortet eller sagt avgjørelsen var feil. Det de har gjort er å fjerne suspensjonen. OK, så da er poltisk innblanding greit da? Håper Støre og Barth Eide følger nøye med mot England. Endret 6. juli av HeHauken 3
spiff42 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Snikpellik skrev (37 minutter siden): Verdt å nevne: FIFA har altså ikke trukket det røde kortet eller sagt avgjørelsen var feil. Det de har gjort er å fjerne suspensjonen. De har faktisk ikke fjernet suspensjonen, men utsatt den i en «prøveperiode». Det er resultatet av å bruke artikkel 27, der dette står utvetydig: Sitat By suspending the implementation of the sanction, the judicial body subjects the person sanctioned to a probationary period of one to four years Hva menes med prøveperiode for rødt kort etter en takling? Det er helt absurd og tyder på at dette var en desperat avgjørelse etter kraftig press. 1
Snikpellik Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli HeHauken skrev (1 time siden): OK, så da er poltisk innblanding greit da? Nei? USA bør og skal kastes ut av VM. Det er det regelverket sier. 5 1
HeHauken Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Snikpellik skrev (4 minutter siden): Nei? USA bør og skal kastes ut av VM. Det er det regelverket sier. Ved din presisering kunne en tolke det dit at de "ikke hadde reagert på kortet - ergo ingen påvirkning på dommer", men flott at vi er enige. Dette bør en slå hardt ned på. Men mistenker at FIFA ikke har baller til det. 2
jjkoggan Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Snikpellik skrev (21 minutter siden): Nei? USA bør og skal kastes ut av VM. Det er det regelverket sier. Rettferdig å straffe landslaget og sine fans for noe de ikke hade noe å gjøre med? 1
Baranladion Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) Snikpellik skrev (2 timer siden): Verdt å nevne: FIFA har altså ikke trukket det røde kortet eller sagt avgjørelsen var feil. Det de har gjort er å fjerne suspensjonen. -Uten å komme med noen begrunnelse på hvorfor, i utslagskonkurransen, i VM. Spent på om begrunnelsen noensinne kommer... Hvis de sier at avgjørelsen er feil, så har altså Balogun fått betinget "dom" for å være uskyldig, det ville jo være ganske komisk. Eneste de vel kan gjøre, er å si at overtredelsen er med vilje, men bruker paragrafen om betinget suspensjon slik den er tiltenkt, men det lager jo en presedens om at du med vilje kan tråkke noen på ankelen på den måten, men at det ikke fører til suspensjon, kun betinget suspensjon Endret 6. juli av Baranladion 2
Reg2000 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli 15 minutes ago, jjkoggan said: Rettferdig å straffe landslaget og sine fans for noe de ikke hade noe å gjøre med? Ja det er rettferdig at reglene følges. USA burde kastes ut av turneringen. 1 1
Snikpellik Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) jjkoggan skrev (42 minutter siden): Rettferdig å straffe landslaget og sine fans for noe de ikke hade noe å gjøre med? Det er selvfølgelig urettferdig for laget og fansen, det er ikke deres feil at landets regjering holder på sånn. Men regelverket er jo veldig tydelig og må følges - det er det mest rettferdige i en sånn situasjon. Jeg liker det amerikanske laget og hadde håpet de skulle slå ut Belgia, men dette går bare ikke an. Endret 6. juli av Snikpellik 2 1
Cappo Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Reg2000 skrev (22 minutter siden): Ja det er rettferdig at reglene følges. USA burde kastes ut av turneringen. La oss spille djevelens advokat et øyeblikk. Er ikke det litt strengt? Jeg ser ikke for meg at Pochettino har gått til Trump og bedt han blande seg. Og alle vet at Trump gjør hva faen han føler for, så hvorfor skal laget straffes for noe de ikke har kontroll over? Hvis det skal bli så "enkelt" å kaste ut lag fordi en tredjepart blander seg, så ser jeg for meg at det er noe som vil kunne misbrukes i fremtiden.
DukeNukem3d Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Jeg tror Trump fucker opp bongen min. Balogun kommer til å være HELT ute av det i kveld. Faen
Cappo Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) DukeNukem3d skrev (2 minutter siden): Jeg tror Trump fucker opp bongen min. Balogun kommer til å være HELT ute av det i kveld. Faen Hvis Pochettino er en topp manager så utelater han Balogun, rett og slett fordi det har blitt for mye støy rundt han. Og jeg vil påstå at det beste for laget er å ikke ta han med. Jeg tror også han ikke nødvendigvis vil være 100% mentalt. Endret 6. juli av Cappo 2 1
barezell Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli tipper Balogun starter og scorer. Såååå blir det virkelig oppstyr ☺️
^fmj Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) Delvis skrev (14 timer siden): Vi blir slått ut mot England. Bare til å belage seg på det. Man kan håpe, men det går nok ikke. Pickford har elendig rekkevidde, det er en gavepakke til Haaland. Problemet er at de har Kane og Bellingham. Nusa må benkes. Endret 6. juli av ^fmj 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå