Jotun Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli jjkoggan skrev (2 timer siden): Å glede seg når mange uskyldige straffes er skammelig. Hva som er rettferdig er en annen sak Hvis jeg straffer hele familien for noe faren gjorde er det en synd sak, ikke noe å glede seg for Wow. Her er du spot on. Som vanlig. 2
engavif Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Desverre ødelegger VAR mye av fotballen. Ja, man får kanskje mer riktige avgjørelser, men problemet er at det tar for lang tid før det kommer, som målet til Egypt som ble annullert. Det store problemet er at dommeren slutter å ta avgjørelser, han lener seg på at var kan se det seinere noe som skaper situasjoner som i dag. Man har sett det i lang tid at linjedommer ikke vinker på offside lenger. Man ser at var nå i vm kan gå inn å gjøre om en corner. Nå ser man også at dommeren kanskje ikke blåser på frispark, ser ann situasjonen og lener seg på var. Jeg er stygt redd for at man kommer til å få enda flere sånne avgjørelser som i dag, for dommeren er blitt for avhengig av var og tørr ikke å være dommer lenger. 1
oOF Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Jeg finner at Sveits er et lag jeg ikke finner så interessant å se på av en eller annen grunn. 1
Baranladion Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli engavif skrev (38 minutter siden): Desverre ødelegger VAR mye av fotballen. Ja, man får kanskje mer riktige avgjørelser, men problemet er at det tar for lang tid før det kommer, som målet til Egypt som ble annullert. Det er mulig at man får riktigere avgjørelser, men jeg vet ikke om det er flere som opplever de som riktigere, siden det meget sjelden er svart/hvite svar på subjektive hendelser i en kontaktsport. Hvis du ser taklingen som fører til annullering live, så ser det soft ut, i en duell der Argentineren faller lett/er i ubalanse i en duell, men i slow-mo og flere repetisjoner så kan selvsagt et frispark forsvares. engavif skrev (41 minutter siden): Det store problemet er at dommeren slutter å ta avgjørelser, han lener seg på at var kan se det seinere noe som skaper situasjoner som i dag. Er ikke helt riktig det heller, for det var en annen situasjon der Salah er helt alene igjennom fra midten av banen etter en meget soft contact som absolutt ikke ser ut som frispark. På den blåser dommeren umiddelbart, og velger å ikke lene seg på VAR. engavif skrev (42 minutter siden): Jeg er stygt redd for at man kommer til å få enda flere sånne avgjørelser som i dag, for dommeren er blitt for avhengig av var og tørr ikke å være dommer lenger. Ja, det er trist, og enda mer trist er det at det man i størst grad diskuterer etter en feiende flott 2.omgang med 4 skåringer, er dommerens prestasjoner.
BadCat Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli VAR har reddet flere av de kampene jeg har sett. Heller det enn synsing fra dommeren. Man kan ikke stole på magefølelsen til en dommer.
Noxhaven Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli oOF skrev (51 minutter siden): Jeg finner at Sveits er et lag jeg ikke finner så interessant å se på av en eller annen grunn. Vi gikk fra en av de mest underholdende kampene i VM til kanskje den skjedeligste. Det var totalt 2 sjangser i hele første omgang mellom Sveits og Colombia.. 1
Jotun Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Enig. Relativt skjedelig kamp dette. Men. Får kanskje en straffekonk da.
Cappo Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Kan noen informere Sveits og Colombia om at dette ikke er gruppespill og at du ikke kan spille uavgjort? Relativt kjedelig når begge lagene spiller for å ikke tape i stedet for å spille for å vinne.
OddZen Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli Hvem vil man ha videre med tanke på Argentina og Norge deretter?
King Tony Craig Skrevet 7. juli Skrevet 7. juli (endret) En spennende og morsom kamp. Unner Sveits dette. Og håper seff at de slår Argentina i kvart`n. Har ingenting imot Argentina på noe vis, men jeg er så drittlei den opphausingen fra kommentatorene til både NRK og TV2 at jeg får oppkastsjau av det. Endret 7. juli av King Tony Craig
Baranladion Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli BadCat skrev (9 timer siden): VAR har reddet flere av de kampene jeg har sett. Heller det enn synsing fra dommeren. Man kan ikke stole på magefølelsen til en dommer. Når dommeren er instruert til å ikke dømme og heller se på saker i ettertid, så kan man ikke vite om VAR reddet, eller om dommeren faktisk hadde dømt hvis VAR ikke hadde vært der. Noen situasjoner blir nok riktig endret i ettertid, men fy søren så mange situasjoner som blir endret eller ikke tatt som skaper stor kontrovers også. Da syns jeg det er bedre med det menneskelige, at dommerene faktisk skal få lov til å gjøre feil. Med VAR forventes det at det blir rettferdig og korrekt. Det jeg foreløpig sitter igjen med etter dette VM er: Enormt mange kontroversielle avgjørelser Korrupsjon Et Norge og et Kapp Verde som fotball-verden har blitt glad i.
Jotun Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli Uansett fullstendig tullete å ta med det billige frisparket og annullere scoringen til Egypt der.... 1
Reg2000 Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli (endret) Personlig mener jeg fotballen blir kjedeligere med VAR. Tror dessverre ikke de kommer til å snu . Endret 8. juli av Reg2000
VifteKopp Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli Jotun skrev (2 timer siden): Uansett fullstendig tullete å ta med det billige frisparket og annullere scoringen til Egypt der.... Frisparket på Martinez var soleklart. Han blir både stemplet og revet ned. Utrolig av dommeren å ikke se det.
PrettyBoy Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli VifteKopp skrev (21 minutter siden): Frisparket på Martinez var soleklart. Han blir både stemplet og revet ned. Utrolig av dommeren å ikke se det. Og andre situasjon dommeren ikke så, hva med dem? 1
VifteKopp Skrevet 8. juli Skrevet 8. juli PrettyBoy skrev (2 minutter siden): Og andre situasjon dommeren ikke så, hva med dem? Hvilken tenker du på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå