Uderzo Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden (endret) Ballalaika skrev (1 time siden): Millers tale dubbet til tysk Gåsehud Du vet at det var en ren nazi tale sant? Hørt om Goebbels tale fra 1932 "Der Sturm bricht los"(storm is coming)? Han sa til og med "hail victory"(sieg heil) som brukes av amerikanske nynazister. Endret 13 timer siden av Uderzo 6 2
Uderzo Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Duriello skrev (6 timer siden): Det var vanskelig å ikke få sansen for henne. 👍 Selv som ateist. 🙂 Så vi samme tale? Det var et teater med dårlig skuespill, ikke en eneste tåre eller et øyeblikk av sorg, det var dypt forstyrrende. Hennes nestekjærlighet virket ikke særlig troverdig, for å si det mildt. Det fremsto mer som en kampanjetale der hun inntok rollen som det kristne alibiet for forsoning, mens Trump & Co fortsatte å spre sitt hat fra talerstolen, "I hate my opponents"- Trump. 5
Red Frostraven Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden (endret) leticia skrev (9 timer siden): Du har blitt lurt mann 😅 Så du ikke hvordan det "lynte" sinne ut av øynene hennes rett før hun påstod at hun tilga skytteren? Jeg skjønner hun er sinna altså, full forståelse for det, men tilgivelse, nei det tror jeg faktisk ikke på. ...det kan jo ha noe å gjøre med hvordan de kjørte på med pyro-effekter da hun ankom scenen, som om minnestunden var var en konsert. Hvis hun hadde noen som helst selvinnsikt, så ville hun der og da innsett at hun var der for å promotere Trump og Vance oppå Kirk sin døde kropp, ikke for å hedre sin ektemann. Endret 7 timer siden av Red Frostraven 2 1
23:4 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Skurupu skrev (10 timer siden): Det blir for det meste friendly fire fra Donald, da de som oppfordrer til, og er villig til å bruke vold stort sett er MAGA. Men, ja, jeg er enig. Ta dem alle sammen, uansett hvordan de står politisk. Men tror du at alle du samhandler med i livet er stokk dumme og blinde, og det er bare du som ser noe ! Etter 2 drapsforsøk på Trump, og dette politiske drapet på Kirk ! Så sier du at det er Maga som står for volden. Blir noen fra ANTIFA rammet av noe som helst går de fullstendig amok og brenner ned byer! Kirk ble drept og man oppførte seg sivilisert. Så det du sier stemmer ikke i det hele tatt ! Kartet ditt og terrenget matcher ikke og det ser folk. 2 2
23:4 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Red Frostraven skrev (48 minutter siden): ...det kan jo ha noe å gjøre med hvordan de kjørte på med pyro-effekter da hun ankom scenen, som om minnestunden var var en konsert. Hvis hun hadde noen som helst selvinnsikt, så ville hun der og da innsett at hun var der for å promotere Trump og Vance oppå Kirk sin døde kropp, ikke for å hedre sin ektemann. Så du av alle som ikke har ofret en dritt, du skal sitte der og fortelle enken til Kirk hvordan hun skal sørg og vise sorgen ! Det er slike uttalelser som gjør at bare rister oppgitt på hodet. Ok dere likte ikke Kirk ! Men såpass anstendighet burde der hatt og bare holdt kjeft angående hvordan en minnestund rundt han burde være. Men anstendighet finnes ikke ! 5 1
RookieNO Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Nå skal jeg ikke på noen måte demonisere CK, han var uskyldig, og jeg vil ha på det rene at jeg håper at gjerningsmannen får den straffen han fortjener! MEN det er et tankekors at den reaksjonen vi ser i USA om dagen, sannsynligvis er den samme som vi hadde sett i Tyskland hvis noen hadde reist tilbake i tid og drept Hitler før han startet invasjonen av Polen... Endret 6 timer siden av RookieNO 4
AtterEnBruker Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Apropos Stephen Miller, det er noe kjent med ham... har han en slektning som også er politiker et annet sted i verden mon tro? (Ikke ta dette FOR seriøst) Uansett, det at Kimmel visstnok er tilbake, forandrer ikke hva regimet prøvde seg på. Apologister kommer garantert til å si liknende ting som "ser du? Trump-administrasjonen er ikke så autoritær som du skal ha det til". Det er selvfølgelig BS. Storbedriftene ble rett og slett mer bekymret for forbrukernes vrede enn Trumps. Ihvertfall i denne omgang. Men skal innrømme at at jeg ble overassket over at backlashen oppnådde denne effekten. Vi snakker tross alt om Disney. Sjølvaste "Too big to fail"-Disney. Så alt håp er ikke ute? Endret 6 timer siden av AtterEnBruker 4
Skurupu Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 5 minutes ago, 23:4 said: Men tror du at alle du samhandler med i livet er stokk dumme og blinde, og det er bare du som ser noe ! Etter 2 drapsforsøk på Trump, og dette politiske drapet på Kirk ! Så sier du at det er Maga som står for volden. Blir noen fra ANTIFA rammet av noe som helst går de fullstendig amok og brenner ned byer! Kirk ble drept og man oppførte seg sivilisert. Så det du sier stemmer ikke i det hele tatt ! Kartet ditt og terrenget matcher ikke og det ser folk. Dette er bare anekdoter. Her er en studie om politisk motivert vold som konkluderer med at det er mye mer vold fra høyre enn motsatt: https://web.archive.org/web/20250911012550/https://nij.ojp.gov/topics/articles/what-nij-research-tells-us-about-domestic-terrorism Trump fikk den slettet fra doj.gov etter Charlie Kirk. I ytringsfrihetens navn! 🤣 9
Rune_says Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden IHIP damene får sagt det - Trump bruker CK for egne autoritære mål med ren nazi-propaganda av Stephen Miller dvs engelsk versjon av Joseph Goebbels tale. Trump danser (!) Trump hater sine motstandere (!) Musk er tilbake (!) Tucker Carlson skylder på jødene (!) (09:00) CK ville at barn skulle se offentlige henrettelser (!) Godt sagt av IHIP om CK og kristen-nasjonalistene: "A mouthful of scripture and a heart full of hate" 7 1
Pop Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden "Funeral". Et arrangement som kun ser ut som et helt vanlig møte i NSDAP, sånn ca rundt 1935. Ledet an av Mr Hate og hans nyttige stjerneklovn miller, som med et par runde briller og litt mer hår under snyteskaftet passer meget bra som Himmler. Herlig, et land i "riktig" retning. 5
Simen1 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Atib Azzad skrev (20 timer siden): Jada, dette er facebook, så til ingens overaskelse er det snakk om søppel, men feeden min fylles av AI-genererte bilder og tekster om hvordan Ringo Starr sa alt Turning Point ønsket å høre om Charlie Kirk & Jimmy Kimmel. Det er lett å gjenkjenne det som AI-slop, men fremtiden vi går i møte bekymrer meg, det finnes vel ingen bedre måte å skape forvirring, og kaos, ved å flood the zone with shit, slik AI kan gjøre bare med et par tastetrykk, og vannressursene våre da, men det får sikkert noen fattige ta seg av, eller slite med. Det var en regissør som sa noen kloke ord her om dagen: "The American people are beeing collectively lobotomized" Hvem har kraft til å "lobotomere" et hundretalls millioner mennesker? Det må jo være noe med ekstremt stor utbredelse og spredningshastighet. Noe som noen kan trekke i tråder for å spille det i en bestemt retning. Svaret er selvsagt en sum av både AI, sosiale media, tradisjonelle media og andre nett-tjenester. USA "kollektivt lobotomeres" av mediegigantene og nettgigantene. Og det er nettopp USAs mediegiganter og nettgiganter som dominerer Norske barn, ungdommer og til dels voksnes mediehverdag. NRK og de tradisjonelle aviser og tv-kanaler er helt ut "for gamlinger". Nordmenn følger altså etter og blir masselobotomert. Jeg har sagt det i mange år og må bare gjenta det i litt "hva var det jeg sa"-stil: Europa må dra ut pluggen for amerikaniseringen av våre samfunn. Vi må dyrke våre egne verdier og slutte å importere medieinntrykk fra USA, amerikanske nett-samfunn osv. Vi må HELT UT fra USAs lobotomistiske grep om særlig våre yngste generasjoner. Endret 2 timer siden av Simen1 5
Selfuniverse Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 21 hours ago, Comma Chameleon said: men blir litt skremt av det jeg ser her inne. Jeg blir mer skremt enn deg av det jeg ser her. Folk som går på limpinnen av uttalelser tatt ut av kontekst hver eneste gang det skjer noe der borte. Designet for å få folk til å hAte haTe hate hate hate hate hate hate hele jævla tiden. Kirk hadde fargede kolleger, og beskyttet dem mot virkelige ytre høyre grupperinger. Alt hatet som kommer her inne og i USA er SKAPT og SPREDD med vitende vilje, og er alltid plan A for de radikaliserende media der borte. Jeg så noe tankevekkende fra en person vedrørende dette: (løst sitat) Det er ikke nazister som blir drept. De kaller folk nazister slik at de kan drepe dem. NÅR skal dette ordet miste sin kraftige negative hjernevaskende kraft på en lettpåvirkelig folkemengde mon tro, slik at vi alle slipper at det river opp samfunnet totalt videre? Eller er vi DØMT til å fortsette i en 'sivilisasjon' der mennesker er kroniske svamper for alt dette tullet inn i evigheten? Kanskje det ligger i planene for mediekompleksene å innføre dette hysteriske tullet i Norge også. Vi har vært heldige så langt. Først ville de måtte negradert alt som har med skole å gjøre, slik at unge ikke blir så smarte lenger, dermed altså lettpåvirkelig. Så vær på vakt ovenfor slike endringer! 3 1
Folkflesk Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Selfuniverse skrev (13 minutter siden): Kanskje det ligger i planene for mediekompleksene å innføre dette hysteriske tullet i Norge også. Vi har vært heldige så langt. Først ville de måtte negradert alt som har med skole å gjøre, slik at unge ikke blir så smarte lenger, dermed altså lettpåvirkelig. Så vær på vakt ovenfor slike endringer! Apropos "nedgradering av alt som har med skole å gjøre": Hvis vi skal kopiere de minst opplyste delene av USA så lar vi flere tusen år gammel overtro erstatte evolusjonslære og vitenskap i skolen, samt åpner for hjernevesk via "home schooling" av foreldre som tror at bibellære kan erstatte denne forferdelige, umoralske sekularismen. Bytt ut læreren med Finn Jarle Sæle mao. Og husk for all del at hvis det dukker opp noe som kan minne svakt om seksualitet og homofili, så må det kanselleres så barna ikke blir fordervet av jævelen, gjennom livsfarlige forfattere som Margaret Atwood og Toni Morrison. På denne minneseremonien til Kirk så vi resultatet av et samfunn som stadig mer baserer seg på religiøs fundamentalisme, konspirasjonsteorier og manglende elementær kunnskap om verden. Helt bekmørkt. Vi kan bare bli dummere av å kopiere denne kombinasjonen av kvakksalveri og nedarvet religiøs overtro. Endret 5 timer siden av Folkflesk 8
Selfuniverse Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 14 hours ago, SilverShaded said: Apropos det, så er det helt uten kostnad å kalle en farget baby for en gave fra Gud. Mannen visste hva han skulle si for fange fargede fans. Nå er han en løgner ifølge deg. Men han ville fange fargede fans sier du? Ville han ha fargede fans altså? Ok bra at du forstår at han ikke var rasist da ihvertfall. 1
SilverShaded Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Selfuniverse skrev (6 minutter siden): Nå er han en løgner ifølge deg. Men han ville fange fargede fans sier du? Ville han ha fargede fans altså? Ok bra at du forstår at han ikke var rasist da ihvertfall. En stemme for trumpeten er en stemme for trumpeten, uansett hvilken farge det måtte være på den. Og indoktrinering er fargeblind. 7
Klote Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Folkflesk skrev (29 minutter siden): Apropos "nedgradering av alt som har med skole å gjøre": Hvis vi skal kopiere de minst opplyste delene av USA så lar vi flere tusen år gammel overtro erstatte evolusjonslære og vitenskap i skolen, samt åpner for hjernevesk via "home schooling" av foreldre som tror at bibellære kan erstatte denne forferdelige, umoralske sekularismen. Bytt ut læreren med Finn Jarle Sæle mao. Og husk for all del at hvis det dukker opp noe som kan minne svakt om seksualitet og homofili, så må det kanselleres så barna ikke blir fordervet av jævelen, gjennom livsfarlige forfattere som Margaret Atwood og Toni Morrison. På denne minneseremonien til Kirk så vi resultatet av et samfunn som stadig mer baserer seg på religiøs fundamentalisme, konspirasjonsteorier og manglende elementær kunnskap om verden. Helt bekmørkt. Vi kan bare bli dummere av å kopiere denne kombinasjonen av kvakksalveri og nedarvet religiøs overtro. Du snakker med fanatisk hat om bibellære, hjernevask og nedarvet religiøs overtro, du kan ikke forestille deg at kristendommen faktisk er den viktigste årsaken til velstand og utvikling i hele den vestlige verden, inkludert Norge. Se på verdenskartet. Hvor er kristendommen utbredt som grunnleggende kultur? Hvor er velstand og moderne demokratier? Velstand og demokrati sammenfaller med kristen kultur, over hele jordkloden. Det kaller du kvakksalveri og nedarvet religiøs overtro, konspirasjonsteorier og manglende kunnskap om verden. Du mangler kunnskap om både verden og menneskeheten. For meg høres dine argumenter ut som et produkt av hjernevask, fra en radikalisert woker. Hva har ditt opplyste verdisyn gitt verden? Ikke annet enn kulturelt kaos og identitetsløse samfunn i oppløsning. Jeg må bare minne om, i all din fordømmelse av nedarvet kunnskap og kultur, at det er nettopp dine holdninger og dine likesinnede, som har gjort det ikke bare mulig, men også politisk riktig, at vi har fått en heksedoktor i det norske kongehuset. 1
Ballalaika Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Uderzo skrev (9 timer siden): Du vet at det var en ren nazi tale sant? Hørt om Goebbels tale fra 1932 "Der Sturm bricht los"(storm is coming)? Han sa til og med "hail victory"(sieg heil) som brukes av amerikanske nynazister. Vil tro det var poenget med å oversette den til tysk.
Villfaren Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Dette her er noe av det sykeste eg har sett på lenge. Dette var rent skuespill. No er eg en sjelden tilhenger av konspirasjonsteorier, men dette tok kaken. Det er jo helt sykt hvor falskt dette virker, og talene var jo rene propoganda taler. "Fremstill enken som en heltinne, og gjør det til en opphauset fremstilling av at vi skal ta det andre laget" Tanken om at dette er planlagt har streifet meg og som nevnt er eg ikkje tilhenger av noe konspirasjonsteorier, men dette er så falskt at det er vanskelig å unngå. Enken er sikret økonomisk i mange 100 år, Trumph gjengen har fått enda mer "bevis" på den at den slemme venstresiden vil ta de. Eg tror nesten at de tok livet av han for å roe negativiteten om presidentens gjeng, bli kvitt en meget populær ung mann og gjøre han om til ett symbol for mer støtte. 4 1
Krig og fred Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) 15 hours ago, Tussi said: Det er det som kalles å demonisere sine meningsmotstandere.... Kirk kan overhodet ikke sammenlignes med en Nazist, men kanskje er det den sammenligningen (som er absurd) som kostet ham livet. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal holde på denne "det er mye jeg var uenig i Kirk med", hvorfor kan du ikke bare si at du deler tankegodset til MAGA? Endret 4 timer siden av Krig og fred 2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå