Subara Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden jallajall skrev (1 minutt siden): Har ikke lest VG artiklen, men noe sier meg at de ikke tar seg brytet med å forklare hvordan CK begrunnet det.. noe dessverre de færreste egentlig gjør. Om CK sa det fordi han ble provosert av noen andre først, er det ordtak som heter: «den klokeste gir seg». 4
Noxhaven Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Folkflesk skrev (29 minutter siden): USA er en søppel-case på våpenlovgivning i vesten og sikkert også i forhold til mange land utenfor vesten. Hvis man har et samfunn med så mye uvitenhet og avdankete holdninger ender man opp som en bananrepublikk. Som de nå har blitt. Til skrekk og advarsel for Norge og Europa. 1. Var det lovgivningen som gjorde det mulig for ham å gjennomføre dette? 2. Er norsk streng våpenlovgiving noe som forhindrer mennesker som er så syke at de gjennomfører ting som dette? Ref blant annet ABB?
MrL Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) AlpakkaMafakka skrev (50 minutter siden): Jeg skrev allerede tidligere at samfunnsnytten av bilferd veier opp for de nåværende kostnadene i menneskeliv, det har vi som samfunn bestemt kollektivt. Jeg er overrasket over at du enda ikke forstår kynismen og selvmotsigelsen i det du selv skriver. På den ene siden sier du at drap på barn er helt ugreit, på den andre sier du det er greit når det gjelder bil. Samfunnet i USA har bestemt at det er samfunnsnyttig å ha våpen og ta kostnaden på det, det er like kynisk som å være for å ta kostnaden for bildrap for å kjøre bil. Din mening om samfunnsnytte blir dermed irrelevant. AlpakkaMafakka skrev (50 minutter siden): Men vi jobber fortsatt mot tryggere systemer så dødstall kan komme så langt ned som mulig. Det gjør ikke USA med skytevåpen, spesifikt da ikke den republikanske siden. Det er helt feil, hvorfor tror du Trump sender i militæret i byer? Effekten av tiltakene kan selvsagt diskuteres, men det kan det ihvertfall med bil også. Det er ikke teknologien på våpnet man jobber med å gjøre tryggere, men menneskene og samfunnet som bruker de. Endret 1 time siden av MrL
Donkey Kong Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Zepticon skrev (19 minutter siden): De bør behandles som på 50-tallet. På 50-tallet ble transepersoner utsatt for diskriminering, vold og trakasering. Det er ikke noen tolkning her, det er å sjekke hva som skjedde på 50-tallet. Hva konkret mente han? Hva sa han? Det er umulig å diskutere dette i detalj med mindre du lenker til den konkrete uttalelsen. Slike semi-sitat er ofte tatt helt ut av kontekst og tolket i verste mening. Det illustrerer på sett og vis denne "han oppfordret til vold"-merkelappen. Jeg spurte tidligere i tråden om konkrete eksempler, og det har jeg ikke fått.
Zepticon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Donkey Kong skrev (1 minutt siden): Hva konkret mente han? Hva sa han? Det er umulig å diskutere dette i detalj med mindre du lenker til den konkrete uttalelsen. Slike semi-sitat er ofte tatt helt ut av kontekst og tolket i verste mening. Det illustrerer på sett og vis denne "han oppfordret til vold"-merkelappen. Jeg spurte tidligere i tråden om konkrete eksempler, og det har jeg ikke fått. Det har du fått, du bare gidder ikke forholde deg til dem. 1 1
Sir Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Subara skrev (1 time siden): Hva om han påvirker andre til å bruke vold på grunn av uttalelser og meninger. Dette er ikke uskyldig hyggeprat. Jeg er enig i at en del av det han sier er "inflammatory", men dette er ikke annerledes enn å si at "MAGA is the sword the right is using to slit the throat of America."
Jarmo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Imaginacíon skrev (24 minutter siden): Om Netanyahu blir drept, kommer det til å gjøre svært mange glade. Folka i MIFF kommer til å anklage om både det ene og det andre, men slik er det. I alle fall denne stortingsrepresentanten.. https://www.vg.no/nyheter/i/3Mvmzv/roedt-politiker-sang-doed-over-idf-poenkrocker-kan-komme-inn-paa-stortinget Endret 1 time siden av Jarmo
Zepticon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Imaginacíon skrev (25 minutter siden): Om Netanyahu blir drept, kommer det til å gjøre svært mange glade. Folka i MIFF kommer til å anklage om både det ene og det andre, men slik er det. Helt klart, og det med rette. Jeg feierer hver gang personer direkte ansvarlig for folkemord og andre tilsvarende brudd på menneskerettighetene forsvinner fra jorden overflate, om han heter Putin, Netanyahu, Kim eller Xi har ikke noe å si. 1 2
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) 7 minutes ago, Jarmo said: I alle fall denne stortingsrepresentanten.. https://www.vg.no/nyheter/i/3Mvmzv/roedt-politiker-sang-doed-over-idf-poenkrocker-kan-komme-inn-paa-stortinget Død over IDF betyr at en ønsker organisasjonen nord og ned. Men at han kommer til å være strålende glad kan du være brennsikker på. Endret 1 time siden av Imaginacíon 1
Donkey Kong Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Zepticon skrev (8 minutter siden): Det har du fått, du bare gidder ikke forholde deg til dem. Kan ikke se at jeg har fått lenke til uttalelsen. Kun din gjengivelse av den, som jeg basert på dine øvrige kommentarer ikke nødvendigvis vil tro er en nøytral gjengivelse.
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 3 minutes ago, Zepticon said: Helt klart, og det med rette. Jeg feierer hver gang personer direkte ansvarlig for folkemord og andre tilsvarende brudd på menneskerettighetene forsvinner fra jorden overflate, om han heter Putin, Netanyahu, Kim eller Xi har ikke noe å si. Jeg skal ta meg et par øl hvis så skjer. 2
Jarmo Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden (endret) Imaginacíon skrev (6 minutter siden): Død over IDF betyr at en ønsker organisasjonen nord og ned. Men at han kommer til å være strålende glad kan du være brennsikker på. Hehe,ja. Om ikke han får Mossad etter seg... Endret 1 time siden av Jarmo
Imaginacíon Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 4 minutes ago, Jarmo said: Hehe,ja. Om ikke han får Mossad etter seg... Han er nok en alt for liten fisk til at Mossad bryr seg.
Jarmo Skrevet 58 minutter siden Skrevet 58 minutter siden Imaginacíon skrev (1 minutt siden): Han er nok en alt for liten fisk til at Mossad bryr seg. Inntil videre..
23:4 Skrevet 56 minutter siden Skrevet 56 minutter siden Imaginacíon skrev (10 minutter siden): Jeg skal ta meg et par øl hvis så skjer. Men for faen da, det er da en enorm forskjell på Statsledere man ikke liker, og en vanlig mann som driver vanlig debatt ! Sitter der og debatterer på et stevne og blir skutt i halsen så blodet spruter ! Drept momentant. Om det er den ene eller andre siden, politisk vold skal straffes knallhardt ! Politiske drap ? Dødsstraff ! Politisk retorikk skal motargumenteres og debatteres. Om man ikke liker det, argumenter i mot. Når du tyr til vold ? Da skal du ut av samfunnet ! 2 1
BamseMums80 Skrevet 54 minutter siden Skrevet 54 minutter siden Da var han bekreftet tatt. 22 år gamle Tyler Robinson. 1
FrihetensRegn Skrevet 53 minutter siden Skrevet 53 minutter siden En av kulene eller hylsene hadde en gravering der det sto "Hey fascist! Catch!". Dette er et misforstått men ofte brukt skjellsord som venstreekstreme bruker mot konservative som foreksempel er for ytringsfrihet, rett til liv for fosteret eller retten til å bære våpen. Ettersom det viser seg at mye av politikkens mål/goalpost blir stadig flyttet slik at man blir sett på som fascist eller nazist om man har konservative verdier og blir sett på som genuine mål av venstreekstreme av den grunn, så må man etterhvert vurdere å designere/klassifisere grupper som Antifa som terrororganisasjoner. Vold, opptøyer, hærverk og annen grov kriminalitet er ikke ytringsfrihet. 1
Imaginacíon Skrevet 50 minutter siden Skrevet 50 minutter siden 5 minutes ago, 23:4 said: Men for faen da, det er da en enorm forskjell på Statsledere man ikke liker, og en vanlig mann som driver vanlig debatt ! Sitter der og debatterer på et stevne og blir skutt i halsen så blodet spruter ! Drept momentant. Om det er den ene eller andre siden, politisk vold skal straffes knallhardt ! Politiske drap ? Dødsstraff ! Politisk retorikk skal motargumenteres og debatteres. Om man ikke liker det, argumenter i mot. Når du tyr til vold ? Da skal du ut av samfunnet ! Ro ned mann. Jeg snakker ikke om Kirk. 5
Snikpellik Skrevet 46 minutter siden Skrevet 46 minutter siden (endret) Ut fra det som står i diverse amerikanske medier er den antatte gjerningsmannen; - Fra Utah - 22 år - Kristen/mormoner - Sønn av en sheriff/politisjef - Ikke registrert hverken som demokrat eller republikaner, familien er dog registrert som republikanere - Ikke transperson - Kledde seg ut som Trump på Halloween - Avbildet med diverse våpen Mye av dette er ubekreftet. https://www.nbcnews.com/news/us-news/suspect-charlie-kirk-shooting-tyler-robinson-rcna230504 Endret 42 minutter siden av Snikpellik 5
Sir Skrevet 45 minutter siden Forfatter Skrevet 45 minutter siden Donkey Kong skrev (24 minutter siden): Hva konkret mente han? Hva sa han? Det er umulig å diskutere dette i detalj med mindre du lenker til den konkrete uttalelsen. Slike semi-sitat er ofte tatt helt ut av kontekst og tolket i verste mening. Det illustrerer på sett og vis denne "han oppfordret til vold"-merkelappen. Jeg spurte tidligere i tråden om konkrete eksempler, og det har jeg ikke fått. "Kirk challenged the out-of-context clip, explaining that his guest, female college swimmer Riley Gaines, had spoken about how trans swimmer Lia Thomas had exposed male genitalia in front of women in the locker room and that his callback to the older era was referring how "local law enforcement would have interceded" if such an incident took place back then." https://www.foxnews.com/media/sacramento-bee-apologizes-after-falsely-claimed-charlie-kirk-called-lynching-trans-people?utm_source=chatgpt.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå