Gå til innhold

Jul i november?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette må være tidenes i-landsproblem. Hver høst får vi den samme gamle klaginga. Åneeeei, dette er altfor tidlig, nå er jula ødelagt! Er det virkelig noen av disse folka som sitter rundt bordet på julaften og tenker at dette er skikkelig kjipt fordi de så en marsipangris på butikken i oktober? Også har du disse luringene som står knallhardt på sitt prinsipp om å ikke drikke julebrus før 1. desember, men blir de invitert til et julebord midt i november så er det ikke noe problem. Må bare le.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk begynner med julepynt hjemme i november, men at det kommer varer i butikkene er da helt innafor. Hva er problemet, det er godt? For min del kunne de gjerne solgt edamerost, sylte, gløgg og pepperkaker hele året. Det er mat. 

Jula mi starter sånn ca. lille julaften, og varer til uti romjula en gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Føler stasen med julemat er over, etter å ha spist den i 5-6 uker før jul. Det er så mange produkter som har med jul å gjøre, julepotetsalat, waldorfsalat, medisterkaker, julepølse, småkaker, nøtter (marsipangris syns jeg er for dyr før den kommer på tilbud etter jul). Selv om det er mange produkter med "God Jul" på, kan jeg likevel velge å streike ved å spise fiskepudding og andre nøytrale produkter. 

Før i tida var det også et poeng å faste litt utenom høytidene. Det får vi ikke gjort i dag hvis hele november og desember blir en julefest. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jul har blitt mer og mer stress, mas og misfornøyde fjes for min del. Gleder meg så sinnsykt mye til at juletiden er over og man kan si det er leeenge til man ser tegn til jula igjen. Det er den desidert verste tiden av året. Selvsagt starter den bare tidligere og tidligere for hvert år som går og på det viset opptar det mer og mer av min tid.

EDIT:
Dessuten er emnetittelen feil. Burde være "Jul i september/oktober?"

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar
Klykken- skrev (1 time siden):

Jul har blitt mer og mer stress, mas og misfornøyde fjes for min del. Gleder meg så sinnsykt mye til at juletiden er over og man kan si det er leeenge til man ser tegn til jula igjen. Det er den desidert verste tiden av året. Selvsagt starter den bare tidligere og tidligere for hvert år som går og på det viset opptar det mer og mer av min tid.

EDIT:
Dessuten er emnetittelen feil. Burde være "Jul i september/oktober?"

Enig. Jeg er en av de som slår et slag for januar og synes at det på mange måter er en deilig måned. Kulde og vinter; joda; men også det at juletiden med kravene om at alt skal være "riktig" er over og det faktum at sola har snudd og at det går mot lysere tider dag for dag; spesielt i slutten av januar gjør at det er en måned jeg verdsetter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De som er negative til dette mener vel at man vanner ut julen med å starte den i Oktober.

Det er jo i butikkene dette starter, så det er jo primært sett leverandørene som vil kapitalisere på dette.

Fant forresten et plast-juletre i et lagerkott på jobb før sommerferien en gang som tilhørte kantinen, så jeg vurderte å bare sette det opp på kontoret mitt med glassvinduer og bare henge opp en plakat med God Juli :)

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Labelle skrev (På 7.11.2023 den 23.21):

Jobber i butikk og vi begynte å pynte til jul i slutten av oktober. Jeg var forbanna. Samme dag kjøpte jeg en pakke melk med full jule emballering. Drit lei jul allerede.

Haha I feel you 🤣Personlig synes jeg det også er altfor tidig. Det eneste som kan komme på i november for min del, er litt lys ute. Litt for stemninga sin del, men mest pga belysning når det blir så fort mørkt... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...