Gå til innhold

Jul i november?


Anbefalte innlegg

Iterion skrev (8 timer siden):

Haha I feel you 🤣Personlig synes jeg det også er altfor tidig. Det eneste som kan komme på i november for min del, er litt lys ute. Litt for stemninga sin del, men mest pga belysning når det blir så fort mørkt... 

Enig der. Lys er greit. Sålenge det ikke skriker jul med blinkende nisser på taket. Greit å lyse opp å vise litt støtte til det som skjer på gaza også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hørte "Deilig er jorden" fremført i juni, og det slo meg at denne er noe vi har plassert til jula. Teksten har ikke noe spesielt med jula å gjøre. Litt som at jeg forbinder Mikke, Donald og Langbein i campingvogna eller Flåklypa Grand Prix med jul.

Jeg har ikke jul i tankene selv om det er nisser på matvarer allerede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tilhører dem som ser "advent" som den ventetiden det faktisk er ment som og da har jeg pleid å pynte en del første desember og så er jeg ferdig med "jul" første hverdagen i januar. Da jeg hadde juletre pyntet jeg det den første og ut med det rett over nyttår. En hel mnd med julepynt og "kos" får holde. Ekstra lys i en mørk tid er trivelig derimot, så lyslenker som ikke var spesielt julete, fikk henge. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Ikke uventet er Coca Cola en av dem som er svært tidlig ute med nisse på 1/2-liters flaskene sine. Hvis Coca Cola Company gjør dette er det garantert fordi det fungerer og dem ønsker å melke markedet med pur kynisme ala slik de opererer i fattige land som f.eks Mexico som nærmest anser dette som en hellig helse-eliksir mens de i praksis bare får verre og verre diabetes-problemer av det. I tillegg inneholder Coca Cola i Mexico store mengder fruktose (HFCS), noe som er billig og vitenskapelig sett bare er enda verre for å utvikle diabetes og fettlever.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...