Jump to content

Klykken-

Medlemmer
  • Content Count

    2097
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Klykken- last won the day on December 5 2018

Klykken- had the most liked content!

Community Reputation

1644 :)
  1. https://m.facebook.com/groups/520029151412856?view=permalink&id=2770352863047129&anchor_composer=false
  2. Er jo enkelt å skrive at det "bare er å". Poenget er at det krever en del mer planlegging å dra på langtur med elbil slik situasjonen med abonnement, apper, brikker og tilgjengelighet er nå, i forhold til fossilbil. Men igjen, det er et par ganger i året det er slik så det er tolererbart.
  3. Er jo gitt at man følger SuC-ruter hele veien (ja det begynner å bli temmelig tett med Tesla SuC nå). Men når man har ankommet sin destinasjon er det jo gitt at man har en SuC i umiddelbar nærhet når man skal kjøre småturer rundt i nærområdet. Ellers er man avhengig av å få låne et støpsel der man bor, eller finne ut hvilken app/abonnement/kort/brikke man trenger for å benytte nærmeste ladestasjon. Sistnevnte kan i tilfeller være krøkkete.
  4. Du blir ikke arrestert om du skifter en stikkontakt hjemme heller. Men brenner det pga den så mister du forsikringssummen - og om det går liv tapt vil jeg tro det er duket for en dom. Brenner bilen og det er avdekket at du har gjort noe hjemmemekk så får du heller ingen forsikringspenger, og tipper en dom hvis konsekvensene er liv og store materielle tap.
  5. Hadde det kunne vært én brikke, så... Ellers, se for deg å komme til Sverige hvor de har samme fantastiske løsninger som Norge (som du liker så godt). Forskjellige operatører som krever forskjellige apper og brikker. Eller Swish (Sveriges egen Vipps). Du får ikke ladet.
  6. Meget slitt forsete og forholdsvis slitt ratt, i alle fall. Bulk i dashbord også.
  7. Bare knot med ladere utenfor Teslas nettverk. Har aldri klart å starte lading på første forsøk på vår nr.2-bil (BMW i3).
  8. Men når en representant fra Gjensidige uttaler seg offentlig, bare basert på synsing og bekymringer helt uten noen form for backing og klarer å svartmale en bestemt produktgruppe så til de grader som de gjorde der, bør de ha såpass til baller og gå ut offentlig på nytt igjen og si at de tok 100% feil og at uttalelsene var en persons personlige ytringer. Og samtidig understreke at den fatale uttalelsen ikke vil ha konsekvenser for kunder som har forsikret denne produktgruppen i selskapet.
  9. De skal ikke "ofre" brannbilen og kjøre denne inn i selve brannen. De har jo alt av innsatsutstyr i bilen, og er ikke noe poeng å ha denne inne i selve brannen. "Alle" p-hus har lav takhøyde, og er ikke dimensjonert for at en brannbil skal kjøre inn.
  10. Hvor har du 30min brannmotstand fra? Men ja, det skal jo spares i bauer og kanter der den billigste entreprenøren får jobben. Når uhellet først er ute så går det jo rett vest. Opprydding- og gjenoppbyggingsarbeid blir mye dyrere enn om den opprinnelige jobben hadde blitt gjort skikkelig.
  11. Bør ikke bli x antall forskjellige låste stasjoner. Tesla var tidlig ute, og har nå sitt eget store nettverk. Men Byton, VW, Fisker etc kan ikke komme med tilsvarende.
  12. Nei, kun gasstett konstruksjon mellom integrert garasje og bolig, såfremt den er under 50m². Gasstett og sluset eller ventilert gjennomgang inn til bolig. MEN, veggen mellom bolig og garasje er gjerne av tilsvarende størrelse som yttervegg, slik at den ofte oppfyller minst EI30 og i tilfeller EI60-krav til brann, pga isolasjonsmengden.
  13. Alle områder er regulert, uavhengig av eier. Du kan dermed ikke gjøre hva du vil uten at kommune og/eller fylkeskommune skal ha et ord med i laget.
  14. Litt samme stuk fra samme selger, bare Ferrari. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=164746562
  15. Det var jo ikke poenget og det er en helt annen diskusjon. Sorter etter nye, eldst og populære. Sistnevnte fungerer ikke, og derfor en feil som fortjener tilbakemelding i og med at det er et valg tenker nå jeg.
×
×
  • Create New...