Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

...

folk sier at begge siden er de samme, og impliserer at venstresiden hadde bias mot politiet -- en grunnløs påstand som er gjentatt side opp og side ned i hele denne tråden.

Så, jeg ber om en kilde -- eller så kan de godt slutte å spamme tråden med den type whataboutism-påstander, da det er definisjonen på en stråmann.

Igjen; man burde man ha en basis forståelse for årsaker og virkninger. Å ta opp opptøyene på sommerhalvåret er like mye "whataboutism" som å snakke om hvordan mediene dekker saken eller hvordan politikere twittrer. For alt har fyrt opp samfunnet igjen og igjen og igjen. Hitler kom ikke til makten KUN fordi han var karismatisk. Det var tusenvis av mindre årsaker til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Laffe skrev (6 minutter siden):

Vær forsiktig. Nøytralitet er noe venstre og høyresiden ikke tolererer. Trump og hans tillhenger er akkurat som venstresiden og BLM. Begge er tafatte og udemokratisk. deres tillhengere viser hvor hjernevasket dem har blitt av trump/biden.. takket være MSM og alternativ medier.

...

Det finnes rett og galt.
Det å si at rett og galt ikke tolererer hverandre er helt riktig -- men det er totalt feil å si at sidene av politikken i USA i dag er like, og at rett og galt begge er like gale.

---

Jeg ser mye løse påstander -- men ingenting konkret.
HVEM gjør noe galt, og hva gjør de galt, og hvem er ofrene..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (8 minutter siden):

Hitler kom ikke til makten KUN fordi han var karismatisk. Det var tusenvis av mindre årsaker til det.

Men skylden for Holocausten legger du på uro i samfunnet basert på økonomiske vanskeligheiter og lignende? Eller vertfall litt av skylden?

Eller kan du være voksen og innrømme, uten bias, og ein ekkel bekreftelsestendens, at skylden for at Hitler og nasistene drap 6 millioner jøder i konsentrasjonsleire, selvølgelig blir lagt på skuldrene til akkurat Hitler og hans lakkeier? Og ikkje fordi det var opptøyer i gatene fordi naboen til kona til katten, hadde stjelt og ødelagt skobutikken hans i Bern.

Motiv. Handling. Nyanser.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

...

Det finnes rett og galt.
Det å si at rett og galt ikke tolererer hverandre er helt riktig -- men det er totalt feil å si at sidene av politikken i USA i dag er like, og at rett og galt begge er like gale.

---

Jeg ser mye løse påstander -- men ingenting konkret.
HVEM gjør noe galt, og hva gjør de galt, og hvem er ofrene..?

Der har vi det. Du ser verden i svart-hvitt.
Noe jeg antar de fleste av oss visste fra før av. Men nå står det også i svart-hvitt

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (5 minutter siden):

Men skylden for Holocausten legger du på uro i samfunnet basert på økonomiske vanskeligheiter og lignende? Eller vertfall litt av skylden?

Eller kan du være voksen og innrømme, uten bias, og ein ekkel bekreftelsestendens, at skylden for at Hitler og nasistene drap 6 millioner jøder i konsentrasjonsleire, selvølgelig blir lagt på skuldrene til akkurat Hitler og hans lakkeier? Og ikkje fordi det var opptøyer i gatene fordi naboen til kona til katten, hadde stjelt og ødelagt skobutikken hans i Bern.

Skylden for at Hitler kom til makten legger jeg og alle som har noen som helst forståelse for mellomkrigstidens Tyskland mye på befolknings-uro, ja. Det var ikke bare Hitler og hans lakkeier som var ene og alene skyld i Holocaust heller, selv om de hadde brorparten til det. Hørt om pogroms? Hvordan kunne det skje uten Hitler og hans lakkeier tilstedeværende?
Nå begynner vi forresten å gå altfor lang off topic. Så jeg tror jeg legger meg

Endret av Dudeliduu
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (Akkurat nå):

Der har vi det. Du ser verden i svart-hvitt.
Noe jeg antar de fleste av oss visste fra før av. Men nå står det også i svart-hvitt

...

All den tid spammingen fortsetter uten at dere evner å faktisk gjøre noe konkret ut av påstandene deres om "both sides", så ber jeg om å få alle stråmennene deres slettet, slik at vi slipper all røyken fra stråmennene om BLM og antifa, som åpenbart bare har vært stråmenn hele veien.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (Akkurat nå):

...

Det finnes rett og galt.
Det å si at rett og galt ikke tolererer hverandre er helt riktig -- men det er totalt feil å si at sidene av politikken i USA i dag er like, og at rett og galt begge er like gale.

Klart det. Problemet er når begge sider ikke klarer å se at dem motsier seg selv på mange områder, og dermed skape konflikter og kaos blandt deres tillhengere kun for sin egen vinning. 

Jeg har venner, familier og bekjente fra begge sider, og Gud hvor mye motsigelser dem kommer med, uten at dem ser at de skyter seg selv i foten. Enten så er man venstre eller så er man høyreperson. Finnes ingen mellomting for disse sidene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

...

All den tid spammingen fortsetter uten at dere evner å faktisk gjøre noe konkret ut av påstandene deres om "both sides", så ber jeg om å få alle stråmennene deres slettet, slik at vi slipper all røyken fra stråmennene om BLM og antifa, som åpenbart bare har vært stråmenn hele veien.

"Dere"
Så enten er man på din side, eller på feil side?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (16 minutter siden):

Uttalelse fra tidligere president George W. Bush:

ErFe7wVW4AA0sG_?format=png&name=large

  Vis skjult innhold

 

 

 

Uten å forsvare Trump så bør en notorisk krigsforbryter som George W Bush som skulle vært plassert i en krigsforbryterdomstol og fengsel for livstid for en morderisk krig startet på en løgn og forbrytelser mot menneskeheten holde kjeft og drite i å være skinnhellig. Hvor mange liv har den drittsekken på samvitiigheten? Ingenting Trump gjør vil få meg til å hylle en bedriten krigsforbryter og løgner som George W Bush. Gjennom igangsetting av ulovlige og kriminelle kriger og inngripoen i sivile rettiheter har den personen der mye av skylden for at det har gått såpass ille med USA som det har gjort.

Ingenting den k*dden der skriver vil imponere meg. Jeg trodde og håpet jeg noensinne slaåå å se eller høre mer fra ham i 2009 selv om jeg mener han burde vært stilt for krigsforbryterdomstolen i Haag.

Respekt for institusjoner ja? Hehehehe, kommer det fra han som innførte den fascistiske Patriot Act og destabiliserte og ødela Irak og gjorde landet til helvete på jord. Og som gikk til uprovosert angrepskrig på et annet land basert på løgn og propaganda.

Endret av Morromann
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (20 minutter siden):

Skylden for at Hitler kom til makten legger jeg og alle som har noen som helst forståelse for mellomkrigstidens Tyskland mye på befolknings-uro, ja. Det var ikke bare Hitler og hans lakkeier som var ene og alene skyld i Holocaust heller, selv om de hadde brorparten til det. Hørt om pogroms? Hvordan kunne det skje uten Hitler og hans lakkeier tilstedeværende?
Nå begynner vi forresten å gå altfor lang off topic. Så jeg tror jeg legger meg

Ja du burde ikkje deflektere på off topic evner. Men jo eg har høyrt om pogroms. Samtidig spurte eg deg eit spesifikt spørsmål. Så å deflektere på nåke heilt urelatert til det eg faktisk spør deg om er like døvt som logikken din. 

On topic: Denne tråden omhandler Trump sin retorikk, og hans følgere sine handlinger. Har svært lite med vandalisme i Detroit, eller narko kriminalitet i New Mexico å gjere. Eller andre "uro" defleksjoner, spesifikt det du sikkert vil stemple som "venstresiden" du måtte komme med.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...