Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Heia trump! Stå opp mot ondskapen. Hvis dette kan redde verden fra bidens blodige og meningsløse kriger så er det verdt det. USA får smake egen medisin. Hadde dette skjedd i Hviterussland  hadde VG og dagbladet klappet og trampet til takten av demonstrasjoner og statskupp. Trump la ut en video der han ber demonstrantene roe seg ned. Ble selvfølgelig slettet og sensurert av den politiske organisasjonen Facebook . For alt vi vet er disse demonstrantene antifa forkledd som Trump fans. 

Endret av Mannen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Assisterende nasjonal sikkerhetsrådgiver Matt Pottinger går av, og angir i likhet med Stephanie Grisham (Melania Trumps stabssjef) hendelsene onsdag som årsak. Flere andre snakker om å gjøre det samme.

Top White House Officials Weigh Exits After Trump Incites Mayhem
https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-07/trump-s-deputy-national-security-adviser-pottinger-resigns?utm_source=google&utm_medium=bd&cmpId=google

Sitat

Donald Trump’s deputy national security advisor resigned and other White House officials are weighing departures after the president encouraged protests that led to his supporters storming the U.S. Capitol on Wednesday, according to people familiar with the matter.

The deputy, Matt Pottinger, was dismayed by the attack on the Capitol and Trump’s incitement of protesters, the people said. His boss, National Security Advisor Robert O’Brien, also considered leaving but was persuaded to stay on by allies on Wednesday, the people said. Also weighing a resignation is Chris Liddell, assistant to the president and deputy chief of staff for policy coordination.

A handful of aides already quit following the mayhem Wednesday at the Capitol, including first lady Melania Trump’s chief of staff.

Inside Trump’s White House, there is anger and consternation over the unprecedented violence that unfolded as Congress began counting Electoral College votes to confirm President-elect Joe Biden’s victory.

 

Lenke til kommentar
Groovy Gorilla skrev (7 timer siden):

Hva skjer nå? Ingenting. Ingen politibiler brenner. Ingen bygninger brenner. Ingen som kaster steiner, flasker, fyrverkeri og stålrør mot politiet.

 

Se på forskjellen på dagens hendelser og det som skjedde i sommer.

Fire personer døde etter protester. Et uhelbredelig angrep på det amerikanske demokratiet

vs.

Biler i brann

Ja, jeg ser forskjellen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mannen1 skrev (1 time siden):

Heia trump! Stå opp mot ondskapen. Hvis dette kan redde verden fra bidens blodige og meningsløse kriger så er det verdt det. USA får smake egen medisin. Hadde dette skjedd i Hviterussland  hadde VG og dagbladet klappet og trampet til takten av demonstrasjoner og statskupp. Trump la ut en video der han ber demonstrantene roe seg ned. Ble selvfølgelig slettet og sensurert av den politiske organisasjonen Facebook . For alt vi vet er disse demonstrantene antifa forkledd som Trump fans. 

Dere Trump-fans må bestemme dere for om dere mener pøblene er flotte folk som utøver sin rett, eller om de er Antifa forklede som Trump-supportere. 

Get your story straight. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Sitat

Den amerikanske senatoren Jim Inhofe avslører at USAs visepresident Mike Pence var rasende etter angrepet på Capitol Hill.

Overfor Tuslaworld, gjengitt på Twitter av Politico-journalisten Meridith McGraw, sier den republikanske politikeren:

- Jeg har kjent ham (Pence) i lang, lang tid, og jeg har aldri sett ham så sint som han var i dag.

Inhofe, som har vært senator for Oklahoma siden 1994, røper at Pence var dypt skuffet over Trump:

- Jeg hadde en lang prat med Pence. Han sa: Etter alt jeg har gjort for ham ...

Tenker Pence har vært lei av Trump siden første dag. Håper vi får avsatt den demente tullingen. 

Lenke til kommentar

Igjen GROV manipulering av fakta av massemediene!! 

Jeg så det hele via 2 ulike dekinger av alt som foregikk forann og ganske nærme byggningen.

Washington post endret virkeligheten slik de alltid ser ut til å gjøre. Andre medier slenger seg på. Dette er hinnsides galematias!  En presse som helt bevist bedrar eger folk med ren propaganda.

Fakta: 
1. Trump ber om støtte. Det er helt sant. Men han har ordlagt seg på en måte der han maner til fredelig demonstrasjon, slik han hele tiden har gjort. Det har aldri vært snakk om oppfordrer til opptøyer!!!!
2. Det er rekordmange som er samlet forann kongressbygningen. Og merk at lovverket i USA er slik at det har de all rett til å gjøre.
Vi ser flere timer der folk oppfører seg akkurat slik de skal i en fredelig demonstrasjon. Politiet ser avslappet ut og ingenting alvorlig skjer.
3. Så ser jeg opptak av hva som skjer inne i kongressbyggingen og talene til senatorer, mens jeg ser en annen dekning av det som skjer utenfor.  Jeg ser da at folk beveger seg inn i bygget.

4. Journalist utenfor spør folkom hva som skjer. Samtlige som blir spurt beskriver det samme. Noen få personer 3-4 ble enten presset frem eller gikk selv helt inn. Politiet trakk først unna, slik at flere kom til. Press fra folk som ville lenger opp mot bygningen dyttet så flere inn. Så trakk politet seg helt vekk og folk gikk inn.
5.Med en gang en senator begynner å snakke om faktiske 100% sikre bevis på valg fusk, så smeller det plutselig.Da har det gått 1,5-2 timer ca.
6. En god del mennesker er da på vei vekk fra bygget og journalist spør hva som skjer. Samtlige forklarer at politiet begynte helt uprovosert å skyte tåregass og gummikuler mot folk. Noen sier at noen i politet filmet og lo av dette. Noen sier at Antifa folk var de første som presset seg inn. Akkurat nå er det vanskelig å si hva som skjer. Noen sier at en ung kvinne ble skutt i nakken av politiet. Samtlige sier at politiet overdrev voldsbruk noe fryktelig.
7. Biden kommer på og kaller disse demonstrantene for en "mob". Ber Trump om å tale til sine tilhengere. Trump gjør så det og ber folk om å ta det med ro og gå hjem.


HVa er kalde fakta nå:  Ingen biler eller byninger er satt fyr på. Kunst og møbler i bygget er helt urørt! Ingen statuer eller andre fasiliteter er ødelagt utenfor. Dette til tross for rekordmange demonstranter.
Vi har sett i hele høst at Antifa og BLM "demonstranter" har pyndret, vandalisert og ødelagt bydeler med sin oppførsel. Hvor var politet da? De representerte en virkelig "MOB", men ble ikke håndtert som det. Vi ser her bekymrede borgere som samler seg og de blir behandlet slik???? 

Dette er hinnsides all fornuft og media burde skamme seg, men det vil de selvsagt ikke gjøre. integritet, sannhet o.l. betyr ingenting!

 

Endret av Kenneth Leiknes
Lenke til kommentar
Kenneth Leiknes skrev (1 minutt siden):

Igjen GROV manipulering av fakta av massemediene!! 

Jeg så det hele via 2 ulike dekinger av alt som foregikk forann og ganske nærme byggningen.

Washington post endret virkeligheten slik de alltid ser ut til å gjøre. Andre medier slenger seg på. Dette er hinnsides galematias!  En presse som helt bevist bedrar eger folk med ren propaganda.

Fakta: 
1. Trump ber om støtte. Det er hetl sant. Men han har ordlagt seg på en måte der han maner til fredelig demonstrasjon, slik han hele tiden har gjort. Det har aldri vært snakk om oppfordrer til opptøyer!!!!
2. Det er rekordmange som er samlet forann kongressbygningen. Og merk at lovverket i USA er slik at det har de all rett til å gjøre.
Vi ser flere timer der folk oppfører seg akkurat slik de skal i en fredelig demonstrasjon. Politiet ser avslappet ut og ingenting alvorlig skjer.
3. Så ser jeg opptak av hva som skjer inne i kongressbyggingen og talene til senatorer, mens jeg ser en annen dekning av det som skjer utenfor.  Jeg ser da at folk beveger seg inn i bygget.

4. Journalist utenfor spør folkom hva som skjer. Samtlige som blir spurt beskriver det samme. Noen få personer 3-4 ble enten presset frem eller gikk selv helt inn. Politiet trakk først unna, slik at flere kom til. Press fra folk som ville lenger opp mot bygningen dyttet så flere inn. Så trakk politet seg helt vekk og folk gikk inn.
5.Med en gang en senator begynner å snakke om faktiske 100% sikre bevis på valg fusk, så smeller det plutselig.Da har det gått 1,5-2 timer ca.
6. En god del mennesker er da på vei vekk fra bygget og journalist spør hva som skjer. Samtlige forklarer at politiet begynte helt uprovosert å skyte tåregass og gummikuler mot folk. Noen sier at noen i politet filmet og lo av dette. Noen sier at Antifa folk var de første som presset seg inn. Akkurat nå er det vanskelig å si hva som skjer. Noen sier at en ung kvinne ble skutt i nakken av politiet. Samtlige sier at politiet overdrev voldsbruk noe fryktelig.
7. Biden kommer på og kaller disse demonstrantene for en "mob". Ber Trump om å tale til sine tilhengere. Trump gjør så det og ber folk om å ta det med ro og gå hjem.


HVa er kalde fakta nå:  Ingen biler eller byninger er satt fyr på. Kunst og møbler i bygget er helt urørt! Ingen statuer eller andre dasiliteter er ødelagt utenfor. Dette til tross for rekordmange demonstranter.
Vi har sett i hele høst at Antifa og BLM "demonstranter" har pyndret, vandalisert og ødelagt bydeler med sin oppførsel. Hvor var politet da? De representerte en virkelig "MOB", men ble ikke håndtert som det. Vi ser her bekymrede borgere som samler seg og de blir behandlet slik???? 

Dette er hinnsides all fornuft og media burde skamme seg, men det vil de selvsagt ikke gjøre. integritet, sannhet o.l. betyr ingenting!
 

Hysterisk morsomt at den siden som lyver konstant og fant opp begrepet fake news og alternative facts hyler høyest om sannhet og fornuft. 

Fakta er at tre mennesker er døde på grunn av Trump. 

Endret av Kryptodebunker
  • Liker 7
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (27 minutter siden):

Dere Trump-fans må bestemme dere for om dere mener pøblene er flotte folk som utøver sin rett, eller om de er Antifa forklede som Trump-supportere. 

Get your story straight. 

Hva med trump haterne? Er politiet som drepte de 4 demonstrantene instruert av trump eller biden til å drepe? Hvis det var trump betyr det at det umulig kan være trumpfans som ble drept. Get your story straight

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (38 minutter siden):

Dere Trump-fans må bestemme dere for om dere mener pøblene er flotte folk som utøver sin rett, eller om de er Antifa forklede som Trump-supportere. 

Get your story straight. 

Er ikke Trump supporter. men jeg søker sannhet og følger nøye med på all faktisk dekning. I går så jeg det meste dekket via 2 kanaler og vet en god del av nøyaktig hva som foregikk.
Sannheten er trolig en blanding
Men først.  Ordene "flotte folk" og "pøbler" slik du bruker disse nå er samme stil som falsk media som hele tiden prøver å demonisere eller sette merkelapper på vanlige folk. Disse menneskene er selvsagt massevis av individer med ulike oppfatninger og ulik grad av sinne, oppgitthet osv. Så det å kalle en så stor folkegruppe for det samme er ekstremt fordummende.
I en slik "gruppe" vil det alltid være noen mindre begavede mennesker som risikerer å ødelegge budskapet for alle. Men det ble beskrevet folk helt i front som tyder på Antifa folk forkledd som Trump supportere. Oppførselen til en liten gruppe der fremme kan tyde veldig på det. Det var særlig 3 personer som dyttet på og som havnet innefor bygget først. politet trakk seg unna da (merkelig nok) og presset nedenifra fra folk som ville lenger opp førte til at flere havnet innenfor og så trakk politet seg enda lenger unna.

Siden media med Washington post åpenbart vridde dette til fordel Biden, så får vi trolig aldri en sannferdig beskrivelse av dette fra de. Men jeg anmoder om at slike som du faktisk går og sjekker video tatt fra plassen. Du vil definitvt ikke se noe tegn til agressive demonstranter slik vi har bevitnet i hele høst med Antifa og BLM mobben! Dette var uansett 99%+ fredelige demonstranter og vanlige folk. Sjekk selv og slutt å være kveg for en meningstyrt pressedekning!

Endret av Kenneth Leiknes
Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (14 minutter siden):

Hysterisk morsomt at den siden som lyver konstant og fant opp begrepet fake news og alternative facts hyler høyest om sannhet og fornuft. 

Fakta er at tre mennesker er døde på grunn av Trump. 

Du må ha problemer med å lese.  3 mennesker er døde fordi politet helt opplagt gikk alt for langt i sin voldsbruk. Forklar hvordan å feks skyte en kvinne i nakken har å gjøre med Trump?  Det kalles overdreven bruk av vold i juridiske termer.

PS: er ikke Trump supporter. Men støtter i hvert fall ikke Biden som opplagt har jukset seg til valgseier. Det er fullstendig utvistelig hvis man ser på enkelte fakta! Hvis man feks ser at Trump mistet stemmer under valnatt, så er det fullstendig umulig i en "addative" valgprosess. det kan rett og slett ikke skje på lovlig vis.
Jeg er ektremt lei av en presse som nesten unisont jobber for å bedra folk med løgner. Derfor sjekker jeg selv. Benytter førstehåndskilder som feks direkte filming, slik jeg gjorde i går. 

Endret av Kenneth Leiknes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
24 minutes ago, scuderia said:

Rart hvordan alle demokratene nektet å sette inn militæret i sommer gjennom måneder med voldelige opptøyer og hundrevis av døde mens nå er det ikke måte på hvor raskt dette burde kastes inn. Ikke at Trump er mindre dobbeltmoralsk her da 😉

For det første klarte disse å storme kongressen. BLM-protester var ikke i nærheten av å klare det da sikkerheten var for høy rundt slike bygninger da de protesterte. Allerede det viser en vesensforskjell hvor Trump-supportere blir behandlet med silkehansker.

For det andre er det en forskjell på natt og dag om noen biler og butikker blir brent (som får igjen penger på forsikring) og om landets øverste demokratiske instans blir blokkert fra å gjøre jobben sin med makt. 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 minutter siden):

Rart at team Trump ikke kommer noen vei i domstolene, da. 

Biden vant. Get over it. 

Du nå jo forstå at domstolene tar feil. Alle tar feil!

Trump og advokatene VET jo hva som er sant så det mest naturlige er å avsette alle dommere slik at rettferdigheten kan skje!

Noen ganger så kan man bare ikke la loven stå i veien🤪

  • Liker 4
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Kenneth Leiknes said:

Du må ha problemer med å lese.  3 mennesker er døde fordi politet helt opplagt gikk alt for langt i sin voldsbruk. Forklar hvordan å feks skyte en kvinne i nakken har å gjøre med Trump?  Det kalles overdreven bruk av vold i juridiske termer.

Hun ble ikke akkuratt skutt på åpen gate. Hun var inne i kongressbygningen og prøvde å komme seg igjennom et knust vindu i en dør som politet hadde blokkert.

Hadde de vært fredelige demonstranter så hadde de blitt utenfor.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...