Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

5 minutes ago, PingEnt said:

For det første klarte disse å storme kongressen. BLM-protester var ikke i nærheten av å klare det da sikkerheten var for høy rundt slike bygninger da de protesterte. Allerede det viser en vesensforskjell hvor Trump-supportere blir behandlet med silkehansker.

For det andre er det en forskjell på natt og dag om noen biler og butikker blir brent (som får igjen penger på forsikring) og om landets øverste demokratiske instans blir blokkert fra å gjøre jobben sin med makt. 

Ja, hvorfor ble de sluppet inn så enkelt? Vi har video av hvordan politiet rett og slett slapp dem inn og vitner sier at bygningen var åpen flere steder. Hvem har noe å tjene på det som skjedde sist kveld?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
scuderia skrev (1 minutt siden):

Ja, hvorfor ble de sluppet inn så enkelt? Vi har video av hvordan politiet rett og slett slapp dem inn og vitner sier at bygningen var åpen flere steder. Hvem har noe å tjene på det som skjedde sist kveld?

Fordi ingen forventet det som skjedde og det kom veldig brått på... Hadde de kastet brannbomber og steiner på hverandre i flere timer først så ville situasjonen vært veldig annerledes.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (3 minutter siden):

Rart at team Trump ikke kommer noen vei i domstolene, da. 

Biden vant. Get over it. 

Igjen. Folk følger ikke med på fakta og sluker rått propaganda dekningen til Wahington post m. flere.  VG og andre norske medier kopierer det de skriver uten å sjekke fakta selv.
Det som er sannheten er at domstolene i USA har unnlatt å ta sakene på en skikkelig måte nettopp for å unngå at bevis har blitt remlagt. Derimot har masse høringer avslørt opplagt bevist valgfusk. Selv "Supreme Court" unlot å tak saken for å unngå å ha med den å gjøre. For å presisere for de som ikke forstår jus. Domstolene kan avvise en sak basert på argumentasjon. Dessverre for amerikansk retsvesen så holder det at de bare avviser saken basert på ord som de ikke ttenger å bevise. Feks i Texas saken ble det avvist med argumentet at Texas ikek har noe med andre stater å gjøre i et valg. Det er selvsagt en grov feilvurdeing, siden et evnt. feil resultat i en eller flere vippestater selvsagt har massevis å si for Texas og alle andre stater. Særlig hvis det kan påvirke maktsammensetning i kongress og senatet. Og det gjør det jo!   Slik har det foregått helt siden valget. 

Det har allikevel vært 3 helt opplagte ting som er uomtvistelig bevis på valgfusk.
1. tusenvis av stemmer som forsvinner fra trump og samme tall over på Biden. Det skal IKKE kunne skje. Valprosessen er "additive" som vil si at det kun kan legges til stemmer. Dette indikerer som det har blitt sagt mange ganger at Dominion maskiner har støtte for å flytte stemmer fra en kandidat tilen annen. Dette er bevist!
2. flere vippestater endret lovverket i strid med grunnloven i forkant av valget. Det er kun "legislators" som har denne rettigheten i følge grunnloven. Så alle disse tilpasningene som blandt annet førte til helt horribelt manglende identitetsjekk av e-post stemmer er fullstendig i strid med grunnloven.
3. Repuplikanske kontrollrer ble nektet lovpålagt tilgang. Dette skjedde i samtlige distrikt som det strides om. Telling ble gjort i "hemmelige" rom helt uten kontroll. osv. Massevis av beviste "uregelmessigheter".  Disse er så mange og ligner så mye på hverandre fra distrikt til distrkt at det er så og si utenkelig at dette ikek var planlagt.

Jeg var først svært skeptisk til  tro at det virkelig kunne være så ille. Men etter å ha begynt å følge med nøye, og sjekke fakta, sette meg inn i systemet m.m. Så er jeg fryjtelig sjokkert og skjønner faktisk ikke hvordan media kan bedra folk så åpenbart og så kanskje slippe unna med det også!

Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (3 timer siden):

Ytringsfriheten er selvsagt for alle, men et sted må nesten grensa gå når det går over i galskap, haha.

Mye verre i USA enn i Norge da, men med så mange som ikke tror på media er det vel ikke rart.

Tenker du at staten skal nekte borgere å si at valget var rigget? Det tror jeg ikke er veien å gå.

Man kan diskutere om virkmidlene man har mot politikere som skaper og sprer konspirasjonsteorier er gode nok.

-k

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (Akkurat nå):

Fordi ingen forventet det som skjedde og det kom veldig brått på... Hadde de kastet brannbomber og steiner på hverandre i flere timer først så ville situasjonen vært veldig annerledes.

Ja det kom brått på nettopp fordi folk var fredelige. Politet så jo helt avslappet ut.  Men altså ---.-  det er 3 personer som først tvang seg inn. Det kom mange beskjeder om at Antifa folk forkledd som Trump supportere var sett i front.  Er bare å bruke huet her...

Lenke til kommentar
Kenneth Leiknes skrev (Akkurat nå):



Jeg var først svært skeptisk til  tro at det virkelig kunne være så ille. Men etter å ha begynt å følge med nøye, og sjekke fakta, sette meg inn i systemet m.m. 

Du har sett på Youtube videoer med andre ord. 

Hadde det fantes håndfaste bevis på fusk ville Trump og Co fremlagt dette for retten. Det sier seg vel selv? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
knutinh skrev (1 minutt siden):

Tenker du at staten skal nekte borgere å si at valget var rigget? Det tror jeg ikke er veien å gå.

Man kan diskutere om virkmidlene man har mot politikere som skaper og sprer konspirasjonsteorier er gode nok.

-k

"Man kan diskutere om virkmidlene man har mot politikere som skaper og sprer konspirasjonsteorier er gode nok."
Vil du påstå at høringer i statene av senatorer ikke er gode nok nok til å avklare det?  Det er disse hørringene som er de eneste stedene der bevis faktisk har fått lov til å bli vist. Domstolene har helt bevist ungått å utføre sin plikt.

Lenke til kommentar
Just now, Kenneth Leiknes said:

Det som er sannheten er at domstolene i USA har unnlatt å ta sakene på en skikkelig måte nettopp for å unngå at bevis har blitt remlagt.

Det stemmer jo ikke. Søksmålene har blitt forkastet akkurat fordi Trumps advokater har ikke klart å legge frem et fnugg av bevis.

Advokatene kunne ramset opp alt beviset de hadde i søksmålene, men det gjør de ikke, fordi de er fullstedig klar over at alt sammen er fullstendig bullshit. De har ikke lyst til å havne i fengsel for å lyve til domstolene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Kenneth Leiknes skrev (1 minutt siden):

Ja det kom brått på nettopp fordi folk var fredelige. Politet så jo helt avslappet ut.  Men altså ---.-  det er 3 personer som først tvang seg inn. Det kom mange beskjeder om at Antifa folk forkledd som Trump supportere var sett i front.  Er bare å bruke huet her...

Tror ikke det er jeg som må bruke, for hvilken relevans har kommentaren din for at det kom brått på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
6 minutes ago, scuderia said:

Ja, hvorfor ble de sluppet inn så enkelt? Vi har video av hvordan politiet rett og slett slapp dem inn og vitner sier at bygningen var åpen flere steder. Hvem har noe å tjene på det som skjedde sist kveld?

Delvis fordi sikkerheten var så dårlig at de var for få til å stoppe dem. Da var det sikrere å slippe dem igjennom.

En må derimot også huske at disse demonstrantene står på politiets side, og da er det nok enklere for politiet å vise litt sympati og være mindre aggressive med vakthold i første runde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
4 minutes ago, Kenneth Leiknes said:

 Det kom mange beskjeder om at Antifa folk forkledd som Trump supportere var sett i front.  Er bare å bruke huet her...

Jeg sier at all vold utført under BLM-protester ble utført av Proud Boys i forkledning.

Sånn, nå kom det beskjed om at Proud Boys var ansvarlige for volden under BLM.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Dudeliduu said:

Fordi ingen forventet det som skjedde og det kom veldig brått på... Hadde de kastet brannbomber og steiner på hverandre i flere timer først så ville situasjonen vært veldig annerledes.

Jaha? Demonstrasjonen har vært planlagt i ukesvis og militæret var allerede på plass i d.c.. Hvor udugelig mener du borgermesteren er?Eller kom det brått på fordi noen ønsket at de skulle bryte seg inn? 

Lenke til kommentar
Psykake skrev (8 minutter siden):

Du har sett på Youtube videoer med andre ord. 

Hadde det fantes håndfaste bevis på fusk ville Trump og Co fremlagt dette for retten. Det sier seg vel selv? 

"Man kan diskutere om virkmidlene man har mot politikere som skaper og sprer konspirasjonsteorier er gode nok."

Du har blitt lurt av mediene. Domstolene har helt bevist unngått å utføre sin plikt. Til og med "Supreme court" har unngått å ta i en prosess som ville ført til at bevis ville blitt fremlagt. Og dette er egentlig hovedproblemet. Siden ca halvparten av amerikanerne, og ja flere titals % av demokratiske velgere, tror at valget er "fikset", så har domstoler og politikere et ansvar for at man undersøker nøye. Men det har de helt opplagt lagt inn innsats for å unngå å håndtere. Det i seg selv er et skremmende signal. Hvis man ikke har noe å fykte så ville det jo ikke vært noe problem. Man kunne kjørt noen dagers rettskap og så evnt. avvist bevis. men det har aldri skjedd. Og i massevis av høringer har det blitt bevist utvistelige bevis på valgfusk!

NB:  Jeg sjekker alltid mange kilder og setter meg godt inn i ting før jeg gjør meg opp en mening. men det er det svært få andre som gjør og ergo lar de seg manipulere av mediene. Godt hjulpet av Youtube, Facebook og Twitter som manipulerer og sensurerer.

Endret av Kenneth Leiknes
Lenke til kommentar
PingEnt skrev (17 minutter siden):

For det første klarte disse å storme kongressen. BLM-protester var ikke i nærheten av å klare det da sikkerheten var for høy rundt slike bygninger da de protesterte. Allerede det viser en vesensforskjell hvor Trump-supportere blir behandlet med silkehansker.

For det andre er det en forskjell på natt og dag om noen biler og butikker blir brent (som får igjen penger på forsikring) og om landets øverste demokratiske instans blir blokkert fra å gjøre jobben sin med makt. 

Vel, dette er vel feil.
Mange offentlige bygninger har blitt satt i brann i BLM-protester:
- Politistasjoner ble satt i brann. Eksempel: https://nypost.com/2020/08/24/blm-protesters-set-portland-police-station-on-fire

- Rettsbygning satt i brann: https://www.tampabay.com/news/nation-world/2020/07/20/portland-protesters-gassed-after-setting-fire-at-courthouse/

- Andre offentlige kontorer: https://www.the-sun.com/news/1333986/portland-black-lives-matter-protesters-building-fire-riot/

etc...
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Kenneth Leiknes said:

"Man kan diskutere om virkmidlene man har mot politikere som skaper og sprer konspirasjonsteorier er gode nok."

Du har blitt lurt av mediene. Domstolene har helt bevist unngått å utføre sin plikt. Til og med "Supreme court" har unngått å ta i en prosess som ville ført til at bevis ville blitt fremlagt. Og dette er egentlig hovedproblemet. Siden ca halvparten av amerikanerne, og ja flere titals % av demokratiske velgere, tror at valget er "fikset", så har dosmtoler og politikere et ansvar for at man undersøker nøye. Men det har de helt opplagt lagt inn innsats for å unngå å håndtere. Det i seg selv er et skremmende signal. Hvis man ikke harnoe å fykte så ville det jo ikke vært noe problem. Man kunne kjørt noen dagers rettskap og så evnt. avvist bevis. men det har aldri skjedd. Og i massevis av høringer har det blitt bevist utvistelige bevis på valgfusk!

NB:  Jeg sjekker alltid mange kilder og setter meg godt inn i ting før jeg gjør meg opp en mening. men det er det svært få andre som gjør og ergo lar de seg manipulere av mediene. Godt hjulpet av Youtube, Facebook og Twitter som manipulerer og sensurerer.

Domstolene har en plikt først og fremst - å følge amerikansk lov. Dette er grunnen til at dommere som Trump har utnevnt har forkastet Trumps søksmål. De fleste dommerne er OK folk som faktisk ønsker å følge lovene.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kenneth Leiknes skrev (1 minutt siden):

"Man kan diskutere om virkmidlene man har mot politikere som skaper og sprer konspirasjonsteorier er gode nok."

Du har blitt lurt av mediene. Domstolene har helt bevist unngått å utføre sin plikt. Til og med "Supreme court" har unngått å ta i en prosess som ville ført til at bevis ville blitt fremlagt. Og dette er egentlig hovedproblemet. Siden ca halvparten av amerikanerne, og ja flere titals % av demokratiske velgere, tror at valget er "fikset", så har dosmtoler og politikere et ansvar for at man undersøker nøye. Men det har de helt opplagt lagt inn innsats for å unngå å håndtere. Det i seg selv er et skremmende signal. Hvis man ikke harnoe å fykte så ville det jo ikke vært noe problem. Man kunne kjørt noen dagers rettskap og så evnt. avvist bevis. men det har aldri skjedd. Og i massevis av høringer har det blitt bevist utvistelige bevis på valgfusk!

NB:  Jeg sjekker alltid mange kilder og setter meg godt inn i ting før jeg gjør meg opp en mening. men det er det svært få andre som gjør og ergo lar de seg manipulere av mediene. Godt hjulpet av Youtube, Facebook og Twitter som manipulerer og sensurerer.

Anser dette som 100% konspiratorisk tullprat frem til du kan dokumentere disse sinnsyke påstandene. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (5 minutter siden):

Det stemmer jo ikke. Søksmålene har blitt forkastet akkurat fordi Trumps advokater har ikke klart å legge frem et fnugg av bevis.

Advokatene kunne ramset opp alt beviset de hadde i søksmålene, men det gjør de ikke, fordi de er fullstedig klar over at alt sammen er fullstendig bullshit. De har ikke lyst til å havne i fengsel for å lyve til domstolene.

Helt feil. Det er media sin vinkling. Det er bare å gå og sjekke begrunnelsene til avvisningene. Merk avvisning av å ta sakene er noe helt annet enn å faktisk ta saken og la den bli fremlagt skikkelig.

Forklar feks hvordan det er mulig å trekke deks 8000 stemmer fra Trump og over til Biden? Dette skjedde svært mange ganger over flere perioder. Det er faktisk helt umulig uten valgfusk. Antallene på dette alene er nok til å endre vinner i flere vippestater. Dette beviset nektet domstolene å godta.

Lenke til kommentar
scuderia skrev (3 minutter siden):

Jaha? Demonstrasjonen har vært planlagt i ukesvis og militæret var allerede på plass i d.c.. Hvor udugelig mener du borgermesteren er?Eller kom det brått på fordi noen ønsket at de skulle bryte seg inn? 

Trenger ikke å være udugelig i det hele tat... med mindre du ønsker et blodbad?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...