Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pallehysa skrev (2 minutter siden):

Kem tror du eg er? Tror du eg forsvarer plyndring, vandalisme eller vold avhengig av kven som utfører den? Kass søppel av eit forsøk på ein stråmann er det du kjem med? Slutt å deflekter og ta inn over deg det bermen du støtter bedriver med, når dei angriper Capitol Hill, vandaliserer og forårsaker eit dødsfall, i Trump sin ære.

Er det ikke du som beskyldte andre for å forsvare dagens hendelse helt uten grunn da? Eller så jeg feil brukernavn?

Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (1 minutt siden):

Ganske forbausende at du ikke forstår logikken, for jeg ser den i hvert fall soleklart selv om jeg ikke er enig med han i alt.
Jeg kan prøve å gjøre det enklere for deg:
Hver gang demokrater gjør noe så er det hysjhysj.
Hver gang republikanere gjør det samme så er det gigantiske mediesaker i ukesvis.
Til tross for at førstnevnte kan være mye større saker enn sistnevnte, selv om det kanskje ikke er tilfellet akkurat nå.

Hva har dette med fanatiske Trump supportere som stormer Capitol Hill å gjøre? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (3 minutter siden):

Er det ikke du som beskyldte andre for å forsvare dagens hendelse helt uten grunn da? Eller så jeg feil brukernavn?

Er det så nøye for deg kven som har sagt a og b egentlig? Alle venstre fra Trump er jo "venstresiden", og då er jo vi ein autonom gruppe som seier det samme alle mann.

Men nei, eg har ikkje beskylt nåken for å forsvare dagens hendelse. 

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 minutter siden):

Er det så nøye med kven som har sagt a og b egentlig? Alle venstre fra Trump er jo "venstresiden", og då er jo vi ein autonom gruppe som seier det samme alle mann.

Men nei, eg har ikkje beskylt nåken for å forsvare dagens hendelse. 

Da beklager for misforståelsen. Sidene flyr så fort her at det er vanskelig å følge med på hvem som sier hva.
Og det er litt viktig hvis en person i neste setning starter med hykleri.

Endret av Dudeliduu
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (3 minutter siden):

Da beklager for misforståelsen. Sidene flyr så fort her at det er vanskelig å følge med på hvem som sier hva.

Defleksjonene går jo på repeat, så er vel ikkje så veldig nøye for deg om kva eg skriver eller? Nåken tanker rundt det som skjer i Capitol Hill? Må eg påpeike at Trump har i månedsvis oppildnet bermen sin til å ta grep, mot det dei feilaktig tror er Biden, Demokrater og staten som stjeler valget fra guden deiras? Og bare timer før hendelsen, oppfordret Trump sine tilhengere til å marsjere mot Capitol Hill og vise sin avsky?

I sin tale til bermen sin etter faktumet, fortalte han kor mykje han elsket dei, men at dei måtte dra heim fredelig no.

Endret av Pallehysa
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (12 minutter siden):

Folk er bare irritert på dobbeltmoralen til "den andre siden". Også er det motsatt ved en tilsvarende hendelse andre vei neste gang. Slik er det hver eneste gang

Hvem i tråden er det som har kritisert politiet for å arrestere tyver eller vandaler blant BLM demonstranter..? Nevn navn og henvis til kilder.

Ikke..?
Så stopp nå.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (1 minutt siden):

Defleksjonene går jo på repeat, så er vel ikkje så veldig nøye for deg om kva eg skriver eller? Nåken tanker rundt det som skjer i Capitol Hill? Må eg påpeike at Trump har i månedsvis oppildnet bermen sin til å ta grep, mot det dei feilaktig tror er Biden, Demokrater og staten som stjeler valget fra guden deiras? Og bare timer før hendelsen, oppfordret Trump sine tilhengere til å marsjere mot Capitol Hill og vise sin avsky?

Som jeg allerede har sagt så har Trump sine handlinger etter valget og alle protestene i sommer begge vært direkte årsaker til hva som skjer nå. Dette er et langt hendelsesforløp over mange år, og vi er ikke ferdige enda.

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (4 minutter siden):

Hvem i tråden er det som har kritisert politiet for å arrestere tyver eller vandaler blant BLM demonstranter..? Nevn navn og henvis til kilder.

Ikke..?
Så stopp nå.

Hvem i tråden har kritisert politiet for å arrestere noen i dag?? Du trenger ikke svare, for jeg bryr meg ikke da jeg uansett ikke er på noens lag. Jeg er mot alle politiske partisaner

Endret av Dudeliduu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (Akkurat nå):

Som jeg allerede har sagt så har Trump sine handlinger etter valget og alle protestene i sommer begge vært direkte årsaker til hva som skjer nå. Dette er et langt hendelsesforløp over mange år, og vi er ikke ferdige enda.

Du klarte pina meg å snike inn litt defleksjoner her også. Godt jobbet. Ikkje all skyld ligger på Trump sin retorikk, og Trumpistene som utøver volden må ein vite. Litt på svarte mennesker som stjeler og plyndrer for egen vinning også. Kor linken er må du gjerne gjere eit patetisk forsøk på å forklare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (Akkurat nå):

Du klarte pina meg å snike inn litt defleksjoner her også. Godt jobbet. Ikkje all skyld ligger på Trump sin retorikk, og Trumpistene som utøver volden må ein vite. Litt på svarte mennesker som stjeler og plyndrer for egen vinning også. Kor linken er må du gjerne gjere eit patetisk forsøk på å forklare.

Du fikk meg seriøst til å facepalme nå.
Hvordan kan ikke uro i landet i lang tid ha noe å si?
Lærte du aldri om årsak/virkning på ungdomsskolen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (4 minutter siden):

Du fikk meg seriøst til å facepalme nå.
Hvordan kan ikke uro i landet i lang tid ha noe å si?
Lærte du aldri om årsak/virkning på ungdomsskolen?

Du makter ikkje å dykke i nyanser gjer du vel. Stor brei kost, og male male. Og du må gjerne forsøke å svare på spørsmålet mitt. Kva link er det du ser, bortsett fra ein barnslig, uro ergo skyld.

Endret av Pallehysa
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (10 minutter siden):

Hvem i tråden har kritisert politiet for å arrestere noen i dag?? Du trenger ikke svare, for jeg bryr meg ikke da jeg uansett ikke er på noens lag. Jeg er mot alle politiske partisaner

...

folk sier at begge siden er de samme, og andre impliserer at venstresiden hadde bias mot politiet under BLM-protestene -- en grunnløs påstand som er gjentatt side opp og side ned i hele denne tråden.

Så, jeg ber om en kilde -- eller så kan de godt slutte å spamme tråden med den type whataboutism-påstander, da det er definisjonen på en stråmann.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det skjedde så mye en periode at det var vanskelig å få med alt her.

Det har altså vært situasjoner over hele USA. Ikke alle var voldelige, men flere av dem.

Flere delstatsbygninger har blitt evakuert. Noen er stormet av Trump-supportere.

Utah:

Spoiler

Kansas:

Spoiler

Georgia:

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (14 minutter siden):

Hvem i tråden har kritisert politiet for å arrestere noen i dag?? Du trenger ikke svare, for jeg bryr meg ikke da jeg uansett ikke er på noens lag. Jeg er mot alle politiske partisaner

Vær forsiktig. Nøytralitet er noe venstre og høyresiden ikke tolererer. Trump og hans tillhenger er akkurat som venstresiden og BLM. Begge er tafatte og udemokratisk. deres tillhengere viser hvor hjernevasket dem har blitt av trump/biden.. takket være MSM og alternativ medier.

Endret av Laffe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...