Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Tåkefyrste skrev (4 minutter siden):

Lese innlegget ditt feil, tok det som at du skrev at noen demokrater gjorde det.. 

Det er som skrevet over her funnet eksplosiver og våpen nær RNC.. Dette er jævelig skummelt og tak og lov at ingen bombe gikk av. 

Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Det var vel Dagbladet tidligere i en typisk dårlig direkte oversettelse i en ingress. Standard Dagbladet. Det har hele tiden blitt korrekt omtalt som "chemicals" i amerikanske medier.

Aha... Vanskelig å vite om hva dette menes med, har man noen artikler som ikke er fra Dagbladet? En del ting de skriver er bra, men det er også mye clickbait så vanskelig å ta de seriøst til tider. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Kris85 skrev (9 minutter siden):

 

Skremmende ord, man skulle tro det var kjemiske våpen, men forhåpentligvis er det kun pepperspray ja. 

Tåkefyrste skrev (15 minutter siden):

 

Jeg håper vi alle, uavhengig om man er uenig om politikk, kan være enig at vold ihvertfall ikke er veien å gå. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (2 minutter siden):

Skremmende ord, man skulle tro det var kjemiske våpen, men forhåpentligvis er det kun pepperspray ja. 

Det var mye røyk fra tv-bildene jeg har sett. Så det kan være røykgranater eller en hjemmebrygg av type pepperspray eller lignende. "Irriterende kjemiske stoffer" kan være alt fra Jif-baderomsspray til klorgass. Flere politifolk er til behandling på sykehus som følge av dette, sa dem på NBC tidligere i kveld.

Datteren til Trump hadde visstnok også sagt at de som brøt seg inn var "patrioter". Helt hinsides hva som foregår nå. Tror nok Trump kun får symbolsk makt frem til den 20 januar. Nå snur alle ryggen til for å redde eget ansikt. 

Vil han gå av, slik at Spence overtar - og deretter benåde Trump?

Jeg gleder meg til å se straffeforfølgelsen av disse såkalte demonstrantene. Ser på Reddit videoer der media først spør om navn, der de uten å nøle sier hele sitt navn på åpent kamera. Rett etter at de har sannsynligvis gjort det mest ulovlige i hele sitt liv - og vil bli straffeforfulgt. Det er nok en GOD del jurister nå som sitter å laster ned informasjon fra sosiale medier osv til senere bruk. Kun noen av de Proud Boys gutta som har "vett nok" til å kamuflere seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (Akkurat nå):

Hva har han sagt nå? Kommer mye rart fra den fyren. 

Talen hans på senatsgulvet nå. Var litt merkelige greier, så faktisk nesten litt bedugget ut.

Han latterliggjorde også Trumps konspirasjonsteorier om valget.

"Trump and I: we've had a hell of a journey. I hate it to end this way. Oh my God, I hate it. From my point of view, he's been a consequential president. But today...all I can say is, uh, count me out, enough is enough, I've tried to be helpful."

"He say there's 66,000 people in Georgia under 18 voted. How many people believe that? I ask: give me 10! HA! Hadn't had one."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Kris85 skrev (44 minutter siden):

Jeg gleder meg til å se straffeforfølgelsen av disse såkalte demonstrantene. Ser på Reddit videoer der media først spør om navn, der de uten å nøle sier hele sitt navn på åpent kamera. Rett etter at de har sannsynligvis gjort det mest ulovlige i hele sitt liv - og vil bli straffeforfulgt. Det er nok en GOD del jurister nå som sitter å laster ned informasjon fra sosiale medier osv til senere bruk. Kun noen av de Proud Boys gutta som har "vett nok" til å kamuflere seg. 

Veldig gøy å høre. Får håpe de ansvarlige blir stilt for retten, dette her er ikke veien å gå dersom man ønsker endring. 

Snikpellik skrev (41 minutter siden):

Hun tweetet dette, men slettet den ikke så lenge etterpå.

Om man ikke kan stå inne for det man skriver bør man helst ikke skrive det.. Ikke overraskende at hun sletter det når reaksjonene er så sterke. 

Sitat

Snikpellik skrev (4 minutter siden):
Talen hans på senatsgulvet nå. Var litt merkelige greier, så faktisk nesten litt bedugget ut.

Han latterliggjorde også Trumps konspirasjonsteorier om valget.

"Trump and I: we've had a hell of a journey. I hate it to end this way. Oh my God, I hate it. From my point of view, he's been a consequential president. But today...all I can say is, uh, count me out, enough is enough, I've tried to be helpful."

"He say there's 66,000 people in Georgia under 18 voted. How many people believe that? I ask: give me 10! HA! Hadn't had one."

For å være ærlig er det ikke særlig overraskende. Før valget i 2016 så var han sterkt imot Trump, for så å endre helt mening etter valget. Han gjør det som sikrer sin rygg. Nå har han også fått 4 nye år i kongressen så det er ikke så viktig for han lengre om Trump har støtte eller ikke. 

For å være ærlig er jeg glad for det som skjedde, kanskje republikanerne endelig åpner øynene sine. Men jeg ser fremdeles en del representanter som snakker om valgfjusk. 

Tåkefyrste skrev (46 minutter siden):

Selvfølgelig. Vold er aldri akseptabelt som virkemiddel.

Synes det er viktig å understreke det, fra begge sider, da det har vært mye rart som kommer fra begge sider og det er viktig å vise til at man ikke aksepterer vold. 

 
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det viser seg at en del fra politiet åpnet opp for at demonstranter skulle få komme seg inn i kongressen: 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det faktum at det finnes tilsynelatende oppegående mennesker som fortsatt holder med Trump etter dette, til tross for alt av info de har tilgjengelig via internett og media... det i seg selv er galskap.

Som om det ikke er åpenbart selv for en idiot at Trump prøver alt han kan for å klamre seg til makta.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
N-4K0 skrev (28 minutter siden):

Det faktum at det finnes tilsynelatende oppegående mennesker som fortsatt holder med Trump etter dette, til tross for alt av info de har tilgjengelig via internett og media... det i seg selv er galskap.

Som om det ikke er åpenbart selv for en idiot at Trump prøver alt han kan for å klamre seg til makta.

Dessverre er det blitt et klima i USA hvor veldig mange ikke stoler på media, og da ender de opp med å se på nyhetsmedier som kommer med vridde påstander som gjør at Trump kommer godt ut. 

Nå verifiserer de valgmannskollegiets stemmer.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (11 minutter siden):

Dessverre er det blitt et klima i USA hvor veldig mange ikke stoler på media, og da ender de opp med å se på nyhetsmedier som kommer med vridde påstander som gjør at Trump kommer godt ut. 

Nå verifiserer de valgmannskollegiet stemmer.

Det har jeg skjønt, men tenker også på folk her på forumet som tilsynelatende holder med Trump gjennom galskapen.

Mennesker...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
N-4K0 skrev (1 minutt siden):

Det har jeg skjønt, men tenker også på folk her på forumet som tilsynelatende holder med Trump gjennom galskapen.

Mennesker...

Ja, og på en måte synes jeg det er fint at de kan ytre seg om de er uenig eller ei. Selv om jeg synes det er helt latterlig hva de påstår så har de like rett til å uttale seg. 

Men jeg er helt enig i at det er ganske oppsiktsvekkende at enkelte tror på mye av det som kommer fra den kanten. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
N-4K0 skrev (2 minutter siden):

Ytringsfriheten er selvsagt for alle, men et sted må nesten grensa gå når det går over i galskap, haha.

Mye verre i USA enn i Norge da, men med så mange som ikke tror på media er det vel ikke rart.

Jeg forstår hvor du vil, men jeg er uenig. Så lenge det ikke er oppfordring til vold så mener jeg man bør få uttale seg. 

Det er en ting å trolle, det er en annen ting å tro og mene at det man sier faktisk stemmer. Jeg tviler ikke på at det er mye løgn ute å går, men det blir feil å ikke la dem uttale seg selv om dette. Så må da de som har ting på det rette konfrontere påstandene. 

Lenke til kommentar

Etter min skjøre forståelse så er en bakgrunn i denne historien at mange (spesielt i Midtvesten) føler at de har eller er i ferd med å miste landet sitt. Dersom dette til en viss grad er riktig, så vil en bevegese prøve å få også resten av landet til å føle det samme - altså at folk i kyst-nære strøk også vil føle at de mister landet sitt.  Ingen vil i praksis "vinne" over de andre - men begge parter har den ideen.

Konspirasjons-teorier etc ser jeg på som bare et verktøy i denne sammenhengen. Ikke værre enn at f.eks. mange norske "maoister"  trodde på revolusjon i Norge på 70-tallet 🙂  Eller religiøse lager politikk av sin religion - eller religion ut av sin politikk. Støy! Jeg kjøper ikke forklaringen på at denne konflikten bare er en retorisk/"psykologisk" greie.

Mørkt dette: jeg lurer på om konflikt-historien i Nord-Irland kan være et stikkord/analogi i en sammenheng der alle på en måte føler at de vil miste landet sitt. Eller vil det bli fred og sivilisjasjon straks Trump forsvinner ? Er ikke Biden sin politikk bare å se bakover? I så fall virker dette farlig.

Endret av lada1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...