Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Mulig dødsfall fra vaksinen? Får vi noen gang vite det? Hvor høye er mørketallene? Flere har dødd innen 48 timer etter astra zeneca med blodpropper, som er blodplater som klumper seg sammen.

Screenshot_2021-09-29-08-28-15.png.fc4f28971feee7200d969090fe196b7f.pngScreenshot_2021-09-29-08-31-06.png.341807fe509548afc7d2f6af996d5b19.png

Lenke til kommentar
Gry H skrev (8 timer siden):

Å spre 'info' det ikke finnes holdepunkter for, er selvsagt skadelig, og noe en bør bestrebe seg på å bekjempe/begrense.

Enig. Så hvorfor gjør du det?

 

Gry H skrev (8 timer siden):

Når det er sagt, syntes det imidlertid vel så giftig den farsotten som nå råder der man ikke engang kan stille spørsmål om styresmaktenes motiver om dette og hint! Hva koronaviruset angår, har det vært så forbannet mange paradoks, selvmotsigelser og logiske brister på størrelse med Grand Canyon.. Da mener jeg det er all grunn til å stille spørsmålstegn ved dette!

Man kan fint stille spørsmål til HÅNDTERINGEN. Det er det og flere som gjør her, uten å automatisk bli stemplet som konspirasjonsteoretiker.

Problemet oppstår når en samtidig skal prøve å forklare spørsmålene til håndteringen med teorier om nettopp konspirasjoner. Og en gjenganger her er teorier som er så håpløse og selvmotsigende at de fleste som IKKE sitter med hode nedi konspirasjonshullet skjønner hvor tullete det er.

En annen gjenganger er at den som stiller spørsmål og er kritisk til hvordan ting blir gjort eller håndtert på også begynner å uttale seg og ha teorier om fagfelt og tema som faktisk krever kompetanse, kunnskap og erfaring for å forstå, samtidig som det er åpenbart at de verste som uttaler seg hverken har kompetanse, kunnskap eller erfaring om det som en uttaler seg om.

Pandemien er intet unntak. I starten på 2020 ble overraskende mange eksperter på pandemier, virus og smittespredning.

Da er det på tide å kalle en spade for en spade.

 

Gry H skrev (8 timer siden):

Bare sånn for ordens skyld, så har bla.a følgende, i utgangspunktet, lkonspirasjonsteori-stemplet info brått vist seg å være sant/mest sannsynlig sant:  

Og du begynner jo også rett på med løgn. De to tingene du trekker frem er IKKE allment akseptert som noen form for sannhet.

 

Gry H skrev (8 timer siden):

- 'Viruset stammer laboratoriet, der det antas å ha 'sluppet ut' og spredt grunnet menneskelig svikt eller sabotasje'. Dette scenariet var stemplet for å være en konspirasjonsteori av verste sort. Reinspikket tull, tøys og fanteri, der motivet ble sagt var å sverte Kina. - Men så skulle det da brått vise seg å være overveiende sannsynlig at det faktisk er så allikevel..

En kilde på påstanden din hadde vært fint. Men dette er altså ikke noe som i senere tid har vist seg å være sant. Men du må skille mellom absolutt ikke mulig, og mulig men lite sannsynlig. Forskning tilsier at det er sannsynlig at viruset stemmer fra flaggermus og spredt via markedet i Wuhan, og ikke noe som kommer fra laboratorier.

Konspirasjonsteoretikere derimot liker jo å vri på påstandene, og sier da at alle som ikke er enig med seg selv sier at viruset umulig kan ha kommet fra et laboratorie, og så finner en frem til masse indisier som på en eller annen vag måte kan antyde på at dette er feil - og dermed lyver alle andre og konspirasjonsteoretikerene må ha rett. Det er enten eller. Men så enkelt er det ikke.

Hvor viruset kommer fra er det godt mulig vi aldri med 100% sikkerhet vil vite hvor faktisk kom fra. Kom det fra et laboratorie? Mulig. Men forskning viser altså at det mest sannsynlig kom fra dyr. (kilde: https://www.faktisk.no/artikler/jy26e/dette-vet-vi-om-hvor-koronaviruset-kommer-fra)

 

Gry H skrev (8 timer siden):

- Så sent som i januar/februar, ble påstander om at vaksinepass ville bli innført slått ned på, og avfeid som konspirasjonsteori. Allerede i juni var de innført! 

Nå vrir du fint på sannheten.

Påstanden fra mange konspirasjonsteoretikere var at vaksinepass for covid kom til å bli innført og lage store skiller mellom de som hadde grønt sertifikat og de som ikke hadde det. Det ble til og med tydelig anført at uvaksinerte/uten godkjent vaksinepass ikke kom til å kunne utføre daglige gjøremål som å handle på apotek og dagligvare. Og bakgrunnen for å innføre dette var en overordnet og ondsinnet plan/agenda fra en elite som styrer hele verden. Det var dette som ofte ble påstanden, og det var denne som ble motsagt.

 

Men alt dette er jo diskutert her i tråden til det kjedsommelige. Så du kommer litt seint til festen med ny bruker. Men alt for å glede nye lesere? :)

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (16 timer siden):

Jeg mente nivå. Og det blir jo soner i og med at en sone (kommune) kan ha rødt nivå og en gult, og en grønt. Dette er begrep som har blitt innført for godt, de kommer ikke til å ta det bort. Og dess rødere nivå, dess 'farligere' blir de uvaksinerte.

Jeg skal innrømme at jeg ikke trodde de kom til å åpne så raskt. Men samfunnet er endret for alltid. Nye begrep, tiltak og regler er blitt alment godtatt og vil raskt komme tilbake når det blir en såkalt 'smittebølge' igjen.

Så bra at du mente nivå.

Men nei, dette blir ikke soner. Det er nok dokumentasjon på hva nivåene betyr og hvilke tiltak som innføres på de ulike nivåene. Og det er vel ingen som nekter for at dette sannsynligvis er kommet for godt. Og så? Greit å bruke erfaring fra denne pandemien for å eventuelt håndtere fremtidige pandemier?

Men sant, så kommer du med en udokumentert påstand igjen. "dess 'farligere' blir de uvaksinerte". Nei. Det er IKKE det det handler om. Det handler som smittespredning og risikogrupper. Men det passer jo ikke med det du blir fortalt....

Ellers er jeg enig i at samfunnet er endret for alltid. Ikke så rart egentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (16 timer siden):

Ja slik har det alltid vært, bare jeg som ikke har lagt merke til det da.

Nei det er ikke så rart, ettersom de sykdommene vaksinene gjelder mot har så og si vært borte fra samfunnet i Norge, og du har derfor ikke måttet vise noen form for vaksinepass for å reise i Norge eller Norden i nyere tid. Men om du skulle ut og reise til andre verdensdeler og spesielt utsatte land så ville du fort ha lagt merke til at du måtte fremvise vaksinepass med stempel for de rette vaksinene for å i det hele tatt slippe inn i landet. Noe jeg måtte gjøre senest i 2019.

Vet ikke hvor mange ganger jeg og andre har gjentatt dette. Må jeg lage en film om dette og legge den på Bitchute for at du skal gidde å få det med deg og ikke minst tro på det?

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, keelling said:

Har dere hørt, "First, do no harm."    Burde være kjent for alle medisinstudenter.(ikke at jeg mistenker noen av dere for å være det.)

Hvis noen av dere har bevis for at virus er årsak til noen sykdom, står de 100.000 tusen euro fortsatt uhentet...

Har dårlige nyheter til deg: https://www.latimes.com/business/hiltzik/la-fi-mh-a-vaccine-denier-20150320-column.html

Gir deg 1000 blanke norske kroner om du kan bevise at virus IKKE kan være årsak til noen sykdom.

Endret av Skrekkugle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
keelling skrev (1 time siden):

Har dere hørt, "First, do no harm."    Burde være kjent for alle medisinstudenter.(ikke at jeg mistenker noen av dere for å være det.)

Hvis noen av dere har bevis for at virus er årsak til noen sykdom, står de 100.000 tusen euro fortsatt uhentet...

Det ble bevist, bare ikke med én publisering, som var det rettssaken du tok opp tidligere handlet om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (53 minutter siden):

Flere BitChute-ere hevder at denne linja ble fjernet fra løftet for noen år siden. På samme måten da, som definisjonen av pandemi og vaksine er blitt endret. 

I stedet for å lytte til folk på bitchute, kan du jo feks se hva Legeforeningen har vedtatt som sine etiske retningslinjer:

https://www.legeforeningen.no/om-oss/Styrende-dokumenter/legeforeningens-lover-og-andre-organisatoriske-regler/etiske-regler-for-leger/

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Budeia said:

Tar så mange som trengs jeg. Folk tar jo allerede influensavaksina årlig, så jeg tar en i hvert øye takk!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 time siden):

Jeg måtte sjekke nå, men vi bor fortsatt i Norge :)

Uansett så tenker jeg som @Skrekkugle. Dersom det er det som skal til så er jeg der jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 9/28/2021 at 1:41 PM, Pallehysa said:

Eg fant ein artikkel om ein person som har brukt sin tid på å spre desinformasjon rundt sykdommen som ho sjøl blei rammet av. Godter meg ikkje. Kva negativ omtale var det som trigget deg? At ho har ekstreme holdninger? Det må du bare godta!

 

Når ho stempler meningmotstandere, jøder, som jødehatere, fordi dei støtter black lives matter, eller ho sprer hat på sosiale medier, slik at vedkommende blir utestengt, er det ikkje "aktivisme". Det er ekstreme holdninger som fortjener all kritikk, uten at din påklistret offerolle bør møtes med annet en rein og skjær latter.

 

Igjen, kva mistanker? Tenker du at taktikken til kvinnen du prøver å forsvare, setter ho eller deg i bedre lys?

 

Forskjellen er LL sine handlinger og ord. Nåke ein med ein halv hjerne burde kunne forstå. Har eg ekstreme holdninger, der eg stormer Womens March med propaganda og søppel, der mine ord får meg utestengt fra ørten sosiale medier?

Politisk aktivist er ikke det samme som en ekstremist i mitt verdensbilde. Det er det i ditt..

Og du forsvarer å omtale dine meningsmotstandere, altså andre politiske aktivister, som ekstremister - da bør du godta at vi også skal bruke samme regler på deg, å gå utifra at du er en 'ekstremist', fordi du er en politisk aktivist, som bruker samme regelverk.

 

Lenke til kommentar
KongRudi skrev (41 minutter siden):

Politisk aktivist er ikke det samme som en ekstremist i mitt verdensbilde. Det er det i ditt..

Og du forsvarer å omtale dine meningsmotstandere, altså andre politiske aktivister, som ekstremister - da bør du godta at vi også skal bruke samme regler på deg, å gå utifra at du er en 'ekstremist', fordi du er en politisk aktivist, som bruker samme regelverk.

 

Eg driter no i kva du anser som politisk aktivisme eller ekstremisme. Poenget er at vedkommende hyler og sprer hat, så pass mykje at vedkommende blir utestengt fra sosiale medier. Stormer scener og hyler og veiver med armene, der ho kaller andre mennesker for jødehatere, og bruker holocaust rekvisita for å stemple folk som ikkje har gjort annet enn å støtte black lives.

Der ho har brukt sin fritid på å spre desinformasjon om covid, som svært mange andre på den ytre høgre fløyen.

Konspirasjonsteorier er ikkje politikk. Det er ekstremisme. Du kan gjemme deg bak og påstå at Westboro Baptisk Church også "bare er politisk aktivisme", men eg vil påstå at det er ekstremisme. Ytre høgre. Ekstrem konservatisme. Religiøse overtoner. Og LL er akkurat like batshit.

Uansett ikkje nåke eg bedriver. Så din falske sammenligning, er like dødfødt som resten av dine argumenter. Ikkje er eg ein politisk aktivist, religiøs eller konspiratorisk ekstremist.

https://snl.no/ekstremist

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Effekten i folks hoder av å bruke negative merkelapper påvirkes av hvor ofte de benyttes, fordi det er et uttrykk for hvor lavt listen er senket for å benytte merkelappen. Hvis man bruker opp merkelappene "ekstremist", "rasist", "fascist", "kommunist" etc på tullinger, så har merkelappene mistet sin mening når reelle hard-core-versjoner av de nevnte dukker opp. Ordene er oppbrukt, språket er ikke i stand til å beskrive dem på et enkelt vis på en måte som gjør intensjonene/holdningen deres klare for mange.

Jeg gidder i liten grad å følge debatten i USA, og en hovedgrunn er nettopp dette; sterke negative merkelapper (og økenavn) flyr fram og tilbake og klistres fast nærmest uavhengig av realiteter og ordenes opprinnelige betydning. Det blir mange ganger fullstendig meningsløst.

Fra https://www.regjeringen.no/no/sub/radikalisering/veileder/begreper-ord-og-uttrykk/id2398413/

Sitat

Voldelig ekstremisme betyr i denne kontekst aktiviteten til personer og grupperinger som er villig til å bruke vold for å nå sine politiske, ideologiske eller religiøse mål. Med ekstremisme menes her at man a) kun aksepterer egne meninger og b) mener det er legitimt å ty til vold for å få gjennomslag for sine meninger (politiske mål). Noen forstår ekstremisme som ekstreme meninger, meninger som skiller seg veldig mye fra flertallets meninger. Demokratisk sett er det imidlertid viktig å skille skarpt ved legitimering av vold.

Jeg mener jeg er på relativt trygg grunn når jeg sier at i norsk språk så er en ekstremist en som:

  1. hevder meninger/holdninger som er langt til siden for samfunnets kjerneverdier og aksepterer kun sine egne meninger
  2. hevder at målet i egne meninger berettiger/rettferdiggjør bruk av vold for å nås (men bruker ikke nødvendigvis vold selv).

Dersom ekstremisten i tillegg er villig til selv å utføre vold, eller selv truer med å utføre vold, så er det en voldelig ekstremist.

Skal ordet ekstremist ha en mening og fungere som en merkelapp med kraftig nok varseleffekt, er det der listen bør ligge. Senkes den, vannes begrepet ut. Folk blir ikke ekstremister av å ha spinnville oppfatninger (inkludert konspirasjonsteorier) alene, legitimering av vold må til i tillegg.

Og det var altså utvanning av ekstremist-begrepet jeg mistenkte at Dagbladet gjorde ved å stemple LL med det - men jeg følger som nevnt ikke US politikk veldig nøye, så det kan jo hende jeg tok feil. Dersom hun har uttrykt aksept for bruk av vold for å nå de politiske målene hun har, så er Dagbladet innafor (selv om det ikke gikk frem av artikkelen). Og for sikkerhets skyld, om noen ikke har oppfattet det, så var det altså ikke LL jeg forsvarte, det var et brukbart norsk språk - for øvrig et stridstema i mange århundrer allerede ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...