Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
30 minutes ago, Budeia said:

Da har du ikke fått med at ulike land har begynt med 3. dose. I Norge virker det som det foregår en slags hemmelig utrulling av 3. dose, da det står i avisene at de venter. Men utifra kommentarfelter er de godt i gang med å sende ut invitasjoner og faktisk gi 3. dose til ulike risikogrupper. 

Det har jeg absolutt fått med meg. Men uansett hvor lenge immuniteten varer (fra infeksjon eller fra vaksiner), så er det vel å forvente at den vil avta. Risikogruppene er vel de som av forskjellige grunner får dannet minst antistoffer fra både vaksiner og infeksjon, så det er også å forvente at de får tilbud om en tredje vedlikeholdsdose. Det som faktisk er litt uforventet er at du ikke ser ut til å skjønne dette. Eller, kanskje ikke helt uforventet, men....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (3 minutter siden):

Men uansett hvor lenge immuniteten varer (fra infeksjon eller fra vaksiner), så er det vel å forvente at den vil avta.

Hvorfor er det å forvente at naturlig immunitet etter infeksjon vil avta?

Israel er vel det landet som har nådd "lengst" i vaksineballetten, og de ønsker nå å tvinge alle til å ta dose 3 (eller var det 4, jeg går i surr). Ellers får de ikke grønne vaksinepass og kan gå på restauranter m.m. 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Budeia said:

Hvorfor er det å forvente at naturlig immunitet etter infeksjon vil avta?

Fordi virus muterer, og jo lengere det muterer vekk fra det man ble infisert med, jo større sjanse er det for at immunsystemet ikke kjenner det igjen. Og fordi hvor lenge immunsystemet husker varierer fra virus til virus. Hos personer med svekket immunsystem/immunkomprimitterte glemmer immunsystemet fortere, og er mindre effektivt, og disse vil derfor ha nytte av "oppfriskning" gjennom gjentatt vaksinering. For noen sykdommer kan man få en livslang beskyttelse gjennom vaksine, for eksempel meslinger med MMR, for andre typer virus er beskyttelsen kortere pga for eksempel hurtig mutasjonsrate, som ved influensa eller forkjølelse. For SARS-Cov-2 vet vi enda ikke hvor lenge immunitet varer fordi vi har mindre enn to års erfaring med viruset. Men alt dette er ting du burde ha klart å få med deg nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (19 minutter siden):

Fordi virus muterer, og jo lengere det muterer vekk fra det man ble infisert med, jo større sjanse er det for at immunsystemet ikke kjenner det igjen.

Vaksinen vil typisk være på etterskudd ift nye mutasjoner. De personene som du konverserer med i dag, vil dessuten ha overlevd flere mutasjoner uten å ha være vaksinerte. 

Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (5 minutter siden):

Det samme argumentet kan du også bruke om de som har gjennomgått infeksjon.

Nå som Norge nesten har nådd vaksinemålet, kan du ikke være fornøyd med det? Ut fra ditt utgangspunkt burde det være strålende. Likevel fortsetter sensuren for fullt. En fra Universitetet i Oslo fikk en meningsytring slettet fra Nettavisen, fordi han var kritisk til at vaksinene ikke ble stanset etter rapporter om bivirkninger. Det er fortsatt bilder av opprullede armer og sprøyter som møter meg i media. Når skal dette stanse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
58 minutes ago, Budeia said:

En fra Universitetet i Oslo fikk en meningsytring slettet fra Nettavisen, fordi han var kritisk til at vaksinene ikke ble stanset etter rapporter om bivirkninger.

AZ og J&J ble tatt ut av det norske vaksineprogrammet nettopp fordi de hadde for høy rate av bivirkninger. Er du ikke fornøyd med det? Ethvert legemiddel har potensiale for bivirkninger. Samme med såkalte "naturlige" remedier. Sykdommer har også "bivirkninger". Som Covid-19 med permanent lungeskade, langvarig tap av smak- og luktesans og "long covid". Og død. Er er slike ettervirkninger bedre enn (sjeldne) bivirkninger fra vaksiner? Andre sykdommer har andre senskader, som lammelse og nerveskade etter polio, fosterskade etter røde hunder, hjernehinnebetennelse ved meslinger, livmorhalskreft etter HPV-infeksjon, leversvikt og leverkreft etter hepatitt B, sykdom i hjernehinne og testikler ved kusma, blodforgiftning og hjernehinnebetennelse ved Hib, dødsfall ved stivkrampe, dødsfall (pga pustestopp under hosteanfall) ved kikhoste, osv. Sykdomsforherligelsen hos vaksinemotstandere er i sannhet avskyelig.

Endret av Arve Synden
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tvang kan være nødvendig, f.eks. i tilfeller hvor enkelte pga. tro på konspirasjoner eller andre grunner nekter å la seg vaksinere og dermed utgjør en mulig trussel mot de som har autoimmune sykdommer og nedsatt immunforsvar og kan bli lettere smittet.

Jeg skjønner at det føles feil å bli tvunget til å ta en vaksine, men vil du heller være delaktig i å risikere å smitte andre med nedsatt immunforsvar og kanskje tom. bidra til at de blir alvorlig syke og dør, enn å ta en vaksine som mest sannsynlig ikke gir deg annet enn noen dager med litt ubehag?

Eneste positive for oss vaksinerte er at alle de som nekter å bli vaksinert og setter sin egoistiske tankegang foran andre er at vi har beskyttelse mot covid og de uvaksinerte har langt større sjanse for å utrydde seg selv fordi de er for, unnskyld meg, dumme til å forstå risikoen både for dem selv og andre rundt dem eller for sta og hjernevasket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (7 minutter siden):

Tvang kan være nødvendig, f.eks. i tilfeller hvor enkelte pga. tro på konspirasjoner eller andre grunner nekter å la seg vaksinere og dermed utgjør en mulig trussel mot de som har autoimmune sykdommer og nedsatt immunforsvar og kan bli lettere smittet.

Så grupper som tar mange medisiner skal tvinge meg også til å ta medisiner?

En kan fortsatt få kjøpt melk og brød, og andre varer i Norge. Men det skrives mye om at det blir mere tvang i utlandet, og det er en belastning å lese om det i måned etter måned. 90%-grensa er også et uttrykk for tvang. Myndighetene kommuniserer i alle land at landet ikke kan gjenåpnes før det er nådd en viss vaksinasjonsdekning. Dette blir å legge et press på alle. De som er kritiske henges ut. 

https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/10/02/195791594/bulgaria-og-romania-har-vaksiner-men-innbyggerne-takker-nei-ble-loyet-for

 

Lenke til kommentar

Når det er snakk om et virus som kan ta livet av selv friske mennesker, er det da for mye å be om at folk tar vaksine mot viruset for å beskytte både seg selv og andre gjennom å minske risikoen for å spre smitte av viruset ikke bare til andre friske mennesker, men også mennesker med immunproblemer som kanskje kan bli smittet og dø mye lettere enn de som fra før er friske?

Vær skeptisk alt du vil, men jeg tar heller den lave risikoen ved vaksinen enn å risikere å smitte andre og bli medskyldig dersom de blir alvorlig syke og dør. Det er snakk om en lav risiko vs. sykdom og mulig død.
Og såvidt jeg husker har det blitt konkludert med at blodproppene noen få har fått skyldes kraftig immunrespons på stoff i vaksinen, en immunrespons kraftigere enn det de fleste får.

Kanskje det er lavmål å dra religion inn i dette, men er det ikke nettopp denne typen nestekjærlighet og moral bibelen forfekter? Å ta vaksine for å bidra til å beskytte andre mot virus som kan ta livet av dem, er det ikke nettopp sånt en "god kristen" burde gjøre?
Jeg er ateist og selv jeg føler en moralsk plikt til å bidra til å forhindre å spre smitte, om det så måtte være delvis egoistiske motiver for å slippe å bli delaktig i at andre kan dø av viruset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
N-4K0 skrev (1 minutt siden):

Når det er snakk om et virus som kan ta livet av selv friske mennesker, er det da for mye å be om at folk tar vaksine mot viruset for å beskytte både seg selv og andre gjennom å minske risikoen for å spre smitte av viruset

Det har alltid vært en opprulling av bivirkninger etter lignende vaksinekampanjer, som etter influensavaksinen i USA i 1976, og svineinfluensaen i 2009-2010. Det er de samme som sitter i FHI i dag som dengang. Dette gjør meg ekstremt skeptisk.

Og du er langt fra den første som har bedt skeptikerne om å ta vaksinen. Tror du at du kan komme nå, i oktober, og være den første som spør?

 

Lenke til kommentar

Jeg har overhodet ingen forhåpninger om å overtale noen, ikke bryr jeg meg heller for å være ærlig. Jeg har gjort mitt ved å ta vaksinen og hva andre gjør får være opp til dem.
Jeg argumenterer for mitt syn, som inkluderer null forståelse for konspirasjonsteorier som er lite annet enn idioti og hjernevask, men de som velger å tro på det pga. skepsis til staten får bare holde på. Følgene av det blir ikke mitt problem.

Når det gjelder bivirkninger har det kanskje vært tilfeller hvor de uheldigvis har lagd vaksiner som har gitt flere/alvorligere bivirkninger, men valget står uansett på å ta vaksinen og bidra til å begrense smitte eller å gi F uavhengig av hvilken grunn man har og risikere å både bli smittet og selv spre smitte.

Lenke til kommentar
nightowl skrev (1 minutt siden):

Blir jeg syk så går det sikkert bra uansett. Og alle andre som jeg smitter de kan seile sin egen sjø, jeg har ikke noe moralsk ansvar .." 🙄

Det ble jo raskt klart at vaksinerte også brakte smitten videre. Men nå er det lave smittetall her. 

Tror forresten jeg har vært syk, i juli. Det er uvanlig å ha en slags kraftig influensa i juli. Husk, det er mange som er immune der ute. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...