Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Mer harde fakta, denne gang fra https://www.statista.com/statistics/1131428/excess-deaths-in-england-and-wales/

image.png.8f33b98317ee7eb93bd46b30e782d599.png

Det ser korrekt ut at den røde kurven ligger noe høyere enn normalt i sommerukene.

Noen som vet når UK skalerte ned smittevernstiltakene i merkbar grad? Mistenker at det rette og slett er de vanlige sykdommene som sprer seg igjen når tiltakene tas bort, og i en periode vil det være folk med immunsystemer som ikke har fått brynt seg nok på de sykdommene. Men det er bare gjetning, selvsagt. Og den er jo litt kjedelig, for den involverer jo ingen ond elite... ;) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er altså den opprinnelige påstanden din:

Hapi70 skrev (20 timer siden):

På skolene forskjellsbehandler de nå vaksinerte og uvaksinerte, man presses til å ta vaksine med ulike "tiltak" og røde og gule soner osv. Dette er ikke "gjenåpning", det er vaksinetyranni og detaljkontroll av mennesker.
https://www.udir.no/kvalitet-og-kompetanse/sikkerhet-og-beredskap/informasjon-om-koronaviruset/smittevernveileder/veileder-om-smittevern-for--ungdomsskole/ansvar-og-roller/

 

 

Hapi70 skrev (2 timer siden):

Utviklingssamtaler kan gjennomføres ved grønt og gult tiltaksnivå med vanlige smittevernråd. Ved rødt nivå anbefales digitale møter. Det kan likevel være behov for samtale med fysisk oppmøte. Da må vanlige smittevernråd følges.

Denne delen av kilden sier ingenting om det du påstår. En utviklingssamtale er en spesifikk målrettet samtale lærere/ledere kan/bør ha med ansatte og elever for å ha progresjon og utvikling. Og ha en samtale om hvordan en kommer dit. Du kan søke på Google om dette, men en utviklingssamtale har ingenting med pandemi å gjøre. Det nevnes ikke noe her om forskjellsbehandling mellom vaksinerte og uvaksinerte. Altså dette er feil fra deg å påstå.

 

Hapi70 skrev (2 timer siden):

Foreldremøter og andre arrangement i regi av skolen regnes som offentlige arrangement, og må gjennomføres i henhold til gjeldende anbefalinger fra Folkehelseinstituttet og Helsedirektoratet. Kommunen kan ha innført strengere regler enn de nasjonale, sjekk hjemmesiden til egen kommune. Ved rødt tiltaksnivå anbefales det ikke å arrangere foreldremøter eller andre større samlinger. Digitale møter anbefales.

Foreldremøte antar jeg at du er kjent med hva er. Og her presiseres det jo bare at en må følge gjeldende anbefalinger fra FHI, HDIR og kommune når en avholder disse møtene. Og at ved rødt tiltaksnivå så frarådes det å arrangere foreldremøter fysisk, og heller vurderer alternativer som digitale møter. Fortsatt ikke et eneste spor av påstanden din. Nok en feil fra deg.

 

Hapi70 skrev (2 timer siden):

Foresatte som er uvaksinerte og i risikogruppe kan kontakte egen lege for å vurdere behov for tilrette-legging av opplæringen for å begrense smitterisiko.

Først her begynner de å snakke om uvaksinerte og risikogrupper. Men de forskjellsbehandler ikke, bare tipser om at uvaksinerte som OGSÅ er i risikogruppe KAN kontakte egen lege for å vurdere behov for tilrette-legging av opplæring for å begrense smitterisiko. Og om du ikke skjønner det, så er det altså for å redusere risikoen for at den uvaksinerte som er i risikogruppe blir smittet av andre fordi en skal delta i skolen. Ikke et snev her egentlig av det du påstår eller forskjellsbehandling. Atter en feil påstand fra deg.

 

Hapi70 skrev (2 timer siden):

Det skal i utgangspunktet være mulig å holde 1 én meters avstand for alle. De som er beskyttet (vaksinert eller gjennomgått covid-19) trenger ikke å holde avstand til andre på arbeidsplassen, men bør ta spesielt hensyn til ubeskyttede i risikogrupper."

"Personer i risikogrupper er i hovedsak vaksinert og i stor grad beskyttet, slik at de kan leve som andre og følge de generelle smittevernrådene.

Hjemmekontor eller annen tilrettelegging av arbeid kan være aktuelt for uvaksinerte personer med økt risiko for alvorlig forløp av covid-19. Slik vurdering bør gjøres individuelt. Det kan være aktuelt med legeerklæring."

Endelig noe som er i nærheten av det du snakker om i det minste - men det er egentlig veldig få spor av det du påstår. Ingen detaljkontroll her. Heller ingen røde/gule soner. Ingen press. Ingen utstøting. Det du påstår står altså ikke der.

Og ser vi bort fra alt dette så er jo i stor grad det meste der nå uansett strøket, med unntak av rød/gul tiltaksnivå. Vet ikke om du fikk det med deg men samfunnet åpnet opp på lørdag og de aller fleste tiltak er fjernet - og det blir veldig liten grad gjort forskjell på vaksinerte og uvaksinerte.

Så hele påstanden din er en stor vits. Og kilden påstår ikke det du sier den gjør. Du lyver. Og du prøver å slippe unna med det gang på gang på gang. Slutt.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
2 hours ago, Adaptus said:

Usikker på hvorfor jeg gidder, men.... 

Det du er ute og surrer med her, i forhold til rødt og gult nivå handler ikke om vaksine, vaksinerte eller uvaksinerte. Det handler om smittesituasjonen ved en aktuell skole/kommune. 

Er smittetrykket høyt blant elevmassen/ansatte, kan dette medføre et rødt nivå, for å få ned antallet nærkontakter mellom grupper som kan ha smitte, slik at man får oversikt, får smitte under kontroll og kan gå tilbake til et lavere nivå. 

Ikke et ord, hverken i form av det som er skrevet eller intensjonen bak handler om at vaksinerte og uvaksinerte skal forskjellsbehandles eller at det ligger en skjult agenda til dette. Det er for å sikre at elever, ansatte og familier kan unngå å få smitte spredt til seg og sine via skolen som arena. Det er for å ivareta en så tilnærma normal skoledag som mulig, uten nedstengning, karantene og hjemmeskole.  

Jeg er lærer, har stått i det her i 1,5 år nå, sett elevene mine bli berørt av det her i 1,5 år. Fortsett gjerne å leve i fantasiland og konspitåka, men ikke prøv å dra noen søkt kobling mellom din fantasi og den hverdagen vi fortsatt står i uten å i det minste ha forstått hva det er du prøver å lage et poeng ut av. 

Det jeg mener er at vaksinerte og uvaksinerte forskjellsbehandles, særlig under gult og rødt nivå. Men du sier at dette stemmer ikke på noen som helst slags måte? Det er ingen forskjell på vaksinerte og uvaksinerte på din skole.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (20 minutter siden):

Det jeg mener er at vaksinerte og uvaksinerte forskjellsbehandles, særlig under gult og rødt nivå. Men du sier at dette stemmer ikke på noen som helst slags måte? Det er ingen forskjell på vaksinerte og uvaksinerte på din skole.

At uvaksinerte anbefales å være mer forsiktige enn de som er vaksinerte, er altså forskjellsbehandling oppi ditt hode?

Sånn går det når man leser mellom linjene og finner et skjult budskap som ikke er der .....

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (3 timer siden):

Det jeg mener er at vaksinerte og uvaksinerte forskjellsbehandles, særlig under gult og rødt nivå. Men du sier at dette stemmer ikke på noen som helst slags måte?

Påstanden din var da noe helt annet enn dette.

Det blir omtrent som om du hadde spådd en syklon, og når den ikke kom, forsvarte du deg med "sier du at det ikke kom noe tegn på noen som helst slags måte?" 

Hapi70 skrev (4 timer siden):

Det er ingen forskjell på vaksinerte og uvaksinerte på din skole.

Jeg har ei jente i 2. klasse videregående. Det er absolutt ingen forskjell på behandling av vaksinerte og uvaksinerte der nei. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (7 timer siden):

Det jeg mener er at vaksinerte og uvaksinerte forskjellsbehandles, særlig under gult og rødt nivå. Men du sier at dette stemmer ikke på noen som helst slags måte? Det er ingen forskjell på vaksinerte og uvaksinerte på din skole.

Tidligere skreiv du rød og gul sone. Som om områdene er delt opp og avgrenset adgang i ulik grad. Det rette er naturligvis rødt og gult tiltaksnivå, og nå skriver du plutselig nivå.

Jeg er usikker på om du vingler mellom påstander og ulike vridninger av hva du selv skriver fordi du kødder med oss eller fordi du er så langt inni konspi-nettet at du ikke klarer å skille mellom virkeligheten, fantasi og ønsketenkning lenger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (9 timer siden):

Det jeg mener er at vaksinerte og uvaksinerte forskjellsbehandles, særlig under gult og rødt nivå. Men du sier at dette stemmer ikke på noen som helst slags måte? Det er ingen forskjell på vaksinerte og uvaksinerte på din skole.

Nei, det er ingen forskjell i måten vaksinerte og uvaksinerte behandles. Hverken blant ansatte eller elever.  Funksjonen til grønt, gult og rødt nivå (trafikklysmodellen) er å ha kontroll på antall nærkontakter, slik at dersom det er smitte i en klasse, så spres dette til færrest mulig. Om vi tar for oss rødt nivå som eksempel, så tilsier dette at vi som lærere skal forholde oss til færrest mulig klasser, slik at om det var smitte i en klasse, setter vi ikke 5-6 andre klasser i karantene fordi vi var innom der og underviste en time i x fag i løpet av uka. 

Når det er smitte, så er smittesporing og varsling lettere i en gruppe på 15, enn en gruppe på 150. Samtidig gjør dette at er det smitte, så er det kanskje kun den gruppa/klassen på 15 som måtte gå i karantene, fremfor alle 150. Vi vil ha elevene på skolen, ikke i en tilstand der det er frem og tilbake mellom hjemmeskole, karantene og vanlig undervisning. Om du er vaksinert eller uvaksinert har null å si på dette. 

Samme med foreldremøter osv på gult/rødt nivå. Er smittetrykket høyt, så er det rimelig blåst å samle foresatte til et sted mellom 20 og 30 elever i et rom, når disse da normalt ikke ville hatt et møtepunkt der så mange er samlet. Da kjører vi heller digitale møter. Irrelevant om de foresatte da er vaksinerte eller uvaksinerte. Vi står ikke med lister og fører kontroll på det, vi har null innsikt og kunnskap om dette. 

Nå er dette stort sett hvordan det var. Fra og med skolestart denne høsten er intensjonen at det skal være grønt nivå, dvs en vanlig skolehverdag slik som før pandemien. Noen tiltak fortsetter, feks fokus på god håndhygiene og vask, noe som vi har erfart har effekt på mer enn bare Corona. Noen skoler og områder har måttet gå tilbake på gult ila denne perioden, pga kraftig økende smitte blant elevene, men dette har kun vært i korte perioder slik at smitte sporing har klart å få oversikt over situasjonen. Min skole har vært med på dette, men er nå tilbake på grønt uten smittetilfeller de siste ukene. 

Men, siden du tydeligvis har bedre greie på det som har vært min hverdag... Hvordan konkret mener du at grønt, gult og rødt nivå brukes i skolen til å forskjellsbehandle vaksinerte på skolen? Er det da voksne du mener? Elever? Ansatte? Foreldre?

Helt konkret, ikke noe synsing med dersom atte og fordi fordi. Konkrete, tydelige eksempler på hvordan vaksinerte og uvaksinerte har blitt og blir forskjellsbehandlet i skolen. 

Endret av Adaptus
  • Liker 7
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (På 26.9.2021 den 9.44):

- Du fant en artikkel om en person som kjemper mot sykdommen - og deretter linker du til en artikkell hvor de omtaler personen med utelukkende negtive merkelapper på den personen som er syk; og du godtet deg over at nå hun må bite i det sure eplet, i det minste tipper jeg du godtet deg, siden du ikke sa noe om at du håpte hun ble bedre, eller noe lignende, bare artikkelen med alle de negative betegnelsene du kunne finne om henne, og at hun nå slet. 😕

Eg fant ein artikkel om ein person som har brukt sin tid på å spre desinformasjon rundt sykdommen som ho sjøl blei rammet av. Godter meg ikkje. Kva negativ omtale var det som trigget deg? At ho har ekstreme holdninger? Det må du bare godta!

 

KongRudi skrev (På 26.9.2021 den 9.44):

Jeg svarte med å  kritiserte artikkelen.. Sa ingenting om deg opprinelig, men i den opprinnelige meldingen hvor jeg kritiserte søppeljournalismen du refererte til, redegjorde  jeg også for at 'venstre ektremistene' burde tenke over forskjellen på ekstremisme og aktivisme, før de begynte å klage ovar alt det galne LL gjorde, som var min opprinelige kritikk.

Når ho stempler meningmotstandere, jøder, som jødehatere, fordi dei støtter black lives matter, eller ho sprer hat på sosiale medier, slik at vedkommende blir utestengt, er det ikkje "aktivisme". Det er ekstreme holdninger som fortjener all kritikk, uten at din påklistret offerolle bør møtes med annet en rein og skjær latter.

 

KongRudi skrev (På 26.9.2021 den 9.44):

Men du kom her og bekkreftet mine misstanker, og derfor går jeg nå utifra at du er OK med å bli stemplet som jøde-hater, kvinnefiendtlig og venstre-ekstrem.. :)

Igjen, kva mistanker? Tenker du at taktikken til kvinnen du prøver å forsvare, setter ho eller deg i bedre lys?

 

KongRudi skrev (På 26.9.2021 den 9.44):

Vi setter også like merkelapper på deg, sånn som Dagbladet-journalisten gjør med LL for sine meninger.. Det bør være likt for begge sider.

Forskjellen er LL sine handlinger og ord. Nåke ein med ein halv hjerne burde kunne forstå. Har eg ekstreme holdninger, der eg stormer Womens March med propaganda og søppel, der mine ord får meg utestengt fra ørten sosiale medier?

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
9 hours ago, nomore said:

Tidligere skreiv du rød og gul sone. Som om områdene er delt opp og avgrenset adgang i ulik grad. Det rette er naturligvis rødt og gult tiltaksnivå, og nå skriver du plutselig nivå.

Jeg er usikker på om du vingler mellom påstander og ulike vridninger av hva du selv skriver fordi du kødder med oss eller fordi du er så langt inni konspi-nettet at du ikke klarer å skille mellom virkeligheten, fantasi og ønsketenkning lenger.

Jeg mente nivå. Og det blir jo soner i og med at en sone (kommune) kan ha rødt nivå og en gult, og en grønt. Dette er begrep som har blitt innført for godt, de kommer ikke til å ta det bort. Og dess rødere nivå, dess 'farligere' blir de uvaksinerte.

Jeg skal innrømme at jeg ikke trodde de kom til å åpne så raskt. Men samfunnet er endret for alltid. Nye begrep, tiltak og regler er blitt alment godtatt og vil raskt komme tilbake når det blir en såkalt 'smittebølge' igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
On 9/26/2021 at 4:11 PM, nomore said:

Vaksinepass er innført, men det er ikke noe nytt. Vaksinepass har vi hatt leeeenge. Nok en løgn.

Ja slik har det alltid vært, bare jeg som ikke har lagt merke til det da.Screenshot_2021-09-28-17-34-28.png.43820adc705d091259d592f214bc3aa7.png

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
8 hours ago, Adaptus said:

Nei, det er ingen forskjell i måten vaksinerte og uvaksinerte behandles. Hverken blant ansatte eller elever.  Funksjonen til grønt, gult og rødt nivå (trafikklysmodellen) er å ha kontroll på antall nærkontakter, slik at dersom det er smitte i en klasse, så spres dette til færrest mulig. Om vi tar for oss rødt nivå som eksempel, så tilsier dette at vi som lærere skal forholde oss til færrest mulig klasser, slik at om det var smitte i en klasse, setter vi ikke 5-6 andre klasser i karantene fordi vi var innom der og underviste en time i x fag i løpet av uka. 

Når det er smitte, så er smittesporing og varsling lettere i en gruppe på 15, enn en gruppe på 150. Samtidig gjør dette at er det smitte, så er det kanskje kun den gruppa/klassen på 15 som måtte gå i karantene, fremfor alle 150. Vi vil ha elevene på skolen, ikke i en tilstand der det er frem og tilbake mellom hjemmeskole, karantene og vanlig undervisning. Om du er vaksinert eller uvaksinert har null å si på dette. 

Samme med foreldremøter osv på gult/rødt nivå. Er smittetrykket høyt, så er det rimelig blåst å samle foresatte til et sted mellom 20 og 30 elever i et rom, når disse da normalt ikke ville hatt et møtepunkt der så mange er samlet. Da kjører vi heller digitale møter. Irrelevant om de foresatte da er vaksinerte eller uvaksinerte. Vi står ikke med lister og fører kontroll på det, vi har null innsikt og kunnskap om dette. 

Nå er dette stort sett hvordan det var. Fra og med skolestart denne høsten er intensjonen at det skal være grønt nivå, dvs en vanlig skolehverdag slik som før pandemien. Noen tiltak fortsetter, feks fokus på god håndhygiene og vask, noe som vi har erfart har effekt på mer enn bare Corona. Noen skoler og områder har måttet gå tilbake på gult ila denne perioden, pga kraftig økende smitte blant elevene, men dette har kun vært i korte perioder slik at smitte sporing har klart å få oversikt over situasjonen. Min skole har vært med på dette, men er nå tilbake på grønt uten smittetilfeller de siste ukene. 

Men, siden du tydeligvis har bedre greie på det som har vært min hverdag... Hvordan konkret mener du at grønt, gult og rødt nivå brukes i skolen til å forskjellsbehandle vaksinerte på skolen? Er det da voksne du mener? Elever? Ansatte? Foreldre?

Helt konkret, ikke noe synsing med dersom atte og fordi fordi. Konkrete, tydelige eksempler på hvordan vaksinerte og uvaksinerte har blitt og blir forskjellsbehandlet i skolen. 

Greit, så tok jeg feil. Vaksinerte og uvaksinerte forskjellsbehandles ikke i skolen i Norge.

Det er noe jeg lurer på, testes elever jevnlig, hvor ofte, og hvordan?

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (5 timer siden):

Det er noe jeg lurer på, testes elever jevnlig, hvor ofte, og hvordan?

Har gått mer over til hurtigtester ved symptomer, men forkjølelseslignende symptomer er det jo mye av i skolene. 

Russiske nyheter blir for mye for Vesten. 

Sitat

Den tyskspråklige utgaven av den statsfinansierte russiske kanalen RT er blitt blokkert og fjernet av Youtube.

Det bekrefter en talsperson fra Youtube overfor nyhetsbyrået DPA.

Årsaken er at RT skal ha brutt retningslinjene til Youtube om feilinformasjon om coronapandemien.

RT ble lansert i 2005 som Russia Today. RT Deutsch er den tyskspråklige nettbaserte kanalen fra RT. De ønsker kringkastingslisens i Tyskland, noe de foreløpig ikke har fått. Den tyske journalistforeningen (DJV) oppfordrer medietilsynene i Tysklands 16 delstater til ikke å innvilge lisens til RT Deutsch.

RT har gjentatte ganger blitt kritisert av vesten for å være et propagandaverktøy for Kreml. De blir blant annet anklaget for å spre konspirasjonsteorier og feilinformasjon på vegne av russiske myndigheter. (NTB)

Skulle gjerne visst hva denne feilinformasjonen(?) går ut på. Jeg forstår ikke særlig mye russisk, så vil ikke kunne gå direkte til de samme nyhetene på russisk. 

Lenke til kommentar

Russia Today, også kjent som de som gjorde intervjuet av de "stakkars turistene" fra Russland som ifølge RT og dem selv ble urettferdig behandlet som de antatte gjerningsmennene bak giftattentatet mot Gergei Skripal. Hele intervjuet var en fadese og et propagandaforsøk av en helt annen verden. Siden da har samme folka også blitt puttet i sammenheng med eksplosjonen i Vrbetice, Tjekkia.

Er vel få kanaler som prøver å pushe propaganda/konspirasjonsteorier/splittende "nyheter" så hardt som RT i Europa. Nei RT altså, for en flott kanal. 🙄 Good fucking riddance.

Endret av shockorshot
Lenke til kommentar

Å spre 'info' det ikke finnes holdepunkter for, er selvsagt skadelig, og noe en bør bestrebe seg på å bekjempe/begrense. 

Når det er sagt, syntes det imidlertid vel så giftig den farsotten som nå råder der man ikke engang kan stille spørsmål om styresmaktenes motiver om dette og hint! Hva koronaviruset angår, har det vært så forbannet mange paradoks, selvmotsigelser og logiske brister på størrelse med Grand Canyon.. Da mener jeg det er all grunn til å stille spørsmålstegn ved dette! 

Å sørge for å få puttet alt som måtte fremkomme av spørsmål og indikasjoner som peker i retning av/åpner for muligheten for bakenforliggende/skjulte agenda i samme bås, no questions asked, der dette like fullt avfeies og latterliggjøres om det er velbegrunnet eller total galskap QAnon -style vil brått kunne vise seg fatalt!.. 

Bare sånn for ordens skyld, så har bla.a følgende, i utgangspunktet, lkonspirasjonsteori-stemplet info brått vist seg å være sant/mest sannsynlig sant:  

- 'Viruset stammer laboratoriet, der det antas å ha 'sluppet ut' og spredt grunnet menneskelig svikt eller sabotasje'. Dette scenariet var stemplet for å være en konspirasjonsteori av verste sort. Reinspikket tull, tøys og fanteri, der motivet ble sagt var å sverte Kina. - Men så skulle det da brått vise seg å være overveiende sannsynlig at det faktisk er så allikevel.. 

- Så sent som i januar/februar, ble påstander om at vaksinepass ville bli innført slått ned på, og avfeid som konspirasjonsteori. Allerede i juni var de innført! 

 

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (20 minutter siden):

193390445_Skjermbildefra2021-09-2901-43-19.png.731d9ed043141dd03a2cb47bec5f7571.png

2117065733_Skjermbildefra2021-09-2901-44-04.png.b6b65ad3462e75aca2c4049caa14c11b.png

Musikkvideoer er svake bevis, selv i denne tråden.
Men hvor har du egentlig disse tallene fra? Kildekritikk?

Fordi jeg finner helt andre tall når jeg sjekker, f.eks er det brukt 4,01 billioner i 2020 og 2,6 billioner i 2010.

https://www.healthsystemtracker.org/chart-collection/u-s-spending-healthcare-changed-time/#item-usspendingovertime_2

edit: ser det kanskje er "The global pharmaceutical market" det siktes til. As of end-2020, the total global pharmaceutical market was valued at about 1.27 trillion U.S. dollars

Men her har økningen vært forholdsvis stabil:

image.png.697f8cf6bb6a8e843460301e63f08bfc.png

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
31 minutes ago, aklla said:

Jeg flyttet den hit.
Tenkte grunnen var ganske åpenbar.

Du flyttet den hit og så skylder du på MEG for at det ikke er bevis for covid-konspirasjon????????? :eek:

Videoen var et svar på om jeg kommer til å ta dose 1 - 4 - 1000 av dette greiene, den gir ingen mening i denne tråden.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
  • Uderzo låste denne emne
  • Uderzo gjenåpnet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...