Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

1 hour ago, Budeia said:

Skottland lurer på hva som kan være årsaken til en 25% økning i hjerteinfarkt denne sommeren. Vel, hva har de gjort annerledes det siste halve året? "Maybe you can Sherlock Holmes this"... 

https://www.bitchute.com/video/inRpih01di9O/

Insinuerer du at vaksinen har forårsaket flere hjerteinfarkt i Skottland, og hinter til at vi skal motbevise dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Budeia skrev (5 timer siden):

Skottland lurer på hva som kan være årsaken til en 25% økning i hjerteinfarkt denne sommeren. Vel, hva har de gjort annerledes det siste halve året? "Maybe you can Sherlock Holmes this"... 

https://www.bitchute.com/video/inRpih01di9O/

Dette er upresist, det gjelder ikke hele Skottland. Det er snakk om en økning på 60+ pasienter per måned (mai, juni og juli).

During the summer there was a 25 per cent rise in the number of people rushed to the Golden Jubilee National Hospital in Clydebank with partially blocked arteries cutting blood supply to the heart.

Typically the centre, which is the largest of its kind in the UK and treats people from five health board areas, receives 240 patients a month suffering with this form of heart attack, but this rose to more than 300 over May, June and July of this year.

Lenke til kommentar
On 9/29/2021 at 12:04 PM, keelling said:

Har dere hørt, "First, do no harm."    Burde være kjent for alle medisinstudenter.(ikke at jeg mistenker noen av dere for å være det.)

Hvis noen av dere har bevis for at virus er årsak til noen sykdom, står de 100.000 tusen euro fortsatt uhentet...

La deg bli "injisert" med HIV-virus. Blir du syk så er det lett-tjente 100.000 euro for deg. Lykke til :) (Evt. bare hør på hva leger og forskere har funnet ut)

Endret av graavik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 642e6...f83
On 10/1/2021 at 9:37 PM, graavik said:

Jeg synes folk som ikke tror på covid, hiv, ebola, polio etc. skal stå fram og bevise at alt det der er bare noe tull. Kom igjen nå! La dere bli smittet slik at dere virkelig kan stå bak det dere sier  :D

Jeg har i 1,5 år tatt T-bane, tog, busser, helt uten å bekymre meg for noen maske, spriting eller avstand.
Det beviser naturligvis ingenting, for jeg har sikkert bare hatt flaks.

Se forøvrig denne:
https://steemit.com/health/@johnblaid/research-summary-and-debunk-regarding-the-existence-of-sars-cov-2-and-covid-19

Anonymous poster hash: 642e6...f83

Lenke til kommentar
Gjest 178cf...a70
46 minutes ago, Guest 642e6...f83 said:

Jeg har i 1,5 år tatt T-bane, tog, busser, helt uten å bekymre meg for noen maske, spriting eller avstand.
Det beviser naturligvis ingenting, for jeg har sikkert bare hatt flaks.

"Flaksen" din skyldes at de aller fleste nordmenn har forstått alvoret og vært forsiktige. Det har gjort sjansen for at du skulle treffe noen som kunne smitte deg liten.

Anonymous poster hash: 178cf...a70

Lenke til kommentar
On 10/1/2021 at 11:45 AM, Snikpellik said:

Da faller Loomer greit under også den ekstremist-definisjonen, selv om hun ikke bruker vold selv har hun både forsvart og nedsnakket alvorligheten av det. Dagbladet er helt innafor. 

Og hvis noen her på forumet forsvarer vaksinen og nedsnakker alvorligheten av evt. vaksine-bivirkningner? Blir de da ekstremister? Var tross alt massevis av folk som døde av hjerneblødning av den første vaksinen, mener jeg å huske. 😕

Jeg kunne uansett godt tenkt meg å få vite om det var markant økning på folk med hjerte-infarkt etter disse vaksinene.

Elektrikeren som gjorde elektriken i huset mitt døde av hjerteinnfarkt første eller andre uken etterpå han var fullvaksinert. Han var i begynnelsen på 50 årene, han har ikke hatt tidligere episoder, kanskje tilfeldig - kanskje var det av bivirkning av vaksinen, vi vil uansett aldri få vite dette. 😕

Missforstå meg rett, jeg tror på at sykdommen eksisterer og at den er farlig. Jeg liker ikke dette ensidige fokuseret på disse vaksinene.. Min søster, ble også smittet av Corona etter første dose av vaksinen - hun er lærer, så hun må teste seg jevnlig før møter o.l, men testet positivt to dager før hun skulle ta boosteren, hun oppdaget ingenting selv, fikk bare positivt på en prøve og ble satt i karantene.

Hun fikk beskjed om at det var delta-varianten etter den positive prøven, men hun merket selv ingenting av viruset - og hun var veldig opptatt av å bli fullvaksinert, så hun forlangde blodtest for å finne ut om virkelig var smittet, eller om det var falsk prøvesvar som hun var sikker på at det måtte være siden hun selv ikke merket noenting av sykdommen, hun følte seg helt fin  hele tiden, og ingen av folkene hun hadde vært i kontakt med hadde blitt smittet - sykesøstrene var forbannet på henne og ville ikke ta blodprøve - men hun kranglet seg til en og stod på sitt.

Hun nevnte noe om at legen som ga svar på blodprøven sa at en fullvaksinert person hadde vanligvis mellom 900-1200 i motstandstoffer etter vaksinen og boostere, mens hun hadde over 19000 eller noe slikt i motstandstoffer - de visste ikke om det var delta-varianten men hun hadde ihvertfall hatt sykdommen. 😕

Og jeg er skeptisk til mye av det jeg hører og leser - og dersom min søster dør om ti år, og de finner da helt sikkert masse motstands-stoffer mot Covid i kroppen hennes - noe som er naturlig - hun vil da ha dødd av long-covid, tipper jeg.

Jeg tror dette er hoved-grunnen til at vi ser de snakke så masse om den skumle 'long-covid' i media - har aldri tidligere hørt om long-sars, long-ebola, og long-measles, etc. - men nå plutselig hører vi masse om den såkalte long-covid. Jeg tipper det er ett ledd i 'Fortsett å ta boostere, ellers dør du av Covid, markedsføring-kampanjen'. 😕 Er rimelig sikker på at de andre sykdommene kan også potensiellt ha langtids-effekter, men vi hørte aldri noe om long-dilldall på samme måte..

Blir jeg da ekstremisten KongRudi, som har farlige ekstreme konspirasjons-teorier, som bør holde kjeft? Eller har jeg bare en mulig teori, som bør luftes hvis jeg tror dette - og prøve å ha en diskusjon om hva de mener med long-covid?

Bør vi prøve å finne ut om evt. medisin kan hjelpe, og gjøre det tilgjengelig for folk som får Covid? Eller skal vi bare satse på vaksiner som gir veldig liten beskyttelse iforhold til en som har møtt sykdommen, og satse på imunforsvaret ordner opp - og om noen nevner medisiner så er disse ekstreme konspirasjons-teoretikerer..

Ser du ikke potensielle problemer med å unngå å stille spørsmål om det du tror på?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (3 timer siden):

Min søster, ble også smittet av Corona etter første dose av vaksinen - hun er lærer, så hun må teste seg jevnlig før møter o.l, men testet positivt to dager før hun skulle ta boosteren, hun oppdaget ingenting selv, fikk bare positivt på en prøve og ble satt i karantene.

Hun fikk beskjed om at det var delta-varianten etter den positive prøven, men hun merket selv ingenting av viruset - og hun var veldig opptatt av å bli fullvaksinert, så hun forlangde blodtest for å finne ut om virkelig var smittet, eller om det var falsk prøvesvar som hun var sikker på at det måtte være siden hun selv ikke merket noenting av sykdommen, hun følte seg helt fin  hele tiden, og ingen av folkene hun hadde vært i kontakt med hadde blitt smittet - sykesøstrene var forbannet på henne og ville ikke ta blodprøve - men hun kranglet seg til en og stod på sitt.

Hun nevnte noe om at legen som ga svar på blodprøven sa at en fullvaksinert person hadde vanligvis mellom 900-1200 i motstandstoffer etter vaksinen og boostere, mens hun hadde over 19000 eller noe slikt i motstandstoffer - de visste ikke om det var delta-varianten men hun hadde ihvertfall hatt sykdommen. 😕

Og jeg er skeptisk til mye av det jeg hører og leser - og dersom min søster dør om ti år, og de finner da helt sikkert masse motstands-stoffer mot Covid i kroppen hennes - noe som er naturlig - hun vil da ha dødd av long-covid, tipper jeg.

Ingenting av det du skriver her gir noe mening: Når hun ikke ble syk i det hele tatt hvordan kan hun da få long covid?

https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/langvarig-covid-long-covid/

Forøvrig har vel studier vist at mengden motstandsstoffer går (altfor) raskt ned igjen, både etter vaksine og sykdom.

KongRudi skrev (3 timer siden):

Og hvis noen her på forumet forsvarer vaksinen og nedsnakker alvorligheten av evt. vaksine-bivirkningner? Blir de da ekstremister? Var tross alt massevis av folk som døde av hjerneblødning av den første vaksinen, mener jeg å huske. 😕

Jeg kunne uansett godt tenkt meg å få vite om det var markant økning på folk med hjerte-infarkt etter disse vaksinene.

Elektrikeren som gjorde elektriken i huset mitt døde av hjerteinnfarkt første eller andre uken etterpå han var fullvaksinert. Han var i begynnelsen på 50 årene, han har ikke hatt tidligere episoder, kanskje tilfeldig - kanskje var det av bivirkning av vaksinen, vi vil uansett aldri få vite dette. 😕

Missforstå meg rett, jeg tror på at sykdommen eksisterer og at den er farlig. Jeg liker ikke dette ensidige fokuseret på disse vaksinene..

Alle de jeg har sett som "nedsnakker" vaksinebivirkninger har fokusert på at det er å foretrekke fremfor å bli smittet, og med veldig veldig god margin. Det er vel ingen som automatisk forsvarer alle vaksiner. Eller som sier at det aldri er bivirkninger. Eller at bivirkningene aldri er noe å bry seg om. Man velger mellom to onder. Og det vil alltid være triste enkeltskjebner som gjør at man tviler på hva som er det riktige valget.

KongRudi skrev (3 timer siden):

Jeg tror dette er hoved-grunnen til at vi ser de snakke så masse om den skumle 'long-covid' i media - har aldri tidligere hørt om long-sars, long-ebola, og long-measles, etc. - men nå plutselig hører vi masse om den såkalte long-covid. Jeg tipper det er ett ledd i 'Fortsett å ta boostere, ellers dør du av Covid, markedsføring-kampanjen'. 😕 Er rimelig sikker på at de andre sykdommene kan også potensiellt ha langtids-effekter, men vi hørte aldri noe om long-dilldall på samme måte..

SARS: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7192220/

Ebola: https://www.cdc.gov/vhf/ebola/treatment/survivors.html

Meslinger: https://www.cdc.gov/measles/symptoms/complications.html

...

Pluto (planeten): https://en.wikipedia.org/wiki/Pluto

Bare fordi du ikke har hørt om noe i media betyr ikke at det ikke finnes ..

KongRudi skrev (3 timer siden):

Blir jeg da ekstremisten KongRudi, som har [..] ekstreme konspirasjons-teorier, som bør holde kjeft?

Ja 😃

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Skrekkugle skrev (På 29.9.2021 den 12.26):

Har dårlige nyheter til deg: https://www.latimes.com/business/hiltzik/la-fi-mh-a-vaccine-denier-20150320-column.html

Gir deg 1000 blanke norske kroner om du kan bevise at virus IKKE kan være årsak til noen sykdom.

Si meg, har du litt vondt for det..  Saken ble anket og Stefan Lanka vant i Tysk Høyesterett, hvor det ikke var bevis for at virus(mesling) ikke årsaker sykdom. (du kan beholde dine 1000 blanke koronaer)

Lenke til kommentar
1 hour ago, nightowl said:

Ingenting av det du skriver her gir noe mening: Når hun ikke ble syk i det hele tatt hvordan kan hun da få long covid?

https://nhi.no/for-helsepersonell/fra-vitenskapen/langvarig-covid-long-covid/

Forøvrig har vel studier vist at mengden motstandsstoffer går (altfor) raskt ned igjen, både etter vaksine og sykdom.

Her er litt av problemet. Vi har diktet opp ett nytt eget ord for bare potensielle sen-effektene som Corona-smittede kan få - og nå tror selv du, at long covid og covid ikke henger sammen... Selv om du har nettopp har gjort ett google-søk på de potensielle lang-tids-effekter av alle de andre sykdommene jeg nevnte og du fant disse, og ser de eksisterer - men du klarer fremdeles ikke koble den såkalte long covid med covid?

 

1 hour ago, nightowl said:

Alle de jeg har sett som "nedsnakker" vaksinebivirkninger har fokusert på at det er å foretrekke fremfor å bli smittet, og med veldig veldig god margin. Det er vel ingen som automatisk forsvarer alle vaksiner. Eller som sier at det aldri er bivirkninger. Eller at bivirkningene aldri er noe å bry seg om. Man velger mellom to onder. Og det vil alltid være triste enkeltskjebner som gjør at man tviler på hva som er det riktige valget.

Hopp opp ett par meldinger, og du vil se en person som snakker om en fiktiv detektiv vistnokk hadde bedre kilder, enn mannen som snakker om en artikkell fra The Times of London som rapporterte om økning av 25% flere dødsfall på ett sykehus - i storbritania bruker de Johnson & Johnson, og det de snakker om en 25% økning av bloodclots to the heart - stort sett mye av de samme grunnene norske helsemyndigheter ga for å ikke ville bruke den vaksinen. 😕

 

2 hours ago, nightowl said:

Ja 😃

 

Og jeg går utifra, at dersom du får Covid, da vil du ikke ha evt. nye medisiner som skulle bli tilgjengelig? som f.eks den nye Pfizer PF0937-etc, som taes oralt i kombinasjon med Ritansvir, dersom den behandlingen blir godkjent?

Og hvis den medisinen blir for dyr for FHI, da blir det ikke aktuelt med alternative medisiner, som også kan ha samme effekt? Selv om det kjennes ut som en traktor sitter på brystkassa di som LL sa, så er du fornøyd med bare vaksine alternativene?  Siden du ikke vil at folk skal snakke om disse?

Lenke til kommentar
Gjest 178cf...a70
3 hours ago, keelling said:

Si meg, har du litt vondt for det..  Saken ble anket og Stefan Lanka vant i Tysk Høyesterett, hvor det ikke var bevis for at virus(mesling) ikke årsaker sykdom. (du kan beholde dine 1000 blanke koronaer)

Nei, dommen sa at det var opp til han som lovet ut belønningen å vurdere om bevisene var gode nok. Siden han er en konspirasjonsteoretiker som ikke tror på vitenskaplig forskning så det det selvsagt ingenting som er godt nok for ham.

Det blir som om jeg skulle love deg 100 000 kroner for å bevise at du forstår nok om dette til at det er verd å lytte til deg, og det er 100% opp til meg å vurdere om bevisene dine er gode nok. Tror du at du noen gang vil se noe til de pengene?

Anonymous poster hash: 178cf...a70

Lenke til kommentar
KongRudi skrev (3 timer siden):

Her er litt av problemet. Vi har diktet opp ett nytt eget ord for bare potensielle sen-effektene som Corona-smittede kan få - og nå tror selv du, at long covid og covid ikke henger sammen... Selv om du har nettopp har gjort ett google-søk på de potensielle lang-tids-effekter av alle de andre sykdommene jeg nevnte og du fant disse, og ser de eksisterer - men du klarer fremdeles ikke koble den såkalte long covid med covid?

Hva i alle dager er det du babler om. Selvsagt henger long covid sammen med covid. Men det er jo bare de som blir alvorlig syke av covid og som ikke blir friske igjen som per definisjon har long covid. Din søster merket jo ikke en fjert og føler seg helt fin, ergo hun har ikke long covid.

KongRudi skrev (3 timer siden):

Hopp opp ett par meldinger, og du vil se en person som snakker om en fiktiv detektiv vistnokk hadde bedre kilder, enn mannen som snakker om en artikkell fra The Times of London som rapporterte om økning av 25% flere dødsfall på ett sykehus - i storbritania bruker de Johnson & Johnson, og det de snakker om en 25% økning av bloodclots to the heart - stort sett mye av de samme grunnene norske helsemyndigheter ga for å ikke ville bruke den vaksinen. 😕

Vet ikke helt hvor du vil hen her .. J & J samt AZ gis ikke (lenger) i Norge fordi de ikke var trygge (nok). Dette er jo gammelt nytt. Igjen, ingen sier at alle vaksiner er perfekte eller at det ikke finnes bivirkninger. Om det skjer dødsfall pga vaksiner ønsker man selvsagt å finne ut hvorfor så man kan forbedre de.

KongRudi skrev (3 timer siden):

Og jeg går utifra, at dersom du får Covid, da vil du ikke ha evt. nye medisiner som skulle bli tilgjengelig? som f.eks den nye Pfizer PF0937-etc, som taes oralt i kombinasjon med Ritansvir, dersom den behandlingen blir godkjent?

Og hvis den medisinen blir for dyr for FHI, da blir det ikke aktuelt med alternative medisiner, som også kan ha samme effekt? Selv om det kjennes ut som en traktor sitter på brystkassa di som LL sa, så er du fornøyd med bare vaksine alternativene?  Siden du ikke vil at folk skal snakke om disse?

Stråmann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (48 minutter siden):

anti-vaxxers gravstein :p

Det er også min erfaring at flere ikke merker at de har korona. Enten er de smittet uten å bli syke, eller de er faktisk ikke smittet. Dermed blir det feil at alle skal trues på livet med at "du kan alltid få verre bivirkninger av korona". 

Og så var det dette med om vaksinen virker da.. det er fastslått at den ikke virker særlig mange måneder. Og som det står i Skriften, den som graver en grav for andre, faller selv i den..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Budeia said:

Og så var det dette med om vaksinen virker da.. det er fastslått at den ikke virker særlig mange måneder. Og som det står i Skriften, den som graver en grav for andre, faller selv i den..

At vaksinen virker det ingen tvil om. I Norge er majoriteten fullvaksinerte, men av de som havner på sykehus med covid i Norge i dag er majoriteten uvaksinerte. Konklusjonen er derfor entydig: vaksinen beskytter mot å bli syk av covid-19, på popuasjonsnivå.

Hvor lenge den beskytter får vi se; det er usikkert. Akkurat som det er usikkert hvor lenge gjennomgått infeksjon beskytter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Arve Synden skrev (1 time siden):

Hvor lenge den beskytter får vi se; det er usikkert.

Da har du ikke fått med at ulike land har begynt med 3. dose. I Norge virker det som det foregår en slags hemmelig utrulling av 3. dose, da det står i avisene at de venter. Men utifra kommentarfelter er de godt i gang med å sende ut invitasjoner og faktisk gi 3. dose til ulike risikogrupper. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (1 minutt siden):

Da har du ikke fått med at ulike land har begynt med 3. dose. I Norge virker det som det foregår en slags hemmelig utrulling av 3. dose, da det står i avisene at de venter. Men utifra kommentarfelter er de godt i gang med å sende ut invitasjoner og faktisk gi 3. dose til ulike risikogrupper. 

https://www.fhi.no/nyheter/2021/tilbyr-3.-dose-koronavaksine-til-personer-med-alvorlig-immunsvikt/

Hemmelig indeed.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...