Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Gode Gud de gir seg ikke. Nå skal Erna piskes ut på glattisen. Noen er ikke fornøyd med at de faktisk FIKK LOV til å pisse på smittevernet og coronadugnaden, nei de skal drive flisespikkeri og ta en kommentar helt ut av sammenhengen. Jeg vet hva poenget er; å egge og piske opp mobben i sosiale medier og så fremme nok en demonstrasjon i Oslo med paroler om "Erna er rasist - Erna må gå" for å tvinge hun til å gå ut og knele og si "Black Lives Matter". Fyttigrisen at de våger. For noen folk!

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/06/12/195684140/erna-solberg-ma-svare-for-nynazist-uttalelse

Endret av Morromann
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morromann skrev (9 minutter siden):

Fy faen de gir seg ikke. Nå skal Erna piskes ut på glattisen.

hun har hatt endel snåle synspunkter, så kan godt pese henne litt på hva hun liksom mener om endel tingen, synes jeg.

Å sette likhetstegn mellom spontane demonstrasjoner i kjølvannet av drapet på George Floyd og nynazistiske demonstrasjoner, faller på sin egen urimelighet. Nynazister kan demonstrere når som helst hele året, mens førstnevnte demonstrasjoner var basert på konkret dagsaktuell hendelse.

At Erna (og endel andre) ikke ser den nyansen, er merkelig.

Endret av Mr.M
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (16 minutter siden):

hun har hatt endel snåle synspunkter, så kan godt pese henne litt på hva hun liksom mener om endel tingen, synes jeg.

Å sette likhetstegn mellom spontane demonstrasjoner i kjølvannet av drapet på George Floyd og nynazistiske demonstrasjoner, faller på sin egen urimelighet. Nynazister kan demonstrere når som helst hele året, mens førstnevnte demonstrasjoner var basert på konkret dagsaktuell hendelse.

At Erna (og endel andre) ikke ser den nyansen, er merkelig.

DE FIKK LOV! De fikk viljen sin!! Hva mer kan de ønske seg? Jeg ser meget godt hva de er de driver med. Dette er en fullstendig syk bevegelse som herjer over hele den vestlige verden og som overhodet ikke har noe med antirasisme å gjøre overhodet. Det er snakk om kontroll og unnskyldning til å drive bråk. De vet godt hva Erna sa, men med gaslighting, ordsalat og projection fortsetter de. De er sinte for at hun ikke svarte mer på Twitter så nå (mis)bruker de Stortinget til å tvinge frem ydmykelser. Og jeg kan love deg med 100% sikkerhet med at uansett hvilket svar de gir vil de ikke bli fornøyd. For jeg vet av erfaring fra eget liv hvordan slikt fungerer og hvorfor noen holder på slikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (29 minutter siden):

Gode Gud de gir seg ikke. Nå skal Erna piskes ut på glattisen. Noen er ikke fornøyd med at de faktisk FIKK LOV til å pisse på smittevernet og coronadugnaden, nei de skal drive flisespikkeri og ta en kommentar helt ut av sammenhengen. Jeg vet hva poenget er; å egge og piske opp mobben i sosiale medier og så fremme nok en demonstrasjon i Oslo med paroler om "Erna er rasist - Erna må gå" for å tvinge hun til å gå ut og knele og si "Black Lives Matter". Fyttigrisen at de våger. For noen folk!

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/06/12/195684140/erna-solberg-ma-svare-for-nynazist-uttalelse

 

Jeg misliker stort sett alt Erna gjør, men dette var helt greit. Mine partifeller på venstresida demonstrerer for å sympatisere med USA, men problemet i USA er ekstreme økonomiske forskjeller og at hvem som helst kan bli politi, etter 6 måneder med kamptrening. Rasisme og George Floyd er bare symptomer på disse to faktum. Som kjent kan man behandle symptomer til man blir blå i trynet, men gjør man ikke noe med årsakene, hjelper det lite.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (30 minutter siden):

 

Jeg misliker stort sett alt Erna gjør, men dette var helt greit. Mine partifeller på venstresida demonstrerer for å sympatisere med USA, men problemet i USA er ekstreme økonomiske forskjeller og at hvem som helst kan bli politi, etter 6 måneder med kamptrening. Rasisme og George Floyd er bare symptomer på disse to faktum. Som kjent kan man behandle symptomer til man blir blå i trynet, men gjør man ikke noe med årsakene, hjelper det lite.

BLM er sponset av noen av de rikeste personene i USA, for ikke å si i verden. Peronser som har aksjer i private fengsler(hvor de fleste innsatte er svarte og latinos),våpenindustri som produserer droner som dreper mennesker i fattige land og selvfølgelig vaksineindustrien. Revolosujonære? Disse folkene er nyttige idioter som ikke vil løfte en finger for å bedre deres livsvilkår. Individer som deltok i opptøyene satte fyr på og ødela svarte og latin-amerikanske forretninger. Rammer det minoritetene og samfunnene deres? Ja. Rammer det de big corp-folkene som sponer BLM? Absolutt ikke, for dem er det en bonus.

Det sies at coronakrisen kan utløse en enorm humaitær katastrofe i Afrika, hvor det store flertallet av svarte i verden bor. Balck Lives Matter Only in the United States? Fordi sosiale medier kun forteller om svarte i USA og ikke i Afrika? Og øderleggelsene og herjingene vil forverre den økonomsike resesjonen i Vesten og dermed ramme Afrika hardere. Sorry, men jeg ser hvor gjennomgående falsk og løgnaktig det hele er.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar

SARS-COV-2 spres hovedsakelig via luftbåren smitte. 

Sitat

Various mitigation measures have been implemented to fight the coronavirus disease 2019 (COVID-19) pandemic, including widely adopted social distancing and mandated face covering. However, assessing the effectiveness of those intervention practices hinges on the understanding of virus transmission, which remains uncertain. Here we show that airborne transmission is highly virulent and represents the dominant route to spread the disease. By analyzing the trend and mitigation measures in Wuhan, China, Italy, and New York City, from January 23 to May 9, 2020, we illustrate that the impacts of mitigation measures are discernable from the trends of the pandemic. Our analysis reveals that the difference with and without mandated face covering represents the determinant in shaping the pandemic trends in the three epicenters. This protective measure alone significantly reduced the number of infections, that is, by over 78,000 in Italy from April 6 to May 9 and over 66,000 in New York City from April 17 to May 9. Other mitigation measures, such as social distancing implemented in the United States, are insufficient by themselves in protecting the public. We conclude that wearing of face masks in public corresponds to the most effective means to prevent interhuman transmission, and this inexpensive practice, in conjunction with simultaneous social distancing, quarantine, and contact tracing, represents the most likely fighting opportunity to stop the COVID-19 pandemic. Our work also highlights the fact that sound science is essential in decision-making for the current and future public health pandemics.

https://www.pnas.org/content/early/2020/06/10/2009637117

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Morromann skrev (5 minutter siden):

Sorry, men jeg ser hvor gjennomgående falsk og løgnaktig det hele er.

hele bevegelsen har en begrunnet eksistens

det er jo veldig enkelt å gjøre denne bevegelsen overflødig "hvis du har noe imot de" nemlig, -slutt å drep ubevæpnede fanger som allerede ligger nede. dør på mystisk vis i cellene sine osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, 0laf said:


For ordens skyld så finnes det fremdeles ingen kliniske bevis på at hydroxyklorokin fungerer, ei heller sammen med sink, det er kun enkelte anekdotiske uttallelser.

Det kan selvfølgelig være at det virker til en viss grad, men det må i så fall vises gjennom kliniske forsøk, man bør ikke gi alle pasienter som blir syke et legemiddel man ikke aner om har noen funksjon.

På ingen måte uenig i dette.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Morromann said:

Gode Gud de gir seg ikke. Nå skal Erna piskes ut på glattisen. Noen er ikke fornøyd med at de faktisk FIKK LOV til å pisse på smittevernet og coronadugnaden, nei de skal drive flisespikkeri og ta en kommentar helt ut av sammenhengen. Jeg vet hva poenget er; å egge og piske opp mobben i sosiale medier og så fremme nok en demonstrasjon i Oslo med paroler om "Erna er rasist - Erna må gå" for å tvinge hun til å gå ut og knele og si "Black Lives Matter". Fyttigrisen at de våger. For noen folk!

https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/06/12/195684140/erna-solberg-ma-svare-for-nynazist-uttalelse

Haha der fikk de passet sitt påskrevet, så håper jeg Jern Erna ikke lar seg kue.

Lenke til kommentar
7 hours ago, bakstrever said:

Det er dessverre slik i stor grad (selv om det er hakket verre i USA). Her er det voldsomt mange lag på løken.

Jeg tenker på:

  • flotte konferanser sponset av industrien.
  • fastlåste tankemønster og groupthink (ie. en leges jobb er å skrive ut noe som gjør pasienten frisk i stedet for å behandle årsaken).
  • industrisponset forskning (som nesten alltid viser effekt av legemidler mens uavhengig forskning viser liten til ingen effekt) som forkludrer/spamer resultater.
  • at såkalt "evidens-basert" medisin legger lista såpass høyt at det ofte bare er industrien som har råd til å føre noen som helst form for "bevis".
  • omreisende selgere som reiser rundt og "selger inn" bruk av diverse legemidler mot kommisjon (det var i alle fall slik det en jeg møtte som var selger for Bayer gjorde det i Tyskland).
  • at leger ofte ikke er oppdaterte på den seneste forskningen.

Jeg har en venn som jobber innen helse og sier at det er veldig varierende hva slags kunnskaper legene har om bruk av medisiner i Norge. Det finnes skrekkeksempler som at en pasienter kommer inn på et sted der det finnes oppdaterte leger (ie. et universitetssykehus) med syv forskjellige blodtrykksdempende medisiner. Legen river seg i håret, forbanner fastlegene, tar pasienten av alle de blodtrykksdempende medisinene bortsett fra én og pasienten blir normal. Vi kan jo nevne at det ikke blir gjort studier på IV vitamin C i bruk mot sepsis i Norge (selv om man har muligheten til å spare tusenvis av liv årlig).

Men du har jo helt rett. Man kan klage på hver enkelt individuelle lege, men til syvende og sist gjør de jo ofte bare det som står i legemiddelhåndboka og diverse offentlige databaser. Man kan også klage på "nyttig idiot"-journalister som blir en del av et velsmurt propagandamaskineri som holder den generelle illusjonen om at folk først og fremst blir friske av å ta legemidler like. Men her er det definitivt MYE grums på toppen av systemet.

Jeg regner med at de store legemiddelselskapene har psykologiske profiler på alle de viktigste beslutningstakerne i de fleste land verden over (hvorfor skulle de ikke det, når de avgjør spørsmål som betyr millioner og milliarder i profitt for selskapene?). De kartlegger altså alle som kan ha en påvirkning på beslutningene og vurderer hvor vennlige de er ift. industrien. De som ikke er industrivennlige nok vil møte motstand i alt de gjør, alle artikler de publiserer osv.

For det er det som skjer når man publiserer noe som går mot industriens interesser – umiddelbart forsøk på karakterdrap (høyprofilerte saker i Norge er feks. lakseforskning og IV vitamin C mot sepsis). Industrien har plassert ut folk som er vennlige til dem i mange av de viktigste forskningsinstitusjonene, slik at forskere som er under dem i hierarkiet blir sett på som oppviglerske og som folk som "må tas" hvis de publiserer noe som går mot det de over sier.

Faktisk så er det slik at industrien ikke vil tjene penger hvis folk slutter å være syke. De store farmasiselskapene (big pharma) har altså et profittinsentiv om å holde deg delvis syk hele tiden slik at de kan selge deg stadig mer medisiner. Heldigvis er vi spart det aller verste her i Norge. Men i USA så kommer 50-70% av inntektene til tv-kanaler under primetime fra legemiddelselskapene. Landet er det som bruker mest penger i verden på helse (målt i prosent av BNP) og samtidig det kanskje sykeste i-landet i verden.

Og vi snakker ikke bare om utskriving av legemidler, men samtidig en undergraving av hva som skal til å for å være sunn. Jeg tenker spesielt på de offisielle kostholdsrådene. Hvis industrien klarer å sørge for at den offisielle definisjonen av hva som er sunt og hvordan man kommer ut av en usunn livsstil er vanskelig nok å oppnå, så vil jo folk fortsette å være syke melkekuer for industrien når den eneste løsningen er mer "medisiner".

Det vi trenger er rett og slett en revolusjon av hele helsesystemet når det kommer til kronisk sykdom, livsstil og kosthold. Så trenger vi utstrakt utprøving av ikke-patenterbare midler med lav risikoprofil til behandling av mer akutte problemer: her tenker jeg vi må se til ting som (1) ortomolykelær medisin (høydose vitaminer), (2) naturmedisin/folkemedisin, (3) funksjonell medisin, (4) alternativ medisin som ting vi ikke avskriver umiddelbart, men som ting vi er villige til å prøve ut, så fremt risiko-profilen antas å være lavere enn vanlige legemidler.

For det første må vi altså jobbe mye bedre med forebygging, her trenger vi en revolusjon. For det andre må vi altså åpne for mer bruk av eksperimentelle protokoller for behandling av akutte problemer (selvfølgelig helt frivillig om pasienter vil være med på dette) slik at vi kan få mer data og kanskje drive mer utstrakte studier slik at hvis disse eksperimentelle protokollene fungerer bra så kan de opphøyes til standard behandling – dette vil legge grunnlaget for en revolusjon innen akutt medisin. 

Det jeg sier er at vi altså ikke skal forkaste evidensbasert medisin, men vi skal heller ikke låse oss så mye til dette at vi aldri tør å skaffe oss nye bevis på nye behandlinger. Selvfølgelig innebærer det en mulig risiko for pasienten, og denne må tas helt frivillig ved at man feks. kan krysse av i bokser på helsenorge.no om hva man kan si seg villig til å være med på. Mer utprøving av nye, mulige behandlinger er vel ikke en dårlig idé. Dessuten har placebo-effekten blitt kraftig demonisert, selv om det jo er kroppens evne til å helbrede seg selv og er noe helsevesenet bør satse mer på.

Men først og fremst er det viktig å sørge for at folk ikke blir så syke til og begynne med – det vil alltid være best og billigst. Og dette er spesielt relevant for COVID-19 da omkring 9 av 10 av de som stryker med har andre helseproblemer fra før av.

Mange gode poeng der. Man bør fortsatt jobbe etter den vitenskapelige metode, og være til hjelp for pasienter som kanskje har blitt villedet av kvakksalvere, for de kommer jo uansett til å fortsette å finnes.

Kanskje gi mer forskningsmidler til forskning og behandling som ikke hører inn under Big Pharma?

Lenke til kommentar
Morromann skrev (2 timer siden):

Fra artikkelen:

"Hva mente statsministeren med denne uttalelsen, mener statsministeren en antirasistisk demonstrasjon og en nazistisk demonstrasjon er sammenlignbare"

Ja, selvfølgelig kan du sammenligne en "antirasistisk demonstrasjon" med en "nazistisk demonstrasjon". Det handler bare om hva du sammenligner og hvorfor du sammenligner. Du kan også sammenligne abort og drap, og du kan sammenligne svarte mennesker og hvite mennesker. Du kan sammenligne jøder og nazister også hvis du vil. Det er ingenting galt i å ha motsetninger i samme setning, motsetningen er som regel en del av poenget.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Henta frå VG:

 

Svensk lokalpolitiker: - Vil anmelde Norge

Fredag annonserte Erna Solberg at Norge ikke åpner for reiser til Sverige nå - bortsett fra Gotland. Det får lokalpolitiker Daniel  Schützer, kommunalråd i Årjäng for Socialdemokraterna, til å rase, skriver Expressen.

– Det er skuffelse og katastrofe. Jeg vil anmelde Norge på mandag, sier han, ifølge avisen.

– Siden de ikke har et objektivt grunnlag for beslutningen, er det brudd på EØS-avtalen. De hindrer mennesker i fri bevegelse, men også fri bevegelse av varer, sier han videre.

Han trekker overfor P4 Värmland at dette er en katastrofe for grensehandelen, og sier han er overbevist om at det vil komme flere konkurser på grunn av Norges beslutning.

Endret av ok67
Lenke til kommentar

Er det egentlig noko forskjell på di lengst til venstre og di lengst til høgre? Nazister og antifa-wannabes er vel stort sett pøbler som bare ynskje å berike seg urettmessig på andres bekostning. At di fekk lov å bryte smittevernreglane så enkelt må vel og ha gitt di blod på tann. Skal sv nå fronte ei runde faenskap eller er det snakk om å vaske og kysse føttene til sv's sjølvopphøgde politikere nå som corona-krisa tydeligvis er over...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ok67 skrev (3 minutter siden):

 

– Siden de ikke har et objektivt grunnlag for beslutningen, er det brudd på EØS-avtalen. De hindrer mennesker i fri bevegelse, men også fri bevegelse av varer, sier han videre.

Han trekker overfor P4 Värmland at dette er en katastrofe for grensehandelen, og sier han er overbevist om at det vil komme flere konkurser på grunn av Norges beslutning.


Er litt enig med denne krabaten i at det er katastrofe for grensehandelen, dog vet jeg ikke helt hva han klager sånn på, de fleste butikkene på de store shoppingsentrene er norskeid, og sentrene er eid av Olav Thon ?

Objektivt grunnlag finnes selvfølgelig også, det er bare å sammenligne tallene for smittede og døde, slik også alle andre land har gjort når de har nektet svenskene innreise.

Er det noen han bør anmelde, så er det egen regjering og den svenske Folkehelsemyndigheten, som har satt sitt eget folk i den situasjonen de nå er i, som persona non grata over det meste av verden, inkludert nabolandene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Maabren skrev (5 minutter siden):

Er det egentlig noko forskjell på di lengst til venstre og di lengst til høgre? Nazister og antifa-wannabes er vel stort sett pøbler som bare ynskje å berike seg urettmessig på andres bekostning. At di fekk lov å bryte smittevernreglane så enkelt må vel og ha gitt di blod på tann. Skal sv nå fronte ei runde faenskap eller er det snakk om å vaske og kysse føttene til sv's sjølvopphøgde politikere nå som corona-krisa tydeligvis er over...

Ekstremister lever av hverandre. Det er de normale og vanelige menneskene i midten som må lide. Når jeg ser denne iveren etter å pese Erna i Stortinget for en bagatelmessig uttalelse tenker jeg på uttrykket "når du gir dem lillefingeren"....

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Quote

Many recovered coronavirus patients who did not need to be hospitalized are still facing serious health problems months later, according to a study commissioned by the Longfonds. While 94 percent say they do not feel as healthy as they did before the viral infection, some 60 percent of this group said they still have breathing symptoms which make it difficult to take a walk, and nearly half are unable to exercise, Longfonds director Michael Rutgers said in a statement. "We find this really shocking."

Kun 6% sier de føler seg like som før infeksjon. 60% sier de sliter med å gå måneder etter infeksjonen! Dette er pasienter med mild sykdom. 

https://nltimes.nl/2020/06/12/shocking-nearly-recovered-covid-19-health-issues-months-later

Kan se ut som at de fleste syke aldri blir den samme igjen. 

Quote

"The health of corona patients who went through corona at home is shockingly bad," Rutgers said 

 

Endret av Benbjo
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Korona er en verdens hoax, en financielle sabotage beredt av en krets av spekulanter, banksters, paedofile og diabolister. WHO er en terroristiske organisation. ''Nationale'' regjeringer er fiktion, de aller meste er jo avhengige av Sponsorerne til WHO og maa adlyde, ti mange stadsraader er indviklede i barnehandel, paedofili o.l. og Sponsorerne raar over pressionsmidler og bevis der kan publiceres i en nødsituation...Tro ikke ett eneste ord der De hører gjennem propagandamassemedia som alle uten forkjell og uten undtagelse blir konrollert av (((dem))). Ved hjelp av ''korona'' vilde (((de))) forebygge en verdens revolution der holdt paa at bryte ut. Av den grund alene holder (((de))) paa med at terrorisere Dem og legge en korona-angstens orm koldt om Deres hjerter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...