Gå til innhold

Nei til pride 2024!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Investigator224 skrev (32 minutter siden):

Jeg har fått nok!  17. mai var tydeligvis også en pride dag, så jeg vil ha meg frabedt enda mer pride gnål, som utvilsomt kommer til å inkludere Palestina markeringer også!

Gjør heller heller om pride til en 9 dagers festival for selvberging, skjermfrie aktiviteter for barn og heimevern!

 

 

Kvifor ikkje organisere din eigen festival?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
NorsknRev skrev (4 minutter siden):

Pride er helt ok, men stemmer det at hele juni er pride-måned? Hadde vi klart oss med en uke + MGP?

I Oslo er Pride 21-29 juni. Det kan vel hende at det er mindre arrangementer ellers i juni også, men hovedtyngden ligger på den uka. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (12 timer siden):

Men jeg synes Pride burde handle om nettopp det - individuelle rettigheter.

Det handler også om synlighet og representasjon -- det at folk skal vite at de eksisterer.

Det er viktig at barn vet at det eksisterer mennesker som elsker noen av samme kjønn, og at det er noen som har forskjell mellom kroppens kjønn, biologisk kjønn, og hjerne -- for å hindre fordommer, og som del i å forstå hvordan mennesket fungerer og kan fungere.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, skaftetryne32 said:

Ingen som tvinger deg til å delta. Det er matfestivaler hele året også, er det et problem ? Kan vi bare ha matfestivaler en viss måned i året, eller bare en uke? 

Nu svarade jag på ett spørsmål.

Tycker väl dock att pride framstår lite förskjellig fra matfestivaler. Lite mindre kritik om de som ikke flaggar för matfestivaler for eksempel. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (17 minutter siden):

Tycker väl dock att pride framstår lite förskjellig fra matfestivaler.

Men om det er pride eller matfestival så er det fremdeles ingen som tvinger deg til å delta, eller er det ? Om så er tilfelle at det er tvang involvert så kan jeg skjønne at noen er lei, men jeg tipper at det ikke er tilfelle.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bryr meg 0 om Pride, og det plager meg ikke at de holder på. Er egentlig ganske lett å ikke delta. 

Men tar de pride inn i barnehagen og barneskolen, så setter eg grensen der. Har ingen verdens ting der å gjøre. 

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
37 minutes ago, qualbeen said:

Her jeg bor, er det faktisk helt frivillig å delta eller ei.

Og hva er galt med pride? Tåler du ikke å se mennesker som lever radikalt forskjellig fra deg? Må absolutt alle leve main-stream og på din måte?

Makan!

Det er god plass til pride.

17.mai var forresten ikke en pride-dag. Kan gode være du så noen som hadde på seg "feil" klær og feil attityde denne dag, men det sier jo egentlig bare mest om deg selv!

Gå i seg selv. Hvorfor er du så lite tolerant ovenfor folk som er annerledes? 

Kan ikke folk få lov til å være forskjellige? Føler du deg truet på noe vis? 

Noe må det jo være, siden du blir trigget så grådig.

Helt enig i kjernen i dette. Det som rubber meg feil vei er hykleriet. Tar du de samme argumentet om andre forskjeller mellom folk så vil flere av de samme menneskene si noe helt annet. Være seg hets mot kronisk syke, introverte, overvektige, psykisk syke, eldre, boomers, "hvite menn over 50". Samt et utall av lignende som gjør at folk blir utsatt for diskriminering, hets, hatprat og hatefulle handlinger.

Kanskje vi skal dedikere juli til disse med tog i alle byer? Eller noen uker eller en måned til hver gruppe? Er man villige til det? Er det eneste måten vi kan skape toleranse for ulikheter i samfunnet? Eller stikker det dypere også hos hyklerne?

Så er det åpent for å vri det jeg skriver til noe jeg ikke skriver.

Endret av Theo343
  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...