Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

PanserJohan skrev (2 timer siden):

Jo, den gjør nok det. Men jeg ser på diverse forum, at den har noen høytalere som ikke er tilkoblet også. 
Den mest vesentlige mangelen er vel subwoofer. 

Virker veldig rart at de ikke er tilkoblet, ville heller tro de er disabled av software om de faktisk finnes. om du kikker i "grillen" så ser du vell om det er noe der inne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på nyere modeller men de gamle SR+ hadde vel alle de samme høyttalerne som LR/Performance (untatt woofern) men manglet kablene til dem. Mulig det var en annen/manglet en forsterker også.

Etterhvert forsvant vel noen høytalere i hattehyllen, men finnes kit som har med nye.

Elementene Tesla bruker er av aller simpleste sort så det er sikkert billigere å lage alle delen like med høyttalere enn å endre på produksjonslinjen kun til SR+/RWD.

At Model 3 har så god lyd er kun på grunn av forsterkerne.

Jeg eide en Ford Mondeo før hvor lyden var ganske søppel. Bestemte meg for å bytte ut alt men begynte heldigvis med selve spilleren (som også var forsterkeren i dette tilfellet) og satte inn en litt påkostet Pioneer. 

Sinnsyk forsjell på lyden i bilen og endte kun opp med en subwoofer som tillegg.

 

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

LR. :)

Bra timet opp mot avgiftsinnføringen ja men jeg skulle egentlig fått den før sommeren. Har ikke fått kjørt den nok til å si noe om hvordan den er som vinterbil ennå men jeg har et par langturer i vente rundt jul så da får jeg oppleve det selv ganske snart. Godt å høre at jeg ikke trenger engste meg. :)

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (38 minutter siden):

LR. :)

Bra timet opp mot avgiftsinnføringen ja men jeg skulle egentlig fått den før sommeren. Har ikke fått kjørt den nok til å si noe om hvordan den er som vinterbil ennå men jeg har et par langturer i vente rundt jul så da får jeg oppleve det selv ganske snart. Godt å høre at jeg ikke trenger engste meg. :)

Grattis! Og velkommen etter. 😉

Tenker nok at du kommer til å oppleve at TMY LR er en glimrende vinterbil. Eneste problemet jeg ser sålangt er at jeg må skaffe meg ladelukebeskytter. Det pakker seg endel med snø der når man lader utendørs i snøværet.

Lenke til kommentar

Grattis! Er det nyeste revisjon du har fått? Med de nye baksetene og uten sensorer?

Har forrige berliner som firmabil og den er meget bra. Blir helt surrete i hodet av å hoppe fra den og over til min 19 3'er. Stor forsjell i støydempingen..

Yen bruker jo og mindre strøm enn 3'ern, som er litt utrolig med tanke på hvor mye større den er. Har skjedd litt.

Lenke til kommentar

Leveringsestimatet for Tesla Model Y som vi bestilte her i høst var januar-mars 2023. Men noe har skjedd, så vi fikk tilbud om å få bil før nyttår, om mulig. Det endte opp med at vi fikk bilen vår nå for bare noen dager siden. Det betyr at vi sparte MVA på beløpet over 500 000, og vi fikk en bil med ultralydsensorer. Hurra 🥳

Men nå til en litt underlig ting: Jeg prøvde å logge inn på NetFlix-appen i bilen, men jeg får bare feilmeldinger. Logge inn på nettleser på datamaskinen, på telefon, nettbrett, etc. går bra, men altså ikke NetFlix-appen i bilen. Den lot meg ikke engang prøve å resette passordet (påstår det er ukjent bruker, eller noe slikt). Hva skjer? Bilen har tydeligvis nettilgang siden nettleseren fungerer. En annen pussig ting - om jeg prøver å logge inn på en annen nettside for strømmetjeneste gjennom nettleseren, så blir jeg henvist til den svenske nettsiden. Ser ut som om trafikken blir rutet via Sverige. WTF? Er det noen som vet hvordan man fikser dette?

Endret av Arve Synden
Lenke til kommentar
PanserJohan skrev (På 26.11.2022 den 13.10):

Noen som vet om det kommende SW oppdateringen for å få Dolby Atmos også gjelder nyere (2022) SR+ modeller?
Har lest en del rundt på forum, og noen påstår at SR+ mangler de fysiske kablene for at noen høytalere skal aktiveres. 
VIlle vært en velkommen oppgradering for min del 🙂 

Har selv sr og tror nok DA ikke vil gjøre så stor forskjell for oss. Lyden er fra før veldig subpar mtp de få høytalere vi har.

Lenke til kommentar
50 minutes ago, Randeboy said:

Hvor kaldt kan batteri egentlig være? 
Skal parkere bilen i et par dager nå og det er stort sett -20 til -30. Står jo at bilen ikke skal parkeres mer enn 24 timer uten lader koblet i når det er så kaldt. 

Går nok helt fint. Er du bekymret så er det jo bare å fyre varmen litt fra appen (såfremst du har nok strøm å gå på). Når det er bacon i appen så varmes batteriet.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Her i trøndelag er det mellom -12 og - 18 grader for tiden, og jeg satte bilen på lading med ca 20% på batteriet, i går klokken 14:00. 
Jeg lader på 16A, og nå klokken 10:55 er den ferdig ladet til 100%. 

Ladet på 180KW lader tidligere i uken, og høyeste ladehastighet var vel 30KW. 

TM3 SR+ 2022 modell. 

Så temperaturen har enormt mye å si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, PanserJohan said:

Her i trøndelag er det mellom -12 og - 18 grader for tiden, og jeg satte bilen på lading med ca 20% på batteriet, i går klokken 14:00. 
Jeg lader på 16A, og nå klokken 10:55 er den ferdig ladet til 100%. 

Ladet på 180KW lader tidligere i uken, og høyeste ladehastighet var vel 30KW. 

TM3 SR+ 2022 modell. 

Så temperaturen har enormt mye å si. 

16A 1-fase? Med sånne temperaturer må den av å til ta pauser for å varme batteriet. Kan ikke lade det når batteriet er fryst.

Bare 30kW på hurtiglader betyr vel at du ikke forvarmet batteriet først? Får ikke full effekt før batteriet har rundt 50 varmegrader så må forvarmes i god tid før lading. SR+ har jo og bare en motor til å varme batteriet med så tar vel enda lengere tid der.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
19 minutes ago, xClaymanx said:

Hva ligger supercharger prisen på for tiden? Når jeg sjekker nettet står det ~5kr kw/t

Sist jeg ladet på klett betalte jeg 2.40, da er jo det ganske gunstig ift å lade hjemme i dag med 6kr kw/t

du ser i kartet i appen når du trykker på charge non tesla, prisen er den samme som de som har abonnent og er forskjellig priser på døgnet, dyrest mellom 16 og 20. Berkåk f.eks er 3.75 idag utenom 16 til 20

Endret av onkel_jon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...