Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Nimrad skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner ikke at det går an å være fornøyd med. Jeg har ikke sett videoen hans, men jeg så elbilforeningen sin og det er jo masse klatt når man skal parkere, rygge, ta krappe svinger i lav hastighet. Alt dette for å slippe å senke hodet noen cm for å se instrumentpanelet?

Du får se den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mente videoen, ja, trodde du mente selve bilen. Jeg har visst sett den for et år siden ser jeg. Mener du at det er et pluss med bilen altså? Nå er jeg generelt superskeptisk til MKBHD generelt; han snakker om følelser og ingen tall, så når bilen er “super quiet”, så sier det egentlig ingenting. Skal bli gøy å se Nylund kjøre de nye Plaid. Han gjør hvertfall litt mer objektive målinger på sånne ting. Når det kommer til rattet må man sikkert bare prøve, men det har definitivt gjort meg mindre interessert i S/X.

 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (20 timer siden):

Nei off jeg er enda veldig skeptisk. Jeg skulle egentlig ikke ha det, men plutselig ble det slik. Håper det kommer mulighet for bytte down the line. Enten 3 part eller direkte fra Tesla.

Gratulerer 🙂
Blir nok gromt med Model S plaid. Men det var dette yoke rattet da 🤷‍♂️ Gikk de bort fra å kunne bestille med tradisjonelt ratt 

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (17 minutter siden):

Gratulerer 🙂
Blir nok gromt med Model S plaid. Men det var dette yoke rattet da 🤷‍♂️ Gikk de bort fra å kunne bestille med tradisjonelt ratt 

Ja jeg er enig enn så lenge, men hvem vet plutselig så liker jeg det også. Men jeg er tvilsom:p 

Men total pakken blir nok ikke så verst! Gleder meg som en unge nå, fikk orden på alt i dag ift innbytte osv så nå er det bare ventetiden igjen 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Ja jeg er enig enn så lenge, men hvem vet plutselig så liker jeg det også. Men jeg er tvilsom:p 

Men total pakken blir nok ikke så verst! Gleder meg som en unge nå, fikk orden på alt i dag ift innbytte osv så nå er det bare ventetiden igjen 

Igjen , gratulerer 🙂. Jeg er ganske sikker på at du blir fornøyd og det er det som betyr noe.
Venter og gleder meg selv som en unge på en fullspekket i4M50 som er tollet inn og registrert på meg , men står fast i Drammen havn .

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (Akkurat nå):

Også de vanlige rattene er sårbare for feil stilling, når du har rotert rattet 180 grader og for eksempel trykke på knappen for stemmestyring.

Jeg er mer skeptisk til at det ikke finnes spaker i det hele tatt. Nå kan det godt være automatikk på blinklys, langlys og vindusviskere begynner å bli god nok, men jeg syns det er hakket for tidlig å droppe spakene. Skulle vært en ordning så man kunne prøvd en stund og se om man blir vant til det.

Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Men total pakken blir nok ikke så verst!

Hva er det som er "totalpakken" for deg da? Det er nettopp totalpakken jeg sliter med hos Tesla 😛

I denne prisklassen kan man jo fort få en del utstyr på f.eks. EQS.

Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (1 time siden):

Igjen , gratulerer 🙂. Jeg er ganske sikker på at du blir fornøyd og det er det som betyr noe.
Venter og gleder meg selv som en unge på en fullspekket i4M50 som er tollet inn og registrert på meg , men står fast i Drammen havn .

Slipper du avgifter da, siden den er ferdig tollet? Gratulerer selv🤩 kjenner flere som har i4 etterhvert og hører bare gode ord. Noe kluss med motorer eller noe slikt, så noen står på verksted nå. Men det ordner seg:)

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Jeg er mer skeptisk til at det ikke finnes spaker i det hele tatt. Nå kan det godt være automatikk på blinklys, langlys og vindusviskere begynner å bli god nok, men jeg syns det er hakket for tidlig å droppe spakene. Skulle vært en ordning så man kunne prøvd en stund og se om man blir vant til det.

Hva er det som er "totalpakken" for deg da? Det er nettopp totalpakken jeg sliter med hos Tesla 😛

I denne prisklassen kan man jo fort få en del utstyr på f.eks. EQS.

Jeg har alltid vært fornøyd med total pakken til Tesla. Går glipp av noe luksus fra Tyskland men teknologien til Tesla overgår dette for meg. Så er det jo den rå kraften :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Slipper du avgifter da, siden den er ferdig tollet? Gratulerer selv🤩 kjenner flere som har i4 etterhvert og hører bare gode ord. Noe kluss med motorer eller noe slikt, så noen står på verksted nå. Men det ordner seg:)

Takk 🙂 
Slipper unna mva og vektavgift ja. Skrev kontrakt på denne tidlig i Sept.2021og har ventet over 15 måneder nå .

Ja blitt trøbbel med en viss batch/produksjon hvorfra endel biler har havnet i Norge. Disse har fått utleveringsstopp og  har et kulelager fra underleverandør som ikke holder standard brukt internt i elmotor/drive unit (blir rettet av verksted vha bytteenhet).
Min er heldigvis ikke omfattet. 
Det er en god del  stress og press på BMW forhandlere på tampen av året nå .

Endret av Syar-2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Syar-2003 skrev (6 minutter siden):

Takk 🙂 
Slipper unna mva og vektavgift ja. Skrev kontrakt på denne tidlig i Sept.2021og har ventet over 15 måneder nå .

Ja blitt trøbbel med en viss batch/produksjon hvorfra endel biler har havnet i Norge. Disse har fått utleveringsstopp og  har et kulelager fra underleverandør som ikke holder standard brukt internt i elmotor/drive unit (blir rettet av verksted vha bytteenhet).
Min er heldigvis ikke omfattet. 
Det er en god del  stress og press på BMW forhandlere på tampen av året nå .

Ah så deilig, all good da med andre ord!

 

Fikk nettopp sms om en mulig utfordring. Forsikring. Er vistnok noe problemer i interne system så tesla anbefaler å få dette på plass så fort som mulig. Så dette må jeg ordne så snart det åpner i morgen 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...