Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PgUp skrev (1 minutt siden):

Nydelig bil!

Ja veldig fornøyd! Litt småtteri er det dog, men det ordner tesla opp i. Ellers er det noen teite ting som nevnt over.

Planen blir nok dette:

-legge 'soting' på rutene(siden dette mangler originalt...)

-svart wrap på logoene(eneste som ikke er svart lengre😅)

-muligens matt klar wrap på hele bilen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting som ikke funker på min nye bil er mobil-lading men det er kanskje riktigere å kalle det et Appleproblem enn et Teslaproblem. På iPhone 14 Pro stikker kameralinsene så langt ut at en trådløs ladeplate får for mye luft mellom lader og telefon til at det virker. Det finnes ladeplater som er små nok til at de sniker seg under men de litt større som selges på ikea eller den som sitter i bilen virker ikke. Du får en slags 'nestenkontakt' som gjør at telefonen i et par sekunder mener at den lader men den kommer ingen vei og for det meste blir den bare skikkelig varm.

Varmen løses ved å snu mobilen med skjermen ned, noen som har tips for hvordan ved kan få trådløs lading til å virke på den typen telefoner? 

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (7 timer siden):

En ting som ikke funker på min nye bil er mobil-lading men det er kanskje riktigere å kalle det et Appleproblem enn et Teslaproblem. På iPhone 14 Pro stikker kameralinsene så langt ut at en trådløs ladeplate får for mye luft mellom lader og telefon til at det virker. Det finnes ladeplater som er små nok til at de sniker seg under men de litt større som selges på ikea eller den som sitter i bilen virker ikke. Du får en slags 'nestenkontakt' som gjør at telefonen i et par sekunder mener at den lader men den kommer ingen vei og for det meste blir den bare skikkelig varm.

Varmen løses ved å snu mobilen med skjermen ned, noen som har tips for hvordan ved kan få trådløs lading til å virke på den typen telefoner? 

Kanskje den kan bygges tilsvarende opp på resten av telefonen slik at den ligger flatt?

Forøvrig har jeg merket at ladeplatene i S lader utrolig tregt. Får max 5W. Målte aldri på Y men la aldri merke til at det gikk så tregt der.

Lenke til kommentar
On 12/31/2022 at 7:35 AM, Salvesen. said:

Kanskje den kan bygges tilsvarende opp på resten av telefonen slik at den ligger flatt?

Det er vel mer effektivt å lage en fordypning der linsene er. Litt vanskelig å få det pent kanskje, men kanskje noen kommer med en løsning hvor hele paden kan byttes ut?

Lenke til kommentar
J-Å skrev (5 minutter siden):

Det er vel mer effektivt å lage en fordypning der linsene er. Litt vanskelig å få det pent kanskje, men kanskje noen kommer med en løsning hvor hele paden kan byttes ut?

Ja det blir nok lite pent. Noen mm avstand fungerer jo ved slike ladere. Deksel som går i flukt med linsen etc

Lenke til kommentar
34 minutes ago, Salvesen. said:

Ja det blir nok lite pent. Noen mm avstand fungerer jo ved slike ladere. Deksel som går i flukt med linsen etc

Kanskje plassere iphone14 pro  oppå en Samsung tlf. med wireless power sharing? Som så kan lades opp igjen på den andre posisjonen.

Lenke til kommentar
J-Å skrev (26 minutter siden):

Kanskje plassere iphone14 pro  oppå en Samsung tlf. med wireless power sharing? Som så kan lades opp igjen på den andre posisjonen.

Hørtes veldig komplisert ut. Må da finnes ett deksel som gjør telefonen flush bak som også støtter trådløs lading? Hvor stor er denne linsa?😅

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (10 minutter siden):

Hørtes veldig komplisert ut. Må da finnes ett deksel som gjør telefonen flush bak som også støtter trådløs lading? Hvor stor er denne linsa?😅

Den stikker ut 3,5mm. Også har jeg deksel som bygger opp enda litt så da blir det 4mm til sammen.

Har sett apple reklamerer for magsafe-deksler, kanse de er laget for å reparere deres egen designblemme?

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (12 minutter siden):

Den stikker ut 3,5mm. Også har jeg deksel som bygger opp enda litt så da blir det 4mm til sammen.

Har sett apple reklamerer for magsafe-deksler, kanse de er laget for å reparere deres egen designblemme?

Funker det ikke med bare 4mm??? Aldri opplevd på mine Android. Stort sett deksel på alle som bygger tilsvarende. 

Mulig du må det da ja, her kan jeg ikke hjelpe deg da erfaringen min med Apple er så lav. Resten  av familien har og har ikke hørt de klage. Usikker på hvilke versjoner de har. Fruen har en eldre billig modell vet jeg

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (5 timer siden):

Den stikker ut 3,5mm. Også har jeg deksel som bygger opp enda litt så da blir det 4mm til sammen.

Har sett apple reklamerer for magsafe-deksler, kanse de er laget for å reparere deres egen designblemme?

Problemet er laderen i teslaen. Har samme problem kjerringa også med 22 Ultra.

 

Lenke til kommentar
J-Å skrev (3 minutter siden):

Dette er jo bare for dårlig. Enten er Qi standarden for vag, eller så blir den ikke fulgt godt nok.

Eller så er avstanden for stor.. Både på ladeplaten fra ikea og i bilen så registrerer mobilen at det er en lader der men ladingen er ekstremt ineffektiv. Utformingen gjør at ikea-platen kommer marginalt nærmere så den klarer faktisk å lade litt men det er veldig tilfeldig om den klarer å lade mer enn noen få minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...