Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

koots skrev (På 13.12.2022 den 9.27):

Hadde 3,75 på Fokserød i Sandefjord forrige lørdag, på dagtid

Det varierer tydeligvis mye. Sjekket min lokale nå, Grålum, og der koster det 8,30 utenfor peak. Rygge 8,20, Vestby 7,70. Når man tar strømstøtten i betraktning blir det svært mye dyrere enn å lade hjemme. 

Heldigvis har jeg fri lading på min, det har spart meg for mange tusenlapper i høst ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sentry mode kan stilles inn til å ikke overvåke for eksempel 'hjem' men på min nye TMY så virker 'hjem' å være veldig snevert definert. Ofte skrur den seg på om bilen står rett utenfor døra mi,  eller 5 meter unna(som strengt tatt er akkurat over tomtegrensa). Jeg definerte hjem ved å søke opp adressen i navien. Er det alternative måter å definere en adresse på som er litt mer 'romslig'?

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (5 minutter siden):

Sentry mode kan stilles inn til å ikke overvåke for eksempel 'hjem' men på min nye TMY så virker 'hjem' å være veldig snevert definert. Ofte skrur den seg på om bilen står rett utenfor døra mi,  eller 5 meter unna(som strengt tatt er akkurat over tomtegrensa). Jeg definerte hjem ved å søke opp adressen i navien. Er det alternative måter å definere en adresse på som er litt mer 'romslig'?

Om jeg ikke tar helt feil justere bilen seg inn her, altså at den lagrer hvor du parkerer og finner ut ett snitt slik at hjemme blir mer og mer nøyaktig. Har aldri satt hjem på mine, men etter en stund vet den hvor det er. Samme med jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (13 minutter siden):

Sentry mode kan stilles inn til å ikke overvåke for eksempel 'hjem' men på min nye TMY så virker 'hjem' å være veldig snevert definert. Ofte skrur den seg på om bilen står rett utenfor døra mi,  eller 5 meter unna(som strengt tatt er akkurat over tomtegrensa). Jeg definerte hjem ved å søke opp adressen i navien. Er det alternative måter å definere en adresse på som er litt mer 'romslig'?

Har samme problem. Fikk liksom ikke mulighet til å sette "current location" som hjem. Måtte velge adresse.

Lenke til kommentar
Kahuna skrev (49 minutter siden):

Sentry mode kan stilles inn til å ikke overvåke for eksempel 'hjem' men på min nye TMY så virker 'hjem' å være veldig snevert definert. Ofte skrur den seg på om bilen står rett utenfor døra mi,  eller 5 meter unna(som strengt tatt er akkurat over tomtegrensa). Jeg definerte hjem ved å søke opp adressen i navien. Er det alternative måter å definere en adresse på som er litt mer 'romslig'?

Skal ikke være 100% bastant her, men mener jeg har satt hjem til min faktiske adresse, selv om jeg strengt tatt parkerer på et annet husnummer (rekkehusområde) og den aktiverer ikke sentry som standard der jeg parkerer. 

Lenke til kommentar
koots skrev (14 minutter siden):

Skal ikke være 100% bastant her, men mener jeg har satt hjem til min faktiske adresse, selv om jeg strengt tatt parkerer på et annet husnummer (rekkehusområde) og den aktiverer ikke sentry som standard der jeg parkerer. 

Da justerer den seg kanskje inn når den har lært hvor jeg pleier å parkere? Hentet den for 9 dager siden så det er kanskje litt tidlig. :p 

Lenke til kommentar

Etter å ha rullet i sengen og ikke fått sove i natt(så en review av S plaid i går kveld) ringte jeg tesla og spurte om de kunne finne en S/X plaid med levering før nyttår til meg, kjøper så kjip som overhode mulig slik at salgspris neste år ikke blir så gal med økte avgifter. Venter egentlig på en LR, men den kommer til neste år med avgifter 😕 Dog full pakke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Hehe skulle helst vært foruten, men denne bilen blir kortvarig. Håper de leverer begge typer når LR er klar til levering:)

Kanskje jeg endelig får eid/prøvd en X skikkelig også. Avhengig av hva de kan finne.

Ikke sikkert det er noe problem. Uansett rå bil, skulle gjerne testet akselerasjonen :D det blir vel raskeste bil i Norge.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (23 timer siden):

Etter å ha rullet i sengen og ikke fått sove i natt(så en review av S plaid i går kveld) ringte jeg tesla og spurte om de kunne finne en S/X plaid med levering før nyttår til meg, kjøper så kjip som overhode mulig slik at salgspris neste år ikke blir så gal med økte avgifter. Venter egentlig på en LR, men den kommer til neste år med avgifter 😕 Dog full pakke. 

Da ble det model S Plaid på meg til jul :D 

 

Sitat

Model S Plaid

Solid Black

21" Arachnid-felger

Alt svart premium interiør med innredning i karbonfiber

Yoke-ratt

Autopilot

Kjipeste tilbehør jeg noen gang har hatt men også den dyreste bilen 😛

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Blir på håret 😅 krev å få unna papirene på bilen i orden før januar om den blir forsinket noe da.

Ja alt er klart, mangler bare at de får fingen ut og registrerer vinterdekk på faktura ellers er alt gjort 😛 Så nå må det bare gå på skinner hehe. typisk min flaks at jeg får den 2 januar + 220k i avgifter 😛

Lenke til kommentar

Programvareoppdatering!

Jeg har nå satt bilen (TMY) til å oppdatere programvaren (til 2022.44.2) for første gang siden vi fikk den. Men det gikk jo ikke akkurat knirkefritt. Siden WiFi-en vår ikke når ut til garasjen måtte jeg sette opp en hotspot med mobilen. Det var i det hele tatt et lite helvete å få bilen til å oppdage nettverket. WiFi-oppsettet stod der og spant og spant og så ingen nettverk, mens mobilen min så flust av andre nettverk. Treige saker! Endte opp med å måtte skrive inn SSID og passord manuelt, og først da, etter litt knoting, klarte bilen å koble seg opp mot den. Med én gang den var koblet opp på nettverket begynte den å laste ned oppdateringa. Videre: Når den kom til 50%, så stoppet den helt opp der. Og slik har den stått ihvertfall i en time, uten tilsynelatende å komme seg noe videre. Er dette normalt? Kommer den til å komme seg videre til slutt, eller er det noen måte å stoppe den og prøve på nytt senere? Kan jo ikke la mobilen ligge i garasjen hele natta (selv om den er koblet på en batteribank for anledningen). What to do?

Endret av Arve Synden
Lenke til kommentar
On 12/16/2022 at 10:01 AM, Salvesen. said:

Ja alt er klart, mangler bare at de får fingen ut og registrerer vinterdekk på faktura ellers er alt gjort 😛 Så nå må det bare gå på skinner hehe. typisk min flaks at jeg får den 2 januar + 220k i avgifter 😛

Har du mye respons på Y-en for tiden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...