Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

M3p er helt ekstrem, det er noe av det sykeste jeg har kjørt uansett kjørerøy. Hadde ikke kjørt mye spreke elbiler før det, man gasser ikke - man bare velger hvor hardt den skal trykke ryggen din i stolen. 
 

Et godt resultat basert på de andre bilene også, de er jo langt lettere stort sett alle sammen - noen med svært habile bane-ytelser. 

Endret av DrAlban3000
Lenke til kommentar
Dassen skrev (1 time siden):

Norske Zyrus Engineering har laga en egen fas(cis)tversjon av ID Buzz. Rimelig kul, men ganske smakløst å kjøre med en Z på panseret i disse tider. 

Synes de Z-ene skiller seg så mye ut, at jeg ikke ser faren for forveksling sammen med resten av dekoren, selv om fronten kunne hatt mer av logoen enn bare Z'en.

Skulle lagt ved videoen

https://www.youtube.com/watch?v=pn9a9gfw1z8

Lenke til kommentar
kremt skrev (12 timer siden):

Noen som har prøvd Twizy? Ser ut som en snerten andre/tredjebil/gokart sak. Bomfri, morsom, bruker nesten ikke strøm.

Twizy er skikkelig morsom å kjøre, og et glimrende pendler-kjøretøy. Men pass på å få den utgaven med vinduer på dørene!!! Den åpne utgaven (med dører uten vinduer) kan bli litt kald å kjøre på norske vintre. Det er IKKE varmeapparat i disse bilene. Uansett lurt å kle seg for å være ute, når man kjører Twizy på vinteren. Men anbefaler det okkesom. 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
PgUp skrev (50 minutter siden):

Like trafikksikkert å kjøre sånne microbiler. Man bli fort pannekake i møte med en mer normal størrelse bil.

Folk velger ikke MC fordi det er mer trafikksikkert, for det er det jo selvsagt ikke. Man velger det fordi det er morsomme kjøretøy, som er effektive i rushtrafikken. En Twizy er ikke spesielt bredere enn en MC, og kan godt passere køene på stripa mellom feltene.

Men når det er glatt, er 4 hjul bedre enn 2, og med en form for tak, er man dessuten mer beskyttet mot vær og vind.

Men man er dessverre ikke noe bedre beskyttet om en idiot finner ut at hen ikke liker disse som "sniker", og mener det er helt ok å skvise vedkommende mellom eget kjøretøy (gjerne en tungtransportsjåfør med en dårlig dag) og kjøretøyet i den andre filen.

Dessverre finnes det slike idioter, og det er dessverre vanskelig å luke ut slike potensielle mordere på forhånd. Den dagen man klarer det, så kan slike få innvilget permanent fritak for å føre noe som helst motorisert kjøretøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fascisme-symbolikken har blitt blytung. Også plasserer det symbolet på fronten til et kjøretøy som et symbol, ikke som en bokstav i midten av et ord, i en setning eller noe sånt. Det er usmakelig og vil vekke ubehag og avsky i store deler av den vestlige verden nå. Jeg hadde beordret det fjernet om det var min bil som skulle leveres. Fjerning eller kansellering.

Zaptec vurderte visstnok å fjerne Z-en fra sine produkter, men det ser ut som det ikke har skjedd av en eller annen grunn.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (5 minutter siden):

Fascisme-symbolikken har blitt blytung. Også plasserer det symbolet på fronten til et kjøretøy som et symbol, ikke som en bokstav i midten av et ord, i en setning eller noe sånt. Det er usmakelig og vil vekke ubehag og avsky i store deler av den vestlige verden nå. Jeg hadde beordret det fjernet om det var min bil som skulle leveres. Fjerning eller kansellering.

Zaptec vurderte visstnok å fjerne Z-en fra sine produkter, men det ser ut som det ikke har skjedd av en eller annen grunn.

Kunne ikke brydd meg mindre. Det er en vanlig bokstav i alfabetet som mesteparten av den vestlige verden bruker. Skal vi nå bare sensurere alle som bruker bokstaven Z eller har logoer basert på den? Lenge leve kansellerings-kulturen og krenkehysteriet 😞

BTW, bilen heter ID:Buzz ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uenig i at en enkel Z bare er en bokstav i dag. Symbolikken som ligger i den kan du ikke overse. Det er klart vi vil ta den tilbake på sikt, men å lansere en bil med stor Z på panseret i disse dager er smakløst. Buzz blir noe annet, symbolet er ikke det samme. 

Hva som er fasit på når det blir greit har jeg ikke svaret på. SS har jo vært Chevy-branding av SuperSport bilene en stund, så det er jo et eksempel på at man kan på sikt ta symbolene tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Z-en her er rød, ikke hvit. Den er i tillegg lett forståelig endel av firmanavnet. Jeg må si jeg sliter med å se likheten mellom en stilisert bokstav i en logo som at på til har forskjellig farge enn den amatørmessige hvitmalte Z-en. Utførelsen er ikke i nærheten lik.

Folk er blitt så hårsår og lettkrenket at det til tider er patetisk. Her synes jeg det blir et bomskudd. Men jeg skal strekke meg til å si det hadde tatt brodden vekk om de la på den svarte teksten i tillegg. Neste er vel at Zorro må bytte logo og nå...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ok, noen ville hatt Z på panseret, andre ikke. Beklager avsporingen.

Bjørn Nyland har endelig fått fatt på Hongqi E-HS9. Han virker rimelig fornøyd med kvaliteten og strømforbruket tatt vekt, størrelse og dekk i betraktning. Spent på hva Kia EV9 vil være i stand til når koreanerne lanserer en bil i samme størrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...