Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bjørn ihvertfall virker meget imponert over IX3. Effektiviteten til Model Y, men med mye større batteri og ladefart. Skryter også veldig av infotainment og teknologi, i motsetning til enkelte andre. Bemerker at interiøret ikke er premium.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutes ago, Elgen-Hansi said:

Bjørn ihvertfall virker meget imponert over IX3. Effektiviteten til Model Y, men med mye større batteri og ladefart. Skryter også veldig av infotainment og teknologi, i motsetning til enkelte andre. Bemerker at interiøret ikke er premium.

Virker som en imponerende bil. 
Meh synes den mangler noe. Det er noe med utseendet som gjør at jeg ikke får samme «det var en kul SUV» inntrykket som jeg får av Macan. Synes IX ser bedre ut en denne også.

En del nedover i Europa som trenger så stort batteri og ladefart, de håper vel på å selge i Kina også, men tror ikke noen vestlige klarer å gjenvinne noen markedsandeler der.

Lønner seg å kjøpe den i år her i Norge, neste år blir det vel en millionbil når man legger på litt utstyr

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, bzzlink said:

Virker som en imponerende bil. 
Meh synes den mangler noe. Det er noe med utseendet som gjør at jeg ikke får samme «det var en kul SUV» inntrykket som jeg får av Macan. Synes IX ser bedre ut en denne også.

En del nedover i Europa som trenger så stort batteri og ladefart, de håper vel på å selge i Kina også, men tror ikke noen vestlige klarer å gjenvinne noen markedsandeler der.

Lønner seg å kjøpe den i år her i Norge, neste år blir det vel en millionbil når man legger på litt utstyr

Vel neste år kommer nok en billigere 40 utgave med rekkevidde nok for de fleste, tror og hypen avtar litt da så i kjent bmw stil så kjører de nok kampanjer.

Tror og konkurransen med glc og Volvo ex60 blir tøff.

Skrevet (endret)

VW går nå bort fra haptiske knapper på bilene sine, Polestar gjør det på iallefall PS4, sikkert flere produsenter også..

BMW; Hold my beer!

Endret av Duriello
Skrevet
Duriello skrev (4 minutter siden):

VW går nå bort fra haptiske knapper på bilene sine, PS gjør det på iallefall PS4, sikkert flere produsenter også..

BMW; Hold my beer!

VW ID4 eller Polestar 4? 😎

Det er velkjent at VW og "tvillingene/trillingene/firlingene" fra Skoda, Seat og Audi vil følge på, da bilene i stor grad er de samme, med litt forskjell på tuning og logoer og litt design. Og aat de kanskje henter ut mer eller mindre fra tilnærmet identiske motorer, eller i noen tilfeller og kan skifte ut til sterkere motorer for å hevde enkelte merker/modeller mer som sporty modeller.

Skrevet (endret)
Snowleopard skrev (24 minutter siden):

Det er velkjent at VW og "tvillingene/trillingene/firlingene" fra Skoda, Seat og Audi vil følge på, da bilene i stor grad er de samme, med litt forskjell på tuning og logoer og litt design. Og aat de kanskje henter ut mer eller mindre fra tilnærmet identiske motorer, eller i noen tilfeller og kan skifte ut til sterkere motorer for å hevde enkelte merker/modeller mer som sporty modeller.

Alle VW biler som selges etter dato x. 

Polestar 4 har fått nytt ratt med fysiske knapper, regner med at det gjelder flere av modellene.

Poenget er at bilprodusenter har begynt å gå bort fra de forhatte knappene, og går tilbake til vanlige knapper. Bmw går i motsatt rettning nå når alle andre snur. 😄

Endret av Duriello
Fjernet forkortelse
Skrevet

Alle VW biler som selges etter dato x. 

PS4 har fått nytt ratt med fysiske knapper, regner med at det gjelder flere av modellene.

Poenget er at bilprodusenter har begynt å gå bort fra de forhatte knappene, og går tilbake til vanlige knapper. Bmw går i motsatt rettning nå når alle andre snur. 😄

Mulig jeg er dum her, eller bare kunnskapsløs, men hva står PS4 for i forhold til VW, hva betyr forkortelsen? For enkle meg, er PS4 forkortelsen for PoleStar 4. Derav spørsmålet!

Skrevet
Snowleopard skrev (6 minutter siden):

Mulig jeg er dum her, eller bare kunnskapsløs, men hva står PS4 for i forhold til VW, hva betyr forkortelsen? For enkle meg, er PS4 forkortelsen for PoleStar 4. Derav spørsmålet!

Polestar 4 ja. 🫣 Gikk litt fort i svingene her. Mulig det ble mye whisky i går..

Skrevet

Polestar 4 ja. 🫣 Gikk litt fort i svingene her. Mulig det ble mye whisky i går..

Hehehe! Skål! 😁

Ble litt klarere med de editeringene, ja! Knall at Polestar også ser ut til å bevege seg vekk fra haptiske knapper.

Liker egentlig at de rydder opp i cockpit og fjerner knapper som ikke må være der, mye kan styres fra skjermen eller talestyring. Men noen viktige funksjoner er absolutt best som skikkelige knapper, brytere og spaker!

• Liker 1
Skrevet
Snowleopard skrev (9 minutter siden):

Hehehe! Skål! 😁

Ble litt klarere med de editeringene, ja! Knall at Polestar også ser ut til å bevege seg vekk fra haptiske knapper.

Liker egentlig at de rydder opp i cockpit og fjerner knapper som ikke må være der, mye kan styres fra skjermen eller talestyring. Men noen viktige funksjoner er absolutt best som skikkelige knapper, brytere og spaker!

Har ikke noe imot knapper, så lenge det er "ordntlige" knapper. 😃

• Liker 1
Skrevet
46 minutes ago, Snowleopard said:

Skoda har jo alt gått bort, orntlige knapper på nye enyaq og elroq fra i fjor.

Skrevet
mandela skrev (17 timer siden):

Det kan ikke gjentas nok at det er verdifult å prøvekjøre biler, helst over litt lengre periode enn bare en kort halvtime. Jeg har hatt muligheten til å prøvekjøre en Tesla Y, den nest nyeste versjonen, over en lengre periode, og det tok litt tid å oppdage mer og mindre vesentlige irritasjonsmomenter.

[...]

En del slike ting som jeg ikke merket meg under prøvekjøring hos forhandler.

Og noen ting oppdager man ikke før man eier bilen er bruker en del tid på å lese seg opp.
Peugeot e-5008 har så vidt jeg har klart å telle meg fram til, 5 forskjellige metoder for å åpne bagasjerommet på (elektrisk åpning). Men det er altså ikke mulig via den samme appen som du kan låse opp bilen med. Nødvendig? Ikke veldig. Irriterende? Ganske, spesielt med tanke på at dem har latt det gå sport i å ha flest mulig metoder.

Skrevet
4 hours ago, Jotun said:

Glc ser for tacky ut. Men ex60 er eg veldig spent på.

Enig møtte en GLC etter veien i går. Det ser ut som noen som har kjøpt ettermarkedsgrill på Temu.

• Liker 1
Skrevet

Ex60 ser veldig anonym ut dog. Ikke sett i levende live ennå da. Men ut fra ex90 og hvordan den ser ut på vegen er den svært anonym.

Skrevet
20 minutes ago, bzzlink said:

Enig møtte en GLC etter veien i går. Det ser ut som noen som har kjøpt ettermarkedsgrill på Temu.

Er nok en del "German Engineering" innabords på den også. Totrinns girkasse på bakmotor med lamellclutcher f.eks..

• Liker 1
Skrevet
onkel_jon skrev (3 timer siden):

Skoda har jo alt gått bort, orntlige knapper på nye enyaq og elroq fra i fjor.

Enyaq og Elroq har hatt vanlige knapper fra dag 1

Ellers har jeg aldri skjønt hvorfor folk klager sånn på de knappene, ja de var litt uvant i starten, men etter 2-3 uker fungerte de veldig bra. Spesielt lett trykk på +/- for å øke/senke hastigheten med 1 km/t på cruisecontrol og hardt 10 km/t er noe jeg savner. Ser også ganske lite klager på de knappene fra faktiske eiere, det er folk som enten aldri har prøvd dem eller kun en liten prøvekjøring som klager

Skrevet

Huff! Greit å være redd for lappen, men når man demper farta til 52 km (real world/GPS speed) der det er fotoboks på en vei med 70 km/t som fartsgrense, så synes jeg virkelig det blir for ille.... Det skjedde meg nå i sted da jeg var på vei hjem igjen etter en tur ut! 🤐

Fikk en "Slowstar 2" foran meg, som klarte dette kunststykket. Trodde først det var bilene foran som gjorde det, men da de dro fra oss alle mens "Slowstar" økte til 62 km/t etter passeringen av fotoboksen.

Heldigvis la hen seg tilbake i høyrefilen da det ble åpning for dette, så jeg kunne få kjøre i den hastigheten jeg er mest komfortabel med...! :thumbs:

• Liker 3
Skrevet
Snowleopard skrev (1 time siden):

Huff! Greit å være redd for lappen, men når man demper farta til 52 km (real world/GPS speed) der det er fotoboks på en vei med 70 km/t som fartsgrense, så synes jeg virkelig det blir for ille

Ja, også viser speedometeret noen km for mye, i tillegg til at det er en buffer på disse boksene. Så "speedometer-farten" tror jeg gjerne kan være +10 km på mange bilmodeller uten at fotoboksen reagerer (men ikke klag til meg om du får bot ved å kjøre for fort forbi en boks).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...