Gå til innhold

Elgen-Hansi

Medlemmer
  • Innlegg

    1 242
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Elgen-Hansi

  • Bursdag 01. jan. 1980

Profile Information

  • Kjønn
    Ikke oppgitt

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Elgen-Hansi sine prestasjoner

1,6k

Nettsamfunnsomdømme

  1. Wtf? Uføretrygd? Hva skal du med det?
  2. Det var da voldsomt! Jeg svarer deg og Martele i samme innlegg, og kommenterer viktigheten i å se på hvor ofte en bivirkning forekommer, ifht farene ved det den behandler. Hvordan dette er stråmann og angrep er helt ubegripelig for meg...
  3. Fedme har svært mange ekstremt alvorlige bivirkninger, som rammer en ganske høy andel av de som har det, inkludert flere alvorlige øyesykdommer. Sånn sett er det ganske uinteressant hva wegovy kan gi i 1 av 10 000 pasienter eller no. Det er det bedre ondet, med stor margin!
  4. Forstår ikke helt hva du savner her? Føler du folk ikke er fornøyd/optimistiske?
  5. Jeg kjenner 4 personer i RL som går på Wegovy, i tillegg til meg selv. Ingen av oss har opplevd kvalme eller andre plagsomme symptomer, annet enn helt i starten når kroppen venner seg til dosen. Alle har gått ned MYE, og er veldig fornøyd. Med det sagt, klarer du å gå ned, og ikke minst holde vekta, uten medisiner, så er det alltid mye bedre.
  6. Selvladende hybrider fra Toyota er vesentlig mer driftssikre enn dieselbiler, så hvis driftsikkerhet er pri en, så er det statistisk bedre å gå for en hybrid. Med det sagt, alle biler kan ha problemer med alderen, og noe kostnader må påberegnes. At litt mye nå skjer på en gang er sansynligvis bare tilfeldigheter, og forhåpentligvis kan du gå lenge uten flere feil etter denne. Pust med magen, og vent å se hva Toyota sier på mandag.
  7. Hvorfor? Merker du mer sult eller har du nådd et vektplatå?
  8. Jepp, samme her. Hongqi er HELT krise! Forhandler er viktigere enn merke på bilen. Det er her alt står og faller hvis du er så uheldig å få en mandagsbil (noe alle merker har, i varierende frekvens)
  9. Når du er i startgropa på karriæren din, og dette er den viktigste prioriteringen, så sier det sitt. Man har så enormt mye å lære de første 5-10 årene, og man er så sykt langt unna å være god i starten (uansett hva man selv tror). Fokus burde være å bli jævlig god, ikke makse lønnsveksten. Den kommer senere...
  10. 0% første år er normalt, om man ikke har jobbet et fullt år enda. Men 0.3% er vel en typo? Mener du 3%? (24k) Men uansett må jeg si dessverre; jeg jobber mye med ansettelse av utviklere, og ville vært veldig skeptisk til å ansette en med 6 år i markedet som allerede ser etter jobb nr 4! Onboarding er ALT for dyrt til at jeg gidder å satse på folk som bytter så ofte! Mitt tips er å bry deg litt mindre om lønn, og litt mer om å bygge en god CV og bli skikkelig flink. Da kommer lønna av seg selv.
  11. Legen min sier at det er veldig individuelt hvordan man reagerer på virkestoffet, og at opptrappingsplanen til Novo Nordisk kun stipulerer raskest anbefalte opptrapping. Har man god effekt bør man ikke øke dosen før den avtar! Jeg var vel på 0.25mg i rundt 10 uker, og på 0.5 mg i 3 måneder. Er nå på 1mg, hvor jeg har vært i 13 uker så langt. Har gått ned ca 30 kg.
  12. Sniktitt på BMW iX3 Neue Klasse
  13. Skal du ha en eldre bil ville jeg utvilsomt gått for Lexusen. Den går relativt feilfritt i mange år til, om den ikke er misligholdt tidligere. Det er det tryggeste fossilvalget du kan ta med dine rammer. Og mye av økonimien i en elbil går jo ut vinduet hvis du må betale mye pr kWh, så det kommer jo veldig an på hvor du får ladet og til hvilken pris. Hadde jeg vært deg hadde jeg testet å leve i den nye leiligheten noen måneder først, og sett an hvordan det går. Er jo en del styr å bytte bil, og noe risiko er det jo alltid med å bytte.
  14. Man trenger ikke Toyota Relax (den utvidede garantien) så lenge det er fabrikkgaranti på bilen, dvs de første 5 årene. Når man tar originalservice utvides Relax med et år. Ergo kan man ordne servicebehov på andre måter de første 5 årene. Men fra år 6-10 kan det være en god ide, spesielt om disse viser seg å ikke være like driftssikkre som mange av hybridene, som ofte går uten behov for garati fra år 6-10.
  15. Det er mange som vil kjøpe enhver bil de får tak i, så lenge den er bra og billig nok. Selv om de må kjøpe den direkte fra Kim Jong Un. Det er mange som ikke vil kjøpe Kinesisk og (ca 23% i følge elbilforeningen), så det blir jo nødvendigvis en del salg når det kommer nye modeller. Samme går for Tesla, som 46% svarer er uaktuelt å kjøpe pga politikk. Med nye modeller i markedet er det mange nok av de øvrige 54% som benytter sjansen til å sikre seg en kraftig oppgradert Y eller 3, til at tallene blir gode. I hvertfall en stund.
×
×
  • Opprett ny...