Gå til innhold

Elbil-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet
Complexity skrev (37 minutter siden):

Fint at de endelig har skjønt hvor praktisk det er med stor oppbevaring under bagasjerommet.

Der får man plass til en skikkelig rumperister

Ja det var vel ikke nevnt noen "frunk", så da er jo denne ekstra bagasjeplassen enda viktigere. 👍

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hanhijnn skrev (3 minutter siden):

Ja det var vel ikke nevnt noen "frunk", så da er jo denne ekstra bagasjeplassen enda viktigere. 👍

Tja, legg nå ikke ladekabelen nederst i dette rommet, for det gjør bare vondt værre! Men om man får stappet mer av annen bagasje her, så...

Frunk er det optimale lagringsstedet for ladekabel, for da vil den alltid være lett tilgjengelig, med mindre frunken er stor og man likevel klarer å legge den under masse annet stasj! 😶

• Liker 1
Skrevet
Hanhijnn skrev (6 minutter siden):

ADAC har gjennomført en interessant test av førerstøttesystem: https://www.motor.no/aktuelt/dette-ser-bilene-i-darlig-vaer/352813

Noe overraskende resultat.

"Et viktig funn var at Tesla Model Y, storselgeren som kun er utstyrt med kameraer, gjorde det bra – såpass at ADAC uttrykker overraskelse."

Dette skal jo ikke være mulig, ifølge (de selverklærte...) "geniene"/Tesla-haterne her inne...

Jeg lurer på hva slag vrøvl de kommer med for å bortforklare dette! 😎

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Snowleopard skrev (9 minutter siden):

Tja, legg nå ikke ladekabelen nederst i dette rommet, for det gjør bare vondt værre! Men om man får stappet mer av annen bagasje her, så...

Frunk er det optimale lagringsstedet for ladekabel, for da vil den alltid være lett tilgjengelig, med mindre frunken er stor og man likevel klarer å legge den under masse annet stasj! 😶

Ja man må fortsatt pakke bilen med litt omhu og bevissthet. Så går det nok bra. 😏

Snowleopard skrev (3 minutter siden):

"Et viktig funn var at Tesla Model Y, storselgeren som kun er utstyrt med kameraer, gjorde det bra – såpass at ADAC uttrykker overraskelse."

Dette skal jo ikke være mulig, ifølge (de selverklærte...) "geniene"/Tesla-haterne her inne...

Jeg lurer på hva slag vrøvl de kommer med for å bortforklare dette! 😎

Ja her er det bare å finne fram popcornet. (Bort)forklaringene kommer nok på løpende bånd. 😉

• Liker 1
Skrevet
Duriello skrev (19 minutter siden):

Jeg hadde nok IKKE stolt 100% på systemet i CLA iallefall.

Fra ca 28 minutter i video;

Gikk inn fra ca 27 min 45 sek, og fikk ikke med meg hvilken bil som gjorde hva, bare at det endte i en form for ulykke, de må sjekke mer på før de vil avsløre noe i neste video!

Skrevet
Snowleopard skrev (4 minutter siden):

Gikk inn fra ca 27 min 45 sek, og fikk ikke med meg hvilken bil som gjorde hva, bare at det endte i en form for ulykke, de må sjekke mer på før de vil avsløre noe i neste video!

Woops, glemte at de laget en followup. La til den nå. 

Skrevet (endret)
40 minutes ago, Duriello said:

Fra ca 28 minutter i video;

Etterfulgt av;

Hvis ikke bilen skal bråbremse når den oppdager et menneske midt i veibanen når skal det bråbremse da?

Skjønner godt at maskinlæringesmodellen ikke har fått trent nok på folk som henger ut bakluka på biler. Bedre at bilen bråbremser i dette tilfellet. Når den ser en person som er på vei ut av bakluka på bilen foran mener jeg.

Endret av bzzlink
  • Liker 1
Skrevet (endret)
bzzlink skrev (19 minutter siden):

Hvis ikke bilen skal bråbremse når den oppdager et menneske midt i veibanen når skal det bråbremse da?

Skjønner godt at maskinlæringesmodellen ikke har fått trent nok på folk som henger ut bakluka på biler

Hvilket menneske midt i veibanen? 😉

Edt* Hadde ikke sett videoen siden den ble sluppet, så det nå.

Er forsåvidt bra at den oppdager fyren i bagasjerommet da. 

Endret av Duriello
  • Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Hanhijnn said:

ADAC har gjennomført en interessant test av førerstøttesystem: https://www.motor.no/aktuelt/dette-ser-bilene-i-darlig-vaer/352813

Noe overraskende resultat.

Vet ikke hvorfor dette skulle være overraskende. Det later ikke til at disse testene stresset noe særlig annet enn kamerasystemene. Radar har ingen rolle i å oppdage statiske hindringer. Og basert på bildene er jeg usikker på om radar refleksjonen av den bevegelige figuren tilsvarer et virkelig menneske. Det var kun en bil med lidar og den later til å ha ytet bra.

• Liker 1
Skrevet
52 minutes ago, Duriello said:

Jeg hadde ikke stolt 100% på noen ADAS systemer. Ingen av de kjører for deg. De kan kun være en backup. Alle må selv holde full kontroll på bilen hele tiden så kan ADAS systemene være en reserve, men ikke den primære kontrollen av bilen. 

• Liker 2
Skrevet
sverreb skrev (6 minutter siden):

Jeg hadde ikke stolt 100% på noen ADAS systemer. Ingen av de kjører for deg. De kan kun være en backup. Alle må selv holde full kontroll på bilen hele tiden så kan ADAS systemene være en reserve, men ikke den primære kontrollen av bilen. 

Enig i dette, man skal alltid være "på".

• Liker 2
Skrevet
2 minutes ago, Duriello said:

Enig i dette, man skal alltid være "på".

Jeg mistenker dette er grunnen til at Mercedes m.f. nå nedprioriterer SAE level 3 systemer. Handover fungerer simpelten ikke, så systemer som lar sjåføren slutte å kjøre selv uten å være level 4/5 kapable (I.e. ingen som man kan kjøpe) blir farlige siden det er umulig å ha et menneske være klar til å ta over samtidig som at man bare blir bedt om å overvåke men ellers ikke deltar i kjøringen.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
bzzlink skrev (11 minutter siden):

Ganske bra gjort av Honda å skusle vekk 150milliarder NOK og alt de har tatt til markedet er en rebadga Dongfeng. Og

De vil vel egentlig ikke lage EVer, nå har vel Honda nesten kollapset i Kina, i Europa er de nesten ute, selv i USA sliter de. Vil de overleve de neste 10 årene?

Skrevet

Hva synes man om Ioniq 3? Jeg ble litt delt. Synes effekt var litt snaut, men samtidig vil jeg heller ha rekkevidde. Ikke er den tregere enn noen bil jeg disponerer nå heller.  Blir spennende å se om den får hengerfeste og ikke minst pris. Som en notis så sa den forhatte? Viking at den hadde 215 dekk foran og 225 bak. Tror han har sett feil for det er en underlig løsning på en fwd bil..

Skrevet
Femtekolonne skrev (13 minutter siden):

Hva synes man om Ioniq 3? Jeg ble litt delt. Synes effekt var litt snaut, men samtidig vil jeg heller ha rekkevidde. Ikke er den tregere enn noen bil jeg disponerer nå heller.  Blir spennende å se om den får hengerfeste og ikke minst pris. Som en notis så sa den forhatte? Viking at den hadde 215 dekk foran og 225 bak. Tror han har sett feil for det er en underlig løsning på en fwd bil..

Snau effekt som du sier, og treg lading. Lading kan være ok dersom den har lik ladekurve som eks Kia EV3 og 4.

Eksteriør sa jeg vel mitt om i går. Likte interiøret da, ser meget romslig ut. Likte skjermoppsettet, skal følge med på hvordan den nye programvaren blir.👍

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...