Gå til innhold

Elbil-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Edit: jeg kommer til å be om normalt ratt uansett. Tøft med yoke rattet men passer ikke meg og hvordan jeg generelt styrer.

Om de ikke justerer rattutslaget samtidig med yoke rattet, så trur jeg det passer til kun bilder. Et slikt ratt skal kunne utnyttes uten at man tar hendene av rattet, noe som er vanskelig om man har et normalt 900 graders rattutslag fra ende til ende. 

Enkleste metoden i å la bilen hente seg inn igjen om man f.eks mister festet og ligger "breit" er jo å slippe rattet og la den kjapt rotere seg tilbake. Med en yoke så blir det jo spennende å skulle klare å ta tak i rattet igjen. 

Lenke til kommentar
1 minute ago, koots said:

Bilen skal jo kjøre seg selv uansett, så rattet er jo bare til pynt 😝

Så sitter man litt for nært, og bilen tar en unnamanøver og peiser rattet rett i ballene 😁

Tror ikke det er vits å henge seg for mye opp i dette rattet. Blir neppe lovlig her i Norge og de fleste velger det nok bort.
Verden er ikke helt klar for det enda - men det skaper masse hype og PR å ha det på bildene av bilen.

Er slikt som gjør at Tesla ikke trenger å bruke penger på reklame.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Slike ikke-sirkulære ratt er bare konseptbil tull. Det fungerer ikke uten å fullstendig overhale styremetodikken på bilen, og ingen har lyst å gå bort fra konvensjonell styring og rattutslag. Jeg antar at Tesla har valgt å vise frem dette rattet for å ha en unik og iøynefallende wow-faktor, slik som alle andre bilprodusenter gjør med konseptbilder, og fy flate så det fungerer på journalister og sosiale medier. Resten av interiøret ser ganske vanlig og nøktern ut.

...Og selvkjøring forblir et luftslott inntil de kan demonstrere det i ekte trafikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (6 timer siden):

Tesla slår på stortrommen denne gangen, selger ringte meg før det hadde gått 24 timer siden bestilling med den infoen hun hadde, opplysninger hun trengte osv. Har kjøpt 2 S og en 3 tidligere å har vært liten til ingen kommunikasjon fra Selgere😅 Endelig ekte premium? 😂

Damn, leaser du?

Lenke til kommentar
11 hours ago, Complexity said:

Enda en ny utgave av nye Model S sluppet nå.
Ganske ville speccs. Spent på ekkoloddet.

tesla.jpg

Enig. Helt ville speccs. Ser flere Youtubere har bestilt den allerede. Herlig.

Min Tesla video: 

Min YouTube kanal: https://www.youtube.com/channel/UCuRjRT0Sgp1keeGdpaAhz4w

Endret av Electric cars in Norway Sweden Denmark
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har indirekte noe med elbil å gjøre: Drivstoffsalget i Norge sank kraftig i 2020. Til tross for både tidenes norgesferie/bilferie-år og synkende drivstoffpriser så sank faktisk både diesel- og bensin-salget med 5-6%. Økende elbilandel er sannsynligvis en stor del av forklaringa. Statistikken over totale kjørelengder for 2020 oppdateres 23. mars, så da får vi fasiten.

1459355788_Screenshot_2021-01-30Nedgangisalavdrivstofftilvegtrafikken.png.4d71da0ce8d25e4e7ba2bf63897f4335.png

Endret av Simen1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...