Gå til innhold

Her er Xbox One-svarene vi har ventet på (XOne)


Anbefalte innlegg

Hvis du bruker konsollen normalt vil du ikke merke det. Tenker jeg

 

Kanskje, viss du ikke har venner eller liker å samle på spill, og er helt ok med å legge penger i ting som når som helst kan forsvinne, bare fordi pampene på toppen skal bli enda litt rikere (tror de i alle fall). Det har jo ingen fordeler for forbrukeren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xbox One kan drite og dra, ikke en eneste positiv ting med den jo. Den mangler absolutt alt det Xbox 360 hadde, og noe av det kjipeste er at Xbox One ikke vil spille av Xbox 360 spill, så om man planlegger å kjøpe Xbox One vil ingen av Xbox 360 spillene virke på den i det hele tatt, man må nøye seg med det "nye" grafikkmøkket "skreddersydd og eksklusivt for Xbox One" som dem pøser ut på markedet nå. Jeg driter i grafikk Microsoft, et spill er mye mer enn grafikk. Man vet svært lite om konsollgaming hvis man tror at grafikk er hele spillet og spillopplevelsen. Blir Playstation 4 på meg i hvert fall, selv om resten av verden kjøper Xbox One. Eller Nintendo Wii U, da Nintendo ikke er like kyniske på bakoverkompatibilitet. Konsolldesignere som ikke bryr seg om bakoverkompatibilitet (at man kan spille tidligere spill på nyere spillkonsoller) er kun opptatt av penger og svindel.

 

2z40k6e.jpg

Endret av Muffinsene
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja gud forby at man linker deg til verdens største nettforum for gaming og en diskusjon relevant til saken. Hadde du klaget på reklamen om jeg linket til IGN, Gamespot eller andre sider som også har sidene sine fulle av reklame?

 

Tips; adblock.

Du trykker på Post knappen, også skriver du din egen mening om saken.

Lenke til kommentar

Ms har gjort for mange dårlige valg med XO. DRM i form av internett-tilgang minst 1 gang pr døgn, umulig å fjerne kinect og difor overvåka i egen heim enten man vil eller ikkje, låne spill umulig, selge spill nærmast umulig, bytte spill nærmast umulig og ein spillkonsoll som egentlig er ei TV-maskin med mulighet for spilling viss atte dersom. Er så steike skuffa over MS og di valga di har gjort her. XO er herved fjerna som mulig kjøp for min del.

Lenke til kommentar

Dette var greie svar frå Microsoft. Xbox One er no offisielt ein heilt uaktuell konsoll. Sjølv om eg skulle ha tolerert dei noko kompliserte bruktsalsreglane, og sjølv om eg skulle stolt nok på Microsoft når det gjeld personvern, ville online DRM-en åleine vore nok til at eg aldri hadde kjøpt denne konsollen. Dersom eg skal kjøpe eit spel, og det ikkje utifrå sjølve konseptet er klart at det burde kreve nettilkopling, skal eg ha fri tilgong til å spele det når eg måtte ønske, i all framtid, so lenge eg har fungerande maskinvare til å spele det. Ellers blir det enkelt og greit ikkje noko kjøp. Her har Microsoft valgt å gjere det slik at heile konsollen er prisgitt nettilgong og fungerande serverar på deira side, og dermed vil det ikkje bli mogleg å gjere nokon spelkjøp som oppfyller mine krav.

 

Kay

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Urk, må man være -mann? :p

 

Dette var jo ganske knall, egentlig. Tydelig at det helt klart er verdt å gi kritikk, selv om enkelte selvsagt begynner å klage over "hylekor" om andre uttrykker misnøye.

 

Ja, det er jo ikke sånn at å klage alltid er meningsløst, selv om enkelte mener at kun å ikke kjøpe produkter er den eneste måten man har å kommunisere på.

Når det gjelder xboxen så har den allerede fått en stygg ripe i mine øyne dog. MS snur fordi de føler de må, ikke av noen annen grunn.

 

AtW

Lenke til kommentar

Selv om jeg er PlayStationmann:

 

http://news.xbox.com/2013/06/update

Om dette er og blir kommer det en ONE i hus etterhvert.

dette er jo gledens nyheter, forbrukerne har bevisst at de har makt 2 ganger før denne generasjon til og med er startet.

 

Edit: http://www.dorkly.com/article/52521/don-mattricks-first-draft-of-the-xbox-one-update-announcement

 

denne var festlig

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jepp. Og bare fordi selve konsollen ikke krever online-tilkobling, betyr jo ikke det at MS kommer etter lansering av konsollen og sier "oops, vi glemte å si det - konsollen krever ikke at man alltid er pålogget, men alle SPILLENE vi selger VIL kreve det!".

 

Da kan de fortsette kampen ved å la vær å kjøpe Microsoft sine spill. Jeg ser ingen grunn til at spillene til de andre utviklerne skal kreve dette, når konsollen uansett skal tillate bruktspill som før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...