Jump to content

teitur

Medlemmer
  • Content Count

    2129
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

teitur last won the day on March 11 2018

teitur had the most liked content!

Community Reputation

579 :)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. teitur

    Tesla - kaféen

    Det kommer helt an på hvor raskt de flimrer. Da passat kom med LED baklys (B6?), var de helt grusomme å ligge bak fordi de synlig flimret (for meg, samboer så det ikke) når ikke bremselyset var aktivert. Nå til dags har vel imidlertid kontrollerne som brukes typisk såpass høy frekvens at det ikke er noe problem lenger, men det er ikke mange år siden jeg så det samme på en del mobiltelefoner når lysstyrken på skjermen var justert langt ned.
  2. Det kommer helt an på hvordan banken håndterer disse. Jeg fikk kortet mitt sperret umiddelbart da jeg prøvde å bruke det på en automat i USA, og transaksjonen gikk ikke gjennom. Heldigvis hadde jeg flere kort (og kontanter). Banken ringte meg forøvrig midt på natta (USA-tid) for å sjekke om det faktisk var jeg som hadde brukt kortet, og åpnet det igjen da jeg bekreftet det.
  3. Forhåpentligvis ikke å helle det på, men fylle i en plastpose eller lignende og holde inn mot området rundt ladeluka. Helle på vann som fryser igjen senere skaper bare verre problemer.
  4. Dette stoffet her antakelig: https://www.3mnorge.no/3M/no_NO/p/d/b40065492/ Ev bruk isopropanol eller lignende for å få det så rent og fettfritt som mulig.
  5. Akkurat den løgnen var ikke vanskelig å gjennomskue hvis man har fulgt med på tidligere utgivelser. [Sett inn tittel] vil ikke komme til [sett in plattform] er brukt så mener ganger a R* at det egentlig bare har vært å smøre seg med tålmodighet, så dukket de opp etterhvert. Kanskje på grunn avcash grab, kanskje på grunn av eksklusivitetsavtaler de ikke ville/kunne undergrave ved å bekrefte at spillet kom til å bli tilgjengelig på andre plattformer.
  6. teitur

    Elbil-tråden

    E-traveller med søsken er vel også basert på emp2, og er allerede tilgjengelig med 75kWh(brutto) batteri, men det er kanskje litt bedre muligheter for å skvise inn mer kapasitet i en kassebil.
  7. teitur

    Elbil-tråden

    Hvis støpselet på ladekabelen har det hullet for jording som vises på støpselet på bildet, trenger du ingen overgang.
  8. Min erfaring er at elspsrkesylkene ikke er noe større eller mindre problem enn vanlige sykler på fortau og gågater. Faktisk har jeg til gode å nesten bli kjørt ned av noen på sparkesykkel, men har mistet tellingen på antall ganger det har skjedd med noen på vanlig sykkel. Regelverket som finnes i dag burde strengt tatt være tilstrekkelig. Det er jo allerede forbudt hvis gangtrafikken er stor, men altfor mange syklister/elsparrkesyklister bryr seg null og niks om reglene eller rett og slett å vise hensyn.
  9. Det som for meg gir minst mening her er at en strømkunde som på det jevne ligger under et effekttrinn, men som av en eller annen grunn havner over i en eneste time i en måned skal straffes med å betale tariff for neste trinn helt måneden. Her burde man sett f.eks på snitt av de tre-fem høyeste timene, ev også hvor langt over grensen man har gått. Satt på spissen: bruk av 5,1 kwh i en eneste time i løpet av en måned gir deg neste tarifftrinn.
  10. teitur

    Elbil-tråden

    Gratulerer med ny bil! Ser TB har fått labbene på en demobil, og kjører banankassetest. Ser det er veldig mye luft under panseret, så det er synd de ikke har pakket bedre for å gi plass til en skikkelig frunk der. Det sagt, ser det ut som det var greit med plass: https://youtu.be/SGtBKJl7_OQ
  11. Siden det dreier seg om en restomod, der de har puttet ny teknologi inn i et gammelt karosseri, blir vel dette bare en one-off. Det hadde imidlertid vært morsomt om de kom opp med noe tilsvarende det Peugeot gjorde med e-legend.
  12. Jeg kan ikke si jeg har merket noe spesielt til steile fronter mellom entusiaster for forskjellige elbilprodudenter. Det som etterhvert imidlertid begynner å bli kjedelig og forutsigbart er at alle tråder om nye modeller litt satt på spissen ender opp i side opp og side ned med diskusjon om en eller flere av: - Hydrogen er bedre enn batteri - Tesla er best/Tesla er skrot - Elon Musk er en løgner - Elbil er ubrukelig fordi jeg ikke kan kjøre 200 mil over en fjellovergang i - 40° med to tonn campingvogn på slep og varmeapparatet på 30° og/eller lade batteriet på to minutter. - Vi er tomme for kobolt og lithium i neste uke Det er noen usual suspects her son åpenbart girer hverandre opp, uten at jeg skal gi noen av dem skylden. I tillegg kan jeg nevne bruk av uttrykk som giftbiler, prompebiler og dildobiler, som ikke hører hjemme i noen seriøs debatt.
  13. Ser av artikkelen at prisen bare er for bytte av batterikassa, ikke selve batteriet, og at prisen bare for tetningsmiddelet som må brukes er 130.000(!). Det høres virkelig helt hinsides ut.
×
×
  • Create New...