Jump to content

teitur

Medlemmer
  • Content Count

    2119
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

teitur last won the day on March 11 2018

teitur had the most liked content!

Community Reputation

579 :)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. teitur

    Elbil-tråden

    Gratulerer med ny bil! Ser TB har fått labbene på en demobil, og kjører banankassetest. Ser det er veldig mye luft under panseret, så det er synd de ikke har pakket bedre for å gi plass til en skikkelig frunk der. Det sagt, ser det ut som det var greit med plass: https://youtu.be/SGtBKJl7_OQ
  2. Siden det dreier seg om en restomod, der de har puttet ny teknologi inn i et gammelt karosseri, blir vel dette bare en one-off. Det hadde imidlertid vært morsomt om de kom opp med noe tilsvarende det Peugeot gjorde med e-legend.
  3. Jeg kan ikke si jeg har merket noe spesielt til steile fronter mellom entusiaster for forskjellige elbilprodudenter. Det som etterhvert imidlertid begynner å bli kjedelig og forutsigbart er at alle tråder om nye modeller litt satt på spissen ender opp i side opp og side ned med diskusjon om en eller flere av: - Hydrogen er bedre enn batteri - Tesla er best/Tesla er skrot - Elon Musk er en løgner - Elbil er ubrukelig fordi jeg ikke kan kjøre 200 mil over en fjellovergang i - 40° med to tonn campingvogn på slep og varmeapparatet på 30° og/eller lade batteriet på to minutter. - Vi er tomme for kobolt og lithium i neste uke Det er noen usual suspects her son åpenbart girer hverandre opp, uten at jeg skal gi noen av dem skylden. I tillegg kan jeg nevne bruk av uttrykk som giftbiler, prompebiler og dildobiler, som ikke hører hjemme i noen seriøs debatt.
  4. Ser av artikkelen at prisen bare er for bytte av batterikassa, ikke selve batteriet, og at prisen bare for tetningsmiddelet som må brukes er 130.000(!). Det høres virkelig helt hinsides ut.
  5. Et D batteri er ca 33*61mm. OT, hvorfor bruker ikke Tesla standard konvensjon for å angi cellestørrelse, altså hhv. 21700 og 46800?
  6. Det er ikke bare fordeler med å ha ladeporten på førersiden heller. Ved gateparkering (på riktig side av veien) må du da uansett rundt bilen for å sette kabelen i ladestasjonen og stå ute i veibanen for å plugge inn i bilen. Kontakten som står i bilen blir også mer utsatt fordi den stikker ut mot trafikken.
  7. Bilnorge har jo en søkemotor for nybil der du kan legge inn bensin/elektrisk som drivstoff, eller intervall for CO2 utslipp, men det er heller ikke akkurat det du ser etter. Der får du først opp alle merker som har modeller som tilfredsstiller søkekriteriene, så kan du drille ned på modeller derfra.
  8. Noe sånt som dette, tenker du på? https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/4q9Qea/starter-salget-av-ny-stor-kina-elbil-i-juni
  9. Jonny har vel sluttet å gjøre ting for fully charged nå, men har vel kanalen "car pervert" eller noe slikt. Den tar dog ikke bare for seg elektriske biler.
  10. En kuvertpakke meierismør er på 12g, og tilsvarer vel omtrent en skje.
  11. Jeg kan ikke huske at 205 kom i elektrisk versjon ( selv om det fantes en prototype på 80-tallet), men 106,, som er søstermodellen til Saxo ble solgt som elektrisk. 205 gikk vel ut av produksjon i 1998. Jeg mener det ble laget elektriske versjoner av Citroen Berlingo og Peugeot Partner også.
  12. Da var 10.0.3 tilgjengelig i Oxygen Updater. See bare ut til å inneholde sikkerhetspatch fra november og bugfixer.
  13. Kan ikke si jeg ser det samme her. Skjermen dimmer fortsatt ned i hytt og gevær.
  14. Det estimatet fra NSF tror jeg er altfor høyt hvis du ser prisene på e-208, og ikke minst DS3 crossback e-tense, som strengt tatt er samme bil med et annet skall. Jeg tipper de legger seg et stykke under DS utgaven som starter på 319.000. Jeg tenkker de sannsynligvis vil prøve å komme under 300k som startpris på e-2008. Godt utstyrt er nok 350k mer sannsynlig pris.
  15. Tvilsomt, ser ikke sånn ut her i alle fall.
×
×
  • Create New...