Gå til innhold

Her er Xbox One-svarene vi har ventet på (XOne)


Anbefalte innlegg

1) Du eier ikke spillene dine. Du har bare kjøpt retten til å spille dem (lisens)

2) Spilldiskene brukes bare til installasjon, de er ikke din personlige eiendom

5) Spillprodusenten bestemmer om spillet kan selges brukt, og kan ta ekstra betalt for dette

6) Spillprodusenten avgjør om du kan gi bort spillet ditt som gave. Dette forutsetter midlertid at mottakeren av gaven har vært på din venneliste i minst 30 dager.

9) Når du spiller via din egen konto på en annen konsoll enn din egen, må konsollen være på nett minst en gang i timen

11) Utlån og utleie av spill vil ikke være mulig fra dag én, men Microsoft vil utrede dette videre

 

Fra itavisen.no slik de har tolket kilden. Finner svært lite positivt i disse punktene.

 

Du kjøper vel ikke retten til men kun tillatelse til å spille. Altså, ingen rett fordi de kan når som helst stenge kontoen uten begrunnelse, slik som itunes, amazon etc allerede kan gjøre og som vi har sett flere stygge eksempler på at de har gjort de seneste årene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kjøper vel ikke retten til men kun tillatelse til å spille. Altså, ingen rett fordi de kan når som helst stenge kontoen uten begrunnelse, slik som itunes, amazon etc allerede kan gjøre og som vi har sett flere stygge eksempler på at de har gjort de seneste årene.

 

DE har gjort som i Microsoft? Eller DE som i itunes, amzon eller etc? Jeg har ikke fått dette med meg, så fint om du har link. Synes det er interessant.

Lenke til kommentar

1) Du eier ikke spillene dine. Du har bare kjøpt retten til å spille dem (lisens)

2) Spilldiskene brukes bare til installasjon, de er ikke din personlige eiendom

5) Spillprodusenten bestemmer om spillet kan selges brukt, og kan ta ekstra betalt for dette

6) Spillprodusenten avgjør om du kan gi bort spillet ditt som gave. Dette forutsetter midlertid at mottakeren av gaven har vært på din venneliste i minst 30 dager.

9) Når du spiller via din egen konto på en annen konsoll enn din egen, må konsollen være på nett minst en gang i timen

11) Utlån og utleie av spill vil ikke være mulig fra dag én, men Microsoft vil utrede dette videre

 

Fra itavisen.no slik de har tolket kilden. Finner svært lite positivt i disse punktene.

 

Microsoft kan bare glemme at jeg skal kjøpe dette søppelet (Xbox One) dems.

Fra http://www.eurogamer...cts-us-to-smile skriver noen av leserne følgende kommentarer:

 

"Already said it a thousand times, IF we fall and buy this massive clusterfuck, we ourselves will help them to shove this poor business model which won't respect us as the legitimate game owners down our throats. Don't buy it! it may hurt you (if you're a massive MS fanboy) for a generation but will eventually be good for you or buy it and suffer the consequences for far more than a generation."

 

"Lol, look no sane person will buy xbone. There will be some sales though - I mean, look at Nokia N-Gage and original Kinect. Failures also sell. See, Sony won next gen. As for how PS4 will work - identical to PS3, that much is obvious."

 

"Well said Tom Bramwell. For me, it's the 24 hour requirement that's hard to swallow. The fact that I have to ask permission every day to play my games, sorry, their games, is a huge difference to how XBLA or games on demand work."

 

"I'm very curious what the impact will be. Will it really matter to average Joe, or will people finally say it's enough. For me, I'd say it's been enough. If Sony follows suit, I'll buy a Wii U and keep my PC up to date and that'll be that."

 

Jeg er helt enig med dem, kjøper man Xbox One så støtter man forretningsmodellen som Microsoft prøver å drite på brukerne sine. Ser ut til at det blir Playstation 4 på meg, eller Nintendo Wii U. Og dette bildet sier også det meste, at Xbox One har ingenting av det gode med Xbox 360:

 

a32ydy.jpg

Endret av PizzaNam
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Bare meg eller opplever flere at dette blir noe "forbrukerfientlig" ?Godt mulig at det er en god konsoll, men jeg får et inntrykk at det er mye ved bruken av den som rett og slett skyver meg bort. (dog blir det sikkert et kjøp)....jeg bare er sånn.

 

Nå har de ihvertfall oppklart en del ting.

Lenke til kommentar

 

These two ridiculous counter-arguments have popped up in defence of Xbox One not allowing you to trade in or gift games, etc etc. It's not a 1-to-1 example, so it doesn't work as a counter-argument.

The main factor is price. Steam sales are more frequent and more flexible than anything we've seen on console and that feels like a fair compromise for not being able to trade used games (as an example).

It's not that gamers will sell-out their ethics for the right price. It's a value proposition. It's the same reason no-one asks to trade iOS games - they're so cheap to begin with, there isn't a huge outlay you want to make back via trading in.

So what can we expect from Microsoft on the pricefront? Let's have a look at five random Games On Demand prices:

SoulCalibur IV - £19.99 (£4.19 used from Amazon)

Mini Ninjas - £14.99 (£10.95 used from Amazon)

Dead Space - £14.99 (£4.37 used from Amazon)

Sonic Free Riders - £14.99 (£4.35 used from Amazon)

The Outfit - £11.99 (£1.97 used from Amazon)

Now those prices are for Xbox 360 and with Xbox One taking a huge chunk out of the used games market, Microsoft could argue that this will be reflected in flexible and reasonable prices for Xbox One titles.

But why should we believe that? There's been zero evidence so far to suggest this will happen and history points to inflated prices versus competitors. All we have is Microsoft is saying something might happen (prices go down) at the expense of something that will happen (you lose game ownership rights). That's about as flimsy as it gets.

Furthermore, Steam has mods. Steam has offline play. Steam has alternatives.

This is the problem with Xbox One. Microsoft will use EA's partnership to bully its way towards mass market success - if Respawn's TitanFall becomes the new Call Of Duty (doubtful but certainly possible) then Microsoft will have EA support for that alongside FIFA and Madden. Throw in the heavy push for TV and dream to conquer the living room and where does that leave us?

There is no alternative in Microsoft's walled garden - only outside of it.

 

 

Å bruke steam salgskampanjer som et argument er rett og slett tullete.

Lenke til kommentar

jaja, da blir det ikke xbox one på meg =(

jeg gidder ikke støtte selskaper som gjør det umulig for meg og spille uten nett.

 

ikke at det er noe problem for meg siden jeg har nett så si hele tiden, men de dagene jeg sitter uten nett vil jeg ikke at det skal være en hindring for og få spilt.

 

det kommer ikke minst en dag hvor konsollen blir utdatert, hva skjer da? skal jeg pludselig ikke få lov til og spille i det hele tatt da? er ikke akkurat keen på og leie et produkt og sitte igjen med søppel!

 

så var det denne bruktspill støtten da, jeg forventer faktisk at jeg kan ta turen ned til mine venner og spille, låne spillene mine vekk, eventuelt selge dem. men det kan jeg ikke nå nei... mine spill blir et utstillingsprodukt. de blir også låst til en spesifik konto, en av grunnene til at jeg ikke spiller pc spill lengre.

jeg vil EIE ikke LEIE mine spill.

 

joda, det blir mulig å logge seg på med ''min'' konto på andres konsoller, for og så spille, men hva hvis han\henne vil låne spillet? må jeg opprette en konto for vært spill slik at jeg ikke blir utestengt fra og spille andre spill mens min konto\spill lånes vekk?...

 

så får vi se om jeg må ta farvell med ps4 også. noe jeg ikke håper jeg må!

 

jeg håper inderlig at folk stemmer med lommeboka og ikke kjøper xbox one. selv om jeg tviler folk vil gjøre dette... dersom folk velger og støtte slikt tull kommer neste genrasjons konsoller bare til og bli mer forbrukerfintlig!

 

god helg!

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva PS4 ender opp med til slutt? Siden så mange av oss vil "jump ship" og bytte. Men er det noen som vet hva PS4 gjør på de punktene Xone fucker opp?

 

De har vel sagt at du ikke skal trenge å være på internett, men de ellers har de vært helt tause og ikke sagt noe. Hva skjer med bruktspillmarkedet på PS4?

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva PS4 ender opp med til slutt? Siden så mange av oss vil "jump ship" og bytte. Men er det noen som vet hva PS4 gjør på de punktene Xone fucker opp?

Det er et godt spørsmål. Alle peker på Microsoft som den store stygge ulven, men jeg har liten tvil om at utgiverene har vært store pådrivere her. Hadde Microsoft virkelig gjort dette om Sony ikke var ombord? Vi får nå se.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva PS4 ender opp med til slutt? Siden så mange av oss vil "jump ship" og bytte. Men er det noen som vet hva PS4 gjør på de punktene Xone fucker opp?

 

De har vel sagt at du ikke skal trenge å være på internett, men de ellers har de vært helt tause og ikke sagt noe. Hva skjer med bruktspillmarkedet på PS4?

 

Det vet vi desverre alt for lite om enda, har vært en del rykter om at ps4 skal fortsette slik dem har gjort med ps3. men dette er enda rykter, vi håper alt dette vil bli bekreftet på e3.

 

for min del håper jeg inderlig at dem fortsetter slik dem har gjort! hvis ikke kommer jeg desverre bare til og sitte igjen med wii u.

 

så da blir det bare og vente, håper på gode nyheter! d(^_^)b

Lenke til kommentar

Det er et godt spørsmål. Alle peker på Microsoft som den store stygge ulven, men jeg har liten tvil om at utgiverene har vært store pådrivere her. Hadde Microsoft virkelig gjort dette om Sony ikke var ombord? Vi får nå se.

Godt poeng, på den andre siden var heller ikke win 8 salgsavdelingens ønskedrøm.

Har på følsen at MS tenker litt for dype tanker som er langt ute på jordet.

En mulighet er, Sony ignorerer utvikleren her, lanserer konsollen og lar markedsandelen tale for seg.

om PS4 tar 70% spiller det ingen rolle om du kan spille bruktspill, det er mulig å hacke den osv den vil få de samme spillene som One.

Lenke til kommentar

Ut fra hvordan jeg faktisk bruker Xbox 360 og PS3 i dag så kommer jeg til å elske de nye nettfunksjonene i Xbox One!

 

Ut fra all misnøyen her skjønner jeg at jeg bruker konsollene veldig annerledes enn andre. Jeg kjøper spillene i butikk, og irriterer meg over det fordi jeg vil heller kjøpe de online fra release dag, slik som på Steam. Jeg installerer de på harddisk for å spare litt støy fra dvd-drevet, og kanskje forbedre lastetidene. Men jeg irriterer meg over å måtte finne fram riktig plate hver gang. Når jeg skal reise bort, hytta eller venner, irriterer jeg meg over at jeg må drasse med meg alle titlene jeg KANSKJE vil spille i tillegg til de jeg vet jeg vil spille. Og legger jeg noen disker igjen hjemme, så kan du banne på at det spillet savner jeg.

 

360'n min er alltid online, ikke bare noen sekunder en gang i døgnet slik Xbox One krever. Spiller jeg så er jeg online - jeg er så gammel at jeg setter pris på det sosiale aspektet, også når jeg ikke spiller multiplayer. Det er jo derfor jeg har mobiltelefonen min hele dagen, jeg liker det sosiale, ta imot sms, se hva som skjer på facebook, så.. jeg har samme vane på 360 også. Er online.

 

Kinnecten min er alltid tilkoblet. Ledningen er lang nok til det. Men jeg bruker den ikke. Men kona danser Zumba spill med den innimellom, selv om det er trangt mellom sofa og tv. Den nye kinnecten kommer sikkert til å suge i alle spill jeg liker også, men den trenger mindre foran tv'n. Bra for kona som danser zumba. Og jeg gidder ikke nappe ut ledningen på den mellomhver gang hun danser bare fordi ... bare fordi at det er et prinsipp som jeg skjønner jeg kanskje burde hatt i valgfrihetens navn.

 

Jeg driver ikke med terrorisme, og tror CIA og PST neppe gidder og logge seg inn via kinnecten min, selv om det burde de gjort - kona mi er såpass god i Zumba. Dessuten, jeg er blitt sjekka opp og ned for lengst pga jobb der det måtte sjekkes. Men det er kanskje ikke så vanlig for alle da. Det skjønner jeg. Men, jeg liker å skryte av hvor suksessfull og lykkelig jeg er, så det meste havner på Facebook alikevel, trenger PST, Forsvaret eller CIA nye opplysninger kan de følge med der.

 

Jeg tror jeg er den eneste som ser fram til Xbox One nå. Den kommer til å forenkle tilværelsen min som gamer, for kona som danser Zumba - og tillegg får jeg spelt en haug med nye spill med fantastisk grafikk. Beklager til alle jeg irriterer med mine manglende prinsipp og ønsket mitt om en bedre spillhverdag :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi mistet, her hjemme, både strøm og internett pga lyn for to uker siden, Hva skjer hvis noe sånt skjer samtidig som Xboxen kobler seg til internett for å verifisere? Og hva om noe som ligner Dagmar dukker opp igjen, eller en flom røsker med seg strømmen til huset ditt?

 

Men jeg vet om mange steder som ikke har tilgang til bredbånd, knapt nok dial-up modem, og de er ikke på hytter, men i små tettsteder langt til skogs. Og hvis du skal forholde deg til et mobilt bredbånd som har en dataplan, hva skjer når du har brukt opp datamengden for tidlig? Blir korte spilløkter hvis man må "rasjonere nettet"..

 

 

Nok om det... Uansett hva MS foretar seg videre med tanke på Xbox One, så har de fått masse PR, kanskje ikke akkurat den PRen som er positiv men. :p Og uansett hvor mange bra spill de viser fram på E3, så tviler jeg på at de klarer å klatre ut av graven de lagde for seg selv under presse-eventen i mai. De må ihvertfall blidgjøre et, massivt, tonn med spillere. Spesielt hardcore-gamerne som har fulgt de siden 2001. (Meg inkludert!)

Men gjør de ikke det, da blir, ihvertfall, jeg nødt til å i si "Adios MS, hei Nintendo, it's been to long!".

Lenke til kommentar

Jeg åpåpekte at steam heller ikke tillater deg å gi bort eller selge spill, og DVD-er som er installert på en steam konto bli ubrukelige etterpå. Alt annet du hevder her har jeg ikke kommentert på.

 

Det hadde også vært fint om du klarer å holde en diskusjon som en normal person fremfor å linke til en side med en vanvittig stor reklamebanner på toppen.

Lenke til kommentar

Det hadde også vært fint om du klarer å holde en diskusjon som en normal person fremfor å linke til en side med en vanvittig stor reklamebanner på toppen.

 

Ja gud forby at man linker deg til verdens største nettforum for gaming og en diskusjon relevant til saken. Hadde du klaget på reklamen om jeg linket til IGN, Gamespot eller andre sider som også har sidene sine fulle av reklame?

 

Tips; adblock.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...