Gå til innhold

Her er Xbox One-svarene vi har ventet på (XOne)


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke jeg ass, men jeg synes ikke at en dyrere maskin (pc) er så ille med tanke på hva jeg kan gjøre med den.

F.eks jeg kan, akkurat nå, stappe inn KKND2, eller noe annet gammalt spill jeg har liggende og spille det. For så å åpne noe helt nytt på samme maskinen med et par tastetrykk.

"All in one" du liksom...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke jeg ass, men jeg synes ikke at en dyrere maskin (pc) er så ille med tanke på hva jeg kan gjøre med den.

F.eks jeg kan, akkurat nå, stappe inn KKND2, eller noe annet gammalt spill jeg har liggende og spille det. For så å åpne noe helt nytt på samme maskinen med et par tastetrykk.

"All in one" du liksom...

 

Om dette blir hverdagen en må forholde seg til på XBO og PS4 så begynner PC friste mer å mer for dem fleste spill...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/2013-06-07-microsoft-kills-game-ownership-and-expects-us-to-smileJeg skjønner at ikke alle er samlere, men i mitt tilfelle:"Collectors will still be able to buy Xbox One games on disc, of course, and we may line them up happily on our shelves so that our friends and families can admire our dedication and taste forever more. But under Microsoft's new rules, we are no longer building a collection of games - we are building a collection of loans that may be recalled from us at any time, leaving us with nothing but distant memories."Triste saker...

 

...Akkurat som Steam og Origin altså...

Lenke til kommentar

Bare det faktum at alle spill MÅ installeres på konsollen gjør* den ubrukelig for oss som kjøper mer enn ETT spill i mnd. Den harddisken kommer til å bli fort full. Jeg har sagt det tidligere, men har nesten fyllt opp 500GB i PS3'n med kun savefiler og det PS3 tar som mandatory install. Hvis hele spillet skal installeres (hadde blitt installert), hadde jeg vært tom for plass for lenge siden.

 

jeg har en 500gb hdd sjøl,og jeg har hatt den siden begynnelsen av 2010 og jeg har rundt 70 spill som jeg har spilt som saves files ligger inne på ps3'n og install data og profiles og litt musikk.

og ha 500gb hdd på x1 er helt latterlig,for eksempel si at hver spill på next gen tar rundt 50-100gb,da kan man ha 5-10 spille inne hele tiden,er greit med instantplay sann sett,MEN si jeg har lyst og spille et annet spill som i hylla og som ikke ligger installert. Da må jeg slette spillet helt fra x1 og legge inn 50-100gb,og tar flere timer,jeg vil fankern ikke sitte og vente 5timer på og spille et spill som jeg eier pga MS idiotiske påfunn.

 

Er den en grunn for at MS ikke har gjort det som 360 eller ps3 gjør???

altså kjøre en sw update i begynnelsen eller mens man spiller og på den måten kan haugevis av spill bli installert uten nesten og tenke på det problem MS tilbyr ved og tilby 500gb hdd.

Det er helt unødvendig fra sin side og kreve at ALT fra blu ray plate må på x1.Innholdet ligger jo allerede på plata,hvorfor skal det være nødvendig for oss og gjøre det???

 

for min del bryr jeg meg ikke noe at spillene er låst til meg siden jeg ikke låner bort spill til de jeg kjenner,men sikkert dritkjipt for de som har gjort det på 360'n.

Og jeg liker virkelig ikke at man må si Xbox On eller lignende for at den skal på.Jeg bare trykker på ps knappen eller ms knappen så kommer den igang.

 

MS har virkelig klart og ødelegge for seg sjøl med og velge dette.

 

helt sikker på at flere er enige i det.

Lenke til kommentar

Åja, for på steam og origin går det ikke an å selge spill eller gi dem bort i det hele tatt etter de er aktivert.

 

 

These two ridiculous counter-arguments have popped up in defence of Xbox One not allowing you to trade in or gift games, etc etc. It's not a 1-to-1 example, so it doesn't work as a counter-argument.

The main factor is price. Steam sales are more frequent and more flexible than anything we've seen on console and that feels like a fair compromise for not being able to trade used games (as an example).

It's not that gamers will sell-out their ethics for the right price. It's a value proposition. It's the same reason no-one asks to trade iOS games - they're so cheap to begin with, there isn't a huge outlay you want to make back via trading in.

So what can we expect from Microsoft on the pricefront? Let's have a look at five random Games On Demand prices:

SoulCalibur IV - £19.99 (£4.19 used from Amazon)

Mini Ninjas - £14.99 (£10.95 used from Amazon)

Dead Space - £14.99 (£4.37 used from Amazon)

Sonic Free Riders - £14.99 (£4.35 used from Amazon)

The Outfit - £11.99 (£1.97 used from Amazon)

Now those prices are for Xbox 360 and with Xbox One taking a huge chunk out of the used games market, Microsoft could argue that this will be reflected in flexible and reasonable prices for Xbox One titles.

But why should we believe that? There's been zero evidence so far to suggest this will happen and history points to inflated prices versus competitors. All we have is Microsoft is saying something might happen (prices go down) at the expense of something that will happen (you lose game ownership rights). That's about as flimsy as it gets.

Furthermore, Steam has mods. Steam has offline play. Steam has alternatives.

This is the problem with Xbox One. Microsoft will use EA's partnership to bully its way towards mass market success - if Respawn's TitanFall becomes the new Call Of Duty (doubtful but certainly possible) then Microsoft will have EA support for that alongside FIFA and Madden. Throw in the heavy push for TV and dream to conquer the living room and where does that leave us?

There is no alternative in Microsoft's walled garden - only outside of it.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1) Du eier ikke spillene dine. Du har bare kjøpt retten til å spille dem (lisens)

2) Spilldiskene brukes bare til installasjon, de er ikke din personlige eiendom

5) Spillprodusenten bestemmer om spillet kan selges brukt, og kan ta ekstra betalt for dette

6) Spillprodusenten avgjør om du kan gi bort spillet ditt som gave. Dette forutsetter midlertid at mottakeren av gaven har vært på din venneliste i minst 30 dager.

9) Når du spiller via din egen konto på en annen konsoll enn din egen, må konsollen være på nett minst en gang i timen

11) Utlån og utleie av spill vil ikke være mulig fra dag én, men Microsoft vil utrede dette videre

 

Fra itavisen.no slik de har tolket kilden. Finner svært lite positivt i disse punktene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...