Gå til innhold

Her er Xbox One-svarene vi har ventet på (XOne)


Anbefalte innlegg

Bare det faktum at alle spill MÅ installeres på konsollen gjør* den ubrukelig for oss som kjøper mer enn ETT spill i mnd. Den harddisken kommer til å bli fort full. Jeg har sagt det tidligere, men har nesten fyllt opp 500GB i PS3'n med kun savefiler og det PS3 tar som mandatory install. Hvis hele spillet skal installeres (hadde blitt installert), hadde jeg vært tom for plass for lenge siden.

Ikke overaskende at de gikk over til installering, blue-ray har lengere random access tid en dvd samt at spillene kommer til å bli større.

Men en 500GB disk vil kunne lagre 10 spill dersom de fyller en dobeltsidig blue-ray noe som neppe blir vanlig.

De antar trolig også at nedlastning kommer til å overta mesteparten av salget i løpet av konsollens levetid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro Microsoft har tenkt på spesialutgaver av maskinene til slikt bruk, da kanskje særlig militært personell stasjonert på avsidesliggende steder. Om de IKKE har gjort det er det en gigablunder.

 

Jeg vil tørre å påstå at de har vandret ganske langt inn i gigablunderland allerede, så jeg tror ikke de helt ser problemet med å ta noen babyskritt lenger.

Lenke til kommentar

Topp hemmelig overvåkningskandale avslørt, Microsoft inkludert: http://www.hardware....-avslort/134165

 

Og Kinecten hører deg hele tiden og ser rommet, hertjeslag ( akkurat det kunne vært en god ting, regjeringen kunne ringt ambulanse eller politi som nødvendigt )

 

Men dessverre blir det nok ikke kjøp på meg på grunn av dette. Liker ikke tanken på at man kan bli overvåket på et så "intimt" nivå.

 

Paranoid anyone?

 

 

I tillegg:

Ingen brukte spill, nesten

Ingen offline play, for det meste

Månedlig avgift på xbox live for å spille online?

 

Her skriver du veldig tungvint og rart, la meg korrigere.

1. Nesten ingen brukte spill.

2. For det meste offline play (1 gang logget på pr 24 time= oftest offline)

3. Månedlig avgift på ca 40 kr for å ha velfungerende online funksjoner

 

Kos deg med den nye konsollen :rofl:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil tro Microsoft har tenkt på spesialutgaver av maskinene til slikt bruk, da kanskje særlig militært personell stasjonert på avsidesliggende steder. Om de IKKE har gjort det er det en gigablunder.

Godt poeng, etter det jeg forstår er konsoller en popular hobby blant amerikanske soldater på baser rundt om kring, faktisk mer viktig afganistan og lignende der du ikke kan gå ut på byen.

Nei jeg tror ikke det kommer noen spesial versjon her, alt for lett å finne forsjellene og hacke.

Lenke til kommentar

Det er jo flere konsoller som er veldig stille, noen også tilnærmet lydløse. Jeg har en slank PS3 og en Wii stående i hylla nå, og de bråker mindre enn laptopen, for å si det sånn. Forøvrig merket jeg at min gamle PS3 ble stadig mer bråkete jo eldre den ble, da kjøleløsningen åpenbart ikke var konstruert for å vare. Til sist røk hovedkortet, og da sitter man jo litt fast, ikke så lett å få byttet ut det.

 

Isåfall har du en bråkete laptop, hverken 360 eller PS3 er noe i nærheten av stille i noen varianter.

 

AtW

 

MS har drept konsollene.

 

Tviler jeg på, men det er jo lov å håpe.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hehe, det er latterlig at Microsoft gjør denne tabben med internett krav. Kan ikke folk lære av andres feil? Simcity fikk -myye- kritikk for "always online" kravet. Hva fikk dem til å tro at en konsoll ville slippe unna?

 

Nå har ikke jeg hatt noen konsoll siden playstation 2. På den tiden funket det jo fett å spille rett fra CD, ta med CD til en venn og spille der etc. Internett krav er synonymt med grådighet for min del.

Lenke til kommentar

PC er dyrere, basta! Er det noen av dere hardcore PC gamere kan fortelle meg hvor mye dere har brukt på PCen siden 2005? Det er nok mer enn meg, uten at det er noe problem.

 

(dog vil jeg si livsløpskosten er lavere pga billigere spill)

 

Ser noen argumentere med at spill er billigere, men er det virkelig så mye billigere? Med mindre du mener piratkopiering.

Lenke til kommentar

Dere burde også nevnt at du kan slå av Kinect'en helt:

 

"To turn off your Xbox One, just say ?Xbox Off.? When the system is off, it?s only listening for the single voice command -- ?Xbox On,? and you can even turn that feature off too. Some apps and games may require Kinect functionality to operate, so you?ll need to turn it back on for these experiences.
Lenke til kommentar

PC er dyrere, basta! Er det noen av dere hardcore PC gamere kan fortelle meg hvor mye dere har brukt på PCen siden 2005? Det er nok mer enn meg, uten at det er noe problem.

 

 

 

Ser noen argumentere med at spill er billigere, men er det virkelig så mye billigere? Med mindre du mener piratkopiering.

 

Nye titler koster 39,99 til 49,99 euro på Steam, mens PSN tar typisk 399 til 499 norske kroner. Det er jo litt prisforskjell, men ikke så mye at jeg blir dåneferdig.

Lenke til kommentar

 

Den er jo stille nok ved normal bruk, men de fleste laptoper jeg har prøvd har gitt bra med lyd og varme ved full guffe, dvs. ved spilling.

 

Du sammenlikner en laptop du har i fanget med en konsoll? Min laptop bråker ihvertfall mindre, og uansett om laptopen din bråker mer (når den er mange ganger nærmere), så hindrer ikke det faktumet at konsollene bråker endel, jeg synes ikke de er stille nok.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dere burde også nevnt at du kan slå av Kinect'en helt:

"To turn off your Xbox One, just say ?Xbox Off.? When the system is off, it?s only listening for the single voice command -- ?Xbox On,? and you can even turn that feature off too. Some apps and games may require Kinect functionality to operate, so you?ll need to turn it back on for these experiences.

 

Hei hubar. Ser at jeg var litt uklar i formuleringen om akkurat det. Har prøvd å tydeliggjøre det litt nå. :) Takk for kommentaren!

Lenke til kommentar

Men nok til at konsoller i sum blir dyrere.

 

Da har vi funnet ut at det ca er 100kr pr spill i fordel PC. Da må du kjøpe ganske mange spill for å tjene igjen PCen?

Jeg har brukt 3500,- på xbox siden 2005. (2500 ved kjøp av demoversjon, 1000 kr i mellomlegg når jeg fikk RRD for å få elite versjonen). Jeg går utifra at dere som spiller PC har brukt en del mer på maskinvare. Siden vi nå snakker fra et økonomisk standpunkt.

Endret av L00nieX
Lenke til kommentar

Da har vi funnet ut at det ca er 100kr pr spill i fordel PC. Da må du kjøpe ganske mange spill for å tjene igjen PCen?

Jeg har brukt 3500,- på xbox siden 2005. (2500 ved kjøp av demoversjon, 1000 kr i mellomlegg når jeg fikk RRD for å få elite versjonen). Jeg går utifra at dere som spiller PC har brukt en del mer på maskinvare. Siden vi nå snakker fra et økonomisk standpunkt.

 

Spørs vel hva man mener med "ganske mange", 10 spill i året dekker det fint inn for min del, og såpass kjøper jeg (antakelig klarer man seg med mindre for å dekke inn forskjellen også). Andre kjøper mindre.

 

AtW

Lenke til kommentar

Da har vi funnet ut at det ca er 100kr pr spill i fordel PC. Da må du kjøpe ganske mange spill for å tjene igjen PCen?

Jeg har brukt 3500,- på xbox siden 2005. (2500 ved kjøp av demoversjon, 1000 kr i mellomlegg når jeg fikk RRD for å få elite versjonen). Jeg går utifra at dere som spiller PC har brukt en del mer på maskinvare. Siden vi nå snakker fra et økonomisk standpunkt.

 

Jeg kjøpte PCen for rundt 19000,- for 2 1/2 år siden

Dem har jeg tjent opp for lenge siden med å kjøpe spill til PC.

Halvparten av spillene jeg har kjøpt på PC har kosta meg rundt 190kr pr stk på lanseringen.

På konsoller koster alt fra 400-600kr på lanseringen når man stikker ned i lokal butikk og ikke følger med på tilbudene dem har uker/måneder før dem kommer ut.

 

Nå har jeg snart over 300 PC spill.

Jeg kan tro jeg har spart inn godt over 30000kr de siste årene med å skippe en del spill til konsoller, for å så kjøpe dem til PC.

Jeg har aldri fått et konsollspill (eksklusiver eller multiplattform) til under 200kr på lanseringen faktisk.

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...