Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobba i en butikk en gang der vi solgte sportsutstyr. Ikke store lokalet, kanskje 50 kvm.

Det kom en gang ei dame innom på dagtid, mens butikken var tom.

 

Dama veide garantert mer enn 150 kg, hadde på seg en møkkete ullkåpe som rakk henne til knærne, hadde så fett hår at det stod av seg selv, og hadde mer skjegg i ansiktet enn jeg noensinne kommer til å få samt noen brune stumper der tennene pleier å være.

 

Jeg luktet henne allerede før hun var kommet inn i lokalet.

 

Spurte høflig om det var noe hun ønsket hjelp til, men hun sa hun bare skulle kikke.

 

I 5 minutter gikk hun rundt i alle kriker og kroker og løftet frem plagg fra stativer, betraktet dem, spurte om jeg hadde alt mulig rart i 4XL (noe jeg ikke hadde). Forsøkte forsiktig å si at vi ikke hadde noe større enn 2XL, men hun fortsatte å tråle alle stativ og spørre.

 

Tenkte umiddelbart at dette var en nasker og ikke en kunde, så forsøkte å holde øye med henne.

Etter en relativt kort stund var desverre stanken så ille at jeg måtte holde en viss avstand.

Seriøst, jeg snakker tårer i øynene og ufrivillige brekningsreflekser. Jeg tåler temmelig mye, men er overbevist om at jeg hadde endt opp med å kaste opp om jeg hadde stilt meg inntil henne.

 

Omsider forlot hun stedet, og jeg fikk satt i gang med å lufte ut. Resten av den dagen bemerket samtlige kunder at det stinket i butikken, og lukta var ikke helt borte før et par dager senere.

 

Enkelte ganger settes man virkelig på prøve. Denne gangen skrek jeg inni meg og hadde lyst til å be dama stikke langt avgårde og ta seg en dusj.

 

 

Kjørte drosje for noen år siden, da var det en kunde som tok taxi 4-5 ganger i uka til/fra butikk etc. Han var oppi åra, rundt 80 vil jeg tro, og enslig. Han gikk med de samme klærne hver dag, og stinka så intenst at du nesten kunne se og ta på gassen rundt han. Sikkert ikke dusja på 40 år. Lukta inni bilen ble sittende igjen lenge, og vi kjørte med alle vinduene oppe, også med han i bilen. Mest bare for å få puste.

 

Var en del ymse kunder, og mange nekter å kjøre slike som det. Men når lønna er provisjon så må man bite i en del sure epler for å få inntekt.

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar

På kiwien der eg bodde før var det en fast eldre kunde. 

 

Når han kom var det en i butikken som fulgte etter han og vasket der han hadde tatt og sprayet litt med en spray. Pluss at de åpnet en egen kasse for han.

 

Stod bak han en gang og skjønte hvorfor. Måtte gå vekk fra kassen fordi eg begynte å brekke meg. Er den verste stanken eg noensinne har kjent fra et menneske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må være lov. Jeg tror hjernen min skrur ned luktesansen automatisk når den oppfatter en soldat i nærheten.

Har ikke så dårlig samvittighet for det, regner egentlig med at det ikke var noe problem. Er forskjell på å ufrivillig ikke ha dusjet på 4 dager men alikevel prøve være hygienisk og på å gi helt faen. Antar sistnevnte f.eks bryr seg lite om klesskift, deo, "kattevask"(tok selv "kattevask" med håndsprit) osv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere er ekstreme til å henge ut kunder, men de verste er folk på jobben. Det er overraskende mange dårlige butikkarbeidere hvor kunden i beste fall må fortelle den ansatte hvordan jobben skal gjøres fordi butikkarbeideren ikke har det minste innsikt i utførelsen av jobben sin.

 

Kunder kommer i alle kalibre, men det burde være en smal sak å sørge for at en butikkarbeider er skikket til jobben sin. Det verste er når folk på service og support ikke kan jobben sin. Kake til kunder, kaktus til de ansatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde kunder både i går og på lørdag som var akkurat for sene med å kjøpe drikkevarer før ølsalget stengte. 

Opplevde heldigvis ikke at noen av dem ble sure/sinte, kjipt for dem men mtp hvor godt innarbeidet tidene for ølsalget er så syns jeg ikke mye synd for de som kommer og skal handle 2 minutt før det stenger.

Lenke til kommentar

Hadde kunder både i går og på lørdag som var akkurat for sene med å kjøpe drikkevarer før ølsalget stengte.

Opplevde heldigvis ikke at noen av dem ble sure/sinte, kjipt for dem men mtp hvor godt innarbeidet tidene for ølsalget er så syns jeg ikke mye synd for de som kommer og skal handle 2 minutt før det stenger.

Disse tidene er veldig kjipe for de som er i jobb da. Mange må jo ta fri for å få mulighet til å kjøpe alkohol i Norge.
Lenke til kommentar

Tidsbegrensningen for salget kan til og med virke mot sin hensikt. Enten kjøper folk mer alkohol enn de hadde tenkt fordi det er begrensede mulighetere senere, eller så får de ikke kjøpt og ender opp med at tusenlappene fyker på byen ved å kjøpe alkoholholdig drikke med femgangen i prispåslag.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

 

Hadde kunder både i går og på lørdag som var akkurat for sene med å kjøpe drikkevarer før ølsalget stengte.

Disse tidene er veldig kjipe for de som er i jobb da. Mange må jo ta fri for å få mulighet til å kjøpe alkohol i Norge.

Nå er det jo helt sikkert lokale forskjeller fra kommune til kommune, men når øl-salget åpner samtidig med butikkene om morgenen, som oftest klokka 0900 (eller kanskje enda tidligere) og stenger (i min kommune, i alle fall) klokka 2000 på kvelden, hver dag (1800 på lørdag), så jobber du i tilfelle langt over arbeidsmiljølovens grenser om du ikke får til å handle utenom arbeidstiden.

 

Vinmonopolet blir en annen sak (med dårligere åpningstider), men de færreste jobber til etter 16 på alle hverdager pluss at de også jobber på lørdag... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har så langt i livet gått glipp av ett ølsalg fordi jeg har begynt for tidlig og sluttet for sent på jobb. Det svir enda, ti år senere. :cry:

Eller. Strengt tatt gikk jeg glipp av ølsalget fordi jeg ikke gadd å spørre sjefen om jeg kunne få fem minutter til å gå på butikken like ved, men likevel.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...