Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere er ekstreme til å henge ut kunder, men de verste er folk på jobben. Det er overraskende mange dårlige butikkarbeidere hvor kunden i beste fall må fortelle den ansatte hvordan jobben skal gjøres fordi butikkarbeideren ikke har det minste innsikt i utførelsen av jobben sin.

 

Kunder kommer i alle kalibre, men det burde være en smal sak å sørge for at en butikkarbeider er skikket til jobben sin. Det verste er når folk på service og support ikke kan jobben sin. Kake til kunder, kaktus til de ansatte.

Men så heter denne tråden "Kunder på jobben din" og ikke "Fortell oss hvor ræva du og/eller kollegaen din er til å utføre den jobben du/dere får betalt for."

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Den burde vel igrunnen hett det da mange av fortellingene her inne nettop forteller hvor dårlig folk er på kunbebehandling og at de heller ekskalerer konfliktene isteden for å løse situasjonene mest mulig effektivt. Så lenge man kan skylden så trenger man ikke yte i jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med mindre man jobber med kundesupport for telecom.

 

"Har du prøvd å slå den av og på igjen?"

"Ja, mange ganger. Ingenting skjer!"

"La oss prøve å slå den av og på igjen"

"Ok."

<bang bang bang> Kunden slår router hardt.

 

"Hva er problemet?"

"Det funker ikke!"

 

"Hvilket nummer er det du skal sende meldingen til?"

"Nummer? Jeg skal jo sende den til <navn>."

 

Alle reelle hendelser. Og alle var relativt unge.

Lenke til kommentar

Da sier du uten sirup, ikke "uten smak". Trenger ikke være blond for å ikke forstå det. :nei:

 

Når folk ikke snakker konkret irriterer meg. Hvorfor må setninger formuleres til noe uforståelig når man kan si det rett ut?

 

Ops, forvekslet tråder her gitt.

Endret av Myst
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kaffebar i Drammen, bestillee trippel latte uten smak, hun skjønner ikke hva jeg mener og spør om jeg skal ha 3 kaffe... fin blond ung jente med masse brunkrem så gir mening

 

Hva med å si "uten sirup" istedenfor? 

 

Jeg er vel like dum som denne dama. Jeg drikker svart kaffe, ikke dette fancy skvipet og hadde nok gått på den samme smellen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Kaffebar i Drammen, bestillee trippel latte uten smak, hun skjønner ikke hva jeg mener og spør om jeg skal ha 3 kaffe... fin blond ung jente med masse brunkrem så gir mening

 

Hva med å si "uten sirup" istedenfor? 

 

Jeg er vel like dum som denne dama. Jeg drikker svart kaffe, ikke dette fancy skvipet og hadde nok gått på den samme smellen. 

 

 

Men når man jobber i en kaffebar børr man jo ha litt peiling på forskjellige typer kaffe :-) 

Lenke til kommentar

Dere mister hele poenget... uten syrup/uten smak var for å påpeke for dere. Siden vi henger oss opp i detaljer:

 

- Hei! Skal ha en trippel islatte, og en islatte med sjokolade.

- Uten syrup?

- Ja, og en en med sjokolade

- Okei så hæ 3 islatte uten syrup, og en med sjokolade?

- Nei, en trippel islatte uten syrup og en enkel islatte med sjokolade

*spørsmålstegnansikt på jenta*

- Altså en islatte med 3 espressoshots, ikke 3 stykker

 

Satser på at det var bedre. Hun sa til kaffedama bak "en islatte med 3 shots" og kaffedama svarte "trippel islatte altså?" mens jeg fniste litt

Lenke til kommentar

Dere mister hele poenget... uten syrup/uten smak var for å påpeke for dere. Siden vi henger oss opp i detaljer:

- Hei! Skal ha en trippel islatte, og en islatte med sjokolade.

- Uten syrup?

- Ja, og en en med sjokolade

- Okei så hæ 3 islatte uten syrup, og en med sjokolade?

- Nei, en trippel islatte uten syrup og en enkel islatte med sjokolade

*spørsmålstegnansikt på jenta*

- Altså en islatte med 3 espressoshots, ikke 3 stykker

Satser på at det var bedre. Hun sa til kaffedama bak "en islatte med 3 shots" og kaffedama svarte "trippel islatte altså?" mens jeg fniste litt

skjedde det samme med mege på mcdonalds. bestilte en av deres ekstraretter. man kunne velge mellom 4 stk eller 8 stk i pakken. så jeg bestilte 4 stk og betalte og finenr ut når maten kommer at de tok 4 stk bokser med 4 boller i seg
Lenke til kommentar

Fra en av utendørsbarene på en ferge som trafikkerer mellom Norge og et av landene det går ferge til:

 

Et par får tak i en servitør (Dette skjer litt bak/til venstre for meg, så jeg kan kun høre, og ikke se hva som skjer).

Servitøren kommer bort og lurer på hva de vil ha: "JA, NÅ ER DET BARE TREDJE GANGEN VI FORSØKTE Å FÅ TAK I DEG!!"

 

De får uansett bestille, to øl samt noe mat. Servitøren kommer med ølen... "NÅ GLEMTE DU ALT VI BESTILTE!!".

 

 

Alt sagt med en tone som tilsa at de var mest ute etter å finne noe å klage på enn å faktisk bare slappe av og nyte at de var på ferie  :hm:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...