Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/26/20 in all areas

  1. 3 points
    Vi hørte at du kom..
  2. 2 points
    Peace out, folks!
  3. 2 points
    Får vel rulle i gang litt Jim Carrey på skjermen, vel
  4. 2 points
    Ja- sånn var det ja! Og hold kjeft når du snakker til meg!
  5. 2 points
    Har ikke Mega i nærheten, bare Coop Xtra. Skulle forøvrig ikke forundre meg om de snart setter telt over ølpølsene også etter kl 20 på hverdager..
  6. 1 point
  7. 1 point
  8. 1 point
  9. 1 point
  10. 1 point
  11. 1 point
  12. 1 point
  13. 1 point
  14. 1 point
  15. 1 point
  16. 1 point
  17. 1 point
  18. 1 point
  19. 1 point
    Nå hører vi to på Holding Out For A Hero med Bonnie Tyler.
  20. 1 point
    Fortsetter på Frontier.
  21. 1 point
    Du får kjøpe to i gangen. Da blir det ca 16 øl på turen. En veg...
  22. 1 point
    Sanddynene er ganske digre på nært hold. Dette får bli det siste bildet for i dag.
  23. 1 point
    Ikke skriv med mat i munnen! Eller hvordan var det nå igjen?
  24. 1 point
    Det syns jeg var litt stor avstand ...
  25. 1 point
  26. 1 point
    Spiser ølpølse as we speak.
  27. 1 point
  28. 1 point
  29. 1 point
  30. 1 point
    Ja, vi var der på kurs sammen med CAS, vi ble enige om litt forskjellig.
  31. 1 point
    Har jeg ikke lest argumentet hans sa du? Les det på nytt:
  32. 1 point
    Du snakker mot deg selv her, først sier du at du ikke vil straffe Tesla, så sier du at du vil regulere dem. Du får se å bestemme deg. Jeg ga deg forresten en løsning, tving de andre til å ta utbygging av ladenettverk mer på alvor. Vi har mer nytte av at de andre forbedrer sitt tilbud enn at Tesla tvinges til å svekke sitt.
  33. 1 point
    Og hvorfor i all verden er det greit at alle andre bilfabrikanter sender elbiler ut på markedet uten å sørge for at de har tilgang til et skikkelig hurtigladetilbud? Ansvarsfraskrivelse kalles det!
  34. 1 point
    De var da fælt så ufsete. HAr du ikke storsinn nok til å grattulere dem med en stor fremgang?
  35. 1 point
    Altså, Tesla har hele tiden sørget for at bilene de selger har tilgang til et godt hurtigladenett. Det har de andre *ikke* gjort! Du vil altså løse dette ved å gjøre det til Teslas ansvar at andre merker får tilgang til et bra hurtigladenettverk? Det henger ikke på greip for fem øre! Om du skal kritisere noen for å mangle samfunnsansvar må det være de som har solgt elbiler uten å sørge for at bilene har tilgang til et bra hurtigladenettverk. Rett heller reguleringsiveren din mot de andre, krev at alle som selger elbiler i Norge tar ansvar for å finansiere og bygge ut et hurtigladenettverk men gi dem frihet til å inngå samarbeid med hverandre eller tredjepart.
  36. 1 point
    Det stemmer at det er en del øvelser, og det er etter min mening det morsomste og mest lærerike. Det er enkelte øvelser der hele klassen vil observere, men dette er ikke ofte. Som oftest jobber man i det som kalles basisgrupper. Dette er en fast gruppe på rundt seks personer man er i gjennom året. Dette er delt inn innad i klassen. Basisgrupper jobber mye sammen, for eksempel ved øvelser. Men du må ikke la dette være til hinder for å søke, for husk at alle er det for å lære. Alle gjør feil, og det jo det man lærer av. Ingen er ute etter å ta noen, og det er veldig godt miljø for å hjelpe hverandre og lære så mye som mulig i min klasse.
  37. 1 point
    Med Tesla så ble det for veldig mange aktuelt å kjøpe elbil, nettopp bl.a pga rekkevidde. Elbiler var ikke lenger forbeholdt dritstygge små matbokser, men man fikk kjørekomfort, design, ytelser, rekkevidde, god plass og en high tech bil. Dog var jo S ganske dyr, men nå har man Model 3 og Y er rett rundt hjørnet. Så nei, jeg tror overhodet ikke vi hadde sett markedet fullt av små elbiler med kort rekkevidde om Tesla ikke hadde eksistert. Model 3 kan de fleste ta seg rå til om man har en grei inntekt, eller om man er 2 da den koster like mye som en greit utstyrt Skoda Octavia .
  38. 1 point
    Nei, det er feil. Da subsidierer du utbygging av infrastruktur hvis det er behov for det. Det er nettopp det vi blant annet har gjort med å kaste millioner på hydrogenstasjoner. Da får vi bare stoppe der tror jeg, for spør du meg grenser dette til det latterlige.
  39. 1 point
    Dette er ikke ett nullsumspill. At Tesla må ødelegge nettverket sitt ved å måtte gjøre masse tilpassninger og endre prisingen radikalt til det verre er *både* dårlig for Tesla *og* dårlig for miljøet. Det er ikke sånn at jo mer man ødelegger for Tesla, jo bedre har miljøet det... Så nå vil du at Tesla skal fokusere på å lage ekstrautstyr til konkurrentenes biler... Hvordan klarer du ikke å se at slike sidespor gjør at Tesla har mindre ressurser til å bygge ut ladenettverket?
  40. 1 point
    Da tror jeg du med vilje prøver å se snevert på det. Om du løfter blikket ditt litt og legger til side det at du misliker Tesla/Musk så kan du se at de absolutt har satt i gang et elbilmarked og åpnet øynene til de store. De lagde i 2012 en bil med god rekkevidde og den så ut som en vanlig bil. De har drevet teknologien fremover, åpnet patenter og gitt de etablerte et spark bak. Det er ikke uten grunn at de er blitt merket de andre sammenligner seg med. Men du velger altså å fokusere på det snevre eksempelet på at ikke hvem som helst kan lade på ladestasjonene de her. Det på tross av at de har tilbudt seg å gjøre det, så lenge de andre bidrar inn i den enorme investeringskostnaden det har hatt å sette de opp.
  41. 1 point
    Du glemmer 'hvorfor'. Hvorfor skal vi ta fra Tesla retten til å bestemme over eget utstyr? Hva galt har de gjort for å fortjene den typen inngripen?
  42. 1 point
    Det er de andre bilprodusentene som nekter de bilene å lade hos Tesla. De har ikke kjøpt seg inn og ikke bygget inn utstyret som kreves. Det er jo også helt åpent for andre å bygge et tilsvarende nettverk, så kan de nekte Tesla å lade der eller gå for ionityveien med å kreve en heftig pris.
  43. 1 point
    Totalpakka er enormt mye bedre. Et godt utbygd ladenettverk med raske ladere, mange ladepunkt per lokasjon, god integrering mellom bil og ladenettverk og ikke minst hyggelig pris.
  44. 1 point
    At det finnes personer som sier det du gjengir er det ingen tvil om, men de er i sterkt mindretall. IPCC er en samling med 195 forskere som igjen har tusenvis av andre bidragene forskere som jobber med klimarapporten. De kildene du refererer til er ytterst tvilsomme og på ingen måte konsensus. Lytt til de som vet hva de snakker om, ikke lekmenn, feilinformerte personer og stråmenn. Objektivitet er nøkkelen, er det overveldende beviser er det høyst sannsynlig.
  45. 1 point
    P. Tuvnes Slutt å spre falske nyheter. Som vi snakket om tidligere, for din egen del - vær mer kildekritisk.
  46. 1 point
    Og nå i denne stund hører vi to på Bob Dylan Like a Rolling Stone
  47. 1 point
    Og akkurat nå hører vi på The Alimals The House of Rising Sun
  48. 1 point
    Og nå hører vi to på Jimi Hendrix Hey Joe
  49. 1 point
    Vi to hører på Jefferson Airplane White Rabbit nå.
  50. 1 point
    Ja ja sånn kan det gå, det sier nå i hvert fall vi to.
×
×
  • Create New...