Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For barnas del kan det være greit å bli eksponert for litt forskjellig. Kan jo bidra til utvikling av bedre gehør, og andre musikalske evner.

 

I dag kom det nye lydkortet mitt. Fant ut jeg måtte gjøre noe, når det integrerte gav meg hakking og stuttering, som spdifkilde. Foreløpig har jeg testet det noen timer direkte, uten den vante kjeden av Audio-GD NFB3.1 dac, og Little Dot Mk3. T1-ene mine blir litt tynne, usikker på om det er lydkortet som er pinlig nøyaktig, eller om det er mangel på kraft.

 

315414.jpg

 

Ett steg nærmere Little Dot Mk8se, nå som jeg har balanserte utganger.

Lenke til kommentar

Hmm

 

Audio GD 10ES3 eller Schiit Mjolnir? : P

5,9W @ 50ohm vs 5W @ 50ohm!

 

Det er så mye valg muligheter...

 

Audio-GD, uten tvil. Begge alternativene har en interessant topologi, men Schiit stiller høye krav til din eksisterende signalkilde for å i det heletatt være relevant. (/ eventuelt, du må investere en fin slump penger i en balansert DAC, og totalkostanden blir høyere.)

 

-Ekstremt god usb-input + DAC

-Balansert + ACSS - fin kombinasjon som yter bra.

-Relebasert volumkontroll - stabilt, nøyaktig, og 0 slitasje.

-Mulighet for oppgraderinger om det skal komme noe interessant senere*

-Dobbelt så lang garanti

 

*Audio-GD tilbyr visse oppgraderingsmuligheter på gamle modeller når det er noe å hente. For eksempel om det skulle komme en bedre usb-receiver om noen år - du vil få muligheten til å oppgradere den.

Lenke til kommentar

 

Audio-GD, uten tvil. Begge alternativene har en interessant topologi, men Schiit stiller høye krav til din eksisterende signalkilde for å i det heletatt være relevant. (/ eventuelt, du må investere en fin slump penger i en balansert DAC, og totalkostanden blir høyere.)

 

-Ekstremt god usb-input + DAC

-Balansert + ACSS - fin kombinasjon som yter bra.

-Relebasert volumkontroll - stabilt, nøyaktig, og 0 slitasje.

-Mulighet for oppgraderinger om det skal komme noe interessant senere*

-Dobbelt så lang garanti

 

*Audio-GD tilbyr visse oppgraderingsmuligheter på gamle modeller når det er noe å hente. For eksempel om det skulle komme en bedre usb-receiver om noen år - du vil få muligheten til å oppgradere den.

 

Jeg har en balansert DAC liggende som er veldig god! Bedre en Bursonen sin lett.

 

Fant ut at Audio GD 10ES3 ikke har mulighet til å benytte annen DAC, så da er den uaktuell.

Blir isåfall Audio GD NFB-28, 8W @ 40ohm!

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

For dem som skulle være interessert:

 

Fikk mine nye cushions til v-moda m100, dem som fulgte med var alt for liten for meg, disse er litt større+ at dem er ganske mye dypere. Ga virkelig økt komfort.

 

post-62564-0-35914800-1380827892_thumb.jpg

 

Vet dem er feil farge, men tar noen uker før dem har sort på lager, skal kjøpe dem også.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

For dem som skulle være interessert:

 

Fikk mine nye cushions til v-moda m100, dem som fulgte med var alt for liten for meg, disse er litt større+ at dem er ganske mye dypere. Ga virkelig økt komfort.

 

attachicon.gif2013-10-03 21.14.59.jpg

 

Vet dem er feil farge, men tar noen uker før dem har sort på lager, skal kjøpe dem også.

Åhh de så ekstremt komfortable ut da.

Lurer på om det finnes bedre puter til denon klokkene mine. :hmm:

Lenke til kommentar

Fant ingenting til D600. Men skal uansett ikke bytte de eg har nå.

De er meget behagelige å ha på. Mye bedre enn de velur putene på Dt770pro klokkene.

 

Har nå sittet i et par timer og lest på Schiit Asgard 2 forsterkeren.

Samt sammenlignet den med det Xonar STX kortet eg har.

Det ser ut som det blir ren utklassing av dimensjoner ja hehe.

Men dac delen av lydkortet ser ikke så dårlig ut at det gjør noe.

Så skal nok overleve til eg får spart opp nok til en skikkelig ekstern dac ja.

 

Bifrost frister veldig. Men den blir da 4000kr. Og det er veeeldig mye penger for en lærling. :p

Lenke til kommentar

Trodde eg hadde valgt oppkrav når eg bestilte Asgard 2'en. Men neida fikk mail i dag om at eg måtte forhåndsbetale... Og eg som har tatt ut hele beløpet i kontanter :p

Men når er den betalt så på mandag blir den sendt!

Og neste uke har vi høstferie også. Så blir en lang helg med ny lyd. :D

Lenke til kommentar

Pink Flyd, Peter Gabriel og Genesis, Tom Waits, Eric Clapton og Queen blir mye brukt her. Det gjelder å finne musikk du liker, som er gammel nok til at loudnessen ikke har tatt helt overhånd. I tillegg syns jeg det er lettest å bedømme lydkvalitet med akustiske instrumenter; jeg vet hvordan en akustisk gitar høres ut, men jeg aner ikke hvordan et elektronisk "dunk" er ment å lyde.

Lenke til kommentar

Tingen er at "sånn" musikk kan hørest bra ut med Beats, fordi ein ikkje veit heilt korleis det skal hørest ut. Så all den ekstra bassen er ikkje nødvendigvis noko ein legger merke til. Sjølv tenker eg mykje på detaljar, og om det kjem eit drønn/risting, blir det berre feil. Syns sjølv at detaljar et uhyre viktig, og i elektronisk musikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...