Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenge siden jeg har vært innom denne tråden nå . Ser det har vært en enorm vekst innen for head-fi interessen side jeg drev aktivt med det . Interessen dabbet desverre av en del for min del da jeg ble i mye større grad interessert i Hi-fi typ høytalere . Meste parten av Head-fi utstyret jeg hadde ble da solgt til fordel for annen Hi-fi . Men nå har det seg altså slik at jeg har flyttet på leilghet der en head-fi hobby passer mye bedre for både meg og andre som bor her , så nå blomstrer interessen igjen ! :D

 

For de som har interesse av det er dette head-fi opsette som jeg hadde en tid tilbake , mesteparten er dog solgt unna nå , noe jeg angrer bittert på ! http://avforum.no/myhifi/Evil-Duck

 

Av utstyr jeg har nå er det i all hovedsak et sett sennheiser HD650 som jeg ikke var villi til å gi slipp på som jeg for øyeblikket kjører på et Asus Xonar Essence STX . Et Qpad 1336 som strengt tatt er en Beyerdynamic DT770 med en mic , i all hovedsak for spilling .

 

Innsåg i dag igjen at galskapen har startett igjen da jeg gikk i innkjøp av en headphone jeg lenge har lurt på , nemmelig Sennheiser Momentum , og makan til en aldeles flott hodetelefon dette er ! både lyd og utsenede messig . Om noen lurer på noe mer om hva inntrykk jeg har av lyden rundt de er det forøvri bare å spørre .
9708507319_a298c44099_h.jpg

 

Ellers er jeg utrolig fornøyd med Asus lydkortet , men føler jeg mangler noe ekstra . Da jeg nå er student valgte jeg å prøve å holde meg litt i skinnet å ikke bruke alt for mye på en ekstern forsterker , valget falt da derfor på Lydkortet mitt sin storebror Nemmelig Asus Xonar Essence One , og ble bestilt i dag . Har ingen forventninger til at den skal klare å hamle opp med Ray samuels/electrocompaniet oppsettet jeg hadde før , men så har sistnevnte og en ekstra 0 i prisen . Asus dac/forsterkeren skal dog etter hva jeg har lest på headfi absolutt gi utrolig mye for pengenne !

P_500.jpg

 

Så nå for dagen går jeg bar rundt å tripper å venter på å få herligheten i posten ! Håper bare det ikke ender like gærnt me lommeboken denne gangen som forje gang jeg hadde denne interessen...

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Ja, det er en farlig hobby. Selv har jeg kjøpt, kjøp, kjøp og kjøpt for så å bestemme meg for at det er nok og at jeg får klare meg med ett par, så selger, selger, selger og selger jeg...før jeg ryker på en ny kjøperunde igjen.

 

Hadde jeg tenkt meg om hadde jeg heller kjøpt meg ett ekstremt oppsett, men i stedet for har jeg heller prøvd ut alt som finnes i mellomklassen.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Farlig skal være sikkert å vist ! Av elektronikk alene jeg har vært igjennom startett det med et DIY Cmoy Kit som det alltid starter med . Videre bar det videre til en C&C forsterker av noe slag , modell husket jeg ikke helt , men var ikke dyrer greine . Deretter en Meier Audio Corda Aria som jeg hadde en stund før jeg plutselig begynt å snuse litt på rørforsterkere å en Little Dot MK IV SE forsterker + Keces DA-151 DAC ble innkjøpt . Gikk etterhvert lei av varmen å lyden dette opsettet leverte så slo på stortrommen å fyrte inn en bestiling på en Ray Samuels Apache forsterker + en Abrahamsen DAC . hadde dette opsettet sikkert noen månder før jeg solgte unda abrahamsen å kjøpte the real deal , nemmelig Electrocompaniet DACen . Det var nok det opsettet jeg holdt lengst på , og det siste før jeg begynt å selle unna mesteparten av utstyret .

 

Av headphones jeg har vært gjennom oppigjennom årene er : Grado SR80 , Grado SR325i , Sennheiser HD650 , Sennheiser HD800 , Sennheiser momentum , AKG K701 , Balanserte Ultrasone Edition 9 , Ultrasone Pro 900 , Beats Pro (ikke skyt meg!) , Klipsch Image One , Beyerdynamic DT770 32ohm , Ultimate Ears tripleFi 10 og sikkert en god del jeg har glemt ! Så hvor mye penger denne hobbyen har kostet meg oppigjennom er noe jeg helst ikke prøver å tenke så mye på , for jeg har vertfall funnet mye glede i den !

Lenke til kommentar

http://www.head-fi.org/products/audio-technica-ath-ws99-solid-bass-portable-headphones-japan-import Der har du litt å lese om Audio Technica hodetelefonenn. Har personlig ikke testet dem , men etter hva jeg leser å får intrykk av på brandingen virker det som de i stor grad fokuserer veldi på bass . Så her er det vel smak å behag.

Mad Dog hodetelefonene har jeg ikke hørt om engang , men fant en tråd om de på headfi som kan være grei om du vil lese andre sine inntrykk . http://www.head-fi.org/t/666284/mrspeakers-mad-dog-impressions-and-discussion-thread

DT770 tolker jeg som du allerede har , så de vet du vel om da.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Mitt inntrykk er at de fleste som er interessert i god lyd bruker lossless-formater, selv har jeg imidlertid kommer frem til, etter en rekke blindtester, at det stort ikke har noe særlig for seg. For å høre forskjell på for eksempel 320 kbps mp3 og en god FLAC-fil må en virkelig konsentrere seg og i stedet for å høre på musikken, plukke ut enkeltlyder en fokuserer på.

 

På portabelt utstyr holder jeg meg derfor til 320 kbps mp3, og er mer enn nok fornøyd med det. På PC'en bruker jeg imidlertid mye FLAC, men jeg hører også en del på Spotify uten at jeg rynker på nesen av kvaliteten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mad Dog er ikke vei ut..... Er fortsatt en ekstremt god hodetelefon som ikke noe i vårt land kan hamle opp med i pris/lydkvalitet for å være en lukket hodetlf. Har 2 stk av Mad Dog nå, en 3.0 og en 3.2 kommer til å sende min 3.0 inn for å oppgradere til Alpha Dog når Mr Speakers starter upgrade tjenesten.

Endret av Leonarfd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...