Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde Sony MDR-DS3000 Wireless Digital Surround hodetelefoner :green: før men den ene siden sluttet og virke, så trengde jeg kjøpte meg noen hodetelefoner fra HiFi klubben da men de var trådløse men det var dårlig med bass i de. Så de var jeg veldig missfornøyd med de da, det var ikke noe hard bass ikke noe trøkk i di exe til acdc men jeg da kjøpte meg Sony MDR-XB700 :green: da og for ikke så lenge siden kjøpte Argon HA1 hodetelefonforsterker fra HiFi klubben da

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg lurer på, er det noen her inne som har erfaring med Sony MDR-M900? Jeg leter etter ett par hodetelefoner som jeg kan ha permanent installert ved siden av reciever/PC. Jeg eier Sony MDR-1RBT som jeg bruker som hovedkilde til lyd når høyttalerene har hvileperiode.

Jeg er meget fornøyd med lyden til MDR-1RBT både i trådløs modus, og når koblet til lydkort/reciever med kabel. Men, som sagt, jeg skulle hatt ett par som er permanent plassert. Jeg har en liten bias mot Sony's produkter, da jeg er generell fan av deres design og utførelser.

Jeg lurer generelt på hvordan disse er, eventuelt hva de kan sammenlignes med, skulle noen ha erfaring. Ellers tas anbefalinger som ligner på lyd til MDR-1RBT. Kan vel kjapt nevne at hovedbruk er forbundet til PC, da gaming og musikk som hovedfokus.

Lenke til kommentar

Har hatt Fidelio X1 i nesten en måned nå. Har ikke så mange referansepunkter, men jeg er ihvertfall meget fornøyd med alt fra komfort til byggekvalitet til lydkvalitet. Det eneste negative er at kabelen er langt i fra brukbar for en bærbar opplevelse, men jeg tror det er for det beste da man ser ut som en klovn med så store klokker på hodet ute blant folk. Uansett ville jeg kjøpt en ekstra kabel til bruk på lan, etc. da det er litt enklere å behandle. Lydkvaliteten er veldig god og er ikke spesielt hemmet på noe området. Takler bass veldig bra samtidig som den får med alle de andre tonene uten problemer.

 

Merk at Fidelio X1 har null støyreduksjon og du hører ting nesten like godt med det på hodet som uten.

Lenke til kommentar

Noen her som har Hifiman hodetelefoner. eller har prøvd de nye Philips fidelio x1?

 

Stiller meg i rekken bak Refsa og synes disse er skikkelig gode hodetelefoner. Kvaliteten er bra og lyden er veldig bra. De spiller "nøytalt", med det mener jeg de er ikke veldig basstunge men passelig, og super mellomtone. Høyere opp leverer de også :thumbup:

Lenke til kommentar

Har hatt Fidelio X1 i nesten en måned nå. Har ikke så mange referansepunkter, men jeg er ihvertfall meget fornøyd med alt fra komfort til byggekvalitet til lydkvalitet. Det eneste negative er at kabelen er langt i fra brukbar for en bærbar opplevelse, men jeg tror det er for det beste da man ser ut som en klovn med så store klokker på hodet ute blant folk. Uansett ville jeg kjøpt en ekstra kabel til bruk på lan, etc. da det er litt enklere å behandle. Lydkvaliteten er veldig god og er ikke spesielt hemmet på noe området. Takler bass veldig bra samtidig som den får med alle de andre tonene uten problemer.

 

Merk at Fidelio X1 har null støyreduksjon og du hører ting nesten like godt med det på hodet som uten.

 

 

 

Stiller meg i rekken bak Refsa og synes disse er skikkelig gode hodetelefoner. Kvaliteten er bra og lyden er veldig bra. De spiller "nøytalt", med det mener jeg de er ikke veldig basstunge men passelig, og super mellomtone. Høyere opp leverer de også :thumbup:

 

 

Visste ikke at disse var åpne hodetelefoner, takker for deling av erfaringer.

Har selv lenge tenkt på å kjøpe de der. Trenger jeg lukkede hodetelefoner har jeg alltid Dt770Pro.

 

Men begynner og bli stusselig uten forsterker..... :hmm:

Lenke til kommentar

:O

 

Jeg blir eier av Schiit Mjolnir denne uken forhåpentligvis .

Men bare si ifra visst du ikke like Apachen da, for jeg vil gjerne ha den!

 

Hehehe :D jeg har jo eid en apache før så vet san ca hva jeg kan forvente meg. Så noe på schiit forsterkern selv , men når jeg pratet med litt med vedkommende som hadde kjøpt apachen min for et par år tilbake viste det seg at ene kanalen hadde kuttet ut av en eller annen grunn , og jeg fikk kjøpe den tilbake for en brøkkdel av prisen han selv betalte til meg for den. Det han ikke viste er hvor grei Ray er når det kommer til til reprasjoner av slikt , og det eneste jeg betaler nå selv om garrantien er utgått er frakten. Penger spart !

 

 

Den ligger fortsatt på rundt $3000? Skulle gjerne hørt.

 

ligger på den nette sum av $2995 ja .

Lenke til kommentar

Solgte den for jeg etterhvert mistet litt intresse for hodetelfoner da jeg det heller ble lagt penger i annen stereo siden boforholdet mitt tillatte det . Men nå i sommer flyttet jeg i leilghet og deler hus med både husvært og en annen leieboer som gjør det å kunne nyte et skikelig stereo oppsett problematisk uten å plage andre. Derfor blomstret intressen for hodetefoner igjen da det bare enkelt og greit er mer praktisk :)

 

siterer meg selv fra et inlegg i denne tråden 9. september

"Håper bare det ikke ender like gærnt me lommeboken denne gangen som forje gang jeg hadde denne interessen..."

 

akkurat 1 måned etter sitter jeg jo der med et sett LCD-3 , inngått avtale om kjøp og reprasjon av en Apache og Electrocompaniet ECD1 DAC... Gikk jo ikke allverden dette.. :p

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Visste ikke at disse var åpne hodetelefoner, takker for deling av erfaringer.

Har selv lenge tenkt på å kjøpe de der. Trenger jeg lukkede hodetelefoner har jeg alltid Dt770Pro.

 

Men begynner og bli stusselig uten forsterker..... :hmm:

 

Ja jeg ville anbefalt en forsterker om du kjøper dem, de funker uten men er så myye bedre med ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...