Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva hører dere hodetelefonfile på når dere skal få det beste ut av hodetelefonene? Altså testmusikk med over snittet god innspillingskvalitet?

 

Gjerne link til låt/spilleliste på spotify eller gode CDer med kvalitet utover det vanlige. :)

Mike Oldfield

Varierer mellom albumene "Amarok" "The Songs of Distant Earth" og "Tubular Bells II"

I tillegg så har jeg et lite knippe låter fra Ayreon "Into the Electric Castle" for litt ekstra morro.

De fleste av disse låtene har veldig mye dyp og vanskelig bass, så det er veldig morsomt å kjøre inn høyttalere med denne samlingen også.

 

Mike Oldfield – Tubular Bells II

Lenke til kommentar

For dem som skulle være interessert:

 

Fikk mine nye cushions til v-moda m100, dem som fulgte med var alt for liten for meg, disse er litt større+ at dem er ganske mye dypere. Ga virkelig økt komfort.

 

attachicon.gif2013-10-03 21.14.59.jpg

 

Vet dem er feil farge, men tar noen uker før dem har sort på lager, skal kjøpe dem også.

Hvordan bestilte du dem? Måtte du betale veldig mye i frakt? Har veldig lyst på dem selv.

Lenke til kommentar

Hvordan bestilte du dem? Måtte du betale veldig mye i frakt? Har veldig lyst på dem selv.

 

V-moda sender til norge, www.v-moda.com, dem tar 5-30 avhengig av vekt dollar i shipping, ekspress var ca dobbelt så dyrt. Jeg hentet dem selv på kontoret dems i hollywood da jeg var i los angeles i februar, så slapp unna toll frakt og alt det der.

 

Tror det også er mulig å bestille dem via Amazon.

Lenke til kommentar

Tja, 1900kr :p

LCD-2 sine original kabler er dessverre utrolig irriterende da de er sleevet med gummi belegg. De er i veien hele tiden...

 

Nå har jeg solgt forsterkeren min så har ikke lyttet til LCD-2ene på 1 uke...

Blir ny forsterker denne uka forhåpentligvis

 

Regna med en slik pris ja:P Er jo mye penere og bedre med en slik kabel.

 

Du er ikke den eneste som er på forsterker jakt.

Lenke til kommentar

Hopper inn i tråden jeg, som ansatt i elektronikkbransjen, student og short på både cash og plass til min fremtidige Dali Mentor-hjemmekino. Har derfor satt inn på en head-fi-vei og begynte for et år siden med en liten oppgradering fra telefonørepropper til Bowers and Wilkins P5 som har vært favoritten til nå. Atm bedriver jeg litt testing av diverse hodetelefoner for å finne meg et nytt et, men har et par Mad Dog's i planleggingsfasen, samt et ønske om enten Momentum eller Hd650, LCD-2 og kanskje et par Marshall Monitor. Sistnevnte låter fett så fort kildemusikken er god nok! Dog...Litt svett på øra blir man av de... :D Åja, også har jeg et par AHD-7100 incoming i bestilling as we speak. Men må finne noe å gjøre før de kommer 24. Oktober! Gawd... Så lenge til...
Så noen spørsmål: Er det en god deal å gå for et par brukte HD650 til omtrent 1.300,-? Ville tro at dette er et headsett med veldig mye bra innabords. Og har fått tilslag på en FLAC-spiller (portabel) som er en Astell&Kern AK100 til 4000 lett brukt, men trenger fremdeles en amp/dac fra PC'en, noen tips?

Lenke til kommentar

Nå er jo momentum og HD650 to ganske forskjellige beist som egentlig ikke kan samenlignest , eier selv begge 2 og synst de fungrer strålende til hver sin bruk , men har såpass store forskjeller både i lydsignatur, portabilitet og hva krav de stiller til utstyr at å ønske seg enten den ene eller andre synst jeg er noe rart . Marshall Monitor har jeg selv hørt og synst personlig at de låter helt grusomt , men smaken er jo som baken . Når det kommer til Amp/dac til PCen så kommer jo det helt ann på hvor mye du vil bruke , Asus Essence One amp/dacen er jo en del snakk om for tiden , og blant mange sett på som "most bang for the buck" med en pris på rett over 3000 kroner. en kjempefordel med denne er at du kan bytte ut OpAmper enkelt uten å bryte garantien , så du kan ganske drastisk endre lydsignaturen bare med dette. Bruker selv Asusen for tiden , og driver det meste jeg kaster på den inkludert LCD3enne mine praktfult! Men det kan jo nevnest at jeg har noe litt mer spennende på gang når det kommer til amp og DAC .

Lenke til kommentar

Det vil jeg anta. Men har som sagt P5 og har gått til anskaffelse av et par 7100, så ser etter noe annet. Ikke tiltenkt noe eget bruk, men er ute etter å prøve flere, nye ting. HD650 er kanskje hakket mer relevant vil jeg tro, da jeg har som nevnt P5 til bruk når jeg tusler til og fra universitetet. Altså, Monitorene er jo langt ifra noen hi-fileverandør for å si det sånn, med en noe durete bass og lignende, men overdrev litt kanskje. Har alltid sett på de som du sier: grusomme, men har prøvd de på en del lossless musikk jeg har liggende, samt noe greier fra Society of Sound fra Bowers and Wilkins, og de låter ganske ålreit når de får litt renere kildemateriale.
Men. Det gjør det meste :p Bortsett fra Aiaiai Tracks'ene jeg har liggende som små og lette avspillere for tider når jeg er ute og driver med ting og slikt. De klarer ikke mye mer enn Lempe3 som vi kaller det på jobben (loudness MP3).

 

EDIT: Nevermind. Satte på litt mer og variert musikk nå. Monitorene er fremdeles grusomme :hrm:

Endret av makri
Lenke til kommentar

Major er grusomme. Monitor er gode på det de er laget til: Musikk med beat i og som har mange av de samme kvalifikasjonene som rock egentlig. Men de faller veldig igjennom på noen sanger. Hørte først på en Society of Sound-låt som heter Silent Sound Spread Spectrum av A guy called Gerald, som er en fantastisk oppløst låt må vite, hvor de virkelig skinte. (Dog, har hørt AHD7100 på den, det må prøves. :D Det var da jeg bestilte de. Var hos en venn som har de, hørte på den, dro derfra og bestilte de på vei hjem. Veldig imponert.) Så kom Land of Confusion med Genesis. Jeg tok de av meg for å sjekke om kabelen hadde løsnet... Iom at vi kan låne med oss sånt fra jobben, så tror jeg det blir AHD600 neste gang gitt.

Men lurer fremdeles på de HD650 til 1.300,- Godt kjøp?

Endret av makri
Lenke til kommentar

Siden du går for AH-D7100 så anbefaler at du ser på Schiit. Feks Schiit Asgard 2 amp og Modi dac.

D7100 skal ikke være så veldig annerledes AH-D600 som eg har.

Det ser eg andre med Denon bruker.

Har selv en asgard 2 i bestilling.

Skal også bestille en Modi senere.

Bifrost med uber oppgraderingen er også en rå DAC. Koster skjorta da men hehe.

 

Kan ingenting om HD650. Men ser mange andre liker de.

Så du kan jo kjøpe de og selge videre om det ikke falt i smak.

 

Dog hadde eg vært deg så hadde eg lett droppet Denon og heller kjøpt Mad Dog klokkene.

Endret av Netrum
Lenke til kommentar

Hm, det skal jeg gjøre. Må titte litt på hele line-upen deres egentlig, hørt mye bra. Haha, jeg og sjefen min har blitt bitt av basillen begge to. Jeg er kanskje ikke helt der han er, med tanker om HA til 13.000 kr bare for å få crossfeed'en osv, men litt opp og gå kan jeg da være, så skal sjekke Bifrosten også :p

Men tror kanskje jeg går for de sennheiserne. Har virkelig lyst til å prøve et par. Hørt så mye bra så, og 1.300,- er ikke akkurat fryktelig mye penger.

Skal ha de og. Kan muligens få tak i et par til 600 ,- (Ikke Alpha Dog) Men droppe 7100 til fordel for de? Hvorfor det? :hmm:
Veldig usikker på om jeg kommer til å gjøre det, ble så innmari imponert da jeg hørte de med en relativt god avspiller med innebygget Wolfson DAC at jeg har ikke helt sluppet følelsen enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den minste Astell&Kern: AK100. Den gjorde jobben bra, og da er det så gøy å vite at det fremdeles finnes mange modeller som er bedre enn den igjen, som forhåpentligvis vil gjøre jobben enda bedre. Men den skal jeg ha mest fordi den er såpass portabel, så blir det vel noe Schiit hjemme tenker jeg :tease:
Leser det jeg og. Men tenkte mer sånn her: Har allerede to par, snart et tredje med 7100, hvorfor da ikke et fjerde med Mad Dog T50rp som jeg har fått en god pris på, et femte med alpha dog, sjette med hd650, syvende med lcd2 og et åttende med ultrasone edition 9 eller 10. Det er drømmen min. Av de to siste så holder det med ett av de, vet bare ikke hvilket :D Det er det som er så fint med Headfi kontra Hifi: Du kan ha flere typer lydsignaturer under ett tak uten å måtte ha 400 kvm villa.
Nei, vet. Er ganske sikker på at jeg blir fornøyd, men som sagt: fryktelig lang leveringstid :confused:

Haha, apropos det. En venn av meg som også skulle ha den modellen sto og lurte på om det kanskje var nok med ahd600. Fast bestemt på det var han egentlig. Bare tull å oppgradere til 7100. Så fikk han høre på begge. Tok de av, satte på igjen, byttet, tok av, satte på, hele tiden mens han sa ikke et ord. Så sa han: "Okay", gikk bare forbi meg og bestilte et par 7100 :huh:
Hvilken HFK-butikk er nærmest deg?

Endret av makri
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...